Athleticmia tävlar vidare…

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Athleticmia tävlar vidare…

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 421 through 435 (of 975 total)
  • Author
    Don_Juan wrote:
    Är det rätt uppfattat att du på morgonen körde förbränning i 1 timma och 50 min, sen gymmade du och sen körde du 60 min löpning, 30 min intervall och sen 30 min jogging???

Dessutom ligger du väl lågt på kalorierna? Summa summarum bör ju då bli att du bränner muskler, för du åt väl inte mellan gymmet och de avslutande 2 timmars-joggingen?

Varför kör du så otroligt mycket?

Morgon träning =1tim 50min cardio sedan vet jag inte när hon körde på gymmet men det ser it som om det var på kvällen och hon åt med all säkerhet imellan sedan körde Maria 60min cardio uppdelat på 30min intervall + 30min jogging.
    Alltså samman slaget 110min+60min=170min eller 2tim 50min

Don_Juan wrote:
    Jaha, det var 60 min jogging uppdelat på hälften jogg och hälften intervall.

Det blir 2 timmar och 50 min förbränning + gym. Hoppas verkligen att hon vilar ordentligt emellanåt.

Som sagt så har Maria en tävling inom snar framtid då kör man extra hårt för att bli i så bra form som möjligt ;)

jocke wrote:
    Som sagt så har Maria en tävling inom snar framtid då kör man extra hårt för att bli i så bra form som möjligt ;)

Instämmer!
    Det är ingen vanlig motionär vi snackar om här utan idrott på elitnivå (kolla Mias tävlingsresultat).
    Kanske inte det sundaste i alla lägen men satsar man så kostar det oavsett vilken sport det handlar om.

kommentarer till er ovan:
    ja jocke har rätt, löpningen (60 min) var uppdelad på 30+30 min. nej, vilade inte mycket mellan morgonkardio och löpningen pga att jag skulle jobba em.

som micke säger så är det slutspurt nu!!!! om det rycker muskler på vägen…det får man väl offra om man vill bli hård! :)

och slutligen som micke säger, jag rekommenderar inte detta till någon motionär….

Eloge ändå till dig Mia som inte bara kör så det ryker – du kör så det bildas stora eldsvådor!!! jag hoppas verkligen det går bra för dig på tävlingen, så hårt som du kämpar!:up:

athleticmia wrote:
    och slutligen som micke säger, jag rekommenderar inte detta till någon motionär….

Kan knappast påpekas för många gånger. Det du gör är definitivt inte något för oss ”vanliga dödliga”. Men motivationen och träningslusten, ja allt det kan vi iaf apa efter dig i :emo-thumb

att tävla i fitness är inte svårt i sig… det är vägen dit som är en utmaning. o jag gillar att testa gränser!

jobbat jour-natt igen så då har jag ju ingen möjlighet till morgnpromenad..:(
    MEN jobbet råkar ha en stepmaskin som står i ett hörn o samlar damm. så jag körde 60 min på den i morse!!! :D
    riktigt jobbigt! dock tog batteriet i mp3-spelaren slut efter en halvtimme så resten av tiden fick jag stå o stirra in i väggen bara…. :O

i eftermiddag blir det 45 min spinning och 60 min promenad…ingen styrka idag…

DET ÄR SOL UTE!!! 8)

athleticmia wrote:
    jobbat jour-natt igen så då har jag ju ingen möjlighet till morgnpromenad..:(
    MEN jobbet råkar ha en stepmaskin som står i ett hörn o samlar damm. så jag körde 60 min på den i morse!!! :D
    riktigt jobbigt! dock tog batteriet i mp3-spelaren slut efter en halvtimme så resten av tiden fick jag stå o stirra in i väggen bara…. :O

i eftermiddag blir det 45 min spinning och 60 min promenad…ingen styrka idag…

DET ÄR SOL UTE!!

Visst gör mp3 spelaren mkt för cardion !!!! hörrö skicka solen till stockholm nu :)

Har kikat in i din journal lite då och då, måste säga att jag verkligen är djupt imponerad av din energi, din orubbliga vilja och disciplin! :up:
    Hur orkar du?
    Du verkar ju outtröttlig!
    Har en fundering:
    Trodde inte att man skulle vara super hård i fitness, lite fylligare än BB i alla fall, så om man måste köra upp emot 3 timmar cardio/dag för att tävla i fitness hur många timmar behöver man då för att ställa upp i en BB tävling?
    Lycka till med tävlingen, du är verkligen en värdig vinnare! :worship:

vanni: nu försvann solen här oxå….

ulrika: ja det kanske itne ser så hårt ut på scenen i bf?? kanske för att vi inte flexar, man ser mjukare ut då. men oftast är top 3 hårda. personligen tycker jag det är mest imponerande, de som är i form!
    skillnaden mellan bf o bb är itne alltid så stor i hårdhet tycker jag! flexen gör som sagt mycket och skillnaden i diet är väl snarare att du får köra lika hårt men längre om du ska gå ner mer. t ex ska jag tävla om 5 veckro i bf men skulle jag tävlat i bb kanske jag hade behövt ytterligare veckor för att hinna i form.
    många tror att det inte krävs så mycket för att komma i tävlingsform men det gör det!!! om du itne har en förbaskat bra förbränning….men det är väl itne det vanligaste bland tjejer iallafall.
    visst känner jag mig trött, sliten o allmänt seg ofta men nu ser jag bara tiden ticka ner inför tävling o det sporrar mig! jag vet att det snart är över. kan tillägga att jag inte är den mest sociala eller aktiva personen nu utanför gymets väggar. som tur är har jag ett stillasittande jobb :)
    min vilja är på gränsen till fanatisk när jag väl satt upp ett mål framför mig…o det vinner jag på i denna sporten ;)
    vad gäller träningsmängden så vänjer sig kroppen fort! i början var 60 min promenad jobbigt men nu kan jag gå 2 timmar utan problem… kroppen är fantastisk! man blir ju samtidigt lättare så all aktivitet blir ju lättare i kg oxå!
    tack för dina rader!!!!

Tack för svaret nu förstår jag bättre!
    Inte så stor skillnad då mellan er som är riktigt bra i BF och de som tävlar i BB + att poseringen också gör en hel del.
    Måste få säga igen att jag är imponerad över din energi!
    Riktigt lycka till! :up:

jo den försvann för att du skickade den till stockholm 8) tack !!!!!

Vanessa Frykman wrote:
    jo den försvann för att du skickade den till stockholm tack !!!!!

:D
    ni kan få va värda lite sol :emo-thumb
    sitter inne på jobbet nu men du får skicka tillbaka solen till min morgonpromenad imorgon fm :|

ulrika: :emo-thumb

athleticmia wrote:
    att tävla i fitness är inte svårt i sig… det är vägen dit som är en utmaning. o jag gillar att testa gränser!

Kunde bli en aforism det där du :emo-thumb Du ska veta att du iaf inspirerar och motiverar mig – varje dag. Precis som du älskar jag också att utmana mig själv och testa mina gränser… Finns inget bättre än att försöka göra det bästa av vad man har och är – att hela tiden känna att man går framåt – på något plan.

Viewing 15 posts - 421 through 435 (of 975 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.