Alm bygger

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 444 total)
  • Author
    snusan wrote:
    Åh jag älskar morgonpromenader!! Särskilt när det är så där fint ute!! ;)

Ja det är riktigt skönt med morgonpromenader, man rensar huvudet lite innan dagen. Som det känns nu kommer jag köra det året om framåt, mår så bra av det :)

Ja då var lugna veckan slut. Känns riktigt bra. Har kört igenom hela kroppen lite lugnt runt 70-75 % av kapaciteten ungefär.
    Nu blir det fulltblås igen, och det ska bli så j-vla roligt. Ser jag fram emot som fan. Idag vart det axlar-trapz-triceps, vilket gick bra, och det känns bra.

Nu blir det promenad lördag och total vila söndag.
    Ha en bra helg där ute :friends: :happy:

Alm wrote:
    Ja då var lugna veckan slut. Känns riktigt bra. Har kört igenom hela kroppen lite lugnt runt 70-75 % av kapaciteten ungefär.
    Nu blir det fulltblås igen, och det ska bli så j-vla roligt. Ser jag fram emot som fan. Idag vart det axlar-trapz-triceps, vilket gick bra, och det känns bra.

Nu blir det promenad lördag och total vila söndag.
    Ha en bra helg där ute :friends: :happy:

Detsamma! :friends:

Men här blir det fan ingen vila! Vilar idag – och det är så jälva tråkigt!!! Imorgon ska jag köra axlar/rygg så det ryker och söndag blir det spinning!

Inv

Ja, den fr

Ja det gick bra idag, började med morgonpromenad i morse och sen blev det bröst-biceps-mage idag.

Bänkpress
    70×5
    80×5
    90×4
    100×4 (kunde smällt av fler reps här, men nån av oss hade råkat ställa en kaka som smällde imot vikterna på stången, weird. Bådar gott, snart tillbaks på gamla vikter, gjorde en 2a åp 107.5 innan jul. Så its all good.)
    Sned hantelpress
    26.5×8
    29×8
    31.5×6 (snart tillbaka här också, kändes bra.)
    Flyes plant
    13.5×8
    13.5×8
    16.5×8
    Hantelcurls
    16.5×8
    16.5×8
    16.5×8 (börjar få tillbaks känslan i den här övning, får köra långsammare, inte tappa fokus här i toppläget)
    Hammercurls
    13.5×8
    13.5×8
    13.5×8

9 set mage

Overall ett bra pass, börjar närma mig mina gamla vikter, samtidigt som jag minskar i fett, so its all good. Ser fram emot att fortsätta köra skiten ur mig och öka ännu mer.
    Nu blire soffan och mat, peace..

Morgonpromenad 60 min imorse. Kallt. -4.

Benpass på schemat idag. Styrkan är tillbaks, bara att ta sig tillbaka till de gamla vikterna ordentligt nu.

Knäböj hack
    120×8
    140×8
    160×8
    180×8 (börjar på 150 nästa pass och tar mig uppåt så sakta igen, 210 innan…)
    Benpress
    250×8
    300×8
    310×8 (pust)
    Benspark
    plattor x maxreps
    6 x mr
    7 x mr
    8 x mr
    Sittande lårcurl
    80×8
    90×8
    90×8
    100×8
    Stående lårcurl
    plattor x reps
    7×8
    7×8
    7×8
    Stående vadpress
    120×8
    140×8
    150×8
    160×7-8 (bara o kämpa på så ligger jag snart på de gamla vikterna här, 170 som högst tror jag, men högre startvikter.)
    Sittande vadpress
    40 x MR
    40 x MR

En övning för insida lår. Stretchning. Protein + 2 bananer. Solning.
    Tonfisk-ris-grönsaker-svamp precis åkt ner i magen.
    Nu blire avslappning med två nya 24 s05 avsnitt ^-^:up:

Blev ryggträning igår, polaren ska bort fredag, så jag åker hem på fredag också. Drar hem och träffar lite folk :).
    Passet :

Chins
    kv x 10
    kv+5 x 8
    kv+5 x 4 (nån vecka till här sen är man tillbaks i guess)
    Skivstångsrodd underhands grepp
    60×8
    70×8
    80×5 (kommer köra 70-75-75 probably)
    Latsdrag till bröst, brett rak stång
    65×8
    70×8
    70×6-8 minns inte riktigt
    Latsdrag smalt -/
    60×8
    55×8
    50×8 (energin tog slut lite här)
    Hantelrodd
    körde 2 experiment-set, men kommer köra traditionell. Avslutade med
    29×8
    29×8
    Sittande rodd, -/
    plattor x reps, dessa plattor väger mindre än 5kg styck. Men använder den här varianten för man kan lättare hänga på vikter när man kör fullmag. Den andra ställningen har bara 15á5kg och är för lätt. Jag skulle tippa att den här ligger runt 85 kg (+10kg, 22 plattor).
    17 plattor x 8
    20 plattor x 7
    22 plattor x 3 (full mag, kul ^-^)

Provade typ att köra väldigt tungt här, skön känsla. Är lite kåt på just den här övningen och kommer framöver lägga den här övningen som 2:a övning efter chins, vill kunna trycka till ordentligt med vikter i den här, aldrig kört den så tidigt.
    Rygg-sträckning
    kaka x reps
    10×8
    15×8
    15×8

That’s it, kul att styrkan snart är tillbaks, känner mig starkare än på längre, och tror jag kommer gå förbi mina gamla toppnoteringen i alla muskelgrupper. Har den känslan. Axel-trapz-triceps idag…:happy:

Jaha, hur går det pojk?
    Har du börjat planeringen av din sommardeff?
    Eller kanske har du redan börjat?
    Har lyssnat på låten nu förresten:emo-thumb

Axel-trapz-triceps idag.

