Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Bf 2006
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
16 november, 2005 at 23:24 #1040408Anonym anvandareMemberQuote:Upptill äter jag glutamin och omega 3, och en hel den B-vitaminer för att det håller mina seratoninnivåer på balanserade nåvåer. Av samma anledning äter jag aldrig snabba kolhydrater.
En liten fråga vad är seratoninnnivåer? o vad har det med b vitaminer att göra?
ha det gött :emo-thumb
22 november, 2005 at 09:43 #1040409Anonym anvandareMemberZzAaR wrote:En liten fråga vad är seratoninnnivåer? o vad har det med b vitaminer att göra?ha det gött :emo-thumb
Seratonin är en slags måbra substans, som man har brist på vid nedstämdhet och depressioner, minskade nivåer blir det också om du äter lite kolhydrat.
B-vitaminer är med vid bildandet av seratonin från tryptofan.22 november, 2005 at 09:46 #1040410Anonym anvandareMemberVanessa Frykman wrote:Så vad händer hur går träningen för dej tjejen?Jag vet, jag har inte skrivit på länge!
Har hälsat på mina föräldrar hemma i V-ås. Gått på julmarknad och annat mysigt.
Men nu är jag tillbaka igen!22 november, 2005 at 10:08 #1040411Anonym anvandareMemberLa om min kost förra veckan. Drog ned kolisar och fett, upp med protein.
Ca 2500kcal
Frukost
2dl yoghurt
1 burk lättkesella
1/2 dl sesam
3msk psyllium
1 fruktMellanmål 1
Carb rite diet barLunch:
200g nötfärs
100g biff
1liten burk majs
1burk champinjonerMellanmål 2
1 skopa protein
1bananMellanmål 3
4äggvitor
2 äggulor(omega ägg)
1dl hallonMiddag
2sojaburgare
4skivor sportbrödKvällsmål
2äggvitor
1äggula
1dlhallonKänns som att jag inte gjort annat än att äta…
Men det gav resultat. Verkar som att förbränningen kommit igång igen.
Veckans mått
Axlar 100,5
Midja 68
lår 55,5
vad 35,5
lår 55,5
rumpa 96,53cm mindre om midjan är jag riktigt nöjd med.
Ändrar lite till i upplägget denna veckan:
Halverar mellanmål nr 3
Kom ut och skulle gå promenad imorse…det var glashalt. Får gå efter styrkan istället!
23 november, 2005 at 18:50 #1040412Anonym anvandareMemberVad det -06 du skulle upp:
Ja då kanske detta är något för dig:emo-thumb
[http://forum.body.se/showthread.php?t=874]24 november, 2005 at 08:16 #1040413Anonym anvandareMemberMkt segt att gå upp 05.20, för att åka och jobba.
Pappersarbete hela dagen… Fast jag ska ju få massage också.Har gått ned 2kg på en vecka. Mkt vätska då jag dragit ned rejält på kolhydraterna, men det ger ju ändå lite uppmuntran…
28 november, 2005 at 09:40 #1040414Anonym anvandareMemberVar i Stockholm förra helgen och hittade rostade bönor i hötorgshallen, tänkte att jag kunde pröva att göra själv… Lät dock bönorna ligga i blöt i 2h istället för 8 och rostade sedan. Trodde mina tänder skulle gå av!
Gav mig på julbak istället. Modifierade recept som vanligt.
Lussebullar och stor mjuk pepparkaka. Blev riktigt lyckat…
Jag lägger upp recepten bland recept!Måste verkligen lära mig att kontrollera intaget på ätardagen också. Är alltid spyfärdig vid läggdax…
Det är Måndag idag. Har precis varit ute och gått i kylan.
Lite mer fokus på fettförbränning denna veckan:
Måndag: promenad + spinning + styrka
Tisdag: promenad + styrka
Onsdag: Abs/spinning
Torsdag: styrka + spinning
Fredag: styrka + promenad
Lördag: styrka + gruppträning 45min
Söndag: Vila25 december, 2005 at 18:03 #1040415Anonym anvandareMemberÄr bara glad att det är över nu! All stress. Har varit svårt att passa in lagandet av julmat och inköp av julklappar med träningen. Har stått i gymmet den senaste veckan och kommit på mig själv med att tänka på allt annat än träning, så imorgon är det nya tag.
Fick i och för sig inspirerande julklappar. En massagemaskin så att jag själv kan massera mina trötta muskler. Min sambo hade verkligen tänkt ut hur han skulle kunna göra mig nöjd och samtidigt vinna på det själv. Nu slipper ju han massera mig, eller iallafall höra tjatet om det, och så fick jag en robomop, som städar golvet själv så nu slipper han städa(inte för att det hände så ofta innan). Sen så köpte han lite böcker så att han slipper höra på mitt ibland menigslösa babbel.
Mitt nya tränigsupplägg har musklerna svarat bra på än så länge. Har lagt 2pass/vecka för de muskelgrupper som släpar efter.
Måndag: Baksida lår, axlar
Tisdag: Triceps, biceps
Onsdag: cardio, mage
Torsdag: ben
Fredag rygg, bröst
Lördag: vila
Söndag: vilaUtöver detta blir det morgonpromenad 5 dagar/vecka
Lägger om kosten från nästa vecka. Är lite trött på den. Jag gillar att äta samma saker, det underlättar planeringen, men byter upplägg när jag tycker att det är tråkigt, jag tycker att det ska vara gott att äta också.
Så det blir sallad och matiga soppor till lunch och middag och kesella och proteindrinkar däremellan.Kolla gärna mina recept på receptdeln av forumet.
Jag är en gottegris som inte gillar socker och mättat fett så det brukar bli mycket sötningsmedel på Lördagarna.Imorgon ska jag väga mig för första gången på länge. Kommer förmodligen att gråta… Men man kan ju trots allt inte hårddeffa och bygga samtidigt. Ibland funkar det att intala sig själv att saker är bra fastän de absolut inte är det…:whistle:
Ny termin och nya klasser som ska sättas ihop för kunderna på gymmet, så jag får väl sätta mig och leta musik nu.
25 december, 2005 at 18:32 #1040416Anonym anvandareMember[img=http://file:///C:/Documents%20and%20Settings/Robin/Mina%20dokument/Blondie.jpg]
15 februari, 2006 at 21:28 #1040417Anonym anvandareMemberOm jag inte har fel så jobbar du på nautilus:emo-thumb
16 februari, 2006 at 09:54 #1040418Anonym anvandareMemberlycka till me träningen!e liite nyfike så ja skulle bli jätteglad om du hade några bilder=))
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.