Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Angel´s
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
27 mars, 2006 at 22:45 #88291Anonym anvandareMember27 mars, 2006 at 22:45 #937977Anonym anvandareMember
Nu har jag smugit runt här länge nog.
Vilken motivation man får av att hänga här.
Många fina tjejer och killar samt en underbar kunskap.
Så denna tjej är nu tillräckligt inspirerad för att äntligen starta sin egen träningsdagbok. Tror det är enklare att sätta fart med varmt stöd, bra råd och allt nedskrivet svart på vitt.
Och då finns det väl ingen bättre plats än detta forum?!April-juli-05 gick jag upp 16 kg på 16 veckor p.g.a lite olika orsaker.
Bland annat en P-stav som jag reagerade illa på.
Det är det jag vill jobba bort nu. P-staven är ett minne blott men min kropp fungerar inte riktigt som jag vill än:( Har bara gått ner 4 kg sedan aug-05.
Men jag hoppas/vet att det löser sig med tiden..Ålder: 28 år (-78)
LÄNGD: 177cm
Vikt: 82 kg
Mål: 70 kg (igen)Jag har tränat till och från sedan -00 ungefär.
Jag brukar ligga på 4 dagar styrka i veckan + cardio.
Hittade Bartolls schema på forumet så nu har jag tränat ungefär a`la Bartoll de sista 6 veckorna.TRÄNINGEN:
Måndag: Underkropp, Tungt
Tisdag: Överkropp, Lätt
Onsdag: Just nu promenad/vila annars löpning (vid varmare väder)
Torsdag: Underkropp, Lätt
Fredag: Överkropp, Tungt
Lördag: Vila/promenad ev. löpning
Söndag: VILA/jobbJag blandar träning, heltidsstudier, jobb och socialt liv så gott det går..
Längtar till våren då hemska astmatiska besvär ställer till med ofog nästan jämnt i samband med kylan och vid ansträning och väderomslag.
Då orkar jag inte träna styrka, spinna eller springa alls:(
Detta är orsak till mina till och från perider.MATEN:
Jag tänker ligga på ca 1900 kcal då jag ingen önskan har att gå ner toppenfort utan vill orka med mitt fartfyllda liv.Uppdelning:
40E% Protein
30E% Fett
30E% KolhydraterDetta är riktlinjer som jag testar på nu ett tag så får det bli ändring om det inte fungerar.
Mått kommer i morgon. Det hanns inte med idag.
27 mars, 2006 at 23:01 #937978Anonym anvandareMemberMÅNDAG
TRÄNINGEN
Underkropp:Knäböj
8 set a´5 rep, 50 kgBenlyft m. hantel
8 set a´5 rep, 6 kgMarklyft
8 set a´5 rep, 60 kgStående vader
8 set a´5 rep, 130 kgCykel: 20 min
MATEN:
Frukost: ägg, light kaviar, polar kraft extrem, nat. yoghurt, Omega 3- kapslar
Mellanmål: kalkon
Lunch: Kyckling, W.W pommes chateau, mat.yoghurt, basilika, tomater
Mellanmål: Whey 80, lättmjölk, jordgubbar
Middag: Torsk, fullkornsris, spenat
Kvällsmål: Whey-80, lättmjölk1900 kcal
20E% FETT
44E% KOLHYDRATER
36E% PROTEINMitt minimål denna vecka: 20 minuter cardio efter varje styrkepass.
27 mars, 2006 at 23:20 #937979Anonym anvandareMemberHej!
Inga tävlingsmål? Ryggen ser ju ut att ha fin form.
Hur länge har du legat på 1900kcal?
27 mars, 2006 at 23:38 #937980Anonym anvandareMemberHejsan!
-4kg är alltid 4kg och du har inte gått plus men ser man på din avatar verkar du inte ha något alls att gå ner i vikt.
Minimålet låte bra, jag tycker det är härligt att runda av gympasset med någon slags motion, känns så avslappnat fast det kanske inte är det.Fortsätt kämpa IQA//Stolleman
27 mars, 2006 at 23:39 #937981Anonym anvandareMemberSilvia wrote:Hej!Inga tävlingsmål? Ryggen ser ju ut att ha fin form.
Hur länge har du legat på 1900kcal?
Tack..
Det kortet är från precis innan jag gick upp.
Iofs är det inga fel på formen nu heller. Den är lite dold bara:)
Inga tävlingsmål än..
Jag hittade min lagomform förra året och så kom detta bakslaget.
Just nu vill jag bara tillbaka dit, så får jag se sedan.Precis kört igång ordentligt igen efter sjukdom och svårt med andningen så det blir väl ungefär en vecka nu som jag legat på 1900.
