Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Athleticmia tävlar vidare…
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
20 februari, 2006 at 20:12 #961760Anonym anvandareMember
Stark rygg!!
Vet inte om jag vart här o skrivit innan men var o såg dig på sm-kvalet och blev grymt imponerad över din fysik då! Är det bara BF som gäller nu eller funderar du på comeback inom AF senare?
20 februari, 2006 at 23:31 #961761Anonym anvandareMembermilia: ja man måste lyssna på kroppen. har svårt att driva mig hur hårt som helst , speciellt när man vet att man för eller senare får sota för det. känner mig nu bättre på kvällen!! tur för jag jobbar natt…
sofia: ja det blev gott!!!!
latsdragaren: starkare har jag blivit iallafall!! tack för din komplimang!! siktet är inställt på bf för jag är inte vidare förtjust i hinderbana. ska man placera sig bra på sm i af måste man vara bra i ALLA grenar och det är inte kul när just hinderbanan sabbar poängen… därför bf!!
21 februari, 2006 at 22:27 #961762Anonym anvandareMemberi morse (eller när jag vaknat från att ha jobbat natt) blev det 90 min morgonpromenad. får se hur jag kommer köra framöver, ibland 60 ibland 90 min. märker att jag ”omedvetet” börjat trappa upp min träning….
hade en instruktion på gymet och sen var det egen träning som gällde. axlar och biceps stod på schemat
press i techno gym maskin: 25 kg 13 reps
30 kg 10 reps
35 kg 8 reps
30 kg 9 reps
25 kg 11 repshantellyft åt sidan 12 kg 10 , 8 reps
8 kg 10, 9 repsenarms hantellyft på lutande bänk 4 kg 9,8 reps
liggande hantellyft åt sidan 5 kg 11,10,9 reps
bicepskurl med stång 20 kg 15 reps
25 kg 8 reps
30 kg 5 repsscottkurl EZ +10 kg 8, 6, 5 kg
hammerkurl 10 kg 8, 7, 6 reps
mindre motivation och pigghet idag oxå….blir nog mindre träning och mer vila nästa vecka
23 februari, 2006 at 15:17 #961763Anonym anvandareMemberIGÅR blev det vila med endast 90 min morgonpromenad i solen kände mig seg och stressad fastän jag var ledig…
men vilan gjorde nog susen för idag kände jag mig MYCKET PIGGAREKÖRDE BRÖST O TRICEPS IDAG
bänkpress 60 kg 7,6,5 rep (sämre än vanligt pga ingen passhjälp så jag vågar inte satsa riktigt )
press i decline-maskin 70 kg 10,7,7 rep
flyes i kabel 20 kg 15 rep
25 kg 9,8 repfrenchpress EZ + 15 kg(+klovar) 10 rep
EZ + 17,5 kg +klovar 5 rep
EZ + 15 kg +klovar 7 repsmala armhävningar på hantlar 9,7, 6 rep
pushdown 25 kg 11, 8, 7 rep
hantelpress ovan huvud 6 kg 10,9,8 rep
lite hantellyft åt sidan o situps på det….
sen besökte jag lidl som öppnat 200 m från mitt hem!! :up: blev en del kvarg och massa nötter samt tonfiskfile!!! kul med nya produkter!!
23 februari, 2006 at 16:08 #961764Anonym anvandareMemberathleticmia wrote:sen besökte jag lidl som öppnat 200 m från mitt hem!! :up: blev en del kvarg och massa nötter samt tonfiskfile!!! kul med nya produkter!!Jag är lite nyfiken på hur den där tonfiskfilén smakar…
Själv vågade jag inte köpa den för min mamma sa att den smakade skit :p
när jag var där å handlade med henne….24 februari, 2006 at 15:02 #961765Anonym anvandareMembereldhroka: ska meddela när jag ätit den…säkert god!
i morse var det sega 60 min promenad…kände mig trött i kroppen igen
hade ett par instruktioner på gymet och sedan var det hem för att ladda med lunch innan träningen. vilade lite efter lunch och sen tviiiiingade jag mig iväg
inte smart att ha fredagens som ben-dag då jag oftast är som mest tömd och sliten. får ändra på det när jag byter upplägg snart…:rtfm:
så här såg det ut idag:
hacklift +40 kg o djupt 9,8,7 rep (klenis)
stående enbens-benkurl 5 kg 11,9,8 rep (ännu klenare )
benspark 65 kg 9, 8, 7 rep
liggande benkurl 30 kg 11,9 rep sen struntade jag i det…
körde lite mage i kabelmaskin och situps på lutande bänk.
försökte pumpa upp överkroppen inför fotografering men fanns ingen energi eller knappt vilja…tog bilder ändå så jag bjuder på några.blir i stort sätt aldrig nöjd med bilder…
känner att jag fått alla symptom på diet nu som jag hittills sluppit.
