Angel´s

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 354 total)
  • Author

MÅNDAG

Ny träningsvecka, härligt!!

TRÄNINGEN:
    UNDERKROPP, Tungt, 8 set á 5 rep

KNÄBÖJ: 40 kg (Drar lite i knät) :(
    BENLYFT med hantel: 3 kg
    MARKLYFT: 60 kg
    STÅENDE VADPRESS: 160 kg

CARDIO: 24 minuters bana på cykel (PUH)

MINIMÅL V.14: 20-30 minuters cardio efter styrkepassen + ett löppass någongång i veckan om knät pallar med det.

Jag var jätteseg idag när jag skulle upp..
    Vet inte om det beror på gårdagens ”kvällspass” på jobbet.. Det länge sedan jag jobbade det sena passet och det är alltid mera lyft..

Tog en paus från skolarbetet en stund. Det var roligare att hänga här lite:)
    Men nu måste jag väl slita mig tillbaka till min roliga bok om barndomshistoria.
    :|

Fortsättning MÅNDAG

MATEN:
    Frukost: Rågform, ägg, lightkaviar, minimjölk, havreringar, banan
    Mellanmål: Whey-80
    Lunch: Kyckling, fullkornsris, broccoli, tacokeso
    Mellanmål: Mandlar, kalkon, äpple
    Middag: Samma som lunchen + inlagd gurka och vinbärsgelé
    Kvällmat: Må bättre havre, mildost, kalkon, thé

2064 KCAL
    22E% FETT
    42E% KOLHYDRATER
    36E% PROTEIN

Jag har varit lite trött och frusen idag.. Men annars förutom suget efter bröd nu ikväll så har dagen varit rätt så okej.
    Styrkan kändes lite tung, men cardion efter gick som en dans..

Dags för måndagens höjdpunkt CSI:)

”DON`T UNDERESTIMATE THE POWER OF ”GÅSTAVAR””

TISDAG

TRÄNINGEN:
    Överkropp, Lätt, 4 set á 10 rep

SITTANDE RODD: 45 kg
    CHINS: 27 kg
    SITTANDE MILITÄRPRESSAR: 6 kg
    ARMHÄVNINGAR: Vanliga, 4×5

CARDIO: 10 minuters cykel efter styrkan,
    senare 45 minuters stavpromenix, snittpuls: 134, KCAL 349

Fortfarande deppig över att jag måste köra chins i maskin. Jag orkar inget alls. Förra året körde jag i allafall 2 själv, fritt. Men nu när jag gått upp så orkar jag inte fritt alls.

TJOHOO!
    Stress efter styrkan(= bara 10 minuters cykel) gjorde att jag hamnade ute på stavpremiärturen idag.
    Plus att det var fantastiskt fint väder.

De som aldrig gjort sig besväret att knalla runt på promenad med stavar ska f*n inte yttra sig om dessa pensionärskryckor eller vad de stackars stavarna nu brukar kallas:D
    För attans vad det känns och vad man får upp pulsen fint..
    OCH sedan måste jag se väldigt fånig eller totalt ofarlig ut i denna utstyrsel för alla runt älven log mot mig idag. :what:
    Det händer inte för ofta. LOL. Men men det bjuder jag på för attans vad fint jag mår nu..

Badet hägrar..

Återkommer senare med mat o sådant..

shit ullabritt …bra förbränning där på 45 minuters promenad ..kanske borde köpa ett par stavar : )

Stavar, dom är totalt underskattade alltså! Å ja som du säger, visst ser man kanske lite fånig ut, men det både tar å bränner… så ja röstar för mer stavar *S*

Har du dessutom sådana stavar som man kan reglera längden på så kan man ställa in dem så de är lite för långa, och skjuta ifrån ordentligt när man går, så tar det som s*tan i triceps!

Sam jr wrote:
    shit ullabritt …bra förbränning där på 45 minuters promenad ..kanske borde köpa ett par stavar : )

Mmm, se där:D
    Rejält med fart, stavar och ordentligt ”frånskjut” får man ett ordentligt pass på kort tid. Då får det gå att folk får en anledning att le när jag kommer spurtandes..

Nilla33 wrote:
    Stavar, dom är totalt underskattade alltså! Å ja som du säger, visst ser man kanske lite fånig ut, men det både tar å bränner… så ja röstar för mer stavar *S*

Japp, de flesta jag känner (inkl. min tränande sambo) vägrar synas med ett par dylika.. De har inte fattat grejen med att involvera HELA kroppen:)
    Jag blir helt färdig och genomsvett på 45 minuter och som du sa: DET BRÄNNER!!
    Dessutom jag köpte att par nya stavar för i år.. 79:- på Ica Hjertberg, ställbara. Helt ok.

Milia wrote:
    Har du dessutom sådana stavar som man kan reglera längden på så kan man ställa in dem så de är lite för långa, och skjuta ifrån ordentligt när man går, så tar det som s*tan i triceps!

Självklart, är de ställbara och de var rena fyndet.. 79:- på Ica.
    Hm, räknas det som reklam? :D

Här skjuts det alltid ifrån ordenligt och ja, jag vet någon (läs:jag) som kommer känns i triceps i morrn eftersom det var premiären för i år.. Gött som bara den..

