Angel´s

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 354 total)
  • Author
    Milia wrote:
    Jag tycker dina bilder ser super ut! och jag förstår inte var de där 82 kilona sitter egentligen, för du ser bara stark ut på bilderna!

Tack..
    Kilona sitter på benen:o
    Kanske svårt att jämföra men på avatarbilden ligger jag på 70 kg.
    Så skillnaden på ryggen är väl mest mer synliga konturer, smalare midja, vassare axlar o dylikt.
    Jag är fortfarande lika stark så jag försöker (positivt) se denna tid som en uppbyggnadsperiod. Och att någon gång kommer jag tillbaka till matchvikt.

Kul att du kika förbi..

Nu ska jag svassa runt i bikini i några timmar.. :
    :|

du är inte ensam om att insupa inspiration här inne! :emo-thumb
    o jag vet inte om jag ALLTID lever som jag lär…är egentligen en ”gotte-höna” annars hade jag väl inte behövt så lång diet 😮

blir riktigt frestad av dina matexempel ovan!

keep it up lidköpingstösen och have fun ikväll, som nämnts redan har du en riktigt go grund att gå på så med lite envishet och träning så kan det bara bli kanon :up:

Fortsättning LÖRDAG

Athleticmia: Det ser bra ut i alla fall:)
    Mmm, jag tycker det är roligt att testa lite olika recept.. Även om man vill äta nyttigt behöver det inte vara tråkigt..

Mikael.H: Tackar.. Kan nog aldrig sägas nog ofta att det finns en bra grund. LOL. Och tösen har haft jätteskoj ikväll.. Det var lika roligt att titta på de andra som drack som jag trodde.. Avslutade kvällen med en Club Sandwich ute på restaurang. Mumma d..

MATEN:
    Frukost: Yoggi mini, juice, Osötat flerkornsbröd, kalkon, räkost
    Mellanmål: Äpple, mandlar
    Lunch: Kyckling-grytan från igår + en tomat, minimjölk
    Mål efter träning: Multipower, banan
    Mini”middag”: flerkornsbröd Fazer, kalkon, avocado, minimjölk
    Mellanmål: Äpple, mineralvatten
    Utemiddag: Club Sandwich, (kyckling, majoröra, bacon, vitt bröd) sallad, bregott

KCAL 2360
    25E % FETT
    52E % KOLHYDRATER
    23E % PROTEIN´

Blev en liten oplanerad ätardag men men…
    Hoppas det inte gör allt för mycket på det stora hela..

Badhusfesten var TOPPEN… Riktigt soft..
    Solen sken in genom fönsterna, folk drack öl (mineralvatten) och det spelades gó musik när man låg där och plaskade i 35 gradigt vatten..

helt rätt! man behöver inte alls äta tråkigt för man går på diet!!! är oxå lättare att hålla vikten ”off-season” om man är duktig på att laga lätt o gott!!

ätardag….hmm…dubbla energiintaget så har du min ätardag…;)

athleticmia wrote:
    helt rätt! man behöver inte alls äta tråkigt för man går på diet!!! är oxå lättare att hålla vikten ”off-season” om man är duktig på att laga lätt o gott!!

ätardag….hmm…dubbla energiintaget så har du min ätardag…;)

God morgon!!

Hm, jag vet..;)
    Är nog lite överkänslig nu.. Hade tänkt mig att ligga på 1900 kcal i några veckor utan ätardagar. Jag ville se hur det fungerade..
    Så då blev jag lite besviken, fast sedan när jag (hälsovakten) räknade på det igår så blev det inte så mycket mer ändå..

Jag är nämligen trött på att inget händer…
    Tog ut min p-stav (aug) men går ändå inte ner i vikt.
    Antar att det måste vara hormonerna som spökar eftersom inget fungerar som det ska just nu..
    Jag får väl vänta ut det tills kroppen är som ”vanligt” igen.
    Maaah…:frust:

IQA wrote:
    God morgon!!

Hm, jag vet..;)
    Är nog lite överkänslig nu.. Hade tänkt mig att ligga på 1900 kcal i några veckor utan ätardagar. Jag ville se hur det fungerade..
    Så då blev jag lite besviken, fast sedan när jag (hälsovakten) räknade på det igår så blev det inte så mycket mer ändå..

Jag är nämligen trött på att inget händer…
    Tog ut min p-stav (aug) men går ändå inte ner i vikt.
    Antar att det måste vara hormonerna som spökar eftersom inget fungerar som det ska just nu..
    Jag får väl vänta ut det tills kroppen är som ”vanligt” igen.
    Maaah…:frust:

det borde stabiliserat sig sedan augusti tycker jag…
    kör du inte mycket förbränning? annars kanske du ska höja det?
    du verkar ligga rätt lågt på kolhydraterna och jag tror du behöver ta dagar då du äter mer av dem. med fördel kan du då dra ner på protein o fett o höja kolisarna. inte bra att ständigt ligga lågt där…

athleticmia wrote:
    det borde stabiliserat sig sedan augusti tycker jag…
    kör du inte mycket förbränning? annars kanske du ska höja det?
    du verkar ligga rätt lågt på kolhydraterna och jag tror du behöver ta dagar då du äter mer av dem. med fördel kan du då dra ner på protein o fett o höja kolisarna. inte bra att ständigt ligga lågt där…

Japp, jag tycker det också..
    Men när jag pratade med de på gyn så sa de att det kan ta upp till ett halvår..;) Så det halvåret har väl gått nu precis..
    De jämförde med när man får hormonväxlingar i klimakteriet.. Att det tar tid för kroppen när det gäller sådant.. Men det hjälper ju inte mig.. Jag har heller inte fått tillbaka mensen ordenligt än och den har jag haft som en klocka hela livet.. Men inte nu..

