Athleticmia tävlar vidare…

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Athleticmia tävlar vidare…

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 226 through 240 (of 975 total)
  • Author
    athleticmia wrote:
    vanessa: ja visst är det…speciellt i slutet av passet när man har lite kraft så man känner sig svag ;)

precis i love it!!!!

Kul att jocke har planer på att tävla jag tycker att ni är en bra Team:)

Hej Mia

Trevligt att se lite bilder igen, det ser ut som att du kommit en god bit på väg. Det är väl en 10v kvar så fortsätt skynda långsamt. Balansgång med andra ord! Ska bli roligt att se dig på scen. Take care!

vanessa: tycker jag med!;) :P

silvia: ja visst borde jag skynda långsamt men det är svååååårt när man väl börjat dieta….man är lixom van att trappa upp hela tiden så det känns ”fel” att börja ta det lugnt…men förr eller senare gör jag det…kan ju inte bli hur hård som helst :| skämt o sido, tror det blir skönare att ta det lugnt precis innan tävlingen om jag skulle bli klar tidigt.
    tack för ditt stöd!!!!!!!!!!!!:worship:

Hej AthleticMia!

Inspirerande journal, tycker jag.

En fråga: har du några mått-redovisningar för dina senare bilder? Ser ju att du redovisar viktdiff, men hittar inga aktuella mått.

Jag ska själv tävla i dec, har inte bestämt om det blir BB eller Bodyfitness. Vet ej om jag har nog med muskler för BB.

take care:emo-thumb
    /Agnes

Agnes:
    nej det är inte lätt att veta alltid VAD man ska tävla i…men många dubblar ju!! kommer man bara in hård till bb så gör man väl inte bort sig men å andra sidan kandet vara svårt att bli riktigt hård när man aldrig dietat förr. men det är ju olika…
    angående mått så har jag i mitt huvud att biccarna just nu är 32 cm (spända), höfter/rumpa 91 cm, mage(tjockaste partiet) 74 cm, lår 51 cm.

tack för att du gillar journalen! kul! :)

lycka till med framtida mål!

idag har det varit en UNDERBAR DAG MED VILA OCH BARA GÖRA VAD JAG KÄNNER FÖR[/b] inga måsten alls!!!

mycket läsning, kolla inspelade tv-program, vila, baka….bakade en protein-kaka som jag ska ha på lördag så blev den god så skriver jag in receptet här.

har kört en lågkolis dag idag då jag endast körde 90 min kardio i morse

ca 1500 kalorier[/b] (ca 100 g kolisar, 63 g fett , 133 g protein) + grönsaker….

frukost: havregrynsgröt, psylliumfrön, krossade linfrön, solrosfrön, vassle

lunch: thaisoppa med kräftor, fullkornsnudlar , grönsaker, dinkelknäckebröd, omega3, olja

middag: viktväktarnas prinskorvar (10 st):p lowcarb-potatismos, sallad, dinkelknäcke

mellanmål: proteinbar med lite kolisar, nötter

kvällsmål: chokladproteinkaka med chokladcream gjort på vassle, nötter

som ni ser lyxar jag till det en hel del fast jag går på diet!!! det är kanske inte idealiskt med färdigmat som viktväktarkorv osv men det struntar jag i!! huvudsaken är att det är en bra sammansättning totalt! med tråkig, ensidig och ”för” nyttig mat hade jag aldrig klarat det :|

nu ska jag göra lite andnings- och avslappningsövningar!! :O

athleticmia wrote:
    kvällsmål: chokladproteinkaka med chokladcream gjort på vassle, nötter

Åhh va gott de lät!!! Har du något recept på den? ;) :P
    Hur klarar du av att baka utan att smaka på kakan? Sån diciplin kommer jag nog aldrig ha, därför bakar jag bara på ätardagarna! hehe!

