Bf 2006

• This topic is empty.
Viewing 11 posts - 16 through 26 (of 26 total)
  • Author
    Quote:
    Upptill äter jag glutamin och omega 3, och en hel den B-vitaminer för att det håller mina seratoninnivåer på balanserade nåvåer. Av samma anledning äter jag aldrig snabba kolhydrater.

En liten fråga vad är seratoninnnivåer? o vad har det med b vitaminer att göra?

ha det gött :emo-thumb

ZzAaR wrote:
    En liten fråga vad är seratoninnnivåer? o vad har det med b vitaminer att göra?

ha det gött :emo-thumb

Seratonin är en slags måbra substans, som man har brist på vid nedstämdhet och depressioner, minskade nivåer blir det också om du äter lite kolhydrat.
    B-vitaminer är med vid bildandet av seratonin från tryptofan.

Vanessa Frykman wrote:
    Så vad händer ;) hur går träningen för dej tjejen?

Jag vet, jag har inte skrivit på länge!
    Har hälsat på mina föräldrar hemma i V-ås. Gått på julmarknad och annat mysigt.
    Men nu är jag tillbaka igen!

La om min kost förra veckan. Drog ned kolisar och fett, upp med protein.

Ca 2500kcal

Frukost
    2dl yoghurt
    1 burk lättkesella
    1/2 dl sesam
    3msk psyllium
    1 frukt

Mellanmål 1
    Carb rite diet bar

Lunch:
    200g nötfärs
    100g biff
    1liten burk majs
    1burk champinjoner

Mellanmål 2
    1 skopa protein
    1banan

Mellanmål 3
    4äggvitor
    2 äggulor(omega ägg)
    1dl hallon

Middag
    2sojaburgare
    4skivor sportbröd

Kvällsmål
    2äggvitor
    1äggula
    1dlhallon

Känns som att jag inte gjort annat än att äta…

Men det gav resultat. Verkar som att förbränningen kommit igång igen.

Veckans mått
    Axlar 100,5
    Midja 68
    lår 55,5
    vad 35,5
    lår 55,5
    rumpa 96,5

3cm mindre om midjan är jag riktigt nöjd med.

Ändrar lite till i upplägget denna veckan:

Halverar mellanmål nr 3

Kom ut och skulle gå promenad imorse…det var glashalt. Får gå efter styrkan istället!

Vad det -06 du skulle upp:
    Ja då kanske detta är något för dig:emo-thumb
    [http://forum.body.se/showthread.php?t=874]

Mkt segt att gå upp 05.20, för att åka och jobba.
    Pappersarbete hela dagen… Fast jag ska ju få massage också.

Har gått ned 2kg på en vecka. Mkt vätska då jag dragit ned rejält på kolhydraterna, men det ger ju ändå lite uppmuntran…

Var i Stockholm förra helgen och hittade rostade bönor i hötorgshallen, tänkte att jag kunde pröva att göra själv… Lät dock bönorna ligga i blöt i 2h istället för 8 och rostade sedan. Trodde mina tänder skulle gå av!

Gav mig på julbak istället. Modifierade recept som vanligt.

Lussebullar och stor mjuk pepparkaka. Blev riktigt lyckat…
    Jag lägger upp recepten bland recept!

Måste verkligen lära mig att kontrollera intaget på ätardagen också. Är alltid spyfärdig vid läggdax…

Det är Måndag idag. Har precis varit ute och gått i kylan.

Lite mer fokus på fettförbränning denna veckan:

Måndag: promenad + spinning + styrka
    Tisdag: promenad + styrka
    Onsdag: Abs/spinning
    Torsdag: styrka + spinning
    Fredag: styrka + promenad
    Lördag: styrka + gruppträning 45min
    Söndag: Vila

Är bara glad att det är över nu! All stress. Har varit svårt att passa in lagandet av julmat och inköp av julklappar med träningen. Har stått i gymmet den senaste veckan och kommit på mig själv med att tänka på allt annat än träning, så imorgon är det nya tag.

Fick i och för sig inspirerande julklappar. En massagemaskin så att jag själv kan massera mina trötta muskler. Min sambo hade verkligen tänkt ut hur han skulle kunna göra mig nöjd och samtidigt vinna på det själv. Nu slipper ju han massera mig, eller iallafall höra tjatet om det, och så fick jag en robomop, som städar golvet själv så nu slipper han städa(inte för att det hände så ofta innan). Sen så köpte han lite böcker så att han slipper höra på mitt ibland menigslösa babbel.

Mitt nya tränigsupplägg har musklerna svarat bra på än så länge. Har lagt 2pass/vecka för de muskelgrupper som släpar efter.

Måndag: Baksida lår, axlar
    Tisdag: Triceps, biceps
    Onsdag: cardio, mage
    Torsdag: ben
    Fredag rygg, bröst
    Lördag: vila
    Söndag: vila

Utöver detta blir det morgonpromenad 5 dagar/vecka

Lägger om kosten från nästa vecka. Är lite trött på den. Jag gillar att äta samma saker, det underlättar planeringen, men byter upplägg när jag tycker att det är tråkigt, jag tycker att det ska vara gott att äta också.
    Så det blir sallad och matiga soppor till lunch och middag och kesella och proteindrinkar däremellan.

Kolla gärna mina recept på receptdeln av forumet.
    Jag är en gottegris som inte gillar socker och mättat fett så det brukar bli mycket sötningsmedel på Lördagarna.

Imorgon ska jag väga mig för första gången på länge. Kommer förmodligen att gråta…:( Men man kan ju trots allt inte hårddeffa och bygga samtidigt.:D Ibland funkar det att intala sig själv att saker är bra fastän de absolut inte är det…:whistle:

Ny termin och nya klasser som ska sättas ihop för kunderna på gymmet, så jag får väl sätta mig och leta musik nu.

[img=http://file:///C:/Documents%20and%20Settings/Robin/Mina%20dokument/Blondie.jpg]

Om jag inte har fel så jobbar du på nautilus:emo-thumb

lycka till me träningen!e liite nyfike så ja skulle bli jätteglad om du hade några bilder=))

Viewing 11 posts - 16 through 26 (of 26 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.