Athleticmia tävlar vidare…

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Athleticmia tävlar vidare…

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 511 through 525 (of 975 total)
  • Author

igår var jag totalt slaktad efter pilates…var t o m jobbigt att gå på bio…
    såg ”v för vendetta” men den var sådär….killfilm ;)

i morse blev det ”bara” 60 min promenad på löpband i 3% lutning. ville inte stressa kroppen för mycket med tanke på hur jag kände mig igårkväll… :|

vissa dagar är bara neråt o vissa uppåt! idag har det varit uppåt! :emo-thumb

massa energi så det har blivit städning, matlagning, bakning, handling mm..

gjorde jättegod lax som jag måste dela med mig av…

laxfileér med följande ”topping”:

soya, ingefära, hackad chillipeppar, hackad citrongräs och in i ugnen .
    FRUKTANSVÄRT GOTT! lite festvarning faktiskt!

gjorde oxå ugnspannkaka á lá protein:

50 g sojamjöl
    2 ägg
    30 g bakepro
    2 dl vatten
    salt, chillipulver, thaikrydda

MIXA ALLT DETTA
    HÄLL I INSMORD FORM
    strimla skinka eller gröna slaktarens baconette över

DETTA BLEV TVÅ BITAR MED A´300 KCAL CA o väldigt lite kolisar. (kommer ej ihåg gram)

i eftermiddag gick jag o min kombo 60 min lugn promenad i det fina vädret

lät smarrigt!
    låter inge kul däremot att du var helt slut av pilates… har aldrig testat det dock , så jag vet inte, det kanske är jättejobbigt?

Milia wrote:
    lät smarrigt!
    låter inge kul däremot att du var helt slut av pilates… har aldrig testat det dock , så jag vet inte, det kanske är jättejobbigt?

själva passet var skönt o precis vad jag behövde! lyssna på kroppen, andas o känna efter. tröttheten kom inte förrän jag var hemma i soffan igen. antar att jag ”kände efter för mycket” :what:
    pilates är mycket bålstabilietet, andning o en underbar träningsform. annorlunda jämfört med allt annat jag håller på med. testa det tycker jag!!!
    man förbränner inte en massa o det är inte särskilt energikrävande men vissa övningar är jobbiga för tex magen. bra magträning alltså! :emo-thumb

det är nog bara jag som är allmänt sliten… :O

athleticmia wrote:
    det är nog bara jag som är allmänt sliten… :O

hmmmmm, tänker, tänker, tänker… neeej:what: kan inte komma på varför?;)
    3 veckor kvar nu!:friends:

athleticmia wrote:
    lina: kul att du ska ner till hbg! då får vi köra nåt pass ihop! jobba här eller?

Ja det ska bli mysigt att flytta ner till Helsingborg ;)
    Så härlig stad!
    Javisst kan vi ta nåt pass ihop! Men jag tror du är lite mer hardcore än mig :) hihi
    Vi flyttar för att vi båda längtar ner till Skåne igen och för att jag har fått exjobb nere på universitetssjukhuset i Malmö. Men vi vill hellre bo i Helsingborg. Ser verkligen fram emot det!!!

Hoppas allt flyter på bra!
    Själv ska jag snart gå bort till gymmet och köra ben…

//Lina

Jag älskar den där känslan i magen efter ett ordentligt Pilatespass. Egentligen är det rätt svårt att tro att de små rörelserna kan ta så där bra :emo-thumb

lina: ska ni flytta permanent?? just nu kör jag inte hardcore…nu är jag glad om jag tar mig igenom ett pass…finns inte mycket energi till att köra hårt..:|
    alltid kul att få inspiration av att träna med andra som är seriösa!

linda: tror det tar så bra för man koncentrerar sig på kontakt o itne på vikt eller antal reps eller så… bästa magträningen för mig!

60 min crosstrainer i morse på runt 120 i puls…svettigt!

efter frukost blev det bröst o lite ben i gymet

högreps i dessa övningar (mesiga vikter)

hantelpressar
    lutande bänkpress
    pressar i kabel (mycket ådror på bröstet :P )
    flyes i kabel

benspark
    liggande benkurl

kände mig pigg trots en intensiv förmiddag men på kvällen var jag lite segare när det var dax för 70 min kick n´box . rätt så trist ledare med dålig musik oxå men det gick…svettades inte alls mycket o hade den där känslan av att inte riktigt kunna ta ut mig pga för lite energi….har ändå legat lite högre på kolisar idag men men..är ju nästan en vecka sen jag hade ätardag…

jobbar inatt…:O

Hej Mia
    Vad väger du nu? Hmmm inte långt kvar asså tiden går fort tycker jag. Lycka till nu .

athleticmia wrote:
    lina: ska ni flytta permanent?? just nu kör jag inte hardcore…nu är jag glad om jag tar mig igenom ett pass…finns inte mycket energi till att köra hårt..:|
    alltid kul att få inspiration av att träna med andra som är seriösa!

