Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Athleticmia tävlar vidare…
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
26 februari, 2006 at 16:59 #961775Anonym anvandareMember
SÖNDAG[/b]
hade tänkt skippa morgonpromenad idag oxå men det fanns ju vattengympa istället så kl halv åtta klev jag upp medans jocke snarkade vidare…
hoppade i bikinin o tog badrocken om mig o gick ner i spa-avdelningen. simmade 15 min och jympade sen 30 min skönt med lite variation i sin träning!! jag blev helt skönt avslappnad efter detta så frukosten satt fint sen.valde nyttig och proteinrik frukost som grovt bröd med leverpastej, knäcke med keso och kalkon, äggröra med skinka o senap, low fat yoghurt med all bran, solrosfrön, linfrön och lite russin. mer än vanligt med mat men får väl ta all dagens kolisar till frukost då då….
solen strålade vid havet så jag och jocke gick en stillsam promenad på 60 minuter! helt fantastisk natur och underbart väder!!! LYCKA!!!!
sen blev det 60 min yoga oxå inspirerat med ayurveda tips. blev lite pigg igenefter djupavslappningen på slutet.
väl hemma deckade jag i soffan framför hockeyn tröttheten kommer fram när man tillåter sig att känna efter och slappna av.
har fått många aha-upplevelser denna helg om vad jag mår bra av. känns som jag stannat upp, känt efter, njutit, levt….jag vill kunna göra det hemma i vardagen oxå!! märker hur lätt det är att bara köra på , träna hårt mot ett mål och inte känna efter, inte våga känna efter, inte vilja känna efter….
måste börja jobba mer med yoga-övningarna jag har hemma…det ger mig kraft och avslappning från all stress!!!nu ska jag ut och gå 90 minuter!!!!
kör på medträning och diet i veckan som vanligt. nya övningar , mindre kolisar får det bli nu!!
26 februari, 2006 at 17:01 #961776Anonym anvandareMemberMen gud så underbart ni har haft det. Snacka om att ladda batterierna. Avis jag blir. Ja ja kör på nu Mia;)
26 februari, 2006 at 17:05 #961777Anonym anvandareMemberpromenad vid havet och lite andra bilder från helgen
27 februari, 2006 at 15:09 #961778Anonym anvandareMembereftersom jag känt mig låg och trött i ”systemet” en vecka nu så fick jag tipset att äta mer kolisar. funderade på det o måste erkänna att jag ”omedvetet” dragit ner på kolisar senaste veckan. har ibland tänkt ”ähh, jag behöver inte så mycket pasta” och bytt ut det mot protein eller fett eller skippat det helt.
kanske dumt när det är hela 10 veckor kvar??
så jag ska återinföra kolisarna denna veckan o se vad som händer. drar ner lite på fett o protein istället. vill ligga på ca 2000 kcal.
har börjat idag o det gick kanon att träna!!!i morse 60 min morgonwalk i solen
efter två mål mat med extra kolisar bar det iväg till gymet… tänkte köra superset nu några veckor för omväxlings skull. rygg o lite biccar idag.
superset 1: chins och roddmaskin där man lastar på vikter
set 1: 11 chins / 7 rep på 40 kg
set 2: 8 chins/ 6 rep på 40 kg
set 3: 7 chins/ 8 set på 30 kg
set 4: 6 chins/ 8 set på 30 kgsuperset 2: ”latsdragmaskin med ovänt grepp” och T-bar
set 1: +40 kg båda övningarna 9 resp 4 reps
set 2: +40 kg/+30 kg 8 resp 9 reps
set 3: +40 kg/+30 kg 8 resp 8 repsHalva marklyft: 100 kg 10, 12 reps. (lite för kort rörelse)
Bicepskurl i kabel: 25 kg 7,6, 5 reps
lite mage o ländrygg på slutet
INTERVALLTRÄNING 35 min löpning utomhus hade tänkt köra inomhus men solen sken ju sprang runt en park så det blev naturliga intervaller. en runda jogging, nästa runda snabb löpning osv. skönt!!!
27 februari, 2006 at 15:10 #961779Anonym anvandareMembervanni: tack ska du ha!!! hoppas ni får lika underbart på spa som vi hade!!! man borde unna sig det en gång i månaden!!!
27 februari, 2006 at 15:17 #961780Anonym anvandareMemberÅåå, vilken weekend du har haft. Vart ligger det där stället?
27 februari, 2006 at 15:22 #961781Anonym anvandareMemberSofia4_4 wrote:Ååå, vilken weekend du har haft. Vart ligger det där stället?tylösand ligger vid kusten utanför halmstad!!