Baksida axlar,hantlar bänk
    9×8
    9×8
    10×8
    Hantelpress
    29×8
    31.5×5
    31.5×5 (är nog pb typ, har nog aldrig varit uppe på dessa vikter på TK, men dock kört tyngre än så på andra gym. Våra hantlar är förhållandevis jävligt tunga jämfört med andra gym.)
    Sidolyft hantlar
    11.5×8
    11.5×10
    13.0×8
    + 3 set sidolyft i cablecrossen, bakom ryggen
    Framåtlyft kakor
    15 x 10
    15 x 10
    20 x 8-10
    Pushdown, smalt
    35 x 8
    40 x 8
    42.5 x 6-8 reps, minns inte riktigt
    Press mot pannan, e-z stång
    stång +
    25 x 8
    25 x 8
    25 x 8 (har inte kört den här övningen på ett bra tag, kändes allt bättre till sista setet. Har kört som tyngst runt 30-32 kg +stång här, så kommer sannolikt närma mig de vikterna igen.)
    Trapz, i bärbar-ställning
    ställningsvikt+
    70 x 8
    80 x 8
    80 x 8 (pb här är 100)

Ett bra pass, kul att nå 31.5orna i hantelpress på hemmagymmet. Ska bli kul att försöka köra 8or på desssa framöver. Ser fram emot att bygga mer och motivationen är hög för tillfället.

Idag är det snöstorm. Halmstad eller Åre? svårt att se :D.
    -6, Kallt. Extra tröja.

Vågen stod idag på 93 kg(+1.5 kg). Vilket kanske inte är helt oväntat. Eftersom jag nästan nått tillbaks till mina gamla vikter, och gått förbi i vissa övningar i styrka. Dock äter jag samma mängd mat och går morgonpromenader som vanligt. Känner att fettmängden ändå minskar hela tiden, så får väl gå på spegeln en hel del också.
    Trots detta kommer jag lägga in kvällspromenader från och med nästa vecka för att få ännu mer effekt. Får se hur det utvecklar sig.

Nu blir det bussresa hem till Helsingborg, ska jobba på låtarna till demon som ska spelas in i höst samt eventuellt köpa nån effekt pedal på Halméns :).
    Ha en bra helg där ute.

Ny träningsvecka imorgon, ska bli riktigt roligt. Har grymt stor motivation för tillfället och det mesta känns roligt. Köper ny gura på måndag, svart Gibson Les Paul Special, grym…

Lite bilder från förra veckan, och lite matlagning, good ol chicken!

en bild från föräldrarnas hus i helsingborg.
    Har tappat en hel del på benen under perioden jag var sjuk, både lite vidd och lite separationslinjer man kunde se. Hoppas dessa kommer fram igen nu när jag närmar mig gamla vikterna och samtidigt bränner lite fett.
    Fler bilder med ordentlig kamera kommer senare…

Bra pass idag. Bröstet går framåt, så det känns bra.
    Men biceps går allt sämre, en försämring senaste 3 månaderna. Kommer därför göra nåt drastiskt och väljer att bara köra en bicepsövning och förlita mig på att ryggträningen ger biceps resten av träningen.

Tror på det, mest pga ryggträningen blir allt tyngre och det kan finnas ett klart samband där.
    Drar hem och hämtar gitarren idag! Sweet….
    Ha det bra i kylan
    / Filip

Dags för benpass.
    Började inte så bra, fick med mig fel skor och glömde ”benpass-skorna” hemma. Sen när vi skulle börja i böjen var den upptagen så det blev benpress först.
    Dock ledde det till något positivt då jag från och med nu ska köra lite djupare i hackliften, kändes inte alls dumt att gå djupare nu, så det blir en lite nystart där, se om det blir bättre eller inte. Kändes inte så jävla mycket tyngre, dock körde jag lite lättare vikter idag, men känns inte orimligt att ligga rätt nära gamla vikterna (210) om nån månad kanske.

Benpress
    300×8
    310×8
    320×8
    340×6
    Hacklift djupt
    50x många reps
    100×8
    110×8
    120×8 (lätt, djupt.)
    Benspark
    Här var bensparken vi normalt sönder under reparation, så vi tog en annan äldre sleten jäkel. Blev 3 set och närma full mag sista setet, körde maxreps typ…
    Sittande lårcurl
    80×8
    90×8
    100×8
    110×6 PB! Fullmag, lite kul ^-^.
    Stående lårcurl
    35×8
    40×8
    45×8
    Stående vadpress smith
    130×8
    150×8
    160×8
    160×8 (typ så, tror inte jag körde tyngre iafall)
    Sittande vadpress
    40x maxreps
    40x maxreps

En övning för insida lår + stretchning.
    Nu blir det tonfisk+ris+grönsaker strax. Nytt 24 ep ikväll. Ska ut och gå senare en timme också (ska gå både morgon och kväll nu 5 ggr i veckan).
    Until next time…:wazzup:

Just det, klarade tentan i strategisk marknadsföring II. Sweet….

Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 444 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.