Björnen har vaknat- diet igen!

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Björnen har vaknat- diet igen!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 151 through 165 (of 173 total)
  • Author

Och så en bild på våran älskling ;)

Äntligen kom det lite bilder! Stark som en dåre du…

Det kanske står i journalen, men hur lång är du?

Heidi K wrote:
    Äntligen kom det lite bilder! Stark som en dåre du…

Det kanske står i journalen, men hur lång är du?

Tack!
    1.59cm :)

Linn wrote:
    BEN 14 november. 8kg tyngre än i nuläget och riktigt FET..
    Vikten vi körde på i benpressen var mellan 280-300kg :emo-thumb

Imponerande, stark:up: , hoppas du når ditt mål under 2007!

mvh

Johan Ederer wrote:
    Imponerande, stark:up: , hoppas du når ditt mål under 2007!

mvh

Tack Johan,
    jag ska försöka :emo-thumb Det är bara att hoppas att motivationen inte sviker.

Promenad på en timme, sen var det dags för Armar!![/b] :emo-thumb

Körde med Janne idag. 70 minuter styrka + 20min kondition.

Z-stångcurl
    Sitt hantelcurl
    Hammercurl m rep
    koncentrationscurl uppifrån i cc
    Pushdowns stång
    Enarms hantelpress på bänk
    Drag i cc, underarmsgrepp

Kändes riktigt bra!!

