Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Athleticmia tävlar vidare…
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
30 mars, 2006 at 21:55 #962000Anonym anvandareMemberathleticmia wrote:
ni kan få va värda lite sol :emo-thumb
sitter inne på jobbet nu men du får skicka tillbaka solen till min morgonpromenad imorgon fmulrika: :emo-thumb
det ska jag göra Mia
Blir NOGP 1a BF tävling för iår?
31 mars, 2006 at 08:19 #962001Anonym anvandareMemberLinda G wrote:Kunde bli en aforism det där du :emo-thumb Du ska veta att du iaf inspirerar och motiverar mig – varje dag. Precis som du älskar jag också att utmana mig själv och testa mina gränser… Finns inget bättre än att försöka göra det bästa av vad man har och är – att hela tiden känna att man går framåt – på något plan.:emo-thumb
31 mars, 2006 at 08:20 #962002Anonym anvandareMemberVanessa Frykman wrote:det ska jag göra MiaBlir NOGP 1a BF tävling för iår?
debuterar om 5 veckor i oslo grand prix!!!!!
LÄNK TILL ANMÄLDA I OSLO GP:
[http://www.nkf-ifbb.no/OGP-2006_paameldte.html http://www.nkf-ifbb.no/OGP-2006_paameldte.html%5D
31 mars, 2006 at 08:43 #962003Anonym anvandareMemberathleticmia wrote:debuterar om 5 veckor i oslo grand prix!!!!!LÄNK TILL ANMÄLDA I OSLO GP:
[http://www.nkf-ifbb.no/OGP-2006_paameldte.html http://www.nkf-ifbb.no/OGP-2006_paameldte.html%5D
Herregud inte många anmälda i -164 men det kommer nog. Vissa Norge vad sverige går för då Mia :emo-thumb
Idag SNÖAR det i stockholm:evil:
31 mars, 2006 at 14:10 #962004Anonym anvandareMembervanni: de flesta anmäler sig i slutet…hoppas jag!
i morse vaknade jag ju på jobbet . börjar 7.00 o jobbade till 9.00 så jag tog bara lite protein för att vänta på att få gå morgonpromenad blev 90 min som vanligt
hem o käka den efterlängtade gröten o ladda inför eftermiddagens pass….
blir snart armar o mage + 45 min spinningligger lågt på kalorier o kolhydrater idag för imrogon är det vägning….. måtte jag ha gått ner!
31 mars, 2006 at 14:13 #962005Anonym anvandareMemberathleticmia wrote:vanni: de flesta anmäler sig i slutet…hoppas jag!i morse vaknade jag ju på jobbet . börjar 7.00 o jobbade till 9.00 så jag tog bara lite protein för att vänta på att få gå morgonpromenad blev 90 min som vanligt
hem o käka den efterlängtade gröten o ladda inför eftermiddagens pass….
blir snart armar o mage + 45 min spinningligger lågt på kalorier o kolhydrater idag för imrogon är det vägning….. måtte jag ha gått ner!
Blir det Classic ?? vilken tid
31 mars, 2006 at 14:15 #962006Anonym anvandareMembernääää…friskis…ni har väl ingen spinning??
men nästa vecka blir det mer classic!!!! okanske söndag om jag hinner…
31 mars, 2006 at 18:47 #962007Anonym anvandareMemberEn undran.du skriver att du tog protte innan promenad, antar att du oftast inte gör det eller?
Men du har väl deffat rätt många gånger, även innan de här ”rönen” med att man ska promenixa etc på tom mage kom igång? (dvs då när ”alla” drack protein innan morgonförbränning)
Så frågan: märker du någon skillnad på deffresultaten från perioder med/utan proteindrink innan promenad?
Blev omständigt, hoppas du fattar frågan..:o
Kör på!
Agnes
31 mars, 2006 at 20:09 #962008Anonym anvandareMembernej jag brukar inte ta protte innan promenad men idag fick jag ju vänta ett par timmar innan jag kunde gå så därför gjorde jag det.
första dieten tog jag alltid protein innan promenad. kan inte säga om det gör någon skillnad för jag kom i form då oxå….men nu kör jag utan. för det säger ju näringsfysilogerna att man ska, o jag tror på dem1 april, 2006 at 06:00 #962009Anonym anvandareMemberHej!
Har varit inne här och läst lite i din journal, dock utan att lämna spår.
