Athleticmia tävlar vidare…

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Athleticmia tävlar vidare…

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 181 through 195 (of 975 total)
  • Author

Ohhh, minus 7 hg!! Bra jobbat!! :worship:

Här fortsätter det att gå undan ser jag:emo-thumb !

Bra jobbat,men glöm inte att VILA lite också.
    Låter underbart med en spa helg,har ofta velat åka men aldrig blivit av för min del.
    Får nog se till och boka en jag me så man kommer iväg nån gång!

Trevlig helg!

Grymma resultat :worship: Ligger du kvar på samma snittintag än?

Det ser ut att gå kanon för dig tjejen!!

stolt över dig :emo-thumb

Åh, vad kul att det går så bra för dig! bra kämpat!:emo-thumb
    Hoppas att du inte kör för hårt bara så du kör helt slut på dig…;)

tack för alla kommentarer!!! :worship:

som svar på era frågor:

* jag ligger kvar på samma dietupplägg som tidigare MEN veckan som gått körde jag hårdare pga en för rejäl ätardag :| men veckan som kommer lär jag köra som vanligt igen, dvs lugnare…
    känns skönt att gå tillbaka till det för det är inte värt slitet för att äta mer en dag i veckan…:nono:

* jag vilar oxå!! 2 dagar i veckan!! känner mig inte ofta sliten föruotm i slutet på veckorna…men det ska kännas lite oxå!!! :)

blev en hel del gott igår men helt ok och inget hetsätande…

idag ska det tränas!!!

igår kom min katt hit!!! han bor mest hos mina föräldrar eftersom jag knappt är hemma men nu ska de utomlands så han är här!! mysigt!!!
    han verkar görasig hemmastadd men är lite rädd när det knarrar i golvet när man går (gamml lägenhet)

Hej Mia

mkt möjligt att du nämnt det ngstans i din tråd… läst lite men kunde inte hitta…vad ligger du på i kaloriintag?

Lycka till
    Sally

Grattis Mia med veckans viktnedgång:emo-thumb

Själv längtar jag till dieten börjar för min del , kör på det är kul att läsa din Journal:)

vanessa: tack ska du ha!!!! förstår att du längtar men njut av att kunna vara flexibel med maten!! :)

sally: jag ligger normalt på 2200 kcal/dag, högt i fett o protein lite lägre på kolisar. dagen efter och innan ”matdag” ligger jag dock lägre (ca 1700 kcal) och även på vilodag mitt i veckan.
    7 morgonpromenader, 5 styrkepass och 3 30 min konditionspass per vecka.

dagens träning…….alltid segt på en söndag. vill helst vila efter all mat men känner ju sig tvingad att göra av med en del av den :p

90 min morningwalking startades dagen med och det är alltid skönt!!

hem o kocka lite i köket, kolla inspelade program som man missati veckan o sen till gymet.

mitt slaskpass på söndagar brukar bestå av dips, pushdown, marklyft, mag och ländryggsträning. lite sånt jag inte hinner med i veckan….blev lite extra axlar i dag oxå…

segt att gå till gymet utan jocke. skulle hellre vilja ligga i soffan en ledig dag men sånt går ju inte på dieten. :nono: har mycket svårt för att ta det lugnt fastän jag inte behöver stressa medatt hinna komma i form. ;)

efter styrkan blev det iallfall 25 min intervaller på cykel = JOBBIGT och sen lugnare 20 min på stepmaskin (puls 130)

svettig o dann sitter jag nu här o ska bara slappa ikväll… 8)

här kommer dagens lunch för idag:

hacka följande: 1 purjolök
    2 vitlöksklyftor
    1 chillifrukt
    5 cm ingefära
    koka upp detta i 1 liter vatten + 2 buljongtärningar. koka 5 minuter

lägg i en burk lätt kokosmjölk, 2 msk limesaft. koka upp

red med 1 msk maizena

lägg i 2 burkar kräftstjärtar (de man köper på plastburk med lag) utan lag
    valfri mängd fullkornsnudlar (kokta)

toppa med färsk thaibasilika!!!

MUMS MUMS!!! DET BEHÖVER INTE VARA TRÅKIGT ATT ÄTA DIETMAT!!!!

athleticmia wrote:

2 vitlöksklyftor
    1 chillifrukt
    5 cm ingefära

red med 1 msk maizena

wow detta ska jag testa

vanessa: gör det! gott!!

idag var jag trött när jag vaknade av mobben för morgonpromenad :( men morgonmänniska som jag är så piggnar jag till ganska snabbt. bara på med kläderna och ut i 60 min. sedan 30 minuter crosstrainer hemma.
    efter det var jag helt slut i benen. oftast när jag är igång känner jag det ine men tröttheten kommer efteråt. tror detta är sviter sedan min hårda dietvecka förra veckan….

på eftermiddagen när det var dags för rygg-träning ville jag helst stanna hemma men med jocke som sällskap går allt bättre

styrkan var hyfsad, ungefär som förra veckan men det känns svårt att ge det lilla extra när man går på ”sparlåga”.

så här såg det ut:

smalt latsdrag 60 kg 12 rep
    65 kg 8 rep
    70 kg 5 rep
    65 kg 7 rep
    60 kg 9 rep

skivstångsrodd 55 kg 13 rep
    60 kg 10 rep
    65 kg 8 rep
    60 kg 9 rep
    55 kg 11 rep

latsdrag 65 kg 11,9,8 rep

enarms rodd i kabel 40 kg 10, 9, 8 rep

maskin för baksida axel 3 set, 1 set mage, 1 set utsida axlar

hemfärd på trötta ben :|

har sovit två timmar nu…..mest för att jag ska jobba i natt men var trött oxå. skulle egentligen gått på kick n box i kväll men kroppen pallar inte det. övervägde oxå spinning men det är väl ännu värre. så nu blir det en promenad men en kompis istället. kan man va social oxå ju :emo-thumb
    får väl lyssna på kroppen men det är konstigt att det kommer pang bom en dag bara. laddade ju med en hel del mat i lördags trots allt. fortsätter den är känslan så får dte bli extra vila snart. hade varit skönt rent psykiskt oxå, att inte alltid måste gå till gymet… det blir lätt ett måste istället för ett nöje när man går på långa dieter…
    jag är konstant sugen på att äta nu oxå….oxå kroppens signaler på att jag kört för hårt…
    så går det när man tvingas köra hårt pga att man svinat i sig för mycket mat en lördag. inte värt det :nono:

Nej, precis som du säger – det är inte värt det.
    Låter bra att du är medveten om att du måste lyssna på kroppen ibland också, och det låter verkligen som att den nu säger till dig att den är väldigt trött:sleepy: :lazy:
    Jag hade också tänkt träna idag, men jag känner mig enormt sliten, vilade middag över två timmar mitt på dagen idag, och nu känns det bra att jag inte tränade.
    Nej, ta dig någon vilodag, så orkar du köra extra hårt nästa pass istället!:up:

athleticmia wrote:

2 vitlöksklyftor
    1 chillifrukt
    5 cm ingefära

red med 1 msk maizena

Vilken pärla! En riktigt humör-höjare på en diet. Borde postas med stora bokstäver under Recept.
    Jag hade faktiskt experimenterat med en liknande recept, fast med kyckling och istället för ingefära och vitlök, hade man koriander i och lite mango-frukt. Det fick en lite sötsmak – supergott det med.

Viewing 15 posts - 181 through 195 (of 975 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.