Athleticmia tävlar vidare…

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Athleticmia tävlar vidare…

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 286 through 300 (of 975 total)
  • Author

idag blev det alldeles för lite sömn efter att jag jobbat natt vilket gjorde morgonpromenaden på 90 min lite seg och även träningen därefter…

som tur var är det ju armar på fredagar o så här blev det idag:

superset 1: frenchpress/bicepskurl m stång 24 kg 11/9 reps , 9/8 reps, 8/7 reps

superset 2: hantelkurl m vridning/ pushdown m rep i kabel 12 kg/20 kg 7/8 reps, 6/7 reps
    8,5 kg/20 kg 9/7 reps

superset 3: hammerkurl m hantlar/ ”halva” dips (90 grader)
    12 kg/kv(?) 7/12 reps, 7/11 reps, 7/ 9 reps

dropset hantellyft åt sidan: 12 kg 8 reps- 8,5 kg 6 reps- 6 kg 5 reps *2

kör inte till failure nu längre….får duga om jag inte sänker vikterna :what:

avslutade med 30 min på bandet , varav 20 min jogging o 10 min gång

DET HAR HÄNT GREJER MED FORMEN I VECKAN [/b]:yahoo: BÖRJAR LIKNA MIN TÄVLINGSFORM PÅ RIKTIGT!!! :P hårdare axlar, hårdare armar, hårdare ben, mindre mage….. HERE I COME!!!

kul att du tittar in och skriver till mig warrior!!!

tack ska du ha!! ja envishet är nog min starka sida….ibland kanske det blir lite för mycket av det men…hård blir man iallafall ;)

fråga på du bara!!

kommer jag in i bra form till tävlingen o presterar vad jag kan under tävlingsdagen kommer jag vara nöjd! konkurrenterna kan man ju inte påverka! :) men visst blir jag överlycklig om jag står på pallen :)

athleticmia wrote:
    som tur var är det ju armar på fredagar o så här blev det idag:

kör inte till failure nu längre….får duga om jag inte sänker vikterna

DET HAR HÄNT GREJER MED FORMEN I VECKAN [/b]:yahoo: BÖRJAR LIKNA MIN TÄVLINGSFORM PÅ RIKTIGT!!! hårdare axlar, hårdare armar, hårdare ben, mindre mage….. HERE I COME!!!

Bra att du inte kör till failure:nod

och grattis till framgångarna med formen!!:fun:

milia: tack!!!

idag var jag ju övertygad om en viktnedgång eftersom jag ser skillnad i spegeln…men ack nej, vägde snarare 2 hg mer….:(

men hade ändå tappat 3 cm totalt, mycket på rumpan!! :D så det känns ok…gick tillbaka i min bok där jag antecknar allt och såg att jag har gått ner mycket varannan vecka för att gå ner lite varannan….

så jag håller mig till planen att ta det lite lugnare nästa vecka för att se hur det påverkar mig. förhoppningsvis blir det lite aktiv vila för kroppen så att det sätter ltie fart på förbränningen senare…

idag gick jag o jocke ;) 60 min i -10 graders kyla
    var totalt stelfrusen när vi kom hem o var tvunge natt duscha riktigt varm för att sluta huttra. (men det sägs ju att man förbränner mer när man fryser :emo-thumb )

sen åt vi en god o bra frukost bestående av havregrynsgröt, linfrön, massa kanel, kvargyoghurt från lidl, russin, macka med ägg o kaviar samt smoothie!!
    mmmmmmmmmmmmm…….

som efterrätt somnade vi på soffan under filten….

Don_Juan wrote:
    Hur kan du bli besviken över att du väger 2 hg mer, när du själv tycker att du ser bättre ut!?? Ska du ner till ngn speciell viktklass? Om inte, och målet är att se så bra och hård ut som möjligt, så är ju vågen helt ointressant i jämförelse med spegeln.

jo visst har du rätt!!!!!!!!!!!! gläds åt mina mått-nedgångar!!! under diet blir man dock nojjig och tvivlar på vad ens egna ögon säger en ;)
    ska inte ned till någon viktklass men VET att jag ska tappa mer i vikt för att ha tappat tillräckligt mycket fett. men jag hinner….trots allt 8 veckor kvar :D
    TACK FÖR DINA ORD[/b]

athleticmia wrote:
    sen besökte jag lidl som öppnat 200 m från mitt hem!! :up: blev en del kvarg och massa nötter samt tonfiskfile!!! kul med nya produkter!!

