ätardag?

• This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author

;) Är ätar dagar bra elle? jag har gått på diet nu i snart 3 månader o har gått ner 20 kg.Började runt 95-96 kg o vägde mig förra veckan o vägde 75 kg!!

Jag gör cardio pass 2 gånger om dagen,före frukost o 3 timmar innan jag går o lägger mig,45 min per pass.Styrke träning,4-5 dagar i veckan-60 min

Här är en vanlig deiet dag kan se ut!!

Mål 1: 2-3 bananer-100g jordggubbar, 200g tonfisk,vatten o 1 glas light läsk

Mål 2: 150-200g grönsaker,200g tonfisk,vatten

Mål 3: 150-200g grönsaker,200g tonfisk,vatten,light läsk

mål 4: 200 g jordgubbar,200 g tonfisk,vatten,light läsk

Mål 5: 200g tonfisk elle kyckling,vatten o light läsk

Dricker 3 liter vatten om dagen o 2 liter light läsk om dagen,har lyckats o gå ner så mycket,men frågan är,äre bra med någon ätar dag? JAg hade en ätar dag ida..åt frukost som vanligt o nu till lunch åt jag en pizza för första gången på 3 månader,kommer detta påverka deffen genom att de kommer att bli en lite fördel att ha en ätar dag någon gång elle äre inget o ha o fortsätta med deffen? Jag har följt deffen varenda dag sedan jag började o ida vare första gången jag fuskade!! Vad tycker ni? vad äter ni på en fusk dag?

Jag har i och för sig aldrig gått på ”deff-diet” men har däremot käkat för att gå ner i vikt rent generellt – och gått ner runt 20 kg på det.

Körde stenhårt efter principen: Håll dieten/kosthållningen 6 dagar per vecka och ha en ätardag per vecka. Varken mer eller mindre.
    Jag tror det är bra för det allmänna välbefinnandet – man måste tillåta sig att få njuta ibland. Att späka sig och hela tiden missunna sig något är aldrig bra i längden. Men även på ätardagarna så tänkte jag (och tänker på) vad jag stoppar i mig så det inte blir helt uppåt väggarna i ett okontrollerat frossande.

Detta funkar för mig – och jag äter nuförtiden väldigt annorlunda (men bättre) än jag gjorde innan helt ”av mig själv” utan att behöva tänka så mycket. Men jag inser att det inte går att jämföra med en ”deff-diet” som är en helt annan sak och som kräver mycket mer av den som går på den.

Men, jag tror att du, för det allmänna välbefinnandets skull, kan ha en ätardag då och då utan för stora negativa konsekvenser.

Sebbe_o wrote:
    ;) Är ätar dagar bra elle? jag har gått på diet nu i snart 3 månader o har gått ner 20 kg.Började runt 95-96 kg o vägde mig förra veckan o vägde 75 kg!!

Jag gör cardio pass 2 gånger om dagen,före frukost o 3 timmar innan jag går o lägger mig,45 min per pass.Styrke träning,4-5 dagar i veckan-60 min

Här är en vanlig deiet dag kan se ut!!

Mål 1: 2-3 bananer-100g jordggubbar, 200g tonfisk,vatten o 1 glas light läsk

Mål 2: 150-200g grönsaker,200g tonfisk,vatten

Mål 3: 150-200g grönsaker,200g tonfisk,vatten,light läsk

mål 4: 200 g jordgubbar,200 g tonfisk,vatten,light läsk

Mål 5: 200g tonfisk elle kyckling,vatten o light läsk

Dricker 3 liter vatten om dagen o 2 liter light läsk om dagen,har lyckats o gå ner så mycket,men frågan är,äre bra med någon ätar dag? JAg hade en ätar dag ida..åt frukost som vanligt o nu till lunch åt jag en pizza för första gången på 3 månader,kommer detta påverka deffen genom att de kommer att bli en lite fördel att ha en ätar dag någon gång elle äre inget o ha o fortsätta med deffen? Jag har följt deffen varenda dag sedan jag började o ida vare första gången jag fuskade!! Vad tycker ni? vad äter ni på en fusk dag?

Hej!
    Om jag käkade som dig så skulle jag vara hungrig HELA TIDEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    När jag gick på diet (6veckor) så käkade jag minst 5 mål om dagen och då innehöll lunchen ris och tonfisk och middagen fullkornspasta och kalkon, samt massor av grönsaker till båda målen.
    Jag hade en ätardag i veckan och jag gick ner 7 kilo på mina ”deff”.
    Men jag är tjej, jag borde ju äta mindre än dig?!
    Men jag käkade allt möjligt på mina ätardagar, tog lördagen som är enklast.. Godis, kakor, pizza, lasagne, husmanskost, dricka, saft osv, det slank ner med lätthet under lördagen..
    Låg på ett kaloriintag på 1700 kcal de andra dagarna men på lördagen blev det säkert minst det dubbla..
    Så mig skadade det inte att ha en ätardag, är du orolig så ta en ätardag varannan vecka, det tär ju på psyket att deffa!!
    Grattis till nedgången iaf!
    Mvh. Lisa!!

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.