Athleticmia tävlar vidare…

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Athleticmia tävlar vidare…

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 586 through 600 (of 975 total)
  • Author
    Linda G wrote:
    Jo, nog var du deffnojig minsann :) Tänkte sätta kaffet i halsen då jag läste att du inte tyckt formen var bra i går… Du ser ju kanonbra ut 8) Tur att osäkerheten gav med sig snabbt!

tack ska du ha! :worship:

ljus, speglar, pump o vätska i kroppen kan göra att det skiljer sig en hel del från dag till dag :(

Monica blev nominerad men ansökte inte om jag inte missminner mig.:what:

Bara pyttelite kvar nu! :emo-thumb

weldone med din viktminskning :yahoo: :dance:

c’mon girl go 4 pall platsen:nod

athleticmia wrote:
    tack för alla snälla ord här inne! som ni märker är jag mest kritisk o gnällig nu för tiden o det är så jag reagerar på lite kolisar o när man är trött på att vara seg i kroppen jämt!

jag har höga krav på mig själv som ni märker o är inte nöjd förrrän jag är tipp topp….men för allt i världen! stå inte över påsk-godiset!!! då är ni inte kloka!! ;)

här kommer bilder tagna ikväll efter en låg-kolisdag utan tryck o pump….
    vill inte bortförklara men jag borde testa ta bilder med bättre kamera o ljus för att få en mer rättvis uppfatning av formen…
    men min enda kommentar är: mina ben har blivit smala!!!! :what:

Hej Maria!

Jag kollade in bilderna där du poserar och har lite tips 😮 .

1. Justera axlarna, just nu är du ”ojämn”. = Lätt Fixat bara du tänker på det.
    2. Håll alltid fötterna helt riktade framåt och undvik mellanrum mellan knäna. Stå alltid med fötterna ihop = mkt kvinnligare, mkt snyggare. Även om du står med fötterna och knäna ihop, kan du ”vika/vrida ut” framsida lår nödvändigt mkt.
    3. Från sidan, ”tryck” och spänn Gluteus så du får snyggt lyft och ”put”, tryck även axeln mot ”latset”, då framträder axelns markeringar bättre.
    4. Bakifrån dvs rygg, svanka inte onödigt mkt, rumpan/höften ser då bredare och större ut än vad den är.

Enda gången jag tycker man med fördel kan svanka lite, är när man stå i den bakre linen dvs inte är i särbedömning och håller ”fotografpose” ;) . Försök hitta alla poser så det känns naturliga och inte allt för ansträngt (även om det blir jobbigt efter en stund), är du i riktigt bra form behöver du inte ”kämpa” allt för hårt för att visa hur bra formen är, då är det ”bara” gå upp och ha kul.

Formen ser jättebra ut, kör hårt och ha kul! Lycka Till!

warrior: super o super….blir nog nöjd hoppas jag!

mirre: jaha! kan inte sånt där….ja bara liiiite kvar! njuter nu faktiskt!

vanni: klart jag gör!!!! kan ju inte vara sämre än sist

igår sov jag bara ynka 1,5 h när jag jobbat natt!!!! :( tänkte nog för mycket på vägning o mat :)

så natten till söndag blev olidlig…..var sååå övertrött när jag kom hem att jag lyckades sova hela 6 timmar i morse! rekord! :up: hoppas sista natten går bättre nu….

blevsen morgonpromenad idag ju men hade massa överflödig energi från mat igår så jag gick visst 2 h med en kompis….

körde ett snabbt pass rygg innan gymet stängde. högreppare bara…
    körde sen mage hemma på boll o på golvet o sen 60 min lågintensiv crosstrainer medan jag kollade ”top dog” :|

nu är det jobb igen….kort dag idag…

kör hårt Mia!! inte mycket kvar nu :emo-thumb

annika w: tusen tack för dina tips!!!!! har precis övat…;) vissa saker funkar dock inte på min kropp men jag ska göra mitt bästa!!!
    tack för att du ger dig tid till att hjälpa mig!!! jag uppskattar det mer än du tror!!:worship:

tess: nu kör jag så det ryker! bara liiiiite kvar!

mirre: tack för ditt pm!!!! säger samma sak till dig som till annika ovan….

till er andra som läser här kan jag nämna att det är mycket svårare att posera än det ser ut att vara….att man är avslappnad är ju ett skämt…:D
    man ska hela tiden tänka på alla kroppsdelar så till sist känner man sig som en spänd fjäder på scen som knappt vågar andas för då buktar magen ut :)
    är glad att jag inte är kille som behöver särbedömas i 45 min iallafall…
    men i oslo är det ju hela 12 st anmälda så det blir kanske jobbigt…dessutom i högklackat! ryggen är inte van vid det kan jag säga!

har just kört en sväng posering i starkt ljus så jag ser bara slät ut…hmmm…jaja inte mycket att göra nu när det är 2 veckor kvar…bara att köra på!

