Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Angel´s
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
29 mars, 2006 at 17:06 #937991Anonym anvandareMember
TISDAG
Hann inte med något igår kändes det som.
Läser till förskollärare på Distans och det var dags att dra till Karlstad för att visa vad vi går för här i Lidköping.
Stressade som attan hela dagen..
Hade tänkt att masa mig upp tidigt för att köra min styrka men sängens lockelse var för stark…Vi hade dansredovisning så röra på mig fick jag ju göra i allafall..
Alltid något.Träningen:
30 minuters snabb promenad
Och massa dans:dance:Maten:
Frukost: Fibergröt, Önos lågk. sylt, lättmjölk, ägg, juice
Lunch: Sallad m. kyckling, räkor, keso, jordnötter, paprika, aprikoser, grönfoder.
Mellanmål: Polarkraft extrem, avocado, kalkon, kaffe
Mellanmål: äpple
Middag: Kyckling, pommes chataeu, mat.yogurt, färsk basilika, tomat
Kvällmål: nat. yoghurt1670 KCAL
30E% FETT
39E% KOLHYDRATER
31% PROTEINVad det är svårt att få ner kolhydraterna..
Dagen slutade 20.00 för mig p.g.a migrän.
29 mars, 2006 at 17:13 #937992Anonym anvandareMemberONSDAG
Hem tidigare från Karlstad.
Fortfarande migrän, så den slutliga dansredovisningen idag var inge vidare.
Försöka dansa, se glad ut och samtidigt förmedla de uttryck vi ville få fram var inte det enklaste.
Trodde det enda jag lyckades förmedla var: ont, det gör ont o.s.v
Skämt åsido så gick det bra.Nu ska jag vila så jag orkar lägga in min stackars mat senare
som har fått stå tillbaka idag. Aptiten och kroppen är inte på topp under/efter migränen.Typiskt när jag väl bestämt mig för att köra igång.
Känns som att det alltid dyker upp något som stälper ens planer:(Men i morgon är det jag som åker direkt till gymet efter jobbet..
P.s måtten kommer i morgon..
29 mars, 2006 at 20:23 #937993Anonym anvandareMemberFortsättning ONSDAG
TRÄNINGEN:
ZERO:(MATEN:
Frukost: ägg, polarkraft extrem, juice, osötad fullkornsvälling, light kaviar
Mellanmål: Fullkornsbröd, skinka, ost, kaffe, apelsin
Mellanmål: Banan, cashewnötter
Mellanmål: Axa sportbröd, räkost, thé
Middag: Nötfärs, vitkål, squash, sojabönor, tacokrydda
Kvällsmål: Kalkon1830 KCAL
29E% FETT
45E% KOLHYDRATER
26E% PROTEINHela maten idag blev fel, på grund av migränen (ingen aptit och ork) och bilning från Karlstad mitt i lunchen.
Nya friska tag med styrka och mat i morgon..
Lägger in två nytagna bilder.. (måndags kväll) Jag vill ha något att jämföra med om ett tag..
Stressade fram dem innan CSI så därför blev det bara två olika.
Aldrig poserat förut så jag ska öva in några fler till nästa gång.
30 mars, 2006 at 20:59 #937994Anonym anvandareMemberTORSDAG
Här kommer måtten som gäller just nu:
Midja: 76 cm
Bröst: 92 cm
Lår: 67 cm
Stuss: 107 cm
Arm: 31 cmJobbat tidigt idag..
Inte riktigt vaken 5.30 i morse så jag missade att det var halt.
Cyklade rätt så häftigt, så hela dagen har jag gått runt som ”halta Lotta” med ett halvt blårött duvägg under knäet:(
Därför blev underkropp utbytt mot överkropp idag. Så får jag se om knäet pallar för trycket i morgon.TRÄNINGEN
Överkropp:Skivstångsrodd, 8 set á 5 rep, 30 kg
Skivstångscurl, 8 set á 5 rep, 17.5 kg
Dips mellan bänkar, 8 set á 5 rep, kroppsvikt
Skulle kört armhävningar då jag inget har att göra i bänkpressen än:D
Men knät gick inte att tynga på..
Håller på att prova ut vikter som passar då jag precis bytt till omvänd ordning, lätt blev tungt.CARDIO: 14 min, cykel
Mitt minimål var 20 minuter efter varje pass denna vecka men jag är inte mer än människa..
Onda knät sa ifrån.. Typiskt mig och min otur….MATEN
Frukost: fibergröt, ägg, lättmjölk, juice, önos lågk.lingonsylt, Omega-kapslar
Mellanmål 1: banan
Mellanmål 2: Whey 80, apelsin
Lunch: Nötfärs, vitkål, sojabönor, squash, minimjölk, mandlar
Mellanmål: avocado, kalkon, rågform, kalkon
Middag: färsbiff, champinjoner, vitkål, fullkornspasta, W.W franska örter Creme Fraiche
Kvällsmål: mandlar, kalkon1811 KCAL
28E% FETT
37E% KOLHYDRATER
35E% PROTEINSvårt komma upp i 1900 kcal och svårt att få ner kolhydraterna till 30E%.
Annars förutom smärre olyckor har dagen varit ”JUST GREAT”30 mars, 2006 at 21:03 #937995Anonym anvandareMemberser bra ut, det ser ut som om du har en hel del muskler :up:
30 mars, 2006 at 21:08 #937996Anonym anvandareMemberV-formen ser ju ut att vara på plats, och det kommer bara bli bättre ju längre deffen fortskrider :up:
30 mars, 2006 at 21:09 #937997Anonym anvandareMemberlat3c wrote:ser bra ut, det ser ut som om du har en hel del muskler :up:Tackar..