Vilken energi du har! Verkligen roligt att läsa hur det går för dig. Ett stort lycka till på kommande tävlingar!:emo-thumb
/Hanne
1 april, 2006 at 10:04 #962010Anonym anvandareMemberrobin o hanne: tack ska ni ha!! jag har inte alltid energi…igår gick jag till gymet yr o energilös…
fick sänka vikterna o det var riktigt jobbigt att få upp pulsen…körde armar o lyckades i o för sig få träningsvärk men kändes inte bra. hoppade över spinningen o cyklade luuuuuuuuuugnt 30 min själv istället.
på kvällen hade jag bara massa tankar kring mat o kände att jag ville bara ÄTA ÄTA ÄTA!! fick gå o lägga mig hungrig…. så det är inte alltid på topp ska ni veta o när jag har dagar som igår undrar jag verkligen vad jag sysslar med!!! kroppen ger mig alla signaler den kan att det är svält nu! o det väcker känslor jag hade tidigare under ätstörningstiden o det är inte kul
men men bara några veckor kvar!idag var det ju vägning idag o vågen visade 54,7 kg. det är en minskning på 8 hg sedan förra veckan (men bara 6 hg från minsta vikten under denna diet) måtten hade inte minskat så mycket så det verkar vara antingen eller….
sörjer min ätardag lite idag men får väl trösta mig med att jag ändå ska jobba….
så här kommer min kolhydrat-dag se ut idag:
(60 min morgonpromenad)frukost: gröt med lite linfrön, yoghurt, macka med lite smör o en bit salami (evigheter sedan jag åt salami…..)
lunch: kött- och grönsakswok med mycket nudlar!!!!
mellis: risgrynsgröt med lågkalorisylt o lite mjölk
mellis: energibars, frukt
kvällsmat: sushi
innan läggdags: proteinbar
cirkus 3000 kcal o 300 g kolisar. (typ hälften av vad jag brukar trycka i mig i form av junk på en ätardag…..)
1 april, 2006 at 10:28 #962011Anonym anvandareMemberHärligt och motiverande att läsa din journal..
Skrev ett litet svar till dig i min tråd men det skadar inte att upprepa sig:)
Tycker det är strongt med alla här som går på diet och antagligen har fullt upp med sitt eget. Och kanske inte är på toppenhumör alla gånger..
MEN det går alltid att få svar eller råd av någon när man vill..
TOPPEN…
Tycker du verkar vara en stark tjej på alla sätt..1 april, 2006 at 23:23 #962012Anonym anvandareMemberKör inte slut dig för fort nu Mia. Själv skulle jag bränna bort alla mina muskler om jag körde sån förbränning som du gör.
Når du målvikten snabbare så kan du ju äta lite mer för att bli lite piggare innan själva tävlingen. Det brukar jag göra.Men du känner ju din kropp bäst själv, men akta dig för överträning.
2 april, 2006 at 08:03 #962013Anonym anvandareMemberanna: kul att du tittar in!!! nej jag vet….kanske därför jag inte bygger så lätt?? har lyckats behålla styrka hyfsat förutom nu på slutet…
men nu vill jag bara komma i form o det har stått still lite. tror INTE jag hinner komma i form i god tid utan det blir nog precis….igår blev det lite choklad ändå….kändes tråkigt att inte få unna mig det när jag slitit så mycket i veckan. kanske är en dålig ursäkt men jag vill njuta o må bra fastän jag ska tävla! men det blev iallafall lugnare matdag än vanligt
dagen efter känns oxå mycket mer motiverande att köra hårt igen när man unnat sig nåt gott tycker jag! det har väl blivit en vana men det gäller bara att hålla en bra balans. förra veckan blev det för mycket godis men igår kändes lagom! det är ju trots allt 5 veckor kvar så jag behöver kanske inte strypa godiset helt än…
så i morse blev det 60 min crosstrainer framför inspelat avsnitt av ”desperate housewives” perfekt! fick bara gå upp så tidigt för nu jobbar jag….återkommer ikväll med redovisning av vidare träning idag…
2 april, 2006 at 08:04 #962014Anonym anvandareMemberathleticmia wrote:robin o hanne: tack ska ni ha!! jag har inte alltid energi…igår gick jag till gymet yr o energilös…
fick sänka vikterna o det var riktigt jobbigt att få upp pulsen…körde armar o lyckades i o för sig få träningsvärk men kändes inte bra. hoppade över spinningen o cyklade luuuuuuuuuugnt 30 min själv istället.
på kvällen hade jag bara massa tankar kring mat o kände att jag ville bara ÄTA ÄTA ÄTA!! fick gå o lägga mig hungrig…. så det är inte alltid på topp ska ni veta o när jag har dagar som igår undrar jag verkligen vad jag sysslar med!!! kroppen ger mig alla signaler den kan att det är svält nu! o det väcker känslor jag hade tidigare under ätstörningstiden o det är inte kul
men men bara några veckor kvar!Man kan inte alltid vara på topp men trots lite energilöshet någon dag så har du forfarande viljan kvar! Inte alla som skulle stå emot sådana tankar kring mat sent på kvällen. Att du undrar vad du sysslar med är väl ganska naturligt… men jag är säker på att du snabbt hittar svaret i dina tankar – annars skulle du inte vara så medveten om det. Hoppas iaf att det känns bättre efter kolhydrattdagen igår:)
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.