60 min morgonjogg med min kombo efter att jag sovit (jobbat natt)

högrep axlar o lite triccar i gymet o sen 45 min spinning
    hade mycket mer energi än jag trodde jag skulle ha. kanske för att JAG VAR LEDAREN :up:
    har inte haft pass på länge så det var kul! inte helt nöjd med musiken jag kokat ihop dock…men men

nu blir det slappa o vänta tills jocke kommer hem…har inte sett honom på två dagar :

Kul att du börjat leda!
    Kör på nu Mia, snart är Dagen med stort D här!!:D

athleticmia wrote:
    annika w: tusen tack för dina tips!!!!! har precis övat…;) vissa saker funkar dock inte på min kropp men jag ska göra mitt bästa!!!
    tack för att du ger dig tid till att hjälpa mig!!! jag uppskattar det mer än du tror!!:worship:

tess: nu kör jag så det ryker! bara liiiiite kvar!

mirre: tack för ditt pm!!!! säger samma sak till dig som till annika ovan….

till er andra som läser här kan jag nämna att det är mycket svårare att posera än det ser ut att vara….att man är avslappnad är ju ett skämt…:D
    man ska hela tiden tänka på alla kroppsdelar så till sist känner man sig som en spänd fjäder på scen som knappt vågar andas för då buktar magen ut :)
    är glad att jag inte är kille som behöver särbedömas i 45 min iallafall…
    men i oslo är det ju hela 12 st anmälda så det blir kanske jobbigt…dessutom i högklackat! ryggen är inte van vid det kan jag säga!

har just kört en sväng posering i starkt ljus så jag ser bara slät ut…hmmm…jaja inte mycket att göra nu när det är 2 veckor kvar…bara att köra på!

Hej Mia

Om du känner så md poseringen kanske du måste öva på att vara mer avslappnad och endast spänna nödvändiga muskler i varje pose. Det går att köra line poseringar utan att spänna sig järnet.. Semi-relaxed är det bästa i BF.

Mats E. wrote:
    Hej Mia

Om du känner så md poseringen kanske du måste öva på att vara mer avslappnad och endast spänna nödvändiga muskler i varje pose. Det går att köra line poseringar utan att spänna sig järnet.. Semi-relaxed är det bästa i BF.

tycker det är tillräckligt jobbigt att spänna häcken samtidigt som man drar in magen o trycker armen :) speciellt när man gör det en längre stund…

men visst, övat tillräckligt kan jag väl inte skryta med att jag gjort :O

Nä, det är inte så jäkla lätt att posera men ju mer man övar desto mindre behöver man anstränga sig tror jag (säger jag som har nada erfarenhet:| ) Öva mycket nu, du har ju ett par veckor på dig! Och med den formen du har skulle jag övat hela tiden och överallt:nod

jag ska öva varje dag nu!!!
    lättare att ha bra utstrålning när man känner sig säker ju!!

börjar bli nervös…fattar inte att det är dax snart! målet har varit så långt bort länge …

Kommer gå skitbra :) Ser framemot den helgen!

athleticmia wrote:
    tack för att du ger dig tid till att hjälpa mig!!! jag uppskattar det mer än du tror!!:worship: QUOTE]

Äsch Mia :o….jag har bara svårt att låta bli att lägga mig i ;) . Jag har ju en del kontakt med Cia (en mkt GO tjej) din tävlingsansvarige som jag själv tävlat mot/med och jag hjälper och stöttar gärna även hennes tävlande. Lina Tuneld är också en Coach on line tjej som jag försöker ge en ”spark i baken” ibland. Kämpa på nu ända in i det sista, du kommer att ha såååå kul ska du se. Vi ses.

Viewing 15 posts - 586 through 600 (of 975 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.