Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Athleticmia tävlar vidare…
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
14 mars, 2006 at 12:02 #961865Anonym anvandareMember
latsdragaren: ja solen dök upp redan igårkväll blev helt plötsligt pigg när jag var på kick n box!! men det var nog tack vare min väns energi som smittade av sig på mig….sen fick jag ut aggressioner av att slå o sparka (vad jag nu är arg på….)
fasade dock för idag som skulle bli en intensiv förmiddag….
MEN ÄVEN DEN GICK MYCKET ÖVER FÖRVÄNTAN!!60 min morgonpromenad och direkt efter frukost 45 min spinning
hade lovat att hoppa in som ledare när de inte hade nån…o vem kan tacka nej när det är kris
eftersom jag väl var på gymet tänkte jag köra styrkan efter spinningen…hatar egentligen den ordningen men det gick ju det med!!!svepte en halv gainer efter spinningen o sen gick det hur bra som helst att styrketräna! ska kanske prova det fler gånger, att ta halva shaken INNAN styrkan o sen halva efter….får man ju lite använding av de kolisarna om man nu känner sig seg innan passet.
bröst o axlar i superset såg ut så är idag:
superset 1: press i bröstmaskin/pecdec
60 kg/20 kg 5/8 reps, 5/7 reps
55 kg/20 kg 6/6 repssuperset 2: axelpressar i puls-maskin/lyft åt sidan i maskin
20 kg/10 kg 8/8 reps, 7/7 reps, 6/6 reps (tunga maskiner :nod )superset 3: lyft åt sidan i kabel/ samma fast framåtlutad
5/2,5 kg 5/7 reps
2,5kg/2,5 kg 10/6 reps, 10/5 repssuperset 4: armhävningar(benen på bänk, händer på hantlar)/framåtlutande hantellyft åt sidan kv/6 kg 14/9 reps, 10/10 reps, 10/9 reps
nu är det inte träning förrän torsdag kväll så tils dess blir det en del proteinbak och förbi fitnesshop
14 mars, 2006 at 12:06 #961866Anonym anvandareMemberJösses var du kör på . Måste testa att köra armhävningar som du gör
Hur mådde du efter spinning passet?
VJag illar att köra superset när man kör bröst, man är så slut efteråt och det är en skön känsla
14 mars, 2006 at 19:36 #961867Anonym anvandareMemberVanessa Frykman wrote:Jösses var du kör på . Måste testa att köra armhävningar som du görHur mådde du efter spinning passet?
VJag illar att köra superset när man kör bröst, man är så slut efteråt och det är en skön känsla
ja måndag o tisdag kör jag ju kondition så då blir det mycket! men nu blir det lugnare resten av veckan.
har känt mig pigg hela dagen fastän jag tränade mycket i förmiddags! hoppas det är kolisarna som gör susen!!!
ja superset är speciellt! effektivt tidsmässigt oxå…14 mars, 2006 at 19:42 #961868Anonym anvandareMemberathleticmia wrote:ja måndag o tisdag kör jag ju kondition så då blir det mycket! men nu blir det lugnare resten av veckan.har känt mig pigg hela dagen fastän jag tränade mycket i förmiddags! hoppas det är kolisarna som gör susen!!!
ja superset är speciellt! effektivt tidsmässigt oxå…du verkligen inspirerar mig , jag ser fram emot att träffa dig igen:emo-thumb
14 mars, 2006 at 19:49 #961869Anonym anvandareMemberJa, jag håller med Vanessa – shit vad du kör! Du skulle väl ta det lite lugnare i veckan…?
