Angel´s

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 151 through 165 (of 354 total)
  • Author

FORTS. MÅNDAG

TRÄNINGEN:

Morgonpromenad: 60 minuter

MATEN: 2200 KCAL

Blev ingen mer träning idag.
    Praktiken gick bra.
    Besöket hos gyn gav väl inte så mycket. Lite prover tagna och så få vi se vad det blir av det.
    Struma någon? Aldrig hört talas om..
    Och provsvaren lär väl dröja.
    Skolarbete= nada.. Väntar på svar på mitt PM om arbetet var okej och så. Ingen idé att börja innan klarsignal. *STRESSAD*

CSI TIME..

:|

TISDAG

TRÄNINGEN:
    MOrgonstavgång: 45 minuter

MATEN: ??? [/b]
    Ingen aning. Fick psykbryt eller nåt idag.
    Handlade allt jag var sugen på förut. Och eftersom jag inte visste om det var salt, choklad eller sött så blev det en blandning av allt:(

Nu ska jag avsluta kvällen med en bit av mormors supergoda nallekaka och ett glas mjölk. Inget kan ge mig mer ångest än examinationsarbetet just nu. OCH det är nog tur…

Trött som bara den har jag varit hela dagen. Praktiken var en pärs, verkligen. Jag som brukar älska att vara med barnen, längtade bara hem till sängen.
    Jag vill ha svar på mina prover om det är något fel med hormonerna…NU

Dålig dag gällande skola, träning och mat.. yeaaa..

IQA wrote:
    TISDAG

TRÄNINGEN:
    MOrgonstavgång: 45 minuter

MATEN: ??? [/b]
    Ingen aning. Fick psykbryt eller nåt idag.
    Handlade allt jag var sugen på förut. Och eftersom jag inte visste om det var salt, choklad eller sött så blev det en blandning av allt:(

Nu ska jag avsluta kvällen med en bit av mormors supergoda nallekaka och ett glas mjölk. Inget kan ge mig mer ångest än examinationsarbetet just nu. OCH det är nog tur…

Trött som bara den har jag varit hela dagen. Praktiken var en pärs, verkligen. Jag som brukar älska att vara med barnen, längtade bara hem till sängen.
    Jag vill ha svar på mina prover om det är något fel med hormonerna…NU

Dålig dag gällande skola, träning och mat.. yeaaa..

Oj här ser jag att du njutit av mat idag

ONSDAG

TRÄNINGEN:

30 minuters rask promenad

MATEN:
    2700 KCAL (blandad kost)

Det blir till att reda upp livet ordetnligt efter maj.
    Det blir blaj med träning, mat och skola just nu:nono:
    Vad är det för fel på mig?

Förra veckan gick det toppenbra och nu så slarvar jag med allt.
    Försov mig i morse, slarvat med maten, löpturen blev ej av (tappade byxorna när jag försökte springa så jag fick gå istället) och skolarbetet skjuter jag bara upp, fast jag vet att jag måste sätta fart nu för att hinna.

Och så har jag lust att gå till gymet mer än 1gång/v..

MAAAAHHH…

Uppryckningsdags..

Så har man slarvat med denna journal nu då:o

Sorry..
    Det har bara blivit för mycket av allt på kort tid.
    Jag sitter fortfarande klistrad framför datorn, men kommer liksom ingen vart.
    Fokuseringen är lika med 0..
    5 dagar kvar till inlämning av examinan och det går inte framåt direkt.

Inte sett insidan av gymet på 2 veckor och den enda motion jag fått har varit när jag lekt med barnen under praktiken:( (självförvållat, jag vet)[/b]
    Och maten ska jag inte ens dra upp.. Skam på torra land..

Den 1/6 är det jag som tar tag i detta igen.
    Jag har tagit till mig av lite kalorifunderingar och kommer att öka mitt dagsintag lite smått.
    Har lite planer på att lägga om träningen lite under sommaren. Jag får se.
    Nu är det utlandresan som hägrar.. 13/8 åker vi till Samos och då ska bikinin sitta fint..

