Alm bygger

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 121 through 135 (of 444 total)
  • Author

Hann bara med 60 min morgonpromenad i morse. Ska med bussen 10.15 så msåte hinna packa osv först.
    Bara vila och promenader i helgen som vanligt.

Ingen vågar kommentera min journal för övrigt, lite lustigt ^-^.

Det snöar rätt rejält också, grymt mycket snö här i halmstad och det var nästan omöjligt att cykla från bussen i morse (kom från helsingborg). Har planerat att träna runt 16 idag, bröst-biceps-mage. Kommer träna själv den här veckan eftersom träningspolaren är i frankrike och åker skidor i en vecka. Lite störigt när man vill ha pass osv, men får köra lättare o fler reps helt enkelt…
    Jag hoppas det slutar snöa, får se hur det blir med träningen annars, känns inte så lockande i nuläget.
    Laters

okej, that settles it. Blir _inget_ gym idag. Försökte cykla till affären, men det var helt omöjligt! Så mycket snö att det inte gick att cykla. Upp mot en halvmeter snö. Såg en volvo som fastnade i en korsning, det var så mycket snö så att den inte kunde köra vidare, stod mest och spann.
    Hade jag haft bra skor som jag inte får skoskav av, så hade jag gått dit. Men nu har jag inte det, märks man är van vid milda skåne-vintrar. Men vaf-n, detta är ju halmstad, otroligt !!!:frust: :aggresiv: :(

Blir en dags förskjutning på allt den här veckan så idag blev det bröst-biceps-mage. Dagen började lite dåligt eftersom jag försov mig och vaknade 30 min innan ett möte och sov förbi morgonpromenaden. Kommer inte ens ihåg att jag stängde av klockan, första gången hittils jag missade en promenad.
    Missade därmed gröten på morgonen och jag kände mig lite svagare än normalt idag, men stort sett ett okej pass.

Bänkpress
    70×5
    80×5
    90×4 (tog emot redan här ordentligt, får se hur det artar sig nästa vecka)
    80×4 (pust, hjälpte inte att sänka)
    Hantelpress sned
    29×8
    29×8
    31.5×8, inga probs här.
    Omvänd-snedbänk
    40×12
    40×12
    40×12 körde bara lite lätt pumpning här typ
    + ett maxreps set i cablecrossen, disco style
    En-arms-scottcurl-hantel stående
    13.5 x 10
    13.5 x 10
    13.5 x 10

9 set mage
    40 min cykling.

Promenad som vanligt imorgon 75 min, keeping it up ^^.

75 min promenad nu på morgonen. Var jäääkligt slabbigt och slaskigt och vatten överallt vilket ledde till att jag var tvungen att byta skor. Så jag fick lite ont under foten sista 30 minuterna av dom skorna jag bytade till :(. Mina fötter pallar bara vissa skor, allt annat mår dom inte bra av.

När det gäller kolozzeum tävlingen så visste jag ju redan från början att jag inte kommer att hinna bli ”färdig” tills det är dags. Men i nuvarande takt (som jag har haft redan från början) så kommer att ha gått ner ytterligare 4-5 kg fett innan det är dags, och det kommer ju inte göra saken sämre direkt. Så jag ligger i och gör mitt bästa, skulle tippa att jag kommer stanna på 86.5-87 kg då när det är dags. Kommer dock fortsätta efter det tills jag når 83 kg ungefär, sen ska jag försöka hålla mig där och fortsätta bygga.

Bara lite planer och information, ha det bra där ute och kom ihåg, sommaren är på väg ! :up: :happy:

Trycket i musklerna börjar ge vika nu, eller så är det bara en tillfällig styrke-svacka, svårt att avgöra. Kändes tydligt i hackliften iafall, det var tungt som fan, benpressen gick okej, resten ungefär som vanligt.

Hacklift (djupt)
    120×8
    130×7
    140×5 (wtf, skittungt)
    130×8 (kanske sliter promenaderna ordentligt på benen)
    Benpress
    250×8
    275×8
    300×5 (känns lite weird att ligga och kämpa med 300)
    Benspark
    35 x 12
    40 x 10
    40 x 10
    Sittande lårcurl
    80×8
    90×8
    100×8
    100×7 + några slafsiga reps
    Stående lårcurl
    tror det är 5kgs plattor, men skriver plattor x reps istället.
    7×8
    8×8
    9×8
    Stående vadpress, smithen
    120×8
    140×8
    140×8
    150x 8 (körde här med stopp i toppläget. Kunde inte köra så tungt idag här, fick en blåsa under vänsterstor-tå pga. att det var så blött så jag fick använda ett par kassa skor under morgonpromenaden :()
    Sittande vadpress
    40 x maxreps
    40 x maxreps

30 min cykling efter passet.

Totalt sett ett godkänt pass. Lite tråkigt med hackliften och benpressen, dom tyngsta övningarna är där jag känner av frånvaron av trycket mest. Får se vad som händer nästa vecka, får la köra fler reps annars helt enkelt. Är väl en effekt man får räkna med helt enkelt.
    Nu blire fett med vila.

