Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Athleticmia tävlar vidare…
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
19 januari, 2006 at 09:43 #961610Anonym anvandareMember
Då möts vi ju på scen :emo-thumb
19 januari, 2006 at 10:09 #961611Anonym anvandareMemberVa kul att du ska testa BF :p ska bli kul att följa dig :bb3:
19 januari, 2006 at 10:37 #961612Anonym anvandareMembertess: jo det g
19 januari, 2006 at 13:54 #961613Anonym anvandareMemberathleticmia wrote:igår tränade jag bröst o biceps….började med explosiva bänkpressar.. med det menar jag att jag kör snabbt i den koncentriska fasten o håller emot lite på den excentriska. så fort jag tappar tempo lägger jag av…alltså ca 2 reps innan failure…kör istället fler set…
50 kg ca 10 reps i 5 set
gick över på hantelpressarna o körde dropset
jobbigt i en så tung övning men det blev en 5a på 25 kg, en 5a på 20 kg o 10a på 15 kg….detta i tre set…(fast lite färre reps i andra o tredje setet förståss)
avslutade bröstträningen med lite kabelflyes…biccarna då… omvänd kurl(rumpan mot trissan) i kabel på 20 kg
(tung e den)
sen koncentrationskurls liggande på en lutande bänk…8 kg 12,10,8 repssist men itne minst hammerkurls med 9 kg-hantlar…
Göta petter sicket pass!!!:bb3:
Jag brukar köra explosiva bänkpress men inte med 50 kg hihi
Verkligen kul att följa dig!!!
Ha det bra så länge!!!19 januari, 2006 at 19:18 #961614Anonym anvandareMemberPUCCA:tack!! fast 50 kg …d
19 januari, 2006 at 19:59 #961615Anonym anvandareMemberathleticmia wrote:PUCCA:tack!! fast 50 kg …då har jag sänkt vikten en del…har haft en ledig dag idag o bara gått morgonpromenad. eftersom jag ska väga mig imorgon (har ätardag redab imorgon pga kalas) o inte tränar så drar jag ner lite på kolisarna . så här har dagen sett ut:
frukost som vanligt: gröt med protte o linfrön, solrosfrön
lunch: fläskfile med lite mindre ris än vanligt, lite olja o omega3, wokade grönsaker
middag: paj gjort på protte o kesella med äggstanning i. knäcke till. vitkålssallad
kvällsmål nr1: keso, kesella, 2 ägg, morot o low carb bröd
kvällsmål nr2: proteinpulver o äpple
detta blev cirkus 1600 kcal med ca 120 g protein o 45 g fett.
känner mig inte alls hungrig…kanske för att jag inte jobbar ??
körde ett lugnt o skönt yoga pass framför tvn idag. har massa såna videos. jättebra att kunna kör när man vill i sin egen takt. funkar mycket som att stretcha o lösa upp spänningar i kroppen. jag har nämligen kommit på att jag börjar bli lite väl stel här o där. vill inte bli en orörlig gammal tant senare i livet
Åhh pajen lät intressant, vill du inte skriva upp hur du gör den? Verkar gå bra för dig iaf, är in då och då och tittar
19 januari, 2006 at 20:05 #961616Anonym anvandareMemberLIINDA: jo det g
19 januari, 2006 at 22:43 #961617Anonym anvandareMemberTjenare Mia, varför blir det inte AF? har jag missat något?
Och vad stark du är!19 januari, 2006 at 23:09 #961618Anonym anvandareMemberSilvia: jag e inte bra p
20 januari, 2006 at 08:50 #961619Anonym anvandareMemberidag blev det ju vägning eftersom jag har en ”tidig” ätardag. veckan har så fort så det känns lite ”fuskigt” att få äta redan idag…
vägde iallafall samma som förra veckan…59,6 kg: fast jag mätte mig oxå o hade tappat 5 cm sammanlagt över bröst o höfter!! :yahoo:
vet oxå att det kan skilja upp till 7 hg mellan fredagen o lördagen i vikt på mig…det har jag erfarit under andra dieter, så jag oroar mig inte! kanske hade jag vägt mindre imorgon , kanske inte…skit samma! jag har ju sagt att jag har gått om tid o står det stilla ska jag låta det göra det! iallfall en vecka…
så jag ändrar inte upplägget nästa vecka utan kör på!oj, jag kom på…har ju börat med kre-alkalyn (kreatintabletter) denna veckan…det sägs ju att det inte ska binda vätska men vem vet…
idag blir det iallafall rygg efter min ”lyx-frukost” . åt gröt som vanligt fast med yoghurt istället för protte…en ostmacka till! lite extra inför träningen…
till lunch blir det nog sushi, proteinbar efter träningen o middag med släkten ikväll!