Ny vikt och nya mått får det också bli eftersom det blir en nystart..
    Kanske nya bilder också.. Jimmy har köpt en snajsig kamera som han gärna använder.
    Så om ni har tålamod med mig, så kommer journalen snart att uppdateras med RÄTT grejer såsom mått, styrkepass, cardio, mat och annat smått och gott.

//:|

Jag undrade just hur det gick för dig….(jag har svarat dig i min journal…)
    Låter bra att du ska ta nya tag sen:) glöm inte bort att ha kul på vägen också bara (för att sno citat från Lalla den kloke mannen;))

Kör hårt nu, du klarar det här!! :emo-thumb

Ah, hoppas du får kul då på kalasen! och hoppas du orkar hålla ut de sista fem dagarna nu:)

Kram!

HJÄLP!!![/b]

Varit helt färdig sedan jag lämnade in mitt arbete i onsdags. Nu är det bara ett litet arbete kvar som jag ska försöka få klart innan jobbet imorrn. *PUH* Jobbar tonvis denna helg så min nystart blir på måndag.
    VIKT OCH MÅTT KOMMER DÅ.

Jag BEUNDRAR[/b] verkligen människor som satsar stenhårt, samtidigt som de har fullt upp. Jag fixar tydligen inte det iaf:(

Nu önskar jag TONVIS[/b] med hjälp.

Tror jag har lyckats lägga på mig 5 kilo+ på två veckor nu när jag slarvat
    och så har jag ökat i omfång flera centimeter fast inte på ett positivt sätt.

Nu ska vi se..
    Jag väntar fortf. på mensen som aldrig kommer.
    Jag vet att jag behöver öka kalorintaget sedan när jag drar igång styrkan ordenligt igen..
    Någon som har en tanke om det?
    1.77 lång, vikt (just nu har jag inte vågat kolla på ett tag) men säkert 85 Kg. Kommer köra styrka 3-4 dagar i veckan fr.o.m 26/6.

I 3 veckor fr.o.m måndag ska jag satsa på förbränning enbart.
    Vilket kcalintag kan jag ligga på då tro? Och vilken fördelning?
    Om jag kör 1-2 pass cardio (löpning, promenader, cykel, inlines och stavgång) om dagen i 3 veckor + något styrkepass i veckan och sedan lägger till styrkan ordentligt igen när jag börjar jobba så borde det väl hända något iaf.

Jag vill komma igång med min träning och min journal igen.
    Jag har fått svar på att jag inte har struma och väntar just nu på svar från hälsoundersökningen. Men tydligen ansåg läkaren att jag är stressad. Då slår visst kroppen bakut:o
    Så jag fick stränga order att ta det lugnt och VILA konstant från alla måsten hela sommaren, speciellt om inte de sista proverna visar något.
    Kanske inte så bra att dra igång värsta dieten.
    Men mot bättre form vill jag igen.
    Det är inget att diskutera.. DITÅT ska jag sakta men säkert..

Så om någon har en tanke lr två om hur/vad/när så tar jag jättegärna emot tips och råd. Jag vill bara komma i lagom form igen.
    Så jag kan få ett hum om hur jag ser ut ”inunder” nu för tiden och sedan utgå därifrån.

Nu ska jag vila en stund. Helt färdig efter dagens jobb.

Om läkaren säger att du ska VILA ska du nog lyda hans råd och verkligen ta det lugnt. Stress utsöndrar ju kortisol som gör att man lättare lägger på sig också, och kan dessutom orsaka att mensen strular.
    Försök att se sommaren som en period då du försöker lära dig lyssna på kroppen och lära dig tyda dess signaler.
    Om du som du säger, nu ätit mkt skräpmat, har du nog inte lyssnat på kroppen, för jag tvivlar på att den skulle vilja ha det. Det är inte sådan mat som ät optimal för kroppen och får den att prestera sitt bästa.
    Försök att satsa på bra mat och ät varierat så du får i dig av alla näringsämnen, även fett, och rör på dig om du känner att du har lust till det och kroppen orkar. Det gör ingenting om det blir lite lugnare träning ett tag, som promenader. Unna dig något gott om du känner för det, men ha lite koll bara så det inte blir för ofta. Äter man tillräckligt med bra mat, brukar man inte vara så sugen speciellt ofta ändå.
    Jag tror du behöver komma ner i varv.
    Att hitta balans i livet, innan du börjar någon diet, tror jag skulle vara det bästa för dig just nu. Men det är min åsikt.

