Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Athleticmia tävlar vidare…
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
2 mars, 2006 at 16:45 #961805Anonym anvandareMemberNannis wrote:Hmmm… Hittade några SVINDYRA som kostade närmare 300:- för 30 stycken! Kan väl knappast vara de vitaminer du menar??
Update: Är det Super HY-VITES du menar??
ja det heter de visst!
här är de jag har…
2 mars, 2006 at 16:55 #961806Anonym anvandareMemberdå har man avverkat dagens pass oxå!!
blev ben och mage[/b] idag:
superset 1: hacklift/benspark
+40 kg/65 kg 15 reps/ 8 reps
+50 kg/65 kg 11 reps/7 reps
+50 kg/50 kg 9 reps/9 repssuperset 2: liggande benkurl/gående utfall med hantlar
30 kg/2*15 kg 8 reps/28 steg
30 kg/2*20 kg 7 reps/18 steg
30 kg/2*20 kg 7 reps/15 steg (TRÖTT BLEV JAG) blev mest trött iflåset av utfall men det tog bra på rumpan oxå!superset 3: dagårdaren/bencrunch
(dagårdaren= ligg på bänk, upp med benen i luften, sänk benen o håll emot, bencrunch= ligg på bänk, benen utsträckta utanför bänken crunchar man sen upp magen så benen kommer upp i vädret)10 st/10 st, 8 st/6 st, 5 st/5 st
excentrisk träning samt superset verkar göra gott för kontakten i magen:emo-thumb
superset 4: crunch i kabel med rep/crunches på golvet
25 kg 10/10, 8/7, 6/5 (så slut i magen att jag tappade kontakten helt :yikes: )sen gick vi hem o jag körde 45 min på crosstrainern. seg i benen men efter 10 minuter gick det bra . lågintensivt= mellan 105 och 115 i puls
ikväll ska jag vara så snäll att jag ska göra äpplepaj till jocke o barnen!!! jag är nog världens bästa flickvän som gör sånt fast jag inte får äta det själv
2 mars, 2006 at 16:58 #961807Anonym anvandareMemberbakade proteinpizza idag!!! har dock inte smakat den än….
degen var så här:
150 g kokt mosad potatis
30 g bakepro
1 tsk bakpulver
1 dl rågmjöl
0,5 tsk salt
100 g kesella
30 g oljablanda ihop allt. det blir smetigt men man kan kladda ut det med sked på bakplåtspapper. sen lägger man på 75 g skinka, 50 g 5%ig ost, kryddor och valfria grönsaker.
det blev 3 små pizzor för mig o varje innehåller ca 300 kcal, 24 g protein, 12 g fett och 24 g kolisar om jag inte minns fel…..2 mars, 2006 at 20:29 #961808Anonym anvandareMemberathleticmia wrote:latsdragaren: jag kommer nog upp i max 120 i puls under promenad! när jag joggar lätt är jag minst uppe i 140. låter märkligt att du har högre puls när du går än joggar…Nej, nej, inte högre puls vid gång än jogg, men hög puls för att vara gång och låg puls för att vara jogg!
Lite intressant bara!Daggårdarna är ju toktunga! Men de tar bra, garanterad träningsvärk!
2 mars, 2006 at 21:03 #961809Anonym anvandareMemberathleticmia wrote:bakade proteinpizza idag!!! har dock inte smakat den än….degen var så här:
150 g kokt mosad potatis
30 g bakepro
1 tsk bakpulver
1 dl rågmjöl
0,5 tsk salt
100 g kesella
30 g oljablanda ihop allt. det blir smetigt men man kan kladda ut det med sked på bakplåtspapper. sen lägger man på 75 g skinka, 50 g 5%ig ost, kryddor och valfria grönsaker.
det blev 3 små pizzor för mig o varje innehåller ca 300 kcal, 24 g protein, 12 g fett och 24 g kolisar om jag inte minns fel…..Det lät inte helt fel du. Ska testas :emo-thumb
2 mars, 2006 at 22:01 #961810Anonym anvandareMemberHärligt pass du körde idag Mia . Superset i ben har jag alldrig kört. Måste prova det någon gång.