20 januari, 2006 at 08:51 #961620Anonym anvandareMemberkul att det går framåt tjejen!!
ostmackor är väl bara för gott… …njut nu av en god middag ikväll
20 januari, 2006 at 17:48 #961621Anonym anvandareMemberathleticmia wrote:Silvia: jag e inte bra på hinderbana o tycker inte detär kul heller!!! inte kul när det sänker ens placering totalt! på sm krävs det att man e bra i allt om man vill stå på pallen! fysikronden är min starka gren så därför satsar jag på bf!!
hur går det själv?Hinderbana hade jag själv var skoj! Men jag fixar ju inte dips… så det blir BF i höst/vinter. Träningen går bra, förutom att jag haft lite ont i armbågarna sista tiden, jag har ju roat mig med att ro haha, som du vet! Kanske lite för mycket, men man vill ju förbättra sina tider ([www.concept2.com], [www.rodd.se)]. Lite sur blev jag eftersom jag hade planerat ro en maraton förra veckan, får se när det blir nu, jag måste ju ändå fokusera på styrketräningen. :bb3: Har nu haft en ”grisätarvecka” som du uttrycker det, såhär tung har jag aldrig varit innan.. men det spelar ingen roll
Kör på Mia, vi hörs!
22 januari, 2006 at 09:33 #961622Anonym anvandareMembersilvia: lycka till med t
22 januari, 2006 at 09:41 #961623Anonym anvandareMemberpå ätardagen blev det rygg ja…. gjorde pb i latsdrag för att vara efter chins…efter tre set chins gjorde jag en 11a i latsdraget på 60 kg
blev en ätardag med sushi, kasslergrytor på kvällen, brownie o lite choklad…trots mina uppskattade 3500 kcal jag fick i mig hade jag lite hangover dagen efter…det ska inte myckettill nu för tiden 😮
DAGEN EFTER ÄTARDAG:[/b]
BEN SAMT LÖPNING
klämde i med pb i benpressen (liggande) då jag lastade på 150 kg på släden o gjorde 2 5 or. kanske inte mycket men mycket för lilla mig! känns bra att göra pb när jag inbillat mig att jag tappat benmuskler…:bb3:
sen gjorde jag min ”finnen med boll”, benkurl o benspark.
KÄNNS I BENEN IDAG KAN JAG SÄGA!! :up:efter 30 min löpning (10 km/h) så var jag seg….kände det när jag kom till jobbet…tur man har ett lugnt jobb…
maten dagen efter ätardag brukar bli lite i snålare laget för att kompensera det överflödiga man tryckte i sig dagen innan…höll mig runt 1700 kcal igår alltså, mycket protte o fett!!! känner för att protein o fett just nu så det underlättar!!
nu ska jag jobba igen…vila idag förutom min nyss genomförda morgonprommiss.
HATAR FÖR ÖVRIGT SNÖN [/b]SOM FALLIT I SKAAAOOONE. VI ÄR INTE GJORDA FÖR SNÖ HÄR NERE!!! HATAR HATAR HATAR!
blev promenad på gymets löpband idag…23 januari, 2006 at 21:27 #961624Anonym anvandareMemberSUCK O STÖN!!!! jag är såååå trött i kroppen nu :lazy:
har precis varit o tränat två timmar…. styrka + ett 60 min box-pass HÖGINTENSIVT[/b]
kom till gymet vid sex-tiden o det är sämsta tiden på hela veckan en måndag!!! fick organisera om mitt program o skippa bänkpressen 👿
körde i en bänkpress-maskin istället… explosiva set , 5 st
sen gick jag på lutande hantelpress o tog 25, 20 o 15 kg i dropset precis som förra veckan. kände dock att jag var lite svagare… kanske pga för lite energi igår;)
på biccarna körde jag explosiva set med EZ-stång o ganska många reps. får bra pump nu varje pass när jag käkar L-arginin!!! :emo-thumb kommer nog köra med det inför tävlingsscenen oxå!
ådror syns rätt mycket trots min tunga vikt… :whistle:avslutade med koncentrationskurls o hammerkurls.
en halv shake på det o sen ner o boxas! vågade inte köra 2 h träning (dessutom högintensivt) utan att käka nåt emellan…var nogrätt tänkt för nu efteråt känner jag mig ändå död…
gjorde det emellanåt under passets gång men med bra musik o bra ledare så går man på vilja :bb:nu blir det kesella med jordgubbar, nötter o ett äpple sen en riktigt
GOD NATTS SÖMN[/b]
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.