Min syn på saken är att de som säger att de ”måste” köra efter ett schema, för annars barkar det ur, har hamnat på lite fel spår. Det tycker jag tyder på att man stressar och inte lyssnar på kroppen, och dessutom tvingar kroppen att göra saker man egentligen inte tycker är roligt. Om man känner att man måste tvinga sig till träningen kanske man ska ta sig en funderare. Då kanske det är dags att välja en annan träningsform ett tag. Träning ska ju vara ROLIGT inte ett måste!
    Om man tycker att träningen känns jobbig fast man tidigare tyckt den varit rolig kanske man bara behöver ta det lite lugnare ett tag.
    Stressar man leder det ofta till att man också äter alldeles för fort så man inte hinner känna att man blir mätt.

Oj…det blev en lång predikan det här…. Men jag önskar verkligen att du kunde hitta lite balans och lugn och ro!:friends:
    Var rädd om dig!

håller med emilia….

hur länge har du gått på diet egentligen??? kanske för länge?? jag menar , kroppen kan bli oerhört sliten o säga stopp även om den inte går ner i vikt som man vill….

bra att du tagit tag i läkarbesök iallafall!!! alltid bra att kolla upp så något medicinskt fel inte förekommer…

lycka till!

Hej MILIA och ATHLETICMIA!

Tack så hemskt mcyket för tankar och svar. Det betyder mycket att någon bara tar sig tid att slänga ner några rader.
    Jag vill bara bli den vältränade, positiva Angelica som tog livet med en klackspark igen

Jag hann inte gå på ”diet” så länge. Fast det var juingen riktigt stenhård diet som inför träning utan bara nyttig mat. Ca 2 månader hann jag med sedan brakade det ihop.
    som jag tror beror dels på för lågt kaloriintag, stress och allmänt ohälsostånd.

Så jag ska försöka att göra inget alls i sommar, utan bara det som känns bra. God, nyttig mat som jag vet att jag kan laga, roligt träning, (fast det är inte det som är felet) Jag älskar att gå till gymet, lr ge mig ut o spåret men tiden har inte räckt till. Sola, bada, umgås, läsa och slappa samt äta en glass om jag vill:)

Eftersom jag mått dåligt i vår så hamnade jag efter med skolan och det blev en ond cirkel.
    Dåligt samvete när jag inte tränade för att hinna med skolan och tvärtom. Sedan har jag jobbat dubbla pass på helgerna för att få ihop pengar som tyvärr alltid är en fråga när man studerar.
    Så jag är nog omedvetet stressad, trots att jag inte stressar vad jag vet. Men nåt är det ju då alla mina prover nog är bra men trots det så fungerar inte kroppen som den ska.

Jag ska se vad de sista proverna visar sedan blir det lugna gatan här hemma istan. Nu är ju skolan slut den 11/6 sedan har jag 3 veckor att bara rå om mig själv och sambon innan sommarjobbet börjar.
    det ska bli toppenskönt.

God morgon!

Så var det dags för mätning och vägning.

VIKT: 85.9 kg (+ 5 kg, sedan 26/4) :nono:

MÅTT:
    Midja: 80.5 (26/4, 74.5 cm)
    Bröst: 93 (26/4, 92 cm
    Lår: 68 (26/4, 66 cm)
    Stuss: 107,5 (26/4, 103 cm)
    Arm: 32 (26/4, 31 cm)

Det var bara väntat med massa +centimeter, då jag som sagt bara slarvat med mat och träning sedan sista styrkan den 17/5…
    Det känns på kläder och syns rejält i spegeln.
    Rejält stressande är det, så jag får försöka att inte fokusera allt för mycket på mått och vikt.

