Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Athleticmia tävlar vidare…
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
7 mars, 2006 at 15:29 #961835Anonym anvandareMember
vanessa: ja här ryker det minsann :emo-thumb
började morgonen med 60 min promenad.
hem och åt dagens mesta kolhydrater på förmiddagen. gröt med banan och protte, lite senare bröd med ost och tomat!
sen till gymet där bröst och axlar skulle pumpas ut
superset 1: lutande hantelpress/flyes med hantlar
25 kg/8,5 kg 9/8 reps, 7/7 reps, 6/6 reps
superset 2: sittande hantelpress/hantellyft åt sidan
15 kg/8,5 kg 11/9 reps, 8/8 reps, 8/7 reps
superset 3: lyft åt sidan i kabel/samma fast framåtlutande 5 kg/5 kg 10/5 reps, 8/5 reps, 8/4 reps
superset 4: armhävn. på hantlar med benen på bänk/ lutande hantellyft kv/6 kg 14/9 reps, 12/9 reps, 11/8 reps
sen spinnade jag 35 min med två kompisar!!!! ganska kul faktiskt!!!
8 mars, 2006 at 23:56 #961836Anonym anvandareMemberidag har det varit vila från träning med endast 60 min promenad i morse +30 min crosstrainer efter det
brukar faktiskt känna mig som segast och tröttast på vilodagen men det hänger nog ihop med att jag äter ynka 100 g kolisar o endast 1600 kcal. för mig är det verkligen minimum!!!!!!!!!!! fattar inte de som tränar på den lilla mängden kolisar!!!
har inte mått bra idag kan jag säga! har många gånger undrat vad jag håller på med för jag är fruktansvärt irriterad och det känns som att allt går ut över jocke
anledningen är att jag har en trötthetskänsla in på cellnivå!!! det är inte kroppen, det är inte huvet som är trött, det känns bara i hela systemet. har haft det till o från ett par veckor men idag kände jag hur det gick ut över mitt humör….:evil:
jag tror att känslan jag försöker beskriva endast kan förstås av de som gått på hård diet länge eller som varit övertränade…nästa vecka måste jag göra nåt åt detta annars kommer jag snart gå in i väggen! mer kolisar och mindre kardio får det bli! toppformen får vänta! :what:
9 mars, 2006 at 00:08 #961837Anonym anvandareMemberHej mia!
Tittar förbi o tar med mig lite av din energi till mitt gym:p9 mars, 2006 at 07:42 #961838Anonym anvandareMemberathleticmia wrote:idag har det varit vila från träning med endast 60 min promenad i morse +30 min crosstrainer efter detbrukar faktiskt känna mig som segast och tröttast på vilodagen men det hänger nog ihop med att jag äter ynka 100 g kolisar o endast 1600 kcal. för mig är det verkligen minimum!!!!!!!!!!! fattar inte de som tränar på den lilla mängden kolisar!!!
har inte mått bra idag kan jag säga! har många gånger undrat vad jag håller på med för jag är fruktansvärt irriterad och det känns som att allt går ut över jocke
anledningen är att jag har en trötthetskänsla in på cellnivå!!! det är inte kroppen, det är inte huvet som är trött, det känns bara i hela systemet. har haft det till o från ett par veckor men idag kände jag hur det gick ut över mitt humör….:evil:
jag tror att känslan jag försöker beskriva endast kan förstås av de som gått på hård diet länge eller som varit övertränade…nästa vecka måste jag göra nåt åt detta annars kommer jag snart gå in i väggen! mer kolisar och mindre kardio får det bli! toppformen får vänta! :what:
Ok, kanske inte ska säga något för jag har aldrig varit där vad gäller dietandet, men du har kört ”superwoman-träning + dietande” i ett par månader nu och kurvan har bara pekat uppåt hela tiden, du har både ökat i styrka, tappat vikt + fått fina synbara resultat och haft mycket energi till allt, eller hur??? Du har ju själv skrivit ett par gånger hur förvånad du är över hur mycket energi du egentligen har??? Inga kurvor går spikrakt uppåt utan du kanske måste tillåta dig själv att ta lite extra vila eller extra kolisar och stanna ett litet tag där du är nu. Du vet om att du kurvan kommer fortsätta uppåt sen och du vet om att du ligger bra till tidsmässigt. ”Superwoman” måste också vila ibland!! Vi har snackat om detta innan:nod Ok?
