Athleticmia tävlar vidare…

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Athleticmia tävlar vidare…

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 481 through 495 (of 975 total)
  • Author

90 min promenad i morse…..segt……..

har just gjort ett mesigt armpass utan energi och cyklat mesigt i 45 min efter det :(

SKA DRA NER PÅ TRÄNINGEN FROM MÅNDAG!!!!!! tror inte min kropp tillgodoser all mängdträning ändå…dessutom ser formen rätt bra ut ändå :| och det är fyra veckor kvar….

har precis varit o inhandlat lite riskakor men till min förskräckelse har de slutat sälja ”snack a jack” riskakor som är såååå goda!!!! de fanns med barbecue och ost-smak o var ändå med lite fett! nu finns det bara förbannade ica-märke och friggs men det är mycket mer fett i dem 👿 (märks det att humöret inte är på topp pga diet??)
    sen gick jag o tittade på allt gott som fanns i hyllorna….

kakor, brownies, kanelbullar, bröd, glass, godis , choklad, pizzor…..:ph34r:

köpte liiiite choklad tills imorgon….så slipper jag handla då, för då hade risken varit att jag handlat allt det goda jag nämnde ovan…
    (ska alltså ha ätardag redan imorgon då jag o en vän ska åka till helsingör o shoppa! men ingen öl inte…)

Ha det så kul nu imorgon, det blir en välförtjänt paus för dig!

Känner igen mig Mia!
    Det var riktigt jobbigt att handla idag. Det var som om allt bara ropade på en att man skulle köpa det :( Tänker inte på något annat än mat nu om dagarna 😮 Tur att det snart är ätardag!!!

Kämpa på!!
    //Lina

Lina wrote:
    Känner igen mig Mia!
    Det var riktigt jobbigt att handla idag. Det var som om allt bara ropade på en att man skulle köpa det :( Tänker inte på något annat än mat nu om dagarna 😮 Tur att det snart är ätardag!!!

Kämpa på!!
    //Lina

ja nu får vi kämpa sista!!! nu har man slitit så länge så det är ingen återvändo :D det är nu utmaningen börjar…o vi klarar det!

sitter här o är så sugen på att äta…är rastlös o vill bara att det ska va fredag o ätardag…
    sitter o surfar runt på hemsidor o är så sugen att beställa energibars! älskar det!
    men måste vänta till nogp! då kommer ju de bästa erbjudandena!
    så ser ni någon med bars kassavis på nogp så är det nog jag! ;) :)

athleticmia wrote:
    sitter här o är så sugen på att äta…är rastlös o vill bara att det ska va fredag o ätardag…
    sitter o surfar runt på hemsidor o är så sugen att beställa energibars! älskar det!
    men måste vänta till nogp! då kommer ju de bästa erbjudandena!
    så ser ni någon med bars kassavis på nogp så är det nog jag! ;) :)

hahah känner igen det där ….

Köpte en hel karton på sm som jag skulle ha efter tävling och sen köpte jag en sjuhelvetes massa på ff också och på dc helgen innan …bars e så jävla gott

håll ut nu inte långt kvar tills imorgon …

Mia har du inte ätardagar på lördagar ?

det var en jobbig torsdagskväll och natt…..:O tänkte bara på mat o det var riktigt jobbigt! ville bara att det skulle vara fredagmorgon! o eftersom det var så jobbigt hade jag redan tänkt ut att jag minsann skulle fläska på rejält med käket idag!!

vaknade tidigt o vägde mig….ynka 2 hg hade jag gått ner :( tappat några cm oc själv tycker jag att formen är ganska bra. magen ser bättre ut än vad jag minns att den brukar göra på scen (tycker jocke oxå) men ändå är den 1,5 cm större än tävlingsform (bredaste stället där jag mäter). kan i o för sig ha med ryggen at göra oxå ju…jag menar, jag mäter ju runt om och ryggen har man ju oxå fett på….
    vet inte men jag är förvirrad. litar inte på vad spegeln eller vad mitt eget omdöme säger om formen….o litar inte på jocke heller. ..han är partisk ;)

senaste månaden har jag bara gått ner dryga kilot!!! o jag har slitit som ett djur!!
    så nu bytar jag strategi from måndag!!! träna mindre o äta mer kolisar!
    nåt måste jag göra! har redan försökt träna mer o mer o mer o blir bara körd i väggen. så den som säger att ”går man inte ner i vikt äter man för mycket” kan ta sig i häcken!!! kroppen är mer komplicerad än så….
    och jag har lärt mig att alla dieter är olika. det går upp o ner o man vet aldrig när det ska vända…..tycker alla dieter har varit olika för mig iallafall.

nej nu får det bära eller brista. men ska jag orka så får jag minska på träning o så får formen bli som den blir helt enkelt….

har haft en underbar dag i helsingör med en vän o vi har shoppat o ätit gott.
    satt t o m på uteservering o åt!! 8) har blivit MYCKET GOTT O MYCKET MAT idag. orkar inte få dåligt samvete ens….

vanni: undantagsvis har jag ätardag på fredagar när det passar bäst. nästa vecka blir det på söndag för då är det barndop o påskfirande….