Har du hunnit smaka på Tonfisken än?
    Ska ta en promenad till Lidl imorgon tänkte jag…

Eldhroka wrote:
    Har du hunnit smaka på Tonfisken än?
    Ska ta en promenad till Lidl imorgon tänkte jag…

nej du jag har inte det…. :(

igår blev det en hel del gott o onyttigt men jag unnar mig det!!!! inget dåligt samvete här inte :emo-thumb
    var på kalas ju……:)

i morse blev det 75 min promenad , har även gått 45 min lugn promenad till stan precis och ikväll blir det 45 min spinning

ikväll blir det även lite fusk med dieten eftersom det är kalas igen….men jag ligger totalt sätt lågt på intaget idag ändå.

from imorgon blir det procentuellt mer kolisar och ”bara” 60 min morgon-promenader ;)

Hallå där, wannabe-BB:n 8)

Kan du inte skriva lite mer om hur du äter just nu? Några dagars exempel?

Kör hårt!

Hälsn Agnes

ok här kommer en redogörelse för hur en dag kan se ut med mer kolisar (agnes):

frukost: 1dl havregryn(gröt), psylliumfrön, massa kanel, 10 g krossade linfrön, 10 g solrosfrön, 20 g vassleprotein, banan

TRÄNING

efter träning: gainer (44 g protein, 70 g kolisar)

lunch: 50 g ris/pasta, 5 g olja, 75 g kött, grönsaker

middag: macka med 50 g 5%ig ost

mellis: proteinbar med lite kolisar

kvällsmål 1: kesella med proteinpulver, nötter

kvällsmål 2: 15 g proteinpulver

ca 2000 kcal (orkar inte räkna ut energi% nu….)

60 min morgonpromenad

trots frukost och lunch kände jag mig sliten o seg inför rygg-passet :(

men masade mig iväg o så här blev det:

superset 1: chins/rodd i pulse-maskin

kv/25 kg 9/11 reps,
    kv/35 kg 8/9 reps, 7/7 reps

superset 2: smalt latsdrag/t-bar

60 kg/+40 kg 7/5 reps (tungt)
    60 kg/+35 kg 7/7 reps, 6/7 reps

lite bellyback med 10 kg vikt 3*13 reps

puls magmaskin 60 kg 9,8,7 reps

crunches på boll 13,12,9 reps

långsamma hela situps á lá pilates :D

sov 10 timmar inatt o det har nog aldrig hänt!!!!! hmmmm…:
    e trött på att vara trött så jag hoppas det ska bli bättre denna veckan om jag tar det liiiiite lugnare. har planerat att ta några extra vilodagar men vill vänta två veckor för då jobbar jag ändå mycket, så då måste jag nästan vila….:O

ikväll blir det kick ´n box med en kompis…..hmm..får gå på vilja men hon kör 5 mil hit endast för att boxas så jag vill knappast ställa in….

:emo-thumb Now we´re talking! Bevare mig – du skriver MER kolisar…Vågar ej tänka på hur en dag med mindre kolisar ser ut. Hur fixar du detta med humöret med lite kolisar? Min senaste deff genomförde jag någon slags keto..Fy fasiken :-) Jag var hur vresig som helst. Och inte blev jag jättemkt hårdare än de gånger jag käkat mer kolisar vid deff.

Agnes wrote:
    :emo-thumb Now we´re talking! Bevare mig – du skriver MER kolisar…Vågar ej tänka på hur en dag med mindre kolisar ser ut. Hur fixar du detta med humöret med lite kolisar? Min senaste deff genomförde jag någon slags keto..Fy fasiken :-) Jag var hur vresig som helst. Och inte blev jag jättemkt hårdare än de gånger jag käkat mer kolisar vid deff.

100 g kolisar om dagen för mig är katastrofalt lite!!! där går min gräns!! o då orkar jag inte träna heller….

som jag äter nu är inte MYCKET mer än innan men ändå ca 50 g mer….har inte räknat på det nu men…

tänkte öka lite till på kolisar om två veckor då jag planerar att vila oxå. hoppas det ska göra skillnad!!

Warrior wrote:
    Mia, kanel som du har med, är det för den hjälper till med upptaget av kolhydrater? Har hört att den skulle öka insulinkänsligheten, eller har du andra skäl till det? Kanske bara för det är gott?

ja kanel är positivt för insulinkänsligheten men jag äter det mest för smaken!

älskar kanel ;)

Trist att du känner dig sliten! Men det måste få gå i perioder, kroppen funkar ju så! Tänk på att efter regnet kommer solsken! :)

Viewing 15 posts - 286 through 300 (of 975 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.