Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Beathe’s Träningsjournal
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
7 december, 2006 at 06:22 #899852Anonym anvandareMember
Kul att du startat en journal!:emo-thumb
Det ser ut at gå bra för dig!Kör på och lycka till!:up: //S*7 december, 2006 at 08:58 #899853Anonym anvandareMemberKul! Ses vi där….:emo-thumb
Du får komma fram och säga hej …..7 december, 2006 at 19:32 #899854Anonym anvandareMemberSUSAN wrote:Kul att du startat en journal!:emo-thumb
Det ser ut at gå bra för dig!Kör på och lycka till!:up: //S*Ja jag kände att jag bara måtte… kanske håller inspirasjonen på topp o man fuskar mindre då när andra kan holla koll på va man gör hehe :p
Tack så mycket
7 december, 2006 at 19:34 #899855Anonym anvandareMemberFia wrote:Kul! Ses vi där….:emo-thumb
Du får komma fram och säga hej …..Det får man göra ska bli så kul har du varit där förut?
7 december, 2006 at 21:08 #899856Anonym anvandareMemberJapp..jag var där förra året. Super kul!!:up:
Beathe wrote:Det får man göra ska bli så kul har du varit där förut?8 december, 2006 at 01:00 #899857Anonym anvandareMemberidag blev min träning lite kortare än det den skullle varit men skulle till doktorn sen skulle jag träffa min syster….
dagens pass såg ut så här…
PRONE LEGCURL
38,3kg*6
38,3kg*6LEG EXTENSIONS
43,3kg*7
43,3kg*7LEG PRESS
115,8kg*8
115,8kg*8HIP ABDUKTION
75,5kg*8
75,5kg*8HIP ADDUKTION
45,3kg*7
45,3kg*7COMPOWND ROW
38,3kg*8
38,3kg*8SEATED DIP
45,3kg*6
45,3kg*6CARDIO:
30min sykkel…. blev inge mer idag eftersom jag hade lite dåligt med tid..10 december, 2006 at 23:45 #899858Anonym anvandareMemberJa då har man varit på sin första Fitness Festival o shit va roligt Så kul o se alla man har som idoler! Shit va jag blev helt till mig när jag såg Eive… ojoj vilken man asså!!! Jag va i himmelen kan man säga hehe..
Men jag måste säga att jag tyckte det var ganska litet… trodde det skulle va mycket större… Har för mig att jag trodde det va större förra året från vad jag har läst o så men… jag vet inte….
Shoppat fick man ju oxå gjort.. Böcker, fler gammla utgåver av Body…
Så blev det ju lite proteiner o så
100% WHEY PROTEIN från ProteinFabrikken shit va stora killarana i PF montern va[/b]
PYRULEAN från ProteinFabrikken
DIET FUEL från Twinlab
ser redan fram imot nästa årJag fick med en liten folder: Min personliga kostguide från Body så nu har jag räknat ut hur mycket Kcal jag ska käka per dag… o hur mycket av det ska vara protein, fett & Kolhydrater..
SÅ här ser det ut:
Kcal per dag: 3643
Då ska det va:
273g PROTEIN
60g FETT
500g KOLHYDRATERSer det här oki ut för er som vet lite mer om just det här?
Så från imorgon ska jag forsöka käka efter detta… Så jag får i mig rätt mängd av dom olika.
Det har inte blivit nån träning i helgen eftersom man har varit nere i göteborg sen va man o festa igår… Men imorgon då bär det av till gymmet igen.
Kram
11 december, 2006 at 11:36 #899859Anonym anvandareMemberja då var det måndag o vägning…..
men va f** då har ju gått upp 0.9kg
så nu står vågen på 92.4 då känner man sig ju såååå peppad.. inte alls!!! men men man ska inte ge upp! O i dag ska jag börja med den nya kosten oxå, så kanske det kommer hända nått dåNu ska jag käka frukost sen bär det av till tatuerarn’ o betsälla tid ojoj vad nervös man kan blli hehe…..
Så är det träning efter det… ska bli så skönt att köra lite hårdt efter tre dagars ”semsester” heheBeathe
11 december, 2006 at 19:18 #899860Anonym anvandareMemberBeathe wrote:Jag fick med en liten folder: Min personliga kostguide från Body så nu har jag räknat ut hur mycket Kcal jag ska käka per dag… o hur mycket av det ska vara protein, fett & Kolhydrater..SÅ här ser det ut:
Kcal per dag: 3643
Då ska det va:
273g PROTEIN
60g FETT
500g KOLHYDRATERSer det här oki ut för er som vet lite mer om just det här?
Kram
Hej där!