God mat du äter.

recept pls:whistle:

recept på soppan finna här några sidor tillbaka…
    kakan jag åt idag var sedan förra veckan men blev inte så söt så den lägger jag inte upp…’
    den andra kommer på lördag eller söndag. :)
    jag smakade liiiiiiiiiite men för lite för att bedöma den riktigt :)

i morse tänkte jag gå på spinning kl 7.00 OM jag var pigg…och det var jag!!!
    vilade ju mycket igår på dagen så jag hade tom svårt för att somna på kvällen.
    tänkte att jag tar det lugnt på spinningen och känner efter hur det känns, har ju varit sliten och åt lite kolisar igår.
    men det gick kanon! :emo-thumb superbra ledare, bra musik, och jag fick mycket adrenalin! TJJIIIIIIIHOOOOOO!!! :D
    skönt med omväxling i träningen oxå!!! tog det ganska lugnt eftersom det var innan frukost men gissar att pulsen låg mellan 130 och 150 så det är ju klart högre än promenad….

i eftermiddag blir det ben och ev crosstrainer!! har ju så mycket energi :)

Det var som tusan :-) Vi har nästan samma exakt lika mått, dock är jag 169 cm, så det är väl inte så positivt sett till massan.

jag har provdeffat några gånger förr och varit i ”BF-form”, men BB är ju några snäpp hårdare.

Du har inga planer på BB själv? Det skulle jag ha om jag var du! :-)

ha det gott

/Agnes

athleticmia wrote:
    i morse tänkte jag gå på spinning kl 7.00 OM jag var pigg…och det var jag!!!
    vilade ju mycket igår på dagen så jag hade tom svårt för att somna på kvällen.
    tänkte att jag tar det lugnt på spinningen och känner efter hur det känns, har ju varit sliten och åt lite kolisar igår.
    men det gick kanon! :emo-thumb superbra ledare, bra musik, och jag fick mycket adrenalin! TJJIIIIIIIHOOOOOO!!! :D
    skönt med omväxling i träningen oxå!!! tog det ganska lugnt eftersom det var innan frukost men gissar att pulsen låg mellan 130 och 150 så det är ju klart högre än promenad….

i eftermiddag blir det ben och ev crosstrainer!! har ju så mycket energi :)

Ja, omväxling förnöjer alltid!! :)

Bara en fundering: hur högt tar du dig upp i puls under promenaderna?
    Jag tar mig nämnligen upp i just de intervallerna du skrivit ovan relativt lätt om jag pressar på, trots att jag bör ha en ok kondition. När jag springer har jag en ganska låg puls.
    En kompis har precis tvärtom, kanske mer som dig? Skoj å se hur annorlunda kropparna funkar!

Hej Mia, CoachOnline-Johanna här… :) Du, tänkte bara kolla med dig exakt vilka vitaminer/mineraler du tar från GreatEarth? Du har visst några extrastarka, var det inte så?

Du kan gärna PM:a mig om du vill!

Agnes: ja ok då vet du vad det handlar om….skulle vara kul att köra bb för att jag gillar att flexa. dock har jag lite lite muskler för det men kanske jag gör det just för skojs skull! :) tack!!!
    latsdragaren: jag kommer nog upp i max 120 i puls under promenad! när jag joggar lätt är jag minst uppe i 140. låter märkligt att du har högre puls när du går än joggar…
    nannis: hej johanna! kul att du är här!!! :) tror bara det finns en sort som är extra starka multimineraler faktiskt… vet att motsvarigheten till vitaminerna heter hy-vites…

athleticmia wrote:
    Agnes: ja ok då vet du vad det handlar om….skulle vara kul att köra bb för att jag gillar att flexa. dock har jag lite lite muskler för det men kanske jag gör det just för skojs skull! :) tack!!!
    latsdragaren: jag kommer nog upp i max 120 i puls under promenad! när jag joggar lätt är jag minst uppe i 140. låter märkligt att du har högre puls när du går än joggar…
    nannis: hej johanna! kul att du är här!!! :) tror bara det finns en sort som är extra starka multimineraler faktiskt… vet att motsvarigheten till vitaminerna heter hy-vites…

Hmmm… Hittade några SVINDYRA som kostade närmare 300:- för 30 stycken! Kan väl knappast vara de vitaminer du menar??

Update: Är det Super HY-VITES du menar??

Viewing 15 posts - 226 through 240 (of 975 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.