Athleticmia tävlar vidare…

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Athleticmia tävlar vidare…

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 766 through 780 (of 975 total)
  • Author
    athleticmia wrote:
    för den här gången…..:p

Phui… vilken tur. Hann ju bli orolig där : :D Se nu till att njuta av dagarna innan tävlingen och förstås ännu mer av att stå på scenen sen. Kommer hålla tummarna. Som vanligt :emo-thumb

Vill bara önska LYCKA TILL! [img=http://www.iform.no/forum/Smileys/default/cheerleader.gif]GO GO TJEJEN![img=http://www.iform.no/forum/Smileys/default/cheerleader.gif]

Linda G: njuter…..tre dagars diet kvar…what?? :what:

Anne: TACK SKA DU HA! kommer det någon bra fotograf från finland ? ;)

Frida-Mari: tack ska du ha!! snällt av dig…:o

nu kör jag inte mer styrka innan tävlingen utan endast kardio.

idag har jag promenerat sammanlagt 3 h och 20 min fördelat på tre tillfällen. men har varit ganska still däremella. 8)
    så skönt att va ledig hela veckan o slippa få sömnbrist pga att jobba natt ! nu kan jag förbereda mig maximalt :emo-thumb

har stekt massa kyckling o lax inför sista diet-dagarna. fatta att jag får äta vad jag vill nästa vecka!!! känns konstigt!! räknade ut att jag gått på diet nu i 27 veckor[/b]!!! är det konstigt att man inte vet nåt annat?? :)

men jag är inte trött på det heller….har nog vant mig för mycket vid diet…
    förhoppningsvis kan det resultera i att jag inte blir så fanatisk på skräpmat att jag äter upp mig för snabbt…

mitt nästa mål efter tävlingen blir att behålla bra vanor o hitta balans mellan träning o mat på ett sätt som passar mig. det är faktiskt en större utmaning för mig än att gå på diet o tappa 15 kg! för de flesta är det tvärtom ju…

athleticmia wrote:
    mitt nästa mål efter tävlingen blir att behålla bra vanor o hitta balans mellan träning o mat på ett sätt som passar mig. det är faktiskt en större utmaning för mig än att gå på diet o tappa 15 kg! för de flesta är det tvärtom ju…

Det låter som ett bra mål!! :emo-thumb

Lycka till med tävlingen, det ska bli kul att se lite foton sen :)

//Malin

athleticmia wrote:
    nu kör jag inte mer styrka innan tävlingen utan endast kardio.

idag har jag promenerat sammanlagt 3 h och 20 min fördelat på tre tillfällen. men har varit ganska still däremella. 8)
    så skönt att va ledig hela veckan o slippa få sömnbrist pga att jobba natt ! nu kan jag förbereda mig maximalt :emo-thumb

har stekt massa kyckling o lax inför sista diet-dagarna. fatta att jag får äta vad jag vill nästa vecka!!! känns konstigt!! räknade ut att jag gått på diet nu i 27 veckor[/b]!!! är det konstigt att man inte vet nåt annat?? :)

men jag är inte trött på det heller….har nog vant mig för mycket vid diet…
    förhoppningsvis kan det resultera i att jag inte blir så fanatisk på skräpmat att jag äter upp mig för snabbt…

Hej Mia.

Ja snart är dieten över, men för din egen skull så låter det mycket bra att ta det lugnt med maten efteråt. Fortsätt med att ha 1 dag i veckan då du unnar dig sånt som du tycker är gott. Sen behöver man inte hålla en jättestrikt diet, men jag vet av erfarenhet att det gärna drar iväg alldeles för långt.

Kör hårt, ses på fredag.

athleticmia wrote:

Samma här.. Tycker det är så mycket lättare att dieta
    än när jag får äta ”fritt”. Barkar lätt iväg…. ska själv strikta till mig lite nu,
    gått upp 7 kg lite för fort.

STORT LYCKA TILL I VÄSTERÅS.[/b]

Edit: Jag kommer å hejjar…

athleticmia wrote:
    Linda G: njuter…..tre dagars diet kvar…what?? :what:

Mmm… ehm…. jag menade liksom att du skall njuta av att veta att du bara har några fjuttiga dagar kvar nu fram tills du får stå på scenen igen. Uttryckte mig lite skumt ;) :D

Linda G wrote:
    Mmm… ehm…. jag menade liksom att du skall njuta av att veta att du bara har några fjuttiga dagar kvar nu fram tills du får stå på scenen igen. Uttryckte mig lite skumt ;) :D

jo jag förstod det! JAG som uttryckte mig skumt….menar att det känns ”what?” att dieten snart är över….