27 mars, 2006 at 23:45 #937982Anonym anvandareMemberStolleman wrote:Hejsan!
-4kg är alltid 4kg och du har inte gått plus men ser man på din avatar verkar du inte ha något alls att gå ner i vikt.
Minimålet låte bra, jag tycker det är härligt att runda av gympasset med någon slags motion, känns så avslappnat fast det kanske inte är det.Fortsätt kämpa IQA//Stolleman
Hej..
Avatarbilden är från precis innan jag gick upp alla kilon.
Den ska få fungera som min morot just nu, tänkte jag:)Mmm, 4 kg är bättre än inget alls.. Fast med tanke på att jag tog ut p-staven i sutet av aug, ätit bra och tränat som en blå sedan dess så borde det ha blivit mer. Men, men skynda långsamt fungerar också..
Finns inget bättre än att som du sa runda av styrkepasset med litet cardio.
Jag är lite rastlös just nu med för jag har svårt för kylan så det blir inte mycket promenader och löpning. Då är det extra skönt att få upp flåset lite.Tack för uppmuntran//
28 mars, 2006 at 00:20 #937983Anonym anvandareMemberTja, såg att du käka kalkon till lunch. Smaskens! I vilken form åt du den, några bra tipps på recept el dylikt?
28 mars, 2006 at 00:50 #937984Anonym anvandareMemberIQA wrote:Hej..
Avatarbilden är från precis innan jag gick upp alla kilon.
Den ska få fungera som min morot just nu, tänkte jag:)Vilken bra målbild. :emo-thumb
Önskar dig all lycka till. Kämpa på.
Lite orättvist att ni tjejer råkar ut för detta ibland med preventivmedel, vet fall där p-piller fått tjejer att gå upp tio kg på kort tid också. (Ganska vanligt t.o.m kanske? *osäker*) )
28 mars, 2006 at 09:51 #937985Anonym anvandareMemberdeekayman wrote:Tja, såg att du käka kalkon till lunch. Smaskens! I vilken form åt du den, några bra tipps på recept el dylikt?Hejsan..
Det var kalkon till mellanmål..
Väldigt enkelt. Ta det antal gram du vill ha ur förpackningen och voilá
Annars hade jag gärna delat med mig.. Alltid skoj med nya recept..
28 mars, 2006 at 09:52 #937986Anonym anvandareMemberWarrior wrote:Skall bli bra det här, slinker in lite då och då o kollar läget!Jag hoppas också på att det ska bli bra:D
Lättare att lyckas här, där alla är så motiverade och snara till att ge råd.
SKOJ!!!28 mars, 2006 at 09:53 #937987Anonym anvandareMemberPellefant wrote:Vilken bra målbild. :emo-thumbÖnskar dig all lycka till. Kämpa på.
Lite orättvist att ni tjejer råkar ut för detta ibland med preventivmedel, vet fall där p-piller fått tjejer att gå upp tio kg på kort tid också. (Ganska vanligt t.o.m kanske? *osäker*) )
TACK:)
Nu ska jag ge järnet..
Jag vet inte men jag hade väl otur..
De sa att jag kunde gå upp 4-5 kg och det kunde jag väl bjuda på..
Men 16??!!28 mars, 2006 at 09:56 #937988Anonym anvandareMemberTISDAG
I dag hinner jag inte med så mycket. Skolan i Karlstad kallar..
Frukost: ägg, fibergröt, Önos lågk. lingonsylt, lättmjölk, juice, Omega-3 kapslar
Borta 2 dagar. Fullt upp..
Ska försöka hinna med några promenader i alla fall..Tacksam för tips på gym i Karlstad..??
(om jag får tid över för träning vill säga)28 mars, 2006 at 10:00 #937989Anonym anvandareMemberHej tjejen. Jag bodde i Karlstad förut, tränade då på sats och var väldigt nöjd, med gymmet, personalen m.m. Sök dig dit tycker jag, vad pluggar du?
:p29 mars, 2006 at 16:52 #937990Anonym anvandareMemberMalinSjögren wrote:Hej tjejen. Jag bodde i Karlstad förut, tränade då på sats och var väldigt nöjd, med gymmet, personalen m.m. Sök dig dit tycker jag, vad pluggar du?
:pHejsan.. Jag läser till förskollärare.
Nu blev det ingen tid över till gymträning igår. (som vanligt när vi är i Karlstad)
Men nästa gång vet jag vart jag ska ta vägen i så fall.. Tack!! -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.