9 mars, 2006 at 08:07 #961839Anonym anvandareMemberHar du några nya bilder på hur det går för dig?
9 mars, 2006 at 08:17 #961840Anonym anvandareMemberdin journal strålar av energi tjejen och det verkar som du gör det på ett bättre sätt än tidigare då du dietat, bara en känsla jag får …
lycka till nu :emo-thumb
9 mars, 2006 at 16:04 #961841Anonym anvandareMemberMm, det låter som du behöver en liten paus från allt… Jag har svårt att förstå hur du orkat så länge ändå, så du är väl förtjänt av en lite lugnare period nu, du ligger väl bra till tidsmässigt hur som helst?
9 mars, 2006 at 16:33 #961842Anonym anvandareMemberpucca: vad bra jag kan ge dig energi!!
silvia: visst har du rätt…ibland är det bra när någon annan sammanfattar ens träning…tack!! :worship:
frida: har bilder några sidor bak i dagboken som är två veckor gamla. väger nåt kg mindre nu men det kommer nya bilder om 2-3 veckor cirka….
tess: på sätt o vis sköts det bättre nu! har inga grymma ätardagar som skapar dåligt samvete längre! men har visst svårt att låta kroppen vila ibland…
milia: förstår vad du menar…jag undrar själv ibland men som du säkert vet, när man väl är upp i träning o diet går det av bara tåget utan att man reflekterar bakåt på hur länge man kört, vilat (eller ej vilat) osv.
kommer ta det lugnare nästa vecka, MÅSTE DET, om jag ska må bra, o det vill jag! jag har en ful vana att köra skiten ur kroppen o det är nog inte alltid så bra…tack tjejer för alla kommentarer!!! [/b]
9 mars, 2006 at 16:41 #961843Anonym anvandareMembernär jag sovit efter att ha jobbat natten gick jag ut o 70 min promenad. tog en annan runda än den vanliga 90 min som är så tråkig (bara raksträckor) så det blev visst inte lika långt. härligt väder när man kan gå lite senare
testade lite ny frukost idag som jag tror MATS E eller LINDA F har skrivit här på forumet någonstans… MYCKET GOTT TACK FÖR TIPSET
gröt som vanligt men vispade upp 2 äggvitor till hårt skum, blandade det med chokladvassle o hällde på gröten. en banan på det o det var as-gott!!sen bar det iväg till gymmet där de stackars trötta benen och magen skulle få sig en omgång…. har bestämt mig att inte köra till failure längre, bara köra hela reps där jag orkar själv utan hjälp, cheating el dyl. detta för att inte bli mer övertränad…
superset 1: hacklift/benspark
+50 kg/50 kg 9/10 reps, 8/8 reps, 7/7 repssuperset 2: liggande benkurl/gående utfall m hantalar
30 kg/2*20 kg hantalar 9 reps/14 steg, 7 reps/13 steg, 7 reps/11 steg (ojämt stark i benen på utfallen….)superset 3: dagårdaren/benlyft på bänk
10/8 , 8/6, 5/5 repssuperset 4: crunch m rep i kabel/ crunches på golvet
25 kg 8/7, 7/6, 7/6 repsavslutade med 30 min gång på bandet…..sen solning
igår blev det en hel del proteinbak. en del mindre bra, andra goda! ska revidera några recept till nästa gång o när de blir riktigt goda lägger jag ut dem!
