Athleticmia tävlar vidare…

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Athleticmia tävlar vidare…

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 451 through 465 (of 975 total)
  • Author

Hej Mia

Du desperate housewives kan man inte få nog av :)

Kör på :emo-thumb du har en bra coach kom är med dig 100% Kom on girl

Det ska verkligen bli kul att få se dig på tävlingsscenen i Västerås under NOGP :up: . Kör hårt men det kanske jag inte behöver säga, du verkar även du vara en RIKTIG ”fighter” ;) . Jag slänger ett öga i din journal lite då och då och det är gött att se att du har koll på läget :up: .

8)

Du är helt fantastisk tycker jag!, Du bara kör och kör, håller stenhårt på dej!
    De e inte alltid lätt att vara så motiverad som du är, men att läsa din tråd e grym motivation! Kör hårt…..:P

vanessa: ja de är för roliga….;) kämpa kämpa kämpa nu!

warrior: chokladet var mest för psyket! jag får nog erkänna det som min stora last i livet…;)

annika w: tack ska du ha!!!!! :) det betyder mycket för mig när ni hejar på mig alla här inne!! då orkar jag kämpa lite till….en dag i taget! fast hjärnan o kroppen skriker ”mat, mat, mat, mat…” :|
    ska bli kul att följa dig i höst oxå minsann! kommer gå kanon tror jag!

malin: du kämpar ju minst likam mycket så dår är vi två!! tack du oxå för pepping! jag behöver det, mer än ni tror!

ikväll har jag då tränat vidare…

rygg o axlar på classic för att få ”byggar-inspiration”. fick oxå se motiverande byggare träna som csaba, begovic, jocke på forumet o någon killetill som jag inte kan namnet på…

chins: 11,9,7 st

smalt latsdrag: 55 kg 10,10,9 reps

latsdrag med ”parallellt handatag”(?): 55 kg 9,9,8 reps

hantellyft åt sidan(dropset): 12/8,5/5 kg 7 reps på varje cirka * 3

lyft i kabel m lutande kropp: 5 kg 3*10 reps

framåtlutande lyft i kabel: 5 kg 3*9 reps

sittande framålutande hantellyft: 6 kg 3*10 reps

sen lite kardio…..

30 min stepmaskin (120 I PULS)
    40 min jympapass (intensiv friskis o svettis)
    20 min gång på bandet (7,6 km/h)

kände mig knappt trött trots långt pass….börjar nog bli vältränad :emo-thumb
    nej men skämt o sido så gjorde jag ovana rörelser o styrkeövningar på jympan som ändå inte var jobbiga (trots ovanan) så jag kände mig rätt vältränad :)

kan säga att varje dag nu får jag tankar som ”om jag ska fuska idag o äta godis eller pizza eller kakor eller eller eller….”
    det är lite jobbigt när ”svälttankarna” börjar sätta in. har lagt märke till att dessa tankar kommer när jag kommer ner på en ohälsosamt låg kroppsfett-nivå. inte konstigt man går upp så jäkla fort i vikt efter diet! man lyssnar ju på dessa tankar då! o de sitter kvar i huvet längre än de borde….alltså tills man gått till hälsosam vikt o en hel del därtill!

får snart besök av några ”fitness-vänner” o det är alltid skönt för de förstår en! o de kan samtidigt peppa en för de vet att man behöver det…. :friends:

det e lite synd det med skräpmats tankarna för man får aldrig riktig njuta av formen … innan man vet ordet av e man tjockast på planeten igen

kör hårt nu sista biten..
    vill ju se dig äga på scen : )

Sam jr wrote:
    det e lite synd det med skräpmats tankarna för man får aldrig riktig njuta av formen … innan man vet ordet av e man tjockast på planeten igen

kör hårt nu sista biten..
    vill ju se dig äga på scen : )

ja visst borde man njuta mer!!! 8) idiotiskt det här ju! när folk ger en komplimanger ser man bara trött o gnällig ut…. :( o säger att de inte skulle vilja offra det man gör….:|
    nej usch, jag tänkte behålla hyfsad form i sommar…får se hur det blir med det :what: mest för jag vill köra sm i höst o då kan jag inte unna mig 10 kg+ i sommar !
    tack för ditt stöd!!!!!

warrior: tack för ditt stöd!!!! ja ja sponsrad med choklad!! kan det gå åt mer än ett håll då?? ;)

robin: ja visst är det så!!! nu får vi njuta! hade varit kul om vi kunde fota någon dag som du sa!! någon vecka innan kanske? krya på dig nu!

90 min morgonpromenad

rygg o bröst o lite axlar o mage:

sneda hantelpressar: 24 kg 11,10,9 reps

press i maskin: 45 kg 10,10,9 reps

flyes i kabel: 15 kg 9,9,8 reps

rodd i maskin: +40 kg 8,8,8 reps

rodd liggandes på bänk med hantlar: 12 kg*2 3*8 reps

sittande hantelpressar: 14 kg 3*12 reps

olika sorters benlyft, hela situps o crunches

25 min gång på bandet (7 km/h, 3% lutning)

snart blir det 60 min kick ´n box :aggresiv: :P

gör lite förändringar angående kosten from denna vecka. generellt blir det liiiite mindre kolisar, mer fett, inga energibars (som jag fuskat med ibland) och minskning på mättat fett (som jag äter en del av ibland :) )

annars kör jag bara på. känner efter från dag till dag men nu är jag bara uppe i varv och känner mig ”lätt” så jag orkar rätt mycket trots att jag egentligen är trött…låter kanske motsägelsefullt men så är det…

använder ketotrim och kapslar med grönt te samt vitlökskapslar för förbränningens skull.
    nästa vecka lägger jag även in kreatinpyruvat
    .

idag på classic frågade ägaren hur långt tid det är kvar. fem veckor sa jag och tillade att jag är lite sliten. han sa: ”ja det ser jag” :what:

athleticmia wrote:
    idag på classic frågade ägaren hur långt tid det är kvar. fem veckor sa jag och tillade att jag är lite sliten. han sa: ”ja det ser jag” :what:

Kan tänka mig att det syns i ögonen när man går på sparlåga, att gnistan försvinner för den riktiga energin finns inte där.

Milia wrote:
    Kan tänka mig att det syns i ögonen när man går på sparlåga, att gnistan försvinner för den riktiga energin finns inte där.

ja o man ser inte så pigg o ”frisk” ut när ansiktet börjar bli utmärglat…
    önskar att fettet kunde sitta kvar lite på kinder och på brösten :p
    om man kunde trycka upp det på magen till övre delen av kroppen :D

:D Det hade verkligen inte varit fel! ;)
    Nu börjar sista rakan snart…hejja Mia!:up:

Mirre wrote:
    :D Det hade verkligen inte varit fel! ;)
    Nu börjar sista rakan snart…hejja Mia!:up:

tack mirre! tiden går fort nu!
    hade inte tid att ringa dig härom kvällen men gör det snart….

Gnistan i ögat lär nog finnas där på scenen ändå – jag kan inte tänka mig att den inte skulle det… då du har nått slutmålet och äntligen får njuta av allt det du kämpat för. Och brösten får du ju tillbaks – förr eller senare :p

Linda G wrote:
    Gnistan i ögat lär nog finnas där på scenen ändå – jag kan inte tänka mig att den inte skulle det… då du har nått slutmålet och äntligen får njuta av allt det du kämpat för. Och brösten får du ju tillbaks – förr eller senare :p

när man står på scen har man plötsligt glömt all svett, blod o tårar :) annars hade det ju inte varit värt det :emo-thumb

Viewing 15 posts - 451 through 465 (of 975 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.