Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Athleticmia tävlar vidare…
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
10 januari, 2006 at 22:42 #89943Anonym anvandareMember10 januari, 2006 at 22:42 #961566Anonym anvandareMember
tänkte först inte starta någon dagbok här (efter att ha haft på exhale) men what a heck??? jag hänger ju här ändå….:p
inget illa menat, jag fick jättebra stöd på exhale men jag lovar inte att uppdatera varje dag…så lite o mig: 26 årig Maria Andersson (Helsingborg)
längd: 161,5 cm på tävling
vikt 6/1: 60,3 kg
tävlingsvikt: ca 52 kg
diet:gått ner 6 kg på 7 veckor hittills
mål:NOGP 20 maj BF, tävla i höst oxå…
meriter: Decembercupen AF -04 1a, FF1 -04 3a,
sm-kval AF -05 1a, Oslo grand prix fitness fysikk 2amin träning just nu ser ut så här:
styrka var 6e dag (varje pass alltså:bb2: ) uppdelat på:
axlar, triceps
rygg, mage
ben
bröst, biceps
morgonpromenad 60 minuter varje dag! 2 30 min intervallpass på crosstrainer och cykel samt 30 min löpning en dag i veckan. lindrigt hittills….o ändå rasar vikten!:up:
DIET JUST NU:
frulle efter promenad: havregrynsgröt m proteindrink, solrosfrön, linfrön, multimineraler
lunch(tidig): kött/fisk, olja/omega3, pasta/ris/potatis/bulgur etc.
middag(3 h senare): samma som ovan, C-vitamin, E-vitamin
träning
efter träning: gainermellis1: rågbröd med kaviar o 5%ig ost, äpple, B-vitamin
mellis2: kesella med jordgubbar och nötter
kvällsmål: proteindrink
inga kosttillskott används förutom pulver o vitaminer/mineraler. kommer senare när det behövs…:up:
dieten innehåller ca 2150 kcal så jag svälter inte! trots att jag gått ner snabbt nu i början (vilket jag itne gjort tidigare under diet) tappar jag definitivt inte styrka utan snarare tvärtom!! :bb2: än så länge…
förändringen jag gjort från tidigare tävlingsförberedelser är att jag inte har några grisätardagar= vräker i mig 10 000 kcal[/b]
har kontroll även på lördagar o ökar till ca 3000 kcal i form av mer mat, lite bars o liiite godis
skönt som F-N att slippa dåligt samvete dagen efter, svullen kropp o socker hangover!!! mest av allt slippa känslan av en kontrollerad ätstörning….JAG VILL HA ETT SUNT OCH RIMLIGT FÖRHÅLLANDE TILL MAT!!!
mitt mål är därmed oxå att inte svulla på mig så mycket mellantävlingar för det mår man fasiken inte bra av! inte psykiskt iallafall…inte jag iallafall…
så det var lite kort om mig….kommer lite mer exempel från träningspass senare i veckan…
10 januari, 2006 at 22:48 #961567Anonym anvandareMembernågra gamla bilder…
10 januari, 2006 at 22:50 #961568Anonym anvandareMemberfler…
10 januari, 2006 at 22:52 #961569Anonym anvandareMemberm
10 januari, 2006 at 22:59 #961570Anonym anvandareMember10 januari, 2006 at 23:17 #961571Anonym anvandareMemberDIG kommer jag hålla ögonen på…
11 januari, 2006 at 06:33 #961572Anonym anvandareMemberKul att du statat journal h
11 januari, 2006 at 07:19 #961573Anonym anvandareMemberRoligt med en till tr
11 januari, 2006 at 07:24 #961574Anonym anvandareMemberGillar din fysik :worship: Damn nice!!
Lycka till med målet
11 januari, 2006 at 07:34 #961575Anonym anvandareMemberHard as a rock!!:up:
11 januari, 2006 at 08:30 #961576Anonym anvandareMemberJasså du kunde inte låta bli att ”blogga” din träning ändå :p
Som jag sa på gymmet senast så är jag helt på din linje med att felaktiga ätardagar förstör en diet effektivt. För mig är det sötsakerna som måste hållas koll på i första hand. Att dubbla pastan mm en eller ett par dagar gör mig snarare mer mätt och osugen och påverkar inte dieten direkt.
Själv går jag inte på diet men håller formen ca 5kg över tävlingsform utan att anstränga mig. Det kommer så småningom av sig själv att trilla ner till 3kg extra eller till och med mindre efter hand som jag ökar mängden löpning o dyl.
(Siktar själv på att springa från Höganäs till Helsingborg i sommar någon eller några gånger och lära kroppen lite uthållighet.)11 januari, 2006 at 10:02 #961577Anonym anvandareMemberLycka till Mia!!
och tycker det är kanon att du lyckats jobba bort ätardagarna!! det kommer du tjäna på i framtiden!! :emo-thumb
Kram Tess
11 januari, 2006 at 20:10 #961578Anonym anvandareMembermela: tack ska du ha!!!
exhale freddan: tack du med!!! fast bra hårdare kan det bli!!
tess: ja visst är det bra!! finns verkligen INGET positivt med vräka- dagar!!!
micke: lycka till med löpningen!! får kanske hänga med på långlopp…
alla andra: tack för era kommentarer!!
11 januari, 2006 at 20:19 #961579Anonym anvandareMemberhar tränat BRÖST OCH BICEPS[/b] idag o det gick bra!
körde explosiva set i bänken, dvs snabbt upp o liiite långsammare ner. när jag itne orkar köra explosiva reps längre så lägger jag av. kör lite fler set istället.
Efter det blev det dropset på lutande hantelpressar 25-20-15 kg…pust! jobbigt med dropset i en sån övning…
avslutade med lite kabel-flyes för bra tryck…för biccarna blev det omvänd kurl i kabel. tar lite annorlunda när man står med häcken mot trissan :bb3:
sen blev det koncentrationskurls liggandes på lutande bänk. tar oxå bra!
o sist hammerkurl!! i like!pumpade lite till o tog sedan bilder. tyckte det såg rätt bra ut i spegeln men när man ser bilderna på datorn blir man alltid lika besviken. ser ju bara tjock o blek ut men det gör inget för jag ska itne va i form förrän om 4 månader… :emo-thumb
så jag postar upp några bilder…tyvärr ingen rygg- o ben bild för de blev ännu värre än de här…
får nog gå o sola nu för jag syns inte om jag ligger på ett vitt lakanfick hemskickat kosttillskott idag!!!! ska prova kre-alkalyn o L-arginin för lusten…eller jag menar pumpen..
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.