Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Athleticmia tävlar vidare…
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
15 januari, 2006 at 20:14 #961595Anonym anvandareMember
Lycka till på NOGP.
Ha inte för mycket deffnojjor nu.
Eller hur benen blir snyggare i högklackat. Synd bara att man inte kan gå i dem…Förresten Tina, du vet att jag hade vunnit även om du varit med…
15 januari, 2006 at 20:15 #961596Anonym anvandareMembervad jobbar du med nu tjejen..i och med du jobbar natt?? ”nyfiken”:happy:
Kram Tess
15 januari, 2006 at 20:47 #961597Anonym anvandareMemberHej Mia!
Super-nice att du har startat dagbok:D ….
Och om du behöver sömerska, så hör av dig så får du numret till min:emo-thumbKör hårt:bb2:
15 januari, 2006 at 22:25 #961598Anonym anvandareMemberHej Mia! S
16 januari, 2006 at 16:21 #961599Anonym anvandareMembertete: d
16 januari, 2006 at 16:29 #961600Anonym anvandareMemberdagens Träning :bb2:
körde ben idag efter ett jobbigt nattpass….åt kesella med jordgubbar inatt vid halv 4 o gick sen morgonpromenad vid 12 (lunchtid). efter frukost blev det träning o det kändes att jag ätit för lite innan dess…
men klämde ändå iväg dropset i benpressen tills jag fick mjölksyra.
har sedan hittat en bra övning för baksida ben som är att rekommendera:
”finnen med boll” kallar jag den. den går till så här:
sitt på knä o låt någon hålla i dina anklar så du inte tippar. luta sedan hela kroppen framåt i en rak linje tills baksida lår inte orkar hålla emot mer. var beredd med en core-boll framför dig som du kan sätta händerna mot så att tyngden av överkroppen blir lättare. fäll kroppen ännu lite längre fram. sedan drar du dig upp med hjälp av baksidan lår tills utgångsläge… skitbra kontakt!
efter det blev det lårkurl o benspark. avslutade med sizzy squat som är:
stå på tå o luta överkroppen bakåt , skjut fram höften. böj i knäna o stå kvar på tå, så djupt du kan utan att falla ihop….kör så många du orkar. bra av slutning på passet!
ikväll blir det sedan box-pass med en kompis. var evigheter sedan men kan va bra med oväxling för nu har jag kört samma intervalleri 8 veckor!
igår blev det förresten ett ryggpass o lite mage samt jogging…
e glad att helgen är över för jag har jobbat 39 timmar på 3 dygn!!!!!!!!!! sovit typ 15 timmar sammanlagt o ändå tränat….
hoppas inte musklerna ryker som sagt16 januari, 2006 at 16:40 #961601Anonym anvandareMemberbakade förresten ett protein bröd igår som jag tänkte dela med mig av. bara improvisering o det blev lite torrt så man kan nog justera mängden på protein o vätska…
300 g bakepro (dalblads)
5 dl öresundsfil
1 dl fiberhusk
1 dl havregryn
50 g krossade linfrön
2 tsk salt
2 msk brödkrydda
1 msk olja till formen (brödformen alltså )
0,5 msk bikarbonatin i ugenen på 175 grader i ca 45 minuter!
smaken blev helt ok med lite anis från brödkryddan. ca 70 E% protein blev det…
16 januari, 2006 at 16:51 #961602Anonym anvandareMemberHej Mia!
Ville önska dig lycka till och jag tycker det är grymt kul att du är tillbaka igen :up:
Kör hårt och bli inte för deffnojjig bara :happy:
/Sashli
16 januari, 2006 at 17:13 #961603Anonym anvandareMemberSashli wrote:Hej Mia!Ville önska dig lycka till och jag tycker det är grymt kul att du är tillbaka igen :up:
Kör hårt och bli inte för deffnojjig bara :happy:
/Sashli
tack sahli!!! hur går de själv?? blir det någon tävling i vår??
16 januari, 2006 at 21:05 #961604Anonym anvandareMembervar får jag min energi ifrån ????
har just kört ett energifullt boxpass som var as-kul!!!! kände att energin i kroppen tog slut men jag bara matade på!!! kanske för det var kul o längesen..
otroligt att det går så bra trots mitt tighta schema med allt jag ska hinna med om dagarna. ändå käkar jag inte ens koffein som stimulerande…18 januari, 2006 at 12:39 #961605Anonym anvandareMemberathleticmia wrote:tack sahli!!! hur går de själv?? blir det någon tävling i vår??Heello!
Tackar som frågar!
Allt går riktigt bra! Både träning och diet! Enligt planering skulle jag upp på Vårpokalen, men nu när det inte blir av har jag bestämt mig för att vänta till SM. Tråkigt, men samtidigt så kommer jag kunna bygga ett tag innan jag ställer mig på scen första gången :bb3:Lycka till nu!! :emo-thumb
18 januari, 2006 at 22:22 #961606Anonym anvandareMemberSashli wrote:Heello!Tackar som frågar!
Allt går riktigt bra! Både träning och diet! Enligt planering skulle jag upp på Vårpokalen, men nu när det inte blir av har jag bestämt mig för att vänta till SM. Tråkigt, men samtidigt så kommer jag kunna bygga ett tag innan jag ställer mig på scen första gången :bb3:Lycka till nu!! :emo-thumb
kul! då ses vi nog på scen hoppas jag!
18 januari, 2006 at 22:27 #961607Anonym anvandareMemberigår tränade jag bröst o biceps….
började med explosiva bänkpressar.. med det menar jag att jag kör snabbt i den koncentriska fasten o håller emot lite på den excentriska. så fort jag tappar tempo lägger jag av…alltså ca 2 reps innan failure…kör istället fler set…
50 kg ca 10 reps i 5 set
gick över på hantelpressarna o körde dropset
jobbigt i en så tung övning men det blev en 5a på 25 kg, en 5a på 20 kg o 10a på 15 kg….detta i tre set…(fast lite färre reps i andra o tredje setet förståss)
avslutade bröstträningen med lite kabelflyes…biccarna då… omvänd kurl(rumpan mot trissan) i kabel på 20 kg
(tung e den)
sen koncentrationskurls liggande på en lutande bänk…8 kg 12,10,8 repssist men itne minst hammerkurls med 9 kg-hantlar…
18 januari, 2006 at 22:32 #961608Anonym anvandareMemberidag blev det då favvo-passet!!! :bb3: axlar o triccar!!! :emo-thumb
började med hantelpressar 15 kg (klen utan hjälp 👿 ) 10,8,7,7 reps
sen dropset i hantellyft åt sidan…12 kg, 6 kg, 4 kg blev 9 reps på varje i första setet sen 3*8 o 3*7
sist liggandes på bänk hantellyft åt sidan för baksida axlar. 5 kg högreps..triccarna då…
frenchpress EZ-stång + 15 kg (22-23 kg?) 13, 9, 8 reps
korta dips (ej djupa) långsamma…10, 8,6 st… slut redan
sen press ovanför huvudet med rep i nedre trissan i kabel (långt namna på denna övning) bara reppa ur här tills det sved!! :up:
avslutade dagen med 30 min intervaller på crosstrainer
äntligen vila o ledighet imorgon!!!!!!!!!! ska lyxa till med lite kroppsvård o laga god proteinrik mat. kanske köra en bake-pro paj??
19 januari, 2006 at 09:14 #961609Anonym anvandareMemberSer ut att gå bra här tösen!!..
kör hårt nu :bb3:
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.