Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Alm bygger
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
13 december, 2005 at 13:27 #936006Anonym anvandareMemberAlm wrote:1. Jag kan t13 december, 2005 at 13:28 #936007Anonym anvandareMemberAlm wrote:1. Jag kan tänka mig att hantlarna kanske går upp mot….50-55 ungefär, som mest 60 skulle jag tippa.
2. Om du menar typ power-rack typ av stål, en hel ställning där man kan lägga av så är svaret nej. Det finns dock avsedda platser för knäböj/marklyft. Ställningarnas robusthet kan diskuteras .
3. Nej, musiken är oftast usel, tyvärr :X
Upsides? En del folk som tävlar, bra stämning, mycket brudar
1. Mycket bra, finns bara 40kgs på sportsclub, fattar inget! Några riktigt stora grabbar som tränar men inga tyngre hantlar
2. Hmm…. ok synd. Annars hade du nog övertygat mig.
3. Katastrof!! Det funkar inte alls, måste vara bra musik när man tränar.
Ska börja följa den här journalen nu, kör hårt!
13 december, 2005 at 15:18 #936008Anonym anvandareMembernorsk_gadd wrote:1. Mycket bra, finns bara 40kgs på sportsclub, fattar inget! Några riktigt stora grabbar som tränar men inga tyngre hantlar2. Hmm…. ok synd. Annars hade du nog övertygat mig.
3. Katastrof!! Det funkar inte alls, måste vara bra musik när man tränar.
Ska börja följa den här journalen nu, kör hårt!
Hehe .
Mja jag tror det finns upp till 5 plattor på varsida i hantlarna. Eller så stannar de på 49 kg. Inte säker.
Har inte sett någon på vårt gym som har kört på tyngre hantlar än…42 typ. Men det är en jävla skillnad på hantlar och hantlar. Den sorten som är på TK är jävligt tunga jämförelsevis…av nån anledning.Kul att du följer journalen, träna hårt!
13 december, 2005 at 21:28 #936009Anonym anvandareMemberJaha, det gick inte riktigt enligt planerna idag på benpasset. Som sagt så råkade jag smälla en hantel rakt in i vänsterknäet under gårdagens bröstpass och det träffade så illa att jag än idag var öm.
Det kändes av ordentligt idag när jag började med att böja, är nog lite lite svullen bara, inget konstigt, men för säkerhetsskull slutade jag böja. Provade i benpressen istället och där kände jag inte av någonting.Knäböj hacklift
190×5
190×1 (tänkte det var inte lönt här, hade annars planer på försök på 8 reps på 210 :X, aja har inte bråttom.)
Benpress
280×8
330×8
350×8
Benspark
plattor x reps
7x maxreps
8x maxreps
9x maxreps
Sittande lårcurl
80×8
90×8
90×8
100×8
Stående lårcurl
plattor x reps
8×8
8×8
8×8
Stående vadpress i smithen
140×8
160×8
160×8
160×8 *argh*
Sittande vadpress
40×8
40×8 *argh igen*En övning för insida lår.
Stretchning.Kommentar:
Overall ett bra pass, kul med lite tyngre vikter i benpressen eftersom jag inte var så trött eftersom jag knappt böjde. Undrar vad man klarar i den om man börjar med den? Älskar vadpress i smith, da killer. För övrigt trevlig pratstund med dom på gymet och en bra dag!
Framöver väntar 2 veckors träning på Träningsakademin, Helsingborg. Med början på torsdag. / Peace1 januari, 2006 at 15:48 #936010Anonym anvandareMemberSådärja, nu är julen över och jag är tillbaks från 2 veckor med familj och vänner i helsingborg!
Tillbaks till vardagen och träningen ordentligt. Fick kräksjukan och en förkylning på samma dag (26:e) och är inte riktigt hämtad från det än, så blir vila kommande vecka, sen drar träningen igång den 9e januari igen.Kommer att posta lite deff planer inom kort och resultat med bilder kontinuerligt är planen.
Tills dess, god fortsättning ^-^…4 januari, 2006 at 20:29 #936011Anonym anvandareMemberJa jävlar, mycket nytt och hett material till demon som ska spelas in i höst, kommer bli heavy ass shit , mycket headbang-material. Nya overdriven kickar ass!
Nu har nästan förkylningen givit med sig till 100 % och jag drar igång träningen och smygdeffen på måndag *äntligen*. Två veckor utan träning, känns helt klart som om nåt fattas, ska bli kul att komma tillbaks igen.
Kommer att posta lite mål framöver, nya mål i kroppsvikt, och mål med vikterna som ska lyftas.
You’ll hear from me soon, peace !8 januari, 2006 at 17:19 #936012Anonym anvandareMemberJahapp då var det dags igen, frisk äntligen, och redo att köra igång träningen igen.
Jag kommer ju dra igång min deff så smått redan nu, imorgon den 9:e. Det innebär att jag kommer försöka tappa 12-15 kg på 20 veckor. Det innebär att jag kommer att hålla på tills den 29:e Maj, och förhoppningsvis visa upp en fin form till sommaren.
Jag kommer ha delmål, -5,-10,-12,-15 kg som jag förhoppningsvis lyckas uppnå.Kommer i princip bara behålla mitt nuvarande matupplägg eftersom det redan är så bra det kan bli i termer av vad jag stoppar i mig.
Hoppas att uppnå mina resultat genom morgonpromenader och om jag går ner för slött extra cardio efter passen. Sannolikt blir det lite trögare i slutet.