Jag har bara kört enligt detta matschemat två veckor än så länge..
    Tidigare åt jag mer kolhydrater, men det hände inget ändå..
    Så jag provar lite olika nu.. Ska ge detta några veckor..
    Oftast ligger jag på 40E% kolhydrater (svårt att komma ner under det, tycker jag) och det är väl inte jättelågt?
    Jag ska börja med mer förbränning senare.. (löper 2 ggr i veckan under den varmare delen av året)
    Problem med astma sk*ten också (ansträngningsastma, allergisk astma o.s.v) så jag får ta det väldigt lugnt vissa delar av året.. Frustrerande..
    Kan ju inte göra mycket annat annat än att prova mig fram..

ok men då verkar det ju som att det kan ta lite tid….
    ge dieten tid oxå då o bara fortsätt!!

SÖNDAG

Helgen går alltid så fort… Redan slut..

TRÄNINGEN
    Blandad joggpromenad = 80 minuter, Kcal 657 (enligt pulsklockan)

Nu blir det mera ”träning” för mig.. Ska iväg till extrajobbet, 14.30-23.00 på Fazer bröd..
    Några ton bröd att lyfta innan sängen hägrar ikväll..:bb3:
    Matschemat kommer om ork finns efter jobbet.

Hej så länge..

athleticmia wrote:
    ok men då verkar det ju som att det kan ta lite tid….
    ge dieten tid oxå då o bara fortsätt!!

Mmm, så sant så sant..
    Men jag ger inte upp.. nångång måste ju allt släppa och det går åt det håll jag vill.. Men jag tar som sagt gärna emot råd och tips under vägen..
    Plus att det är lite extra peppande att folk läser ibland.
    Inte lika lätt att fuska då det inte är så kul att lägga upp det här sedan:)

Ha det så gott så länge.
    Och lycka till med din vecka.. Nu ska jag cykla till jobbet. Ciao..

Fortsättning, SÖNDAG

Nu har jag jobbat klart för denna gången.. Puh, det är jobbigt att lyfta bröd men fint att få färskt bröd med sig hem..

MATEN:
    Frukost: Osötat flerkornsbröd. ägg, light kaviar, thé, en skvätt minimjölk, juice
    Mellanmål: Whey-80, minimjölk, banan
    Lunch: Texmexfräs på nötfärs, sojabönor och 3 olika sorters paprika, Fullkornstortilla, créme fraiche (1%), blandsallad.
    Mellanmål: mandlar
    Middag: samma som lunchen
    Kvällsmål: Whey-80, minimjölk, frysta jordgubbar

2018 KCAL
    26E% FETT
    42E% KOLHYDRATER
    32E% PROTEIN

Det har varit en skön vecka och jag har hunnit träna såpass mycket som jag ville.
    Minimålet blev nått.. 20 minuters cardio efter varje styrkepass.. :D
    I veckan börjar jag en ny kurs som kommer kräva massor av min tid men jag hoppas det ska gå att pussla ihop allt ändå.

Ny vecka, nya friska tag…

det låter farligt att jobba med bröd….
    fast det finns ju en hel del nytttigt bröd nu för tiden oxå…

Warrior wrote:
    Tjo!

Oki doki… tänkte kommentera bilden.

Jätte fint hår och tatutering… ANGEL! :)

Bra vform, mkt bra axlar och bra massa på armar! Du verkar vara i rätt så bra form också! Du överdrev lite väl tycker jag tidigare. Om det är något du behöver lägga mer in på träningen så är det rodd övningar för att få mer tjocklek på ryggen, samt någon traps övning till. Dina armar över-mannar trapsen och tjockleken på ryggen tycker jag.

Annars bravisimo…eller bravisimo ++

Mvh

P.S Även fåglar sover… :)

Hej hopp..
    Har fullt upp i skolan idag, men så här trevliga inlägg måste ju besvaras.
    Tackar så mycket!! Jättekul att höra, verkligen..

ANGEL kommer från Angelica som då var lite långt att få plats med om jag ville ha den sizen på tattoon..Håret vet jag inte var du hitta för det hade jag bara slängt upp i en tofs:)
    Jag hoppas på att själva formen på allt ändras lite när jag gått ner mina 12 kg igen.. Gått upp det mesta över armarna (typiskt), lite i omkrets rygg och ben och rumpa..
    Kör inte mycket traps just nu, för jag tycker de tar stryk från många andra övningar ändå och sen har jag så lätt för att bygga upp dem så det får bli en senare fråga..
    Vet inte hur jag ser ut ”inunder” men jag hoppas proportionerna jämnar ut sig lite sen i alla fall..

Jag tycker inte att jag är i jättedålig form, det är bara det att jag har legat på 70 kg de senaste X antal åren så det känns lite konstigt att släpa runt på massa extrakilon.
    För att inte nämna vad denna hastiga viktuppgång gjorde med min garderob i Stl. 38.. Inge skoj..
    Så det är väl mest det som stör mig. Att jag inte kommer i mina kläder..
    Och att det inte var mitt fel:evil:
    Inte direkt så att jag slutade träna och satt hemma och tryckte i mig chips…

P.s Fågllar som sover?! förklara för mig som inte har huvudet på rätt ställe idag..

athleticmia wrote:
    det låter farligt att jobba med bröd….
    fast det finns ju en hel del nytttigt bröd nu för tiden oxå…

Mmm, du kan tro att det doftar gott.. Fazer har en del onyttigt bröd men även en del bra osötade råg och flerkornsbröd..
    Så japp, det är svårt att hålla sig borta från att nypa en nybakt ”Må bättre Havre” direkt från bandet (eller flera) :)

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 354 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.