Baphomets journal!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 38 total)
  • Author

Hejsan!
    Har tränat seriöst i 1 år. Första 9 månaderna tränade jag endast hemma, men har de senaste 3 månaderna tränat på gym. Under denna tid har jag kört styrketräning 3-4 ggr/veckan med 1-2 cardiopass/vecka. Nu vill jag för första gången i mitt liv bli riktigt rippad och se hur mycket fett man kan få bort. (NEJ, det är inget nyårslöfte).
    Startar därmed en träningsjournal för motivationen och för att kunna ha koll på vad jag tränat och vilka dagar. Kommer endast att skriva på söndagskvällarna eftersom jag inte har tid att sitta vid datorn varje dag. Därför kommer jag inte heller att fylla i vilka övningar eller hur många set/reps –antal jag kört. Kommer bara att mäta och väga mig på lördagsmorgnarna och kolla hur det går. Ska också slänga upp lite bilder efter vägens gång. Detta experiment kommer att pågå i 12 veckor!
    Vad som händer efter det vet ingen idag.

Lite stats:
    Ålder:32
    Längd:177 cm
    Vikt:79 kg
    Bröst: 99 cm
    Midja: 89 cm
    Armar: 37 cm
    Lår: 60 cm

Under den första tiden har jag tänkt köra enligt följande:
    Mån: Morgonpromenad 60 min
    Tis: Morgonpromenad 60 min + Bröst, Triceps
    Ons: Morgonpromenad 60 min
    Tor: Morgonpromenad 60 min + Rygg, Biceps
    Fre: Morgonpromenad 60 min
    Lör: Ätardag
    Sön: Morgonpromenad 60 min + Axlar, Ben, Mage

Styrkepassen tar 60 min! (Söndagspasset tar lite längre tid)
    3-4 övningar på de större muskelgrupperna
    2-3 övningar på de mindre musklerna
    Kör mellan 3-5 set per övning och allt mellan 3-8 reps.
    Bara morgonpromenader till en början, lägger sedan in några intervallträningspass också när det är dags för det.

Måltider enligt följande:
    Morgonpromenad
    Mål 1: fullkornsskiva med keso,kalkon,paprika+1 ägg +1 dl havregrynsgröt+ Proteindrink
    Mål 2: Kesella + äpple + lite nötter
    Mål 3: fullkornspasta/fullkornsris med kycklingfilé/nötfärs + grönsaker
    Mål 4: Proteindrink + äpple + lite nötter
    Styrketräning (Sön, Tis, Tor) Efter träning: Gainer
    Mål 5: fullkornspasta/fullkornsris med kycklingfilé/nötfärs + grönsaker (träningsdag)
    Annars 1 burk tonfisk + grönsaker + nötter (de dagar jag inte tränar styrka)
    Mål 6: Proteindrink

Mål 1 är alltid samma (till en början) fast mål 5 kommer att variera beroende på om det är träningsdag eller inte?

Kommer inte att räkna på maten till en början, går mer på känn. Får kolla om det blir aktuellt. Får avvakta och se vad som händer med måtten och vikten de första veckorna så vet jag om jag ska sänka eller höja kaloriintaget.

4 saker som jag tror krävs för att lyckas:
    Strikt diet
    Cardio
    Disciplin
    Mer Cardio…

Ha det gött!

Måndag 1 jan: VILA
    Tisdag 2 jan: Morgonpromenad 60 min + Bröst, Triceps
    Onsdag 3 jan: Morgonpromenad 60 min
    Torsdag 4 jan: Morgonpromenad 60 min + Rygg, Biceps
    Fredag 5 jan: Morgonpromenad 60 min
    Lördag 6 jan: Ätardag
    Söndag 7 jan: Morgonpromenad 60 min + Axlar, Mage, Ben

Första veckan har gått bra och jag har skött kosten och träningen. Jobbade på lördagen (07.00-16.00) så jag körde min dietmat fram till 16.00. Så min ätardag började egentligen vid 16.00 och höll på till 20.00. Under denna tid hann jag med att överdosera mat och äta glass & godis. Gott som fan!

Baphomet … vilket smickrande nick, but whatever works for ya!

Lycka till :emo-thumb

VECKA 2

TRÄNING
    Måndag 8 jan: 60 min Crosstrainer innan frukost
    Tisdag 9 jan: 60 min Crosstrainer innan frukost + Bröst, Triceps
    Onsdag 10 jan: 60 min Crosstrainer
    Torsdag 11 jan: 60 min Crosstrainer + Rygg, Biceps
    Fredag 12 jan: 60 min Crosstrainer
    Lördag 13 jan: VILA
    Söndag 14 jan: 60 min Crosstrainer innan frukost + Axlar, Ben, Mage

MAT kCal Protein Fett Kolhydrat
    Mån: 2700 250g 97g 208g
    Tis: 2600 236g 77g 241g
    Ons: 2560 248g 76g 224g
    Tor: 2836 270g 77g 268g
    Fre: 2680 261g 75g 242g
    Lör: ÄTARDAG
    Sön: 2636 239g 78g 249g