Eldhroka wrote:
    Samma här.. Tycker det är så mycket lättare att dieta
    än när jag får äta ”fritt”. Barkar lätt iväg…. ska själv strikta till mig lite nu,
    gått upp 7 kg lite för fort.

STORT LYCKA TILL I VÄSTERÅS.[/b]

Edit: Jag kommer å hejjar…

TACK SKA DU HA! KUL ATT DU KOMMER O HEJAR!!

känner igen det där med sju snabba kilon i tillskott :

Mats E. wrote:
    Hej Mia.

Ja snart är dieten över, men för din egen skull så låter det mycket bra att ta det lugnt med maten efteråt. Fortsätt med att ha 1 dag i veckan då du unnar dig sånt som du tycker är gott. Sen behöver man inte hålla en jättestrikt diet, men jag vet av erfarenhet att det gärna drar iväg alldeles för långt.

Kör hårt, ses på fredag.

ser främst fram emot att kunna vara mer flexibel med maten. kunna ta en lunch på stan osv. det behöver ju inte vara onyttigt för det!!! :nod

en annan grej som gör mycket i längden, är att lära sig att njuta av lite och inte behöva ”svulla” en hel dag bara för att man börjat….typ: ”nu har jag ätit en glass så då kan jag lika bra äta en pizza oxå, det är ändå kört”
    ingen bra inställning!!!! men så har jag tänkt tidigare o det är det som gör att man går upp väl mycket i vikt…:evil:

Hej Mia!
    Låter ju helt galet att det är 27 veckor du dietat! Där snackar vi disciplin!:)

Jag håller tummarna för dig i helgen och hoppas att det går bra att hålla balansen efteråt också:)

MILIA: ja så går det när man tjockar till sig för mycket….i början höll man räkningen på veckorna men till sist rinner det bara på….
    TACK SKA DU HA! :)

WARRIOR: kul att ni kommer o kollar!! ja om du ser mig får du komma fram! kommer va där både lördag o söndag….

idag är första dagen då jag känner av tömningen….
    känner mig tråkig,trist, vill inte göra något, rastlös, vill bara gömma mig….
    vet att jag brukar känna så sista dagarna. MAN VILL BARA DET SKA VA LÖRDAG SÅ DET ROLIGA KAN BÖRJA!
    formen är iallafall bättre än i oslo!! har tappat 8 hg till o det syns! :D

hoppas det kommer synas på scen oxå så jag inte ”fuckar” upp laddningen sista dagarna :(

har hämtat mina dräkter nu hos sömmerskan o nu sitter de mycket bättre :P har även limmat på lite mer stenar…

så nu är snart allt fixat inför avresa till sthlm imorgon.
    har bara ett spinningpass kvar ikväll som jag känner sååååååååå mycket för att genomföra :ph34r:
    morgonkardion i morse var oxå lagom kul….försökte tänka ”sista dagen, sista dagen” men de 70 min på gymet var rätt sega… som sagt, humöret är inte på topp idag…men helt normalt med tanke på omständigheterna!

athleticmia wrote:
    idag är första dagen då jag känner av tömningen….
    känner mig tråkig,trist, vill inte göra något, rastlös, vill bara gömma mig….
    vet att jag brukar känna så sista dagarna. MAN VILL BARA DET SKA VA LÖRDAG SÅ DET ROLIGA KAN BÖRJA!
    formen är iallafall bättre än i oslo!! har tappat 8 hg till o det syns! :D

hoppas det kommer synas på scen oxå så jag inte ”fuckar” upp laddningen sista dagarna :(

har hämtat mina dräkter nu hos sömmerskan o nu sitter de mycket bättre :P har även limmat på lite mer stenar…

så nu är snart allt fixat inför avresa till sthlm imorgon.
    har bara ett spinningpass kvar ikväll som jag känner sååååååååå mycket för att genomföra
    morgonkardion i morse var oxå lagom kul….försökte tänka ”sista dagen, sista dagen” men de 70 min på gymet var rätt sega… som sagt, humöret är inte på topp idag…men helt normalt med tanke på omständigheterna!

ta det nu ganska lugnt sista dagarna och gör inga drastiskta förändringar!
    ev. lite lätt styrketräning (cirkelträning) på fredag och en lagom fyllning på fredag kväll skulle göra att du är tight och fin till lördag.
    ät lagom under lördagen och drick lite innan och efter varje scenframträdande.
    skippa inte saltet helt.
    lycka till! :emo-thumb

ps. vi kommer och hejar.

Viewing 15 posts - 766 through 780 (of 975 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.