Tycker att det är konstigt att ingen reagerat ännu… för detta måste vara fel.
Som jag förstår det vill du gå ner i vikt. Då låter det underligt för mig att du blir rekomenderad till att äta 3600 kalorier varav över 2000 kommer från kolhydrater.
Hur känns det efter en dag??
Du kan inte ha hunnit så mycket annat än att äta..?Kontrollera siffrorna igen så att du inte har skrivit fel bara.
För övrigt måste jag tillägga att det lyser om dig. Du har utstrålning och karisma som tom skiner igenom kameran. Härligt!
Kram
/frida11 december, 2006 at 19:40 #899861Anonym anvandareMemberHåller med, det låter alldeles för mycket för att vara en deff!
11 december, 2006 at 22:28 #899862Anonym anvandareMemberfrida wrote:Hej där!
Tycker att det är konstigt att ingen reagerat ännu… för detta måste vara fel.
Som jag förstår det vill du gå ner i vikt. Då låter det underligt för mig att du blir rekomenderad till att äta 3600 kalorier varav över 2000 kommer från kolhydrater.
Hur känns det efter en dag??
Du kan inte ha hunnit så mycket annat än att äta..?Kontrollera siffrorna igen så att du inte har skrivit fel bara.
För övrigt måste jag tillägga att det lyser om dig. Du har utstrålning och karisma som tom skiner igenom kameran. Härligt!
Kram
/frida😮 hehe tack så mycket, vad roligt att höra
jag tyckte oxå det värkade lite konstigt men jag hålt på med det sent i går så va nog färför jag inte tänkte mer på det då….
Låter 2500kcal bra per dag?
o av det så är det:
187g Protein
41g Fett
343g Kolhydratersäg till om detta oxå låter helt fel…
11 december, 2006 at 22:30 #899863Anonym anvandareMemberDanne89_ wrote:Håller med, det låter alldeles för mycket för att vara en deff!Har nu ändrat till:
2500kcal
187g Protein
41g Fett
343g Kolhydraterlåter här oxå helt fel?
11 december, 2006 at 22:44 #899864Anonym anvandareMemberJa det har ju inte blivit mycket till träning idag….
idag har jag då börjat med min nya kost eller där jag har mer koll ialf…FRUKOST
3 skivor Trekorn
1 Banan
10g Lätta
2dl Röd mjölkLUNCH
4dl Tomatsoppa
1,5dl Fullkornspasta
20g Spinat
1 eggMIDDAG
188g Fiskbullar
Vit sås
1 medel stor potatisKVÄLLS
275g AnanasO SUMMAN BLEV TILL SLUT
KCAL:1697
PROTEIN:94g
KOLHYDRATER:313g
FETT:42,6gskulle nog ha käkat lite till men…..
11 december, 2006 at 22:55 #899865Anonym anvandareMemberja 500 g kolhydrater är ju snarare en bulk .
27 december, 2006 at 12:25 #899866Anonym anvandareMemberBeathe wrote:Ja det har ju inte blivit mycket till träning idag….
idag har jag då börjat med min nya kost eller där jag har mer koll ialf…FRUKOST
3 skivor Trekorn
1 Banan
10g Lätta
2dl Röd mjölkLUNCH
4dl Tomatsoppa
1,5dl Fullkornspasta
20g Spinat
1 eggMIDDAG
188g Fiskbullar
Vit sås
1 medel stor potatisKVÄLLS
275g AnanasO SUMMAN BLEV TILL SLUT
KCAL:1697
PROTEIN:94g
KOLHYDRATER:313g
FETT:42,6gskulle nog ha käkat lite till men…..
Skrivs det fortfarande i denna journal?
Jag har lite tankar angående ditt dietupplägg. Det låter som att du är väldigt osäker på hur du ska börja. Det är enorm skillnad på att börja på 3600 kcal och att börja på 1700 kcal.
Angående fördelningen av fetter och kolhydrater är det där ganska individuellt hur man vill göra det finns många som lyckas bra med sin diet med högt fettintag och lågt kolhydratsintag och tvärtom. Det finns för och nackdelar med båda uppläggen. Att ligga ganska högt på protein kan dock vara lämpligt.
När jag dietar försöker jag alltid ligga på ett så högt kcalintag som möjligt men inte högre än att jag märker att jag fortfarande tappar i vikt/fett/kroppsmått (vågen måste inte alltid vara målet).
Jag tycker du nog skulle tjäna en hel del på att ta kontakt med någon kunnig person på din ort som kan hjälpa dig att komma igång
Kör hårt och tro på dig själv så kommer det här gå kanonbra :emo-thumb
Lycka till!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.