Jag jobbar på det:bb:Ärligt talat så var jag i fin form när jag låg på 70 kg förra året.
Jag hoppas att det mesta finns kvar gömt någonstans där under..:nod30 mars, 2006 at 21:15 #937998Anonym anvandareMemberXavier wrote:V-formen ser ju ut att vara på plats, och det kommer bara bli bättre ju längre deffen fortskrider :up:Bugar och bockar..
Japp, V-formen ska det jobbas på bland annat..
Fast deffar det gör jag inte (bara lite) hehe30 mars, 2006 at 21:36 #937999Anonym anvandareMemberbra grund har du! ser ut som du kan få en riktigt smal midja!!!! kör på bara!
30 mars, 2006 at 21:45 #938000Anonym anvandareMemberathleticmia wrote:bra grund har du! ser ut som du kan få en riktigt smal midja!!!! kör på bara!Tack..
Det värmer verkligen när det kommer från människor som lever som de lär och har hälsa som livsstil.
Det jag har sett av dig så: KEEP UP THE GOOD WORK…
Det är sådana som du och alla andra underbara människor
här på forumet som ger inspiration när det känns halvmotigt och även goda råd när det behövs.
Jag har fått den push som behövs för att ta tag i allt ordentligt igen.31 mars, 2006 at 09:38 #938001Anonym anvandareMemberWEEIIHAA.. Äntligen helg..
Jag har suttit och skummat igenom Nina Lätts journal en bra stund nu på morgonen.. Så motivationen är på topp..
Knät känns lite bättre så nu blir det nog så att underkroppen får sig en genomkörare i eftermiddag..
Hoppas det går vägen.. Jag vill verkligen inte missa något pass nu..
Hade tänkt att testa mina nyinköpta stavar på en morgonpromenix med pulsklockan men avstod till förmån för benpasset sedan..Återkommer senare med träning och mat..
31 mars, 2006 at 21:11 #938002Anonym anvandareMemberFREDAG
TRÄNINGEN
Underkropp, Lätt, 4 set á 10 repHack squat: 40 kg
Liggande bencurl: 20 kg
Liggande benlyft: ingen vikt
Magmaskin:
1x 30 kg
1x 35 kg
2x 40 kg
Sittande vadpress: 50 kgCARDIO: 20 minuter :up: (trodde jag skulle få skippa det, men det gick)
Vågade inte prova ut några tyngre vikter idag eftersom jag inte är 100% i knät. Får bli till att testa igen nästa vecka.
Nöjd ändå, att det blev träning överhuvudtaget.MATEN:
Frukost: Havreringar, minimjölk, önos lågk. jordgubbssylt, ägg, axa sportbröd, light kaviar
Mellanmål: Cashewnötter, apelsin
Lunch: Fullkornspenne, vitkål, nötfärsbiff, champinjoner, créme fraiche (W.W)
Mellanmål: Rågform, avocado, kalkon, minimjölk
Middag: Kyckling-gryta med lök, purjo, gul o röd paprika, créme fraiche (W.W)
fullkornsris
Kvällsmål: Whey-801970 KCAL
24E% FETT
44E% KOLHYDRATER
33E% PROTEINHärligt med helg..
Tisdagspasset som jag missade tar jag igen i morgon.. Så gott att träna..
Dagen har varit fin, trots idogt regnande.. Nu vill jag ha vårsol!!!!Trevlig kväll!!
P.s I morgon kväll ska jag på badhusfest. Och visa upp mig i bikini.. Det är ju ”just great” när man inte är direkt helnöjd.
Fast what ever. Jag ska ha jätteskoj ändå.1 april, 2006 at 09:09 #938003Anonym anvandareMemberHärligt med sovmorgon..
I dag blir det en sväng på ”stan” innan lunch..
Sedan är det dags för ett skönt överkroppspass och en stund på cykeln..
Så är jag gött laddad inför badhusfesten i kväll:fun:1 april, 2006 at 15:45 #938004Anonym anvandareMemberLÖRDAG
TRÄNINGEN:
Överkropp, lätt, 4 set á 10 rep (testing, testing)Armhävningar:
2 x 5 vanliga
1 x 3 vanlig
1 x 11 på knä
1 x 10 på knä ( svag)Sittande rodd:
2 x 50 kg (lite mycket)
2 x 45 kgChins (i maskin)
1 x 27 kg, 8 rep (Lite tungt)
3 x 22 kgSittande militärpressar (utan stöd)
1 x 9 kg
1 x 9 kg, 8 rep (för tungt)
2 x 6 kgBaksida axlar (liggande, c.c)
4 x 5 kg (lätt)CARDIO: 24 minuters bana på cykel..
Passet kändes skönt, trots lite felbedömingar på vikter.
Attans va svag jag blivit bara..
Enligt pulsklockan: vägen till o från gymet, under styrkan+cardion = 636 KcalNu ska jag kasta mig in i duschen.
Badhusfetsen hägrar..
Softa i Rehab-badet mellan 17-20..
Smuttandes på mineralvatten och frukt..
Vad gör man inte för sakens skull??
Det kan nog räknas som nöje i sig att titta på de andra som dricker:drunk:1 april, 2006 at 15:59 #938005Anonym anvandareMemberJag tycker dina bilder ser super ut! och jag förstår inte var de där 82 kilona sitter egentligen, för du ser bara stark ut på bilderna!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.