TÄNKER PÅ MAT, ÄR SEG I KROPPEN, INGEN MOTIVATION, KÄNNER MIG TJOCK, KRITISK MOT FORMEN, GNÄLLER, VILL ÄTA OSV OSVgissar att jag gått över ”gränsen” för vad som är en hälsosam kroppsfettnivå eller är jag bara övertränad…
blir iallafall vila efter helgen!!! o helgen ska tillbringas på spa!!! kan det komma mer lägligt
tar kanske några fler bilder då…
24 februari, 2006 at 15:04 #961766Anonym anvandareMemberfrån idag
24 februari, 2006 at 15:13 #961767Anonym anvandareMemberHej!!
Du verkar ha bra koll på både träning och kost!! Följer din jorunal med ett stort ögaTänkte bara höra med dig ungefär om du vet hur mkt valnötter i gram man kan äta? Jag äter för lite fett… ca 8-10% av mina 100% och måste höja fett procenten… Hur mycket tror du är rimligt?
Lite svårt för dig o säga. Men behöver du ngt mer info så fråga bara
Kul att deffen går bra o bilderna visar det verkligen
KRAM / Jenny
24 februari, 2006 at 16:18 #961768Anonym anvandareMembernär det gäller de flesta nötter så innehåller de ungefär 5 g fett per 10 g.
så om du vill få i dig 30 g fett i form av nötter så ät 60 g nötter per dag. det är inte så mycket faktiskt…
du kan oxå äta makrill på burk, laxfile, ägg, linfrön och solrosfrön i gröten eller på muslin, omega 3 kapslar, olivolja på pastan, pesto på pastan etc.
sträva efter att få i dig minst 1 g fett per kg kroppsvikt.
en laxfile innehåller ca 10-15 g fett, samma med en burk makrill, 2 msk linfrön e ca 6 g fett, en matsked olivolja ca 12-15 g fett.
lycka till!!
tack för ditt stöd!!24 februari, 2006 at 16:23 #961769Anonym anvandareMemberSer bättre och bättre ut :up: kom igen kör på, som vi båda vet så går humöret upp och ner men slutresultatet blir bra
24 februari, 2006 at 16:26 #961770Anonym anvandareMemberSnygga ben!! :emo-thumb
24 februari, 2006 at 17:27 #961771Anonym anvandareMemberathleticmia wrote:när det gäller de flesta nötter så innehåller de ungefär 5 g fett per 10 g.
så om du vill få i dig 30 g fett i form av nötter så ät 60 g nötter per dag. det är inte så mycket faktiskt…
du kan oxå äta makrill på burk, laxfile, ägg, linfrön och solrosfrön i gröten eller på muslin, omega 3 kapslar, olivolja på pastan, pesto på pastan etc.
sträva efter att få i dig minst 1 g fett per kg kroppsvikt.
en laxfile innehåller ca 10-15 g fett, samma med en burk makrill, 2 msk linfrön e ca 6 g fett, en matsked olivolja ca 12-15 g fett.
lycka till!!
tack för ditt stöd!!Tack!!! Var ungefär det jag oxå kommit fram till… :up: Men nu har jag fått det verifierat!!!
24 februari, 2006 at 21:15 #961772Anonym anvandareMemberjocke: tack för ditt stöd men ibland måste man lyssna på kroppen oxå…har ju tid till det…
linda: tack!! 😮
26 februari, 2006 at 16:46 #961773Anonym anvandareMemberLÖRDAG[/b]
Vägning som vanligt men det blev bara 1 hg [/b]ner….
tappade ett par cm men är inte nöjd!
hann inte promenera på lördagen för vi skulle ju till spa i tylösand!!!jag och jocke åkte till halmstad när jag väl vaknat (hade jobbat natt). vi käkade lunchbuffe på thairestaurang först. mycket god och bra mat blev det denna ätardag! laddade rätt för en gångs skull….med mat, grönt och frukt istället för massa socker…
när vi checkat in på spa´t hoppade vi i badrockarna och gav oss ner till bubbelpoolen….ahhhh…gott!!!
det var ayurvedahelg denna helg så vi gick först på ett pass där man lärde sig andningsövningar a la ayurveda. ayurveda byggs ju på de 5 elementen och delas sen in i kapha, veda och pitta. sen finns det då olika sätt att ”leva” för att balansera energierna i kroppen så man mår bra. fick lite bra tips…
jag verkar vara en pitta…när man mår bra är man varm, kärleksfull och målinriktad. när man inte mår bra är man lättirriterad, kritisk och dömande. hmmm….har märkt det senaste tiden…vi provade på pilates[/b] och det var en pärs för magen!!!!! så lite träning fick vi idag!! får nog ta fram ett par träningsvideos som jag har med pilates men aldrig sett dem…
på kvällen blev det jäääääääääättegod mat i form av buffe igen och jag njööööööööt! för övrigt blevdet bara lite choklad och energibars och frukt mellan måltiderna denna lördag! tog det lugnt så jag kunde unna mig av frukosten dagen efter oxå fastän det inte var ätarsöndag…
26 februari, 2006 at 16:55 #961774Anonym anvandareMembershit det låter som du har haft en underbar helg.
vi ska oxå på spa om några veckor.
jätte fin bild Mia:emo-thumb
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.