14 mars, 2006 at 20:58 #961870Anonym anvandareMemberMilia wrote:Ja, jag håller med Vanessa – shit vad du kör! Du skulle väl ta det lite lugnare i veckan…?ja det är kortare promenader o mer kolisar. veckans konditionspass har infallit både måndag o tisdag så nu blir det lugnare resten av veckan.
tar det lugnare men inte lugnt!14 mars, 2006 at 20:59 #961871Anonym anvandareMemberVanessa Frykman wrote:du verkligen inspirerar mig , jag ser fram emot att träffa dig igen:emo-thumbtack det värmer!!! kommer du till västerås på nogp??
hade varit kul att ses!!!14 mars, 2006 at 21:23 #961872Anonym anvandareMemberathleticmia wrote:tack det värmer!!! kommer du till västerås på nogp??
hade varit kul att ses!!!klart jag kommer :emo-thumb
15 mars, 2006 at 18:26 #961873Anonym anvandareMembervanni: :emo-thumb
warrior: psylliumfrön finns både mörka o ljusa i välsorterade livsmedelsaffärer typ maxi men finns även i hälsokostaffärer. jag häller ca 2 msk i gröten när jag kokar den. det får gröten att svälla så det behövs mer vatten= man får mer gröt volymmässigt så man får ju äta mer
de sänker oxå gi!! rör om ordentligt under kokning bara för de kan binda så myucket vätska att det blir som en geleklump….idag har jag bara vilat förutom 60 min morgonpromenad
känner mig myckt piggare nu!!! thanks to carbs…..15 mars, 2006 at 23:00 #961874Anonym anvandareMemberHur lång är du ?
Finns nog en plats till på EM:emo-thumb16 mars, 2006 at 16:13 #961875Anonym anvandareMemberFEVER wrote:Hur lång är du ?
Finns nog en plats till på EM:emo-thumb161-162 cm….ska inte åsa med???
16 mars, 2006 at 17:57 #961876Anonym anvandareMemberathleticmia wrote:161-162 cm….ska inte åsa med???Han kanske menar att det finns en plats till :emo-thumb
16 mars, 2006 at 19:49 #961877Anonym anvandareMemberfick upp tidigt i morse för jag skulle jobba tidigt…crosstrainern framför tvn en timme! var pigg i både kropp o skalle!!
efter jobb blev det ben o mage. har haft lite mindre jobb senaste två veckorna så det var riktigt skönt att fokusera på annat så man inte känner efter för mycket hur man mår under dieten
träningen idag:
benpress: +120 kg 4,5 reps (klenis min ”vanliga” maskin var upptagen så jag fick avvika från mitt träningsprogram)
+100 kg 6 repsutfall med hantlar ett ben i taget: 2*23 kg 3*6 reps/ben
liggande benkurl: 30 kg 8,7,6 reps
benspark: 55 kg 8,8,7 reps
superset dagårdaren/benlyft liggande på bänk
superset crunch i kabel/crunch på golvet
solade på det
blev rätt trött efter passet fastän jag inte tyckte jag slet så mycket….(pressar inte mig för hårt nu när jag varit sliten)
har gjort ett nytt upplägg nu till min slutspurt på dieten som börjar om någon vecka….kommer känna mig för nästa vecka o sen med all säkerhet börja senast i april med hårdkörning!!!
16 mars, 2006 at 20:58 #961878Anonym anvandareMemberEM???
Hörde du ska ner i helgen! Kul! Kommer ej kunna träna då för jag jobbar men vi ses på gymmet!!
17 mars, 2006 at 19:59 #961879Anonym anvandareMemberwarrior: formen är rätt bra för att va 7 veckor kvar. räknar med att behöva tappa minst 4 kg till…då väger jag samma som jag vägt som hårdast tidigare…vill givetvis komma in så hård som möjligt! jagtycker det är mitt ideal iallafall även om inte alla tycker det är snyggt…
tror inte det är nån skillnad på mäns o kvinnors dieter mer än att vi tjejer får äta mindre för att gå ner i vikt. våra kroppar vill ju samtidigt inte tappa så mycket fett eftersom vi är ”gjorda för att ha mer fett på kroppen”.
har inte börjat ”tappa” styrka förrän nu. men vetatt det mest beror på att jag inte har så mycket energi. skulle jag äta rejält en lördag o sen maxa på söndagen skulle jag va lika stark som tidgare… så tappa o tappa :what:
men ärligt talat är inte styrkan det viktigate i bf…jag vill som sagt komma in så hård som möljligt och då skiter jag blanka f-n i om jag tappar lite muskler på vägen!!! som hård ser man ändå större ut :nodsilvia: ja vi ses på söndag!! säkert sliten efter ätardagen då
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.