9 mars, 2006 at 17:12 #961844Anonym anvandareMemberJag har läst din journal…jisses vilken ork du har! Jag som tyckte att jag var flitig med mina morgonpromenader och 2 timmar kondition/vecka 😮
Inspirerande jornal som jag kommer att följa!9 mars, 2006 at 19:18 #961845Anonym anvandareMemberathleticmia wrote:sen bar det iväg till gymmet där de stackars trötta benen och magen skulle få sig en omgång…. har bestämt mig att inte köra till failure längre, bara köra hela reps där jag orkar själv utan hjälp, cheating el dyl. detta för att inte bli mer övertränad…Låter klokt, särskilt nu under dieten! Går själv i liknande tankar.
Kör på!!
9 mars, 2006 at 23:01 #961846Anonym anvandareMemberDu är ju bara så otrolig, hur har du orkat egentligen?
Men jag vet ju hur det kan bli, när man ser resultat så går allt bara av farten och sen helt plötsligt är det bara stopp. Ät lite mer kolisar, så kommer orken tillbaka, handlar ju rätt mkt om att lura kroppen .
Nu har jag varit inne o tittat på dina bilder, dom är jättebra, du gör ju verkligen framsteg :up: .
Keep on girl.
kram Carina
10 mars, 2006 at 09:11 #961847Anonym anvandareMemberKom ihåg det du skrev tidigare i tråden efter en kolhydratrikare dag när du tränade och kände dig pigg, och det var så härligt och att du glömt bort hur det kändes att vara pigg.
Jag känner väldigt mycket igen det från när jag slet som värst med min träning för några år sedan och sedan skulle tillfriskna. Jag vet att det är annorlunda för dig nu när du är på diet och så, men det är nog inte bra att gå omkring i en dimma av trötthet i flera månader i sträck heller, jag tror att det lätt leder en in i tvångstankar också eftersom hjärnan inte får tillräckligt med bränsle.
För mig kändes det då som att jag fick dåligt samvete nästan, de dagar som jag kände mig pigg för då ansåg jag mig inte ha tränat tillräckligt hårt.När jag nu skulle börja träna igen efter min sjukdom så var jag noga med att ta det lugnt och att inte träna för hårt, eftersom min kropp inte var redo för att plågas. Och jag har aldrig fått så bra resultat som då! Jag avslutade varje pass innan jag blev helt slut. Jag hade som måtto att jag skulle ha tillräckligt med ork kvar efter ett pass för att orka med andra saker under dagen också.
Bara en tanke…. Jag insåg det här för någon vecka sedan, att jag glömt bort allt det här… Jag har halkat in på samma gamla tankesätt som förr, att jag har kört mig totalt slut varje pass. Resultaten har ju också uteblivit, så nu har jag (som du läst i min träningsjournal) ändrat mitt upplägg…
10 mars, 2006 at 15:52 #961848Anonym anvandareMemberDen frukosten lät god du – måste testas :emo-thumb
Men vad är dagårdaren för nåt :what:
10 mars, 2006 at 18:33 #961849Anonym anvandareMemberlinda g: ja det är jättegott!!! dagårdaren är när man ligger på en bänk och lyfter hela benen rakt upp i vädret. sen sänker man benen mot bänken och håller emot med hjälp av magen. alltså, excentrisk mag-träning. skitbra!
milia: visst är det som du säger!! jag vet det!! men för det första har jag inte varit trött o sliten i flera månader, bara nu 3 veckor…inte så bara men har tänkt göra nåt åt det from måndag!!! dra ner på träning o öka kolisar. jag säger INTE att fitness/bodybuilding o vägen dit är hälsosam….definitivt inte!! och jag vetatt ”ätstörningstankar” kan komma upp på vägen om man kör för hårt. det har jag varit med om!!
tack för dina ord!!!!crina: hur jag orkar??? jag går på vilja… nej men skämt o sido så gick det hur bra som helst med orken fram tills för tre veckor sedan…så nu får jag bromsa lite om jag ska palla hela vägen fram , VILKET JAG SKA!!!
HEIDI: det är skillnad att vilja gå ner i vikt på sikt och att gå på tävlingsdiet!! glöm inte det!!! många slite mycket mer för att komma i form än vad de flesta verkar tro….
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.