Morgonpromenaden på 75 minuter gick bra idag, smärtfritt. Blev lite hungrig i slutet men annars helt okej. Idag hade det torkat :emo-thumb upp ordentligt vilket gjorde det allt lättare att gå, 2 tummar upp !
    Rygg pass i eftermiddag

Dagens morgonpromenad på 75 min gick bra.
    Imorgon är det invägning igen och jag hoppas jag närmat mig 90 kg nu, det känns så iallafall.
    Jag är väldigt nöjd om jag lyckas ta mig ner till 86-87 kg innan det är dags att fotas, jag tror ju jag ligger kvar i samma tempo, -0.5 kg i veckan. Om det är så är jag väldigt nöjd :happy:.
    Som jag sagt innan kommer jag ju inte hinna bli stenhård, vilket inte är målet heller. Men dock kommer jag fortsätta efter fototillfället att ta mig ner på 82-83 kg och sen fortsätta bygga där och försöka hålla samma fettprocent framöver.

Ryggpasset gick för övrigt bra igår, orkar inte posta vikter, men det är samma som förra veckan i princip. Gjorde 10-8-6 i chins på kv, hmm annars vare väl ungefär samma, lite tyngre i latsdragen typ.
    Axlar-trapz-triceps i eftermiddag, längtar till invägningen! ^-^

Styrkebiten för veckan är över och generellt sett är styrkan kvar, gick lite sämre i början på veckan med basövningarna, utöver det har det gått bra.
    Fick lite kommentarer av träningspolare som såg att det började hända grejor nu, känns som sagt som om det hänt en hel del den här veckan.

Imorgon blir det morgonpromenad med välförtjänt frukost, sen kl 13 blir det pizza med en kompis. Lunchen på lördagen är det enda målet som jag får äta fritt, något jag gjort från början. En skön mental avslappning att göra mat iafall en gång i veckan och tänka på vad man stoppar i sig. Dock efter lunchen är det som vanligt igen. Lite utdrag ur axelpaset:

Militärpress i smith
    55×8
    60×7
    60×4 (blev lite väääl kort paus här), körde ett lättare pumpset sen.

Baksida axlar – 11.5 kgs hantlarna nu
    Sidolyft – började på 13.5, gick ner o körde 10-12 reps på 11.5
    Trapz – 3 set på 80 kg
    Triceps pushdown smalt – 3 set på 40 kg (8,8,7)
    30 min cykling efter styrkan

Vila eventuellt tvätt nu, mått och vikt imorgon, peace ! :happy:

Schysst styrka för att bara ha tränat i 1 och ett halvt år. Lycka till med deffen :)

Xavier wrote:
    Schysst styrka för att bara ha tränat i 1 och ett halvt år. Lycka till med deffen :)

Tackar tackar. Blir allt starkare hela tiden så its all good, men huvudsaken är att fysiken blir bättre, därför jag håller på ^^. Vill bli mr symmetri.
    Ge mig 2 år till så ska det se riktigt bra ut :-).

Alm wrote:
    Tackar tackar. Blir allt starkare hela tiden så its all good, men huvudsaken är att fysiken blir bättre, därför jag håller på ^^. Vill bli mr symmetri.
    Ge mig 2 år till så ska det se riktigt bra ut :-).

AF eller BB? :)

Kommer sitta på decembercupen och käka popcorn och heja på dig när du ger dig upp :D

Ska se om jag inte kan smussla in lite högtalare så jag kan spela beegees stayin alive när du kliver upp på scen ;)

Xavier wrote:
    AF eller BB? :)

Kommer sitta på decembercupen och käka popcorn och heja på dig när du ger dig upp :D

Ska se om jag inte kan smussla in lite högtalare så jag kan spela beegees stayin alive när du kliver upp på scen ;)

kommer bli bb för min del om jag tävlar!

JA !!!
    Vägde mig idag :
    90.0 kg ! (-1.0 kg)
    Midjemått :
    94.5 cm (-1.5 cm)

Fyfan vad jag nöjd, fyfan vad jag är bra. Måste ge mig själv lite positiva vibbar :D. Riktigt jävla nöjd, kände mig på att det hänt mycket denna veckan. GRYMT nöjd !
    Nu är det bara att keep it up, och bli så bra som möjligt, typ 7 veckor kvar eller nåt.
    Som Robert Flynn skulle sagt, FUCKIN A MAN ! FUCKIN A….

Alm wrote:
    JA !!!
    Vägde mig idag :
    90.0 kg ! (-1.0 kg)
    Midjemått :
    94.5 cm (-1.5 cm)

Fyfan vad jag nöjd, fyfan vad jag är bra. Måste ge mig själv lite positiva vibbar :D. Riktigt jävla nöjd, kände mig på att det hänt mycket denna veckan. GRYMT nöjd !
    Nu är det bara att keep it up, och bli så bra som möjligt, typ 7 veckor kvar eller nåt.
    Som Robert Flynn skulle sagt, FUCKIN A MAN ! FUCKIN A….

Duktigt… får man se bilder?:emo-thumb

Viewing 15 posts - 121 through 135 (of 444 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.