Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Athleticmia tävlar vidare…
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
5 maj, 2006 at 09:12 #962240Anonym anvandareMemberSam jr wrote:lycka till för skroen
”För skroen”???!! Det är första gången jag hört någon annan än min egen familj som använder det uttrycket!
Gammalt fint västgötskt uttryck!
6 maj, 2006 at 00:29 #962241Anonym anvandareMemberLycka till nu tjejen!! Visa de andra vad du har kämpat
för så länge!! Nu är det din tur att glänsa i rampljuset [/b]6 maj, 2006 at 01:09 #962242Anonym anvandareMemberNannis wrote:”För skroen”???!! Det är första gången jag hört någon annan än min egen familj som använder det uttrycket!Gammalt fint västgötskt uttryck!
hahah…jag e gammal raggare i själen …nä men jag lyssnar eller lyssnade i varjefall en hel del på eddie medusa, haha
6 maj, 2006 at 16:50 #962243Anonym anvandareMember:yahoo::yahoo: GRATTIS TJEJEN, 5:te PLATS I FINALEN :yahoo::yahoo:
6 maj, 2006 at 17:02 #962244Anonym anvandareMembergrattis Mia , shit va kul!!!!
6 maj, 2006 at 17:28 #962245Anonym anvandareMemberGrattis! Hoppas du är SUPERNÖJD!
6 maj, 2006 at 23:43 #962246Anonym anvandareMemberGrattis Mia!! [/b]
7 maj, 2006 at 00:42 #962247Anonym anvandareMemberSå snygg du var på scenen!
En bild på prisutdelningen(by Toni Bergholm/Pakkotoisto.com)7 maj, 2006 at 08:38 #962248Anonym anvandareMemberGrattis![/b]
Ska bli spännande att se alla bilder :up: . Kämpa på nu fram till NOGP :emo-thumb.
7 maj, 2006 at 08:57 #962249Anonym anvandareMemberANNE: tack för den fina bilden!!!! ja i sista ronden började äntligen tajta till mig o inte var så vätskig…
tack för ditt stöd!TACK ALLA FÖR GRATULATIONER OCH LYCKÖNSKNINGAR!!!!
ni är så snälla o jag kände ert stöd från sverige fastän ni inte var därnu till mina upplevelser denna helg….
fotning med lelle:[/b]
jag och jocke åkte upp mot oslo i fredags men hade bestämt träff med Lelle fotograf i göteborg för lite studiobilder.
det var verkligen roligt att bli fotad för lelle fick fram ”modellen” i mig och var verkligen duktig på att coacha mig framför kameran! skitkul var det! ärligt talat…det var det roligaste på hela helgen!! alltså, till och med roligare än min bodyfitnessdebut….kan säga att jag trots att jag var ganska tömd och hade lite tryck under plåtningen muskulärt så var jag i bättre form och såg bättre ut på plåtningen än under tävlingen…men ni kommer få se bilder på det sen när jag får dem!:emo-thumbladdningen inför tävlingen:[/b]
jag hade tömt mig ganska bra veckan innan oslo gp för att ladda med en massa ris under fredagen. tyvärr trodde jag väl att ”ju mer desto bättre” och när min kropp väl fick känn på kolhydrater ville den bara ha mer….
på fredag eftermiddag började jag se bra ut med tryck o lite fyllighet. men sen laddade jag tydligen med för mycket mat för när väl rond 1 under tävlingen ägde rum var jag vätskig och såg slät ut det syns framförallt på benen och magen i rond 1. (ni ska få se bilder och det syns på bilden som någon la in här ovan, i svart bikini)
även om jag tajtade till mig till framförallt finalen (syns på bilden anne la in) så hade nog domarna redan bestämt sig är jag rädd för….dräkter, smink, ”bodyfitnesstuket”:
[/b]klassen på de tävlande var mycket hög tyckte jag!!! då jämför jag med vad jag såg på fitnessfestivalen i sverige och framförallt mitt tidigare motstånd i af. tjejerna poserade bättre generellt, hade mycket vackra och dyra dräkter!!!! och var överlag hårdare.
när jag märkte att jag var en av få som la krut på att pumpa upp bakom scenen (av bf-tjjerna) medan de andra blev sminkade, kände jag mig inte riktigt hemma måste jag säga…. det var kul att göra sig fin med lösögonfransar, lösnaglar, smink, smycken osv, även om det var lite bökigt…men även om jag anträngt mig var de andra tjejerna snäppet värre….
hmmm…vill knappt tänka på hur mycket pengar det låg bakom ”utrustningen” som vissa hade. och då undrade jag än en gång om det är värt det, ska man behöva ”gå så långt”?resultatet:[/b]
jag var definitivt inte nöjd med en 5e plats!!!!! jag kan förstå det lite när jag ser bilder hur vattnig jag ser ut men ……:evil:
jag ska nog inte säga för mycket för att inte göra någon person stött men jag undrar hur domarna tänkte i vissa fall….