I dag blev det en morgonpromenad i solen innan frukost. Kändes gott att komma ut i friska luften.

Jag får se om det blir någon mer ”träning” idag.

Träningsupplägget 3 veckor framåt blir:

Cardio 1-2 ggr/ dag.. Sådant jag känner för, för stunden och stryka 1 gång/v.

Tanken är att det ska bli löplunk varannan dag 2,3-5 km, som då ingår i cardion, men jag säger inte att det måste bli så.
    På det sättet slipper jag känna tvång, vilket jag gör trots att det bästa jag vet är att komma ut och få röra på mig.
    Jag älskar att känna att jag har en stark, vacker och frisk kropp som orkar med det jag vill.
    MEN så känns det inte just nu, då det mest känns som ett måste att röra på sig då jag vill ner i vikt igen..
    Det var det här med en ond cirkel.. Men den ska jag ta mig ur..

Nu ska jag gå ifrån datorn och läsa lite skönlitteratur innan det är dags att träffas min studigrupp.

Du klarar det här! Och det är helt rätt att fokusera på vad kroppen KAN göra och ÄR BRA för.
    Själv har jag börjat med affirmationer, som jag säger 3*20 ggr per dag, det har funkat förr och kan verkligen rekommenderas.
    Jag läste en bok i helgen, typ 50 sidor, så den går fort att läsa, den heter Du blir vad du tänker och jag rekommenderar den varmt!

Jag kommer följa din journal bara så du vet det;) och JAG TROR PÅ DIG!
    Jag önskar verkligen att dina hormoner stabiliserar sig så det blir ordning på allt, för jag tror att det kan vara en stor orsak, jag vet ju själv hur det är….

Kram på dig nu och njut!

MÅNDAG

TRÄNINGEN:
    Morgonpromenad, 50 minuter
    Inlines, 50 minuter

SÅ SKÖNT:yahoo:

MATEN: 2183 KCAL

Massa god och nyttig mat har konsumerats idag.
    Jag känner att det tar för mycket ork att skriva ner precis allt jag äter.
    Det har jag ändå i Hälsovakten, så det kommer nog igen längre fram i journalen..

Vi var ute på sjön en sväng på eftermiddagen. Jag prioriterade bort skolan en stund. Och det kändes bra. Det blir lite mer att göra imorrn men det var det värt.
    Med två nära vänner, en grill, marinerad kyckling, mineralvatten och tonvis med grönsaksspett.
    Det blev smaskigt värre och ack så nyttigt:) :)

Humöret är på topp..

CSI nu.

TISDAG[/b]

TRÄNINGEN:
    Morgonpromenix med stavarna, 50 minuter

MATEN: 2040 KCAL

Morgonens promenad var riktigt jobbig. Mitt flås är borta.
    Tänk att några veckors icke träning ger sådant bakslag. Maah..
    Tur att jag vet att det går fort att få det tillbaka.
    Annars har dagen varit sådär..
    Jobbat med socialfallet hela morgonen sedan fick jag pang bom migrän.
    Vilket var tråkigt då jag gick upp tidigt idag för att hinna klart, så efm kunde tillbringas ihop med sambon. Nu fick jag lägga mig istället. Tror att min kropp ”saknar” all skit jag tryckt i den det sista. Får väl se det som en avgiftningssperiod nu.

Sitter och filar på det sista inför morgondagen i Karlstad.
    Nervös[/b]:|

Examinationsopposition på f.m och socialfallsredovisning på efm.
    Toppendag med andra ord:up: Hehe, lr inte..

Åker 6.00 imorrn och är väl tillbaka i stan runt 19 tiden.
    Jag hade tankarna på att försöka komma i säng i tid idag så jag kunde dra upp vid 4.30 och springa. Men eftersom migränen kom smygande efter förmiddagen framför datorn så hamnade jag ganska mycket efter tidsplanen.
    Så jag prioriterar att få sova en liten stund iaf när jag väl hunnit klart.

Ska skriva de sista ändringarna nu..

Tack och godnatt

Viewing 15 posts - 151 through 165 (of 354 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.