MÅTT (Lör)
    Vikt: 77,5 kg (-1,5kg)
    Bröst: 101 cm
    Midja: 88 cm (-1cm)
    Armar: 37,5 cm
    Lår: 60 cm

Andra veckan har gått bra och jag har varken slarvat med träningen eller maten. Jag har gått ner 1,5 kg och förlorat 1 cm i midjan på en vecka. Mitt proteinintag är högt så det ska inte förloras muskler här inte, men vi får avvakta och se hur det blir nästa lördag. Jag tar fortfarande kreatin och har typ 10 dagar kvar. Jag kommer antagligen att tappa något kilo när jag slutar med kreatinet. På fredagskvällen så kände jag mig lite sliten faktiskt och jag behövde verkligen vila och äta ordentligt på lördagen. Att kunna käka scones med mycket smör & ost till frukost och skippa havregrynen för en gångs skull. Kebabpizza med så jävla mycket sås på att man fick suga upp skiten med sugrör innan man kunde ta upp pizzan annars så skvätte man ner sig helt. En ostkaka slank också ner, snodde barnens kokosbollar också, massa chips och godis…..Fan va gott! Hittills har det varit skitlugnt men imorgon börjar jag mitt nya jobb. Är lite orolig för hur det blir med matintaget då. Jag vet ju inte hur fan saker fungerar där och vid vilka tider man kan käka. Fan om jag inte kan värma mina specialmatlådor eller få i mig mina drinkar och nötter i tid. Var skall jag förvara kesellan?? Finns det någon kyl där eller?? Träningen blir inga problem, det blir bara bättre med träningen nu när jag bara kommer att jobba dagtid. Men maten??????:(

Hallå din träningsnörd…

Stenhård diciplin ser jag, midja 88 cm(tjockis) ha ha. Du är väl under 80 cm om några månader.

Keep up the good work:up:

X-amin wrote:
    Kul att de går åt rätt hål, men fan vore väl annars med din disciplin ;)

Inte annat än att jag börjar bli sugen på att sätta igång själv med min deff, men 1 februari är de sagt o så blir de. Får se hur morgonpromenaderna går då med min morgontrötthet.. :sleepy:

Syns på gymet!

Det blir bra skall du se……1 februari….ska bli spännande att följa dig….Det är ett tag sen jag såg dig på gymmet, men va fan det blir ju så när vi jobbar olika tider….

Mctere wrote:
    Hallå din träningsnörd…

Stenhård diciplin ser jag, midja 88 cm(tjockis) ha ha. Du är väl under 80 cm om några månader.

Keep up the good work:up:

Tjockis nu faktiskt…men men….vi får se hur länge…..
    Du får sätta igång med din löpning här snart med nu….Är det inte dags att satsa stenhårt??

VECKA 3

TRÄNING
    Måndag 15 jan: 60 min Crosstrainer innan frukost
    Tisdag 16 jan: 60 min Crosstrainer innan frukost + Bröst, Triceps
    Onsdag 17 jan: 60 min Crosstrainer innan frukost
    Torsdag 18 jan: 60 min Crosstrainer innan frukost + Rygg, Biceps, Mage
    Fredag 19 jan: 60 min Crosstrainer innan frukost
    Lördag 20 jan: VILA
    Söndag 21 jan: 60 min Crosstrainer innan frukost + Axlar, Ben, Mage

Mån: 2478 230g 76g 219g
    Tis: 2599 227g 75g 256g
    Ons: 2528 226g 80g 228g
    Tor: 2668 237g 81g 250g
    Fre: 2500 230g 78g 221g
    Sön: 2558 234g 71g 247g

MÅTT (Lör) (Sedan starten 1 jan)
    Vikt: 77,5 kg (-1,5 kg)
    Bröst: 101 cm
    Midja: 87 cm (-2 cm)
    Lår: 59 cm (-1 cm)

Vecka 3 slut. Träningen har inte varit några problem men däremot har jag inte kunnat äta lika regelbundet på grund av mitt nya jobb. Har varit mycket resande fram och tillbaka. Har slutat med kreatinet nu. Får se vad det gör med resultatet nästa vecka. Så här har det sett ut i veckan:

04.40 Klockan ringer
    04.45 Ger mig själv två örfilar och slänger mig upp från sängen
    04.50 Drar i mig 2 koffeintabletter (2x100mg)
    04.55 Ställer mig på Crosstrainern och kör 60 minuter
    05.55 Slut
    05.55-06.00 Stretcha
    06.00-06.15 Duscha
    06.15-06.45 Äta frukost
    06.50-07.00 Lämna ungarna på dagis
    07.30-16.00 Lämna mig själv på jobbet
    16.30-17.30 Styrketräning (de dagar jag tränar)
    18.00-19.00 Leka med barnen
    19.30-20.00 Lägga barnen
    20.00-21.00 Byta några ord med frugan, väga & laga maten för morgondagen!
    21.00 Lägga mig själv……….zzzzzzzzzz…..zzzzzz…..zzzzzz

Det tar max 2 minuter för mig att somna efter det att jag lagt huvudet på kudden, helt underbart…..man är helt slut….