Jag kommer att väga mig imorgon efter morgonproemaden för att se vilken startvikt jag kommer att ha. Jag skulle tippa att jag börjar nånstanns runt…95 kg, låg på 93 kg efter att jag åkt på vinterkräksjukan nämligen…Jag hoppas att jag denna gången ska kunna gå ner i fett men ändå ha en positiv styrkeutveckling. Vi får se hur det går.
Mål för hela 2006 :
8×250 i knäböjen (+40 kg)
5×120 i bänken (+12.5 kg)
Chins kv+10kg (kommer kanske lösa sig själv när jag droppar i vikt)
Att fortsätta bygga när jag deffat färdigt.
Att ha så roligt som möjligt.
Att spela in demo med bandet i höst.
Att ta examen (civ.ek.).
Att ta tillfällen i akt.Nästa söndag, den 15:e januari, kommer det lite krassa mobilbilder som visar formen efter en lugn första träningsvecka efter sjukdomen. Tanken är att ta bilder varje vecka, se förändringen. Kommer att ta ordentliga bilder när jag kommit lite längre in i deffen.
Until tomorrow, peace !9 januari, 2006 at 09:27 #936013Anonym anvandareMemberDå var första morgonpromenaden slut. En riktigt skön timme måste jag säga. Var lite kallt i början bara (-6), men lite pantera och trivium väcker en ^^.
Morgonvikt Dag 1 :
92 kgLite mindre än jag trodde (95), men har varit sjuk i 2 veckor och inte tränat någonting. VI får se hur vikten påverkas kommande 2 veckor nu när jag äter lite mer igen och kommer igång med träningen.
Första delmålet är iafall 87 kg då (-5).
Nu blir det nationalekonomi mellan 10-16 ! *döda mig*.
Bröst-biceps-mage i kväll, ÄNTLIGEN !
Ha en bra dag ! :wazzup: :devil:9 januari, 2006 at 09:33 #936014Anonym anvandareMemberLycka till med deffen!!! :emo-thumb
9 januari, 2006 at 19:17 #936015Anonym anvandareMemberTess wrote:Lycka till med deffen!!! :emo-thumbtackar ! Jag tror det kommer gå vägen den här gången.
9 januari, 2006 at 19:21 #936016Anonym anvandareMemberJa, första passet som sagt. Tog det lugnt, ändå var styrkan ett skämt . Träffade på en bekant som upplevde samma sak, också varit sjuk 2 veckor. Aja, blir en lugn första vecka iafall, sen kommer nog styrkan tillbaks om 1-2 veckor.
Inte lönt att posta vikter, men körde iafall :Bänkpress 4set
Sned-hantelpress 3 set
Plana-flyes 3 set
Hantelcurls 3 set
Hammercurls 3 set
Mage 9 setSen bar det av hemåt. Ikväll blir det tonfisk a la thai och ris.
139 dagar kvar av deffen. :emo-thumb10 januari, 2006 at 09:25 #936017Anonym anvandareMemberÄnnu en skön morgonpromenad, förutom det att jag fick skoskav första varvet. Fick dra in och byta skor, sen gick det bra.
Var ganska vackert när jag spelade in flames – cloud connected i lurarna samtidigt som solen gick upp och himlen blev rosa, oh yeah ^-^.Ikväll blir det benpass i lugna veckan. Obeskrivligt skönt att komma tillbaks till träningen, skoj ! Nu blir det dock först 5-6 timmar arbete i skolan, syns ikväll
/peace :read:12 januari, 2006 at 09:29 #936018Anonym anvandareMemberMorgonpromenaden var väldigt behaglig till temperaturen, men helvete vilken träningsvärk i benen. Märks man legat stilla i 2 veckor pga sjukdomen. Var främst i hackliften det kändes.
Ikväll blir det ryggpass, ser fram emot att den här veckan tar slut så man kan börja köra lite hårdare igen. Ska bli intressant att se om det hänt nåt viktmässigt på lördag morgon.
Ha en bra dag…:up:Mitt morgonpromenad schema kommer btw se ut såhär :
Måndag – promenad +träning
Tisdag – promenad +träning
Onsdag – total vila
Torsdag – promenad +träning
Fredag – promenad +träning
Lördag – promenad
Söndag – total vila13 januari, 2006 at 09:45 #936019Anonym anvandareMemberIdag är det sista passet som jag tar det lugnt såhär efter 2 veckors frånvaro. Nästa vecka blir det som vanligt och jag hoppas vara tillbaks på gamla vikter om 1-2 veckor ungefär. Får se hur lång tid det tar.
Fortsätter med morgonpromenaderna och bränner fett. Får se vad som händer med formen långsiktigt…Axel-trapz-triceps senare idag !
13 januari, 2006 at 11:24 #936020Anonym anvandareMemberAlm wrote:Ännu en skön morgonpromenad, förutom det att jag fick skoskav första varvet. Fick dra in och byta skor, sen gick det bra.
Var ganska vackert när jag spelade in flames – cloud connected i lurarna samtidigt som solen gick upp och himlen blev rosa, oh yeah ^-^.Ikväll blir det benpass i lugna veckan. Obeskrivligt skönt att komma tillbaks till träningen, skoj ! Nu blir det dock först 5-6 timmar arbete i skolan, syns ikväll
/peace :read:Åh jag älskar morgonpromenader!! Särskilt när det är så där fint ute!!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.