jag tål kritik här inne och tar gärna emot feedback av någon som läser detta o kanske var där o tittade. alltid kul att höra hur andra upplever det hela. när man själv står på scen är det svårt, för man ser ju inte sig själv ”utifrån” men av bilderna och det jag såg backstage hade jag kanske tagit lite för mycket ”för givet”….fram till nogp,västerås:[/b]
efter tips av domare på plats ska jag satsa på att komma in hårdare till västerås. i och för sig tror jag att hårdheten redan finns där och det har mer med laddningen att göra. men jag kommer kämpa på med hård lågkolhydratdiet i två veckor, inte ha någn ätardag till helgen, och ladda helt annorlunda. mot vad alla erfarna säger om att ladda med kolhydrater ska jag skippa det!!! kanske vågar jag ladda liiiite eller skippar jag det helt!!!
vissa kroppspartier slätar ut direkt när jag börjar äta kolisar, och då speciellt magen! de bilder jag lagt in här tidigare på min mage är morgonbilder innan frukost och dagen innan ätardag när jag är som mest tömd. då ser jag bäst ut! jag struntar nog i den där fylligheten man kan få av att ladda med kolhydrater för det är inte värt det om det blir på bekostnad av definitionen och hårdhetsintrycket!
jag kommer få lite revansch i västerås för tjejen som blev fyra i oslo kommer att ställa upp i nogp!!!! DÅ SKA JAG VINNA ÖVER HENNE!övrigt:[/b]
även om det var kul att tävla i norge och se hur man bedöms där saknade jag den ”svenska” tävlingsatmosfären! saknade att springa på alla från forumet osv. fast vissa var där! kul att träffa camilla och jonas till exempel!
roligt oxå att träffa jack ronnovius från helsingborg som dessutom vann overall classic bodybuilding!!! MYCKET IMPONERANDE!!! grattis!!!!7 maj, 2006 at 09:50 #962250Anonym anvandareMemberBra reflektioner du gör Mia… hårdhet och torrhet är viktigare i BF än i AF som du själv tycker dig märkt redan. Bra även att du drar lärdom av dina misstag. Även om du nu hårdnade till så jobbar du i uppförsbacke från första ronden, se till att vara grym i svarta ronden till NOGP så blir det kanon.
Angående laddningen, dricker du vätska när du laddar med kolhydrater? När slutar du dricka vatten? En kortare laddning och längre tid utan vätska är nog melodin.
Lycka till på NOGP. :up:
7 maj, 2006 at 09:58 #962251Anonym anvandareMemberMats E. wrote:Bra reflektioner du gör Mia… hårdhet och torrhet är viktigare i BF än i AF som du själv tycker dig märkt redan. Bra även att du drar lärdom av dina misstag. Även om du nu hårdnade till så jobbar du i uppförsbacke från första ronden, se till att vara grym i svarta ronden till NOGP så blir det kanon.Angående laddningen, dricker du vätska när du laddar med kolhydrater? När slutar du dricka vatten? En kortare laddning och längre tid utan vätska är nog melodin.
Lycka till på NOGP. :up:
tack för tipsen mats!
jag slutade med salt from torsdagen, tömde torsdagen och började äta massa ris på fredagen. slutade även med vatten då….men det är ju massa vatten i kokt ris så….
jo, jag märkte oxå att det ”kvittade” att jag såg bättre ut i slutet….vi fick ju knappt va inne på scenen förrän vi fick gå ut igen…så de kollade nog inte såååå noga….men nu kan det bara bli bättre till nästa gång!7 maj, 2006 at 10:08 #962252Anonym anvandareMemberBra jobbat Mia! :up:
Det såg ju fint ut!!
Hoppas att tömning och laddning funkar utmärkt till NOGP så du kan känna dig riktigt nöjd med din form där!Bara att ta nya tag nu! Bit ihop!!!
Vi ses om 2 veckorMvh Lina
7 maj, 2006 at 10:16 #962253Anonym anvandareMemberSnygg du var Mia! Bra jobbat!!
Fan jag får gåshud när du skriver om tävlingen sådär, jag bara toklängtar till den där ”sista veckan”!!Angående laddningen så tycker jag som Mats, klipp vattnet tidigare så kommer du få en hårdare look. Sedan kan man ”torrkoka” ris… tips a la Arne Lundell..
Kämpa på nu fram till NOGP!! Jag kommer dit o hejar såklart.
Hoppas vi ses efteråt. Jag kan vara svår att känna igen, är lite fet… men kolla efter ett par stora armar brevid ett par ådriga (min kompis)Ha det bäst o kör på nu!! :emo-thumb
7 maj, 2006 at 10:46 #962254Anonym anvandareMemberGrattis Mia till finalplatsen! :emo-thumb
vi såg ju bara finalronden, men där skulle du varit 3:a!
tyckte du såg jätte bra ut i den ronden.
lycka till på NOGP!:up: -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.