Det låter inte dumt att lägga om kosten oh träningen lite. huvudsaken är ju att man mår bra och inte ”tävlingsformen”. Är inte så insatt i det och undrar då när tävlingarna är?
    Ha d gött!

Zitruz wrote:
    Det låter inte dumt att lägga om kosten oh träningen lite. huvudsaken är ju att man mår bra och inte ”tävlingsformen”. Är inte så insatt i det och undrar då när tävlingarna är?
    Ha d gött!

ja o det verkar inte funka med ”ju mer desto bättre” utan testar nu ” less is more….” :up:

tävlar om 4 veckor

Vet precis hur du känner dig Mia!
    Man kämpar och sliter men det ändå inte alltid som man vill :(
    Man får prova sig fram hela tiden…
    Hoppas att dina ändringar ger resultat!
    Kämpa på, inte långt kvar nu!!

//Lina

Jo Mia, det låter som en klok idé, du kanske behöver lite mer energi ett tag och sedan närmare träningen kanske det blir hårdkörning igen?
    Jag förstår att tävlingen är überviktig, men jag tror inte du vill vinna till vilket pris som helst eller?
    Du är duktig i af, jag skulle stupat säkert efter en dag me ditt schema!!

Kämpa på nu, det är inte långt kvar!

Hello ms Fitness!

Hur mkt kolisar äter du? Tänk på vad jag sa om ätardagar och moment 22…
    Håll ut de sista fyra dagarna genom att inte äta skräp utan fyll bara på med riktig mat. Du kan ju det där, :ike: men man kan ju drabbas av ”deffnojja”.
    :aggresiv: mot sista fettet nu.

Kram
    Mirre

milia: framförallt lär jag inte vinna om jag är övertränad o ser sliten ut på scen…:(
    ähh..du vet säkert hur det är att köra hårt! har du gjort länge själv ju!
    tack för din pepping!

robin: önskar jag kunde köra lika lite kardio som du o bli hård…..

lina: tack ska du ha! bara att kämpa sista! så ses vi snart ju! o då är vi stolta över att vi orkat hela vägen fram! :)

mirre: har legat mellan 120-170 g per dag med all kardio (1,5 h promenad + 1 h kondition cirka)
    antar att du menade håll ut de sista veckorna och inte dagarna ;)
    JAG SKA HÅLLA UT! ska försöka hålla mig till bättre mat nästa gång jag laddar….:) inte lätt när man tycker synd om sig själv…(hmmm…har själv valt det här ju (!)

jobbade inatt och åt ända fram till 01.00 :| kände mig svullen o jättevarm hela natten. brukar frysa annars på jobbet men jag eldade väl på värmeproduktionen i kroppen :D

slutade jobb 7 i morse o hem o sov 3,5 timmar (kan inte sova längre tyvärr)

hade bestämt mig för att prova morgonjogg o det är väl läge när man har massa överflödig energi i kroppen :)

joggade 60 min när jag vaknat till liv….var lite segt i början (alltid segt psykiskt efter en ätardag när det känns som man har mycket att göra av med) men sen rullade det på! kändes inget i varken muskler eller leder efteråt! härligt!

ska oxå köra 60 min lågintensiv crosstrainer snart här hemma.
    är barnvakt åt alma (jockes dotter) för jocke o linus (hans son) är o kollar HIF nu. får väl kolla tom o jerry när jag kör cardion….

ska jobba inatt oxå…..dagarna går väldigt snabbt när man jobbar natt…

kommer ligga lågt på kolisar idag, imorgon och börja öka igen på måndag. det blir automatiskt mindre käk när jag jobbar natt av någon anledning…
    sen får jag se hur jag gör till helgen. ska på barndop på söndag så hade tänkt mig ätardag då men vi får se…kanske bara laddar med kolisar…får se!
    känner jag mig inte så sliten kan jag kanske stå emot psykiskt från det där för-nnade chokladet…

Viewing 15 posts - 481 through 495 (of 975 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.