Hallå mannen! Här är det full fart ser jag som vanligt :up: . Väldigt inspirerande måste jag säga med sån disciplin du har. 60 min på crosstrainern är döden tycker jag, om man inte har bra musik eller sällskap att snacka bort tiden med vill säga. Akta bara så du inte sliter ut dig själv i förtid.

P.S: Jag och X-amin körde ett bröst/triceps-pass igår. Fan vad bra passare jag är alltså :).

Jäklar vilken disciplin på maten då! :up:

Vissa här kör ju på som om det brann i hälarna på dom:D

Men det här ser ju bra ut.
    Spring inte in i väggen bara. Har märkt att man lätt gör det om man går ut FÖR hårt.

Erasmusina wrote:
    Hallå mannen! Här är det full fart ser jag som vanligt :up: . Väldigt inspirerande måste jag säga med sån disciplin du har. 60 min på crosstrainern är döden tycker jag, om man inte har bra musik eller sällskap att snacka bort tiden med vill säga. Akta bara så du inte sliter ut dig själv i förtid.

P.S: Jag och X-amin körde ett bröst/triceps-pass igår. Fan vad bra passare jag är alltså :).

Så jävla skönt med crosstrainer alltså….Tror inte jag sliter ut mig….Känns underbart för tillfället….
    En jävel på att passa alltså???:D
    Får utnyttja dig på gymmet någon gång då alltså…

X-amin wrote:
    Lazo, jag har lagt in en frän beställning på protein mm, kommer få en cd med magnus samuelsson: world strongest arms, som du kanske vill ta en titt på mellan dina gympass..
    Ska sluta som coach på atlantis oxå, känner inte att jag kommer ha tid med det ett tag.. Men jag kommer ju fortfaraden träna på atlanis.

Jag vill gärna ta en titt….Allt som har med träning att göra, det vet du…
    Varför sluta som coach, förresten??
    Fan jag har inte sett dig på gymmet sen jag vet i fan…….

Snart 1 feb, baby! Sätter du igång då, eller??

VECKA 4

TRÄNING
    Måndag 22 jan: 60 min Crosstrainer innan frukost
    Tisdag 23 jan: 60 min Crosstrainer innan frukost + Bröst, Triceps
    Onsdag 24 jan: 60 min Crosstrainer innan frukost
    Torsdag 25 jan: 60 min Crosstrainer innan frukost + Rygg, Biceps, Ben
    Fredag 26 jan: 60 min Crosstrainer innan frukost
    Lördag 27 jan: VILA
    Söndag 28 jan: 60 min Crosstrainer innan frukost + Axlar, Mage

Mån: 2442 227g 77g 211g
    Tis: 2595 225g 77g 252g
    Ons: 2301 201g 75g 210g
    Tor: 2595 225g 77g 252g
    Fre: 2363 209g 76g 214g
    Sön: 2588 223g 77g 251g

MÅTT (Lör) (Sedan starten 1 jan)
    Vikt: 77 kg (-2 kg)
    Bröst: 99 cm (-2 cm)
    Midja: 86 cm (-3 cm)
    Lår: 59 cm (-1 cm)

4 veckor har gått! Det börjar se bra ut! Jag märker inget på vågen men jag ser själv skillnaden när jag ser mig själv i spegeln. Det börjar se bra ut vid axlar, bröst och övre delen av magen. Har tappat fett vid ryggen också. Fortfarande kvar fett vid midjan men det är betydligt mindre nu än vid starten. Jag kör på ett tag till! Åker till Göteborg imorgon bitti och skall vara där på utbildning hela veckan. Vet inte ett skit hur det kommer att se ut och hur jag ska träna eller om det finns något gym på hotellet. Kommer att bo på Hotell Liseberg Heden i alla fall i 5 dagar. Vet i fan hur jag ska hålla på att väga maten och räkna kalorier på hotellrummet. Morgonpromenader i centrala Göteborg kan också bli spännande. Kanske blir skjuten om jag villar iväg någonstans! Utbildningen kommer att vara lugn men det är maten och träningen som oroar mig! Får ta med mig vågen i alla fall så får vi se hur det blir. Träningen kommer jag i alla fall att utföra men det blir lite svårt att räkna på frukosten då den ingår på hotellet och jag inte har någon aning om vad varje skiva väger och så…..Får nog gå på känsla där……. Ska försöka slänga upp ett foto nästa söndag också!:P

Du går ju från klarhet till klarhet.
    Ett litet frågetecken varför ben ihop biceps och rygg. Skulle ju kunna bli ett två timmarspass???? Men, men vad har jag för talan jag får ju byta namn till soffpotatis!

Ta det lugnt GBG.

Om du vill ut i det fria ta dig till Skatås, men det är väl inte väder för det nu, om du inte har skidor med dig alltså…

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 38 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.