3 mars, 2006 at 14:48 #961811Anonym anvandareMemberVanessa Frykman wrote:Härligt pass du körde idag Mia . Superset i ben har jag alldrig kört. Måste prova det någon gång.känns i arslet idag iallafall
3 mars, 2006 at 14:58 #961812Anonym anvandareMemberså idag blev det 60 min promenad + 30 min crosstrainer bara föratt det är fredag och vägning imorgon. kände mig seg under promenaden mentänkte att jag brukar bli piggare när jag byter till crosstrainer…
efter frukost och lunch kände jag mig dock inte särskilt fräsch i kroppen men det är ju fredag….
masade mig iväg till gymet och var glad att jag bytt splitt så jag slipper benträning på fredagar, nu blev det ARMAR och lite axlar
superset 1: bicepskurl m stång/frenchpress m rak stång
25 kg 9/8 reps, 8/7 reps, 6/7 repssuperset 2: hantelkurl m vridning (sittande)/ pushdown m rep
10 kg/15 kg 8/12 reps, 8/9 reps, 7/9 repssuperset 3: hammerkurl/halva dips (ej arne-djupa)
10 kg/kv(?) 10/13, 9/12, 8/11
härligt med dips som sista övning….dropset i maskin för utsida axlar:
15 kg 8, 8 (tung sak )
10 kg 5, 5
5 kg 6,6tog bara 40 minuter detta pass så jag hoppade på roddmaskinen direkt efter det. körde 30 minuter med 4 tempoökningar á 2 min. vet ej tempo, gick bara på känsla i kroppen men ville bara få upp pulsen lite… kände mig oerhört sliten idag o det var allmänt svårt att ta ut sig i styrkeövningarna…borde nog inte träna på fredagar…känner mig alltid så här då. iallafall i slutet av dieten som nu…
ska bli gott med mat imorgon!!!!!
jobbar hela helgen- nätter :lazy:3 mars, 2006 at 15:03 #961813Anonym anvandareMember30 minuter roddmaskin Den är ju t.o.m. tristare än cyklarna :whistle: Respect för hur hårt du orkar köra. Här finns det självdisciplin så det susar om det. Stor inspirationsfaktor för mig iaf :worship:
3 mars, 2006 at 15:17 #961814Anonym anvandareMemberLinda G wrote:30 minuter roddmaskin Den är ju t.o.m. tristare än cyklarna :whistle: Respect för hur hårt du orkar köra. Här finns det självdisciplin så det susar om det. Stor inspirationsfaktor för mig iaf :worship:tack ska du ha!!!! vet inte om det är disciplin eller dumhet…
ibland undrar man…men när det tar emot brukar jag inbilla mig att det är jag som är gnällig….
rodden har jag inte kört på länge o man får lätt upp en hög puls=bränner mycket. manfår ont i häcken men orkarde bara inte cykla idag. det är det allra jobbigaste tycker jag när man är sliten i benen…
jag inspirerar dig gärna :worship:3 mars, 2006 at 16:21 #961815Anonym anvandareMemberFör att vara seg och oehört sliten så är jag mäkta imponerad!
Sjukt mycket vilja du har! Du får gärna slänga över lite till mig :pTrevlig helg och tack för ditt PM, förresten.
// Ina
3 mars, 2006 at 17:33 #961816Anonym anvandareMemberGo for Dc eller Lucia :emo-thumb Du kan ju alltid dubbla och köra både BF och BB. det gjorde väl en viss dam vid namn Mikaela och dessutom med lysande resultat? Nej, jag ska inte tjata men på bilderna du lagt upp här ser det definitivt ut som du ”drar” åt BB-hållet. Kör så det ryker!
3 mars, 2006 at 18:18 #961817Anonym anvandareMemberIna: ibland undrar jag vad jag hålller på med när jag drömmer om mat och pratar om kylskåp när jag pratar i sömnen jag lovar, man blir mer målmedveten när man ska TÄVLA och har ett datum då man måste vara färdig…inte samma att vilja ”bli snygg för beachen”….även om jag förstår det oxå!!
Agnes: just nu är jag glad att klara av vårens tävlingar. har oxå planer att ställa upp i höst så jag har INTE tänkt så långt som till vinter. det innebär att det blir ett helt år med diet. o med dagens längtan till morgondagens MAT så vill jag inte tänka tanken….
men tack för din snälla komplimang :worship: jag är en ”wannabee- byggare”3 mars, 2006 at 18:59 #961818Anonym anvandareMemberJag måste instämma med ovanstående talare!! Jag är också imponerad att du orkar. Jag tappar ju nästan andan bara av att läsa om dina pass haha! Och du säger att du är sliten, jisses!:p
4 mars, 2006 at 12:41 #961819Anonym anvandareMembermilia: obs obs obs!!! det är bara för att jag ska tävla!!! annars hade jag lyssnat mer på kroppen o låtit den vila…tack!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.