Ja, vi flyttar permanent! Jag kommer troligtvis fortsätta på MAS efter exjobbet för att doktorera där ;) Calle ska försöka hitta nåt nytt jobb, han är lite trött på vad han håller på med nu.
    Nej, jag känner igen den där känslan av att inte ha så mycket krafter att ta av nu… Hade jag inte haft mina max lean kapslar så hade jag nog aldrig orkat träna :O

Vi kommer förresten ner till Höganäs/Helsingborg nu över påsk, så det kan hända att vi syns någonstans 8)

Kämpa på Mia, det är inte många veckor kvar nu!!!

//Lina

Heisann Mia.

Hvordan går det med dietten din? Blir du klar til Oslo GP? Hva er vekten nå om dagen? Jeg er rimelig klar for å bli ferdig nå, og Oslo GP blir min siste konkurranse, er så sliten nå at jeg holder på å gå i dørken (gulvet)…..er rimelig lei som du skjønner, men gir ikke opp av den grunn.

Stå på nå, så ses vi i Oslo!

Klem.

fitnessjanne wrote:
    Heisann Mia.

Hvordan går det med dietten din? Blir du klar til Oslo GP? Hva er vekten nå om dagen? Jeg er rimelig klar for å bli ferdig nå, og Oslo GP blir min siste konkurranse, er så sliten nå at jeg holder på å gå i dørken (gulvet)…..er rimelig lei som du skjønner, men gir ikke opp av den grunn.

Stå på nå, så ses vi i Oslo!

Klem.

jo det går framåt hoppas jag….har inte hänt så mycket med vikten senaste veckorna så jag måste plocka bort min ätardag nu :( får bli att ladda med kolhydrater ett par ggr i veckan istället. sen känner jag iallafall att jag gjort allt jag kan! formen är hyfsad nu men jag vill bli lite hårdare! mej jag ska nog hinna…
    vet hur det är att vara sliten!!!! är oxå grymt sliten! kan inte direkt ta ut mig på gymet utan det blir att gå dit för att köra igenom kroppen lite… :(
    men det är ändå kul att se sig själv i bra form i speglarna :emo-thumb
    kör på nu så ses vi i oslo!!! grymt jobbat i sandefjord!!! grattis!!

Vanessa Frykman wrote:
    Hej Mia
    Vad väger du nu? Hmmm inte långt kvar asså tiden går fort tycker jag. Lycka till nu .

förra helgen vägde jag strax över 54 kg. har inte vägt mig sen dess o blir först på söndag denna veckan….på min kolis-dag…så det blir tyvärr inget påskgodis för mig detta året :
    fast bara för att allt godis är så billigt nu så har jag redan laddat upp med 1 kg godis som jag ska ha efter oslo o västerås :) är jag sjuk eller?? HAHAHA. är väl någon slags tröst för att alla köper godis som de ska äta i helgen….
    får nöja mig med vanliga ägg. men det är rätt gott det oxå!

Lina wrote:
    Ja, vi flyttar permanent! Jag kommer troligtvis fortsätta på MAS efter exjobbet för att doktorera där. Calle ska försöka hitta nåt nytt jobb, han är lite trött på vad han håller på med nu.
    Nej, jag känner igen den där känslan av att inte ha så mycket krafter att ta av nu… Hade jag inte haft mina max lean kapslar så hade jag nog aldrig orkat träna :O

Vi kommer förresten ner till Höganäs/Helsingborg nu över påsk, så det kan hända att vi syns någonstans

Kämpa på Mia, det är inte många veckor kvar nu!!!

//Lina

vad kul att ni flyttar hit! vi blir riktigt många fitness-brudar i stan nu :emo-thumb
    man ska känna sig sliten i slutet av en diet….annars tror jag ärligt talat inte att man är i såååå god form….man blir ju sliten av att gå lågt ner på kroppsfettet…
    nej jag lever oxå på mina centralstimulerande piller just nu :nod

jag kommer ha fullt upp i påsk med jobb o besöka familjerna så kommer knappt befinna mig på gymet eller ute på stan för att promenera….blir gymet först på måndag men jag ser framemot 3 dagars vila från gymet faktiskt! får duga med promenader nu några dar…. :D
    GLAD PÅSK PÅ DIG

blev en en morgonpromenad i regenet idag, har ju jobbat natt igen…60 min blev det

for sen till gymet o körde armar o mage. har inte mycket till träningsglädje nu men jag blir sporrad av att träna i ”mindre” kläder så jag kan se formen lite :p man får ju njuta så länge det varar! vill vara i denna formen alltid!!! :P känner mig ändå inte stenhård precis….1-2 kg till hade inte skadat!!!

följande övningar körde jag högrep i:

sittande lutande hantelkurl m vridning
    bicepskurl i kabel
    scottkurl

tricepsmaskin
    dips
    kickback i kabel

crunches på boll, benlyft av olika slag, hela situps o höftlyft

sen körde jag lågintensiv kardio i 60 min: gång på lutande band o stepmaskin blev det idag!

imorgon blir det bara långpromenad, likaså lördag (jobbar mycket!)
    söndag blir det promenad o fylla på med kolisar.
    först ”riktig” träning på måndag! ska bli skönt med lite aktiv vila….

Viewing 15 posts - 511 through 525 (of 975 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.