IQA
    Man ska alltså gå på ICA, msåte smita dit så fort ja får börja gå igen… just nu hopar ja fram på kryckor, inte alls lika bra trots att bröstmusklerna får sig en rejäl omgång.. men på söndag då åker dom all väldens väg *S*

Fortsättning Tisdag:

MATEN:

Frukost: Fibergröt, 50/50 havregryn o fibergryn, minimjölk, önos lättlingonsylt, ägg, granatäpple
    Mellanmål: Whey-80. må bättre havre, kalkon, mildost
    Lunch: W.W plus cappricciosa, tacokeso
    Mellanmål: Äpple, mandel
    Middag: Het kycklinggryta på: Kyckling, krossade tomater m. chilismak, lök, färska champinjoner, haricort verts, bulgur, Salvi (Läkerol Giants)
    Kvällsmål: Må bättre havre, light kaviar, kalkon, cashewnötter, thé

1947 KCAL
    23E% FETT
    45E% KOLHYDRATER
    32E% PROTEIN

Nöjd med min dag.. :up:
    Skoj att få komma ut och testköra nya stavarna. De fungerade onekligen finfint..
    Solen kikade fram här på eftermiddagen vilket var en riktig humörhöjare.
    (Sen att den följdes av ösregn precis när jag kom in och senare stora, blöta snöflingor la jag inte alls märke till)

I morgon blir det nog vila, eventuellt lite barnvagnsrace när jag är barnvakt men annars ska jag softa..

ONSDAG

(TRÄNINGEN)
    Barnvagnsdragning á 45 minuter rask takt:)

MATEN:

FRUKOST: Honungsmelonsyoghurt, havreringar, ägg, light kaviar, rågfiber toast, juice
    Mellanmål: Äpple, mandlar
    Lunch: Mexicansk soppa: nötfärs, röd paprika, lök, champinjoner, tacokrydda, orientalisk soppa (kelda), avocado, mini fraiche, äpple, mandlar
    Mellanmål: Råg toast, thé, jordnötssmör, clementin
    Middag: Samma som lunchen
    Kvällsmål: mini keso, lite sylt

Kvälls thé: Indian Spice med extra kardemummakrydda. Mumsigt..

1840 KCAL
    38E% FETT
    38E% KOLHYDRATER
    23E% PROTEIN

Lost & Invasion time.. I´m hooked:D

Tja.
    Skummade igenom din journal och funderar på två saker:
    1. Hur i hela världen kan du väga 80 kg ?? Det gör ju jag, och du ser nästan ut att vara smalare i midjan än mig…!??
    2. Läste ibörjan att du tänkte variera lätta och tunga pass. Lite i stil med Joakim Bartolls program tänkte jag, men sen tycker jag mig bara se ”lätta pass” i journalen. Är du bara inne på förbränning eller skall det byggas lite också??

Lycka till med träningen!

deekayman wrote:
    Tja.
    Skummade igenom din journal och funderar på två saker:
    1. Hur i hela världen kan du väga 80 kg ?? Det gör ju jag, och du ser nästan ut att vara smalare i midjan än mig…!??
    2. Läste ibörjan att du tänkte variera lätta och tunga pass. Lite i stil med Joakim Bartolls program tänkte jag, men sen tycker jag mig bara se ”lätta pass” i journalen. Är du bara inne på förbränning eller skall det byggas lite också??

Lycka till med träningen!

Hej hopp..

Jag lovar:) Vågen stannar på 82 kg..
    Jag försöker se det som så att jag hade massor av muskler när jag vägde 70 och nu när jag lagt på mig 12 kg så ser jag inte så stor ut för grunden var bra.. Eller nåt sådant?!

Jag har precis växlat övningar efter 6 veckor så lätt blev tungt, så just nu håller jag på att testar de nya tyngderna.. Vad jag ska köra för vikt när jag kör en viss övning tung som jag kört lätt i 6 veckor.
    Sedan är jag inte så stark än..
    Detta är rätt så tungt för mig..

8 set á 5 reps
    KNÄBÖJ: 40 kg (Drar lite i knät)
    BENLYFT med hantel: 3 kg
    MARKLYFT: 60 kg
    STÅENDE VADPRESS: 160 kg

Benövningarna ska ökas när mitt knä läkt som jag smackade i asfalten förra torsdagen. Men annars blir det inte mycket tyngre de tunga dagarna.
    Jag ska just nu mest se till att bli av med de 12 kilona..
    Sedan får vi se.. :|

TORSDAG

TRÄNINGEN

Underkropp, lätt, 4 set á 10 rep

Hack lift: 40 kg

Liggande bencurl: 20 kg

Liggande benlyft: Ingen vikt

Sittande vadpress: 50 kg

CARDIO: 25 minuter på steppen..

Skönt pass, men det drar fortfarande rejält i knät både när jag kör styrka och cyklar.. Attans:(
    Dags för att jobba lite extra.. 14-22.. Lyfta bröd i kväll igen..
    Kanske läge att äta lite extra de dagarna jag jobbar så fysiskt så jag orkar..
    Maten kommer senare idag..

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 354 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.