Athleticmia tävlar vidare…

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Athleticmia tävlar vidare…

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 975 total)
  • Author

tänkte först inte starta någon dagbok här (efter att ha haft på exhale) men what a heck??? jag hänger ju här ändå….:p
    inget illa menat, jag fick jättebra stöd på exhale men jag lovar inte att uppdatera varje dag… :)

så lite o mig: 26 årig Maria Andersson (Helsingborg)
    längd: 161,5 cm på tävling ;)
    vikt 6/1: 60,3 kg
    tävlingsvikt: ca 52 kg
    diet:gått ner 6 kg på 7 veckor hittills
    mål:NOGP 20 maj BF, tävla i höst oxå…
    meriter: Decembercupen AF -04 1a, FF1 -04 3a,
    sm-kval AF -05 1a, Oslo grand prix fitness fysikk 2a

min träning just nu ser ut så här:

styrka var 6e dag (varje pass alltså:bb2: ) uppdelat på:

axlar, triceps

rygg, mage

ben

bröst, biceps

morgonpromenad 60 minuter varje dag! 2 30 min intervallpass på crosstrainer och cykel samt 30 min löpning en dag i veckan. lindrigt hittills….o ändå rasar vikten!:up:

DIET JUST NU:

frulle efter promenad: havregrynsgröt m proteindrink, solrosfrön, linfrön, multimineraler

lunch(tidig): kött/fisk, olja/omega3, pasta/ris/potatis/bulgur etc.

middag(3 h senare): samma som ovan, C-vitamin, E-vitamin
    träning
    efter träning: gainer

mellis1: rågbröd med kaviar o 5%ig ost, äpple, B-vitamin

mellis2: kesella med jordgubbar och nötter

kvällsmål: proteindrink

inga kosttillskott används förutom pulver o vitaminer/mineraler. kommer senare när det behövs…:up:

dieten innehåller ca 2150 kcal så jag svälter inte! trots att jag gått ner snabbt nu i början (vilket jag itne gjort tidigare under diet) tappar jag definitivt inte styrka utan snarare tvärtom!! :bb2: än så länge…

förändringen jag gjort från tidigare tävlingsförberedelser är att jag inte har några grisätardagar= vräker i mig 10 000 kcal[/b]
    har kontroll även på lördagar o ökar till ca 3000 kcal i form av mer mat, lite bars o liiite godis
    skönt som F-N att slippa dåligt samvete dagen efter, svullen kropp o socker hangover!!! mest av allt slippa känslan av en kontrollerad ätstörning….

JAG VILL HA ETT SUNT OCH RIMLIGT FÖRHÅLLANDE TILL MAT!!!

mitt mål är därmed oxå att inte svulla på mig så mycket mellantävlingar för det mår man fasiken inte bra av! inte psykiskt iallafall…inte jag iallafall…

så det var lite kort om mig….kommer lite mer exempel från träningspass senare i veckan…

några gamla bilder…

fler…

m

8)

DIG kommer jag hålla ögonen på… 8)

Kul att du statat journal h

Roligt med en till tr

Gillar din fysik :worship: Damn nice!!

Lycka till med målet :)

Hard as a rock!!:up:

Jasså du kunde inte låta bli att ”blogga” din träning ändå :p

Som jag sa på gymmet senast så är jag helt på din linje med att felaktiga ätardagar förstör en diet effektivt. För mig är det sötsakerna som måste hållas koll på i första hand. Att dubbla pastan mm en eller ett par dagar gör mig snarare mer mätt och osugen och påverkar inte dieten direkt.

Själv går jag inte på diet men håller formen ca 5kg över tävlingsform utan att anstränga mig. Det kommer så småningom av sig själv att trilla ner till 3kg extra eller till och med mindre efter hand som jag ökar mängden löpning o dyl.
    (Siktar själv på att springa från Höganäs till Helsingborg i sommar någon eller några gånger och lära kroppen lite uthållighet.)

Lycka till Mia!!

och tycker det är kanon att du lyckats jobba bort ätardagarna!! det kommer du tjäna på i framtiden!! :emo-thumb

Kram Tess

mela: tack ska du ha!!! :)

exhale freddan: tack du med!!! fast bra hårdare kan det bli!!

tess: ja visst är det bra!! finns verkligen INGET positivt med vräka- dagar!!!

micke: lycka till med löpningen!! får kanske hänga med på långlopp…;)

alla andra: tack för era kommentarer!!

har tränat BRÖST OCH BICEPS[/b] idag o det gick bra! :)

körde explosiva set i bänken, dvs snabbt upp o liiite långsammare ner. när jag itne orkar köra explosiva reps längre så lägger jag av. kör lite fler set istället.
    Efter det blev det dropset på lutande hantelpressar 25-20-15 kg…pust! jobbigt med dropset i en sån övning…
    avslutade med lite kabel-flyes för bra tryck…:)

för biccarna blev det omvänd kurl i kabel. tar lite annorlunda när man står med häcken mot trissan :bb3:
    sen blev det koncentrationskurls liggandes på lutande bänk. tar oxå bra!
    o sist hammerkurl!! i like! ;)

pumpade lite till o tog sedan bilder. tyckte det såg rätt bra ut i spegeln men när man ser bilderna på datorn blir man alltid lika besviken. ser ju bara tjock o blek ut :O men det gör inget för jag ska itne va i form förrän om 4 månader… :emo-thumb

så jag postar upp några bilder…tyvärr ingen rygg- o ben bild för de blev ännu värre än de här…
    får nog gå o sola nu för jag syns inte om jag ligger på ett vitt lakan :

fick hemskickat kosttillskott idag!!!! ska prova kre-alkalyn o L-arginin för lusten…eller jag menar pumpen.. ;)

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 975 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.