27 februari, 2006 at 16:33 #961782Anonym anvandareMemberLåter som en superhelg! Och jag håller med dig om att det är lätt att köra på och tappa sina egentliga mål med livet…
Ayurveda är ju jätteintressant! Jag har läst en del om det och jag tycker det är väldigt mycket som stämmer, Jag är en vata-kapha om jag inte minns fel
Det där md kolhydrater tror jag verkligen är helt sant. Att köra på en diet md minimalt med kolhydrater funkar nog mest om man inte tränar, och endast under en kort period. Hjärncellerna behöver ju kolhydrater och musklerna behöver det ju till träningen! Så glöm inte bort dem….
Simma lugnt
27 februari, 2006 at 22:12 #961783Anonym anvandareMembermilia: ja visst är ayurveda intressant!!! man kan ju ta till sig av det man vill…
har ätit mer kolisar idag o det har känts bra!!:emo-thumb
fick till ett välbehövligt yoga pass ikväll framför tvn oxå. alla spänningar i rygg o axlar släpper och smidigheten förbättras!!
28 februari, 2006 at 10:28 #961784Anonym anvandareMemberHej athleticmia,
jag ville tacka för det tips du gav mig, kanon, jag ska ta kontakt med en instruktör och se vad de kan fixa ihop till mig, jag har tänkt att satsa ca 3 dagar i veckan till att börja med.
Kanonintressant att läsa det du skrivit.Tack, Diezel
28 februari, 2006 at 11:58 #961785Anonym anvandareMemberSka din sambo tävla iår?
28 februari, 2006 at 18:51 #961786Anonym anvandareMemberdiezel: lycka till!! och tack själv!
vanessa: han har planer på det och VILL! hoppas jobb tillåter och att han får förbli skadefri! och jag saknar att gå på diet samtidigt faktiskt! mycket lättare då tycker jag!!
28 februari, 2006 at 19:00 #961787Anonym anvandareMemberi morse blev det 60 min promenad i blåsten sen 30 min på crosstrainer hemma, mycket skönare inomhus!
efter en kolhydratrik frukost bar det iväg till classic där bröst och axlar skulle köttas.
tänkte supersetta ju så så här blev det:
superset 1: lutande hantelpress/flyes
25 kg/8,5 kg: 10/8 rep, 8/7 rep, 6/6 rep (ingen hjälp=svagis)superset 2: hantelpress(axlar)/ hantellyft åt sidan
15 kg/10 kg 10/6 rep (trött efter pressarna ovan) 15 kg/8,5 kg 9/8 rep, 8/7 repsuperset 3: kabeldrag åt sidan/kabeldrag åt sidan, framåtlutad
10 kg/5 kg 6/4 rep
5kg/5kg 10/4 rep, 8/4 repsuperset 4:djupa armhävningar på hantlar/ framåtlutande hantellyft åt sidan
20 st/ 9 rep (6 kg), 15 st/ 9 rep, 13 st/ 9 repdet går ganska snabbt att superseta så det tog bara 40 min!!! resterande 20 min av mitt tänkta pass ägnade jag till att slå lite på box-säcken :aggresiv:
det var riktigt kul!!!!
hade bra med energi idag så jag hoppas det håller i sig! har börjat äta extra tillskott av järn…lsäte lite om järnbrist och vissa symtom tyder på att jag kanske har det…imorgon blri det vila med långpromenad och yoga!!
28 februari, 2006 at 22:04 #961788Anonym anvandareMemberathleticmia wrote:i morse blev det 60 min promenad i blåsten sen 30 min på crosstrainer hemma, mycket skönare inomhus!efter en kolhydratrik frukost bar det iväg till classic där bröst och axlar skulle köttas.
tänkte supersetta ju så så här blev det:
superset 1: lutande hantelpress/flyes
25 kg/8,5 kg: 10/8 rep, 8/7 rep, 6/6 rep (ingen hjälp=svagis)superset 2: hantelpress(axlar)/ hantellyft åt sidan
15 kg/10 kg 10/6 rep (trött efter pressarna ovan) 15 kg/8,5 kg 9/8 rep, 8/7 repsuperset 3: kabeldrag åt sidan/kabeldrag åt sidan, framåtlutad
10 kg/5 kg 6/4 rep
5kg/5kg 10/4 rep, 8/4 repsuperset 4:djupa armhävningar på hantlar/ framåtlutande hantellyft åt sidan
20 st/ 9 rep (6 kg), 15 st/ 9 rep, 13 st/ 9 repdet går ganska snabbt att superseta så det tog bara 40 min!!! resterande 20 min av mitt tänkta pass ägnade jag till att slå lite på box-säcken :aggresiv:
det var riktigt kul!!!!
hade bra med energi idag så jag hoppas det håller i sig! har börjat äta extra tillskott av järn…lsäte lite om järnbrist och vissa symtom tyder på att jag kanske har det…imorgon blri det vila med långpromenad och yoga!!
Kanon pass Mia.
Visst är det skönt med armhävningar:P28 februari, 2006 at 22:21 #961789Anonym anvandareMembervanessa: ja visst är det…speciellt i slutet av passet när man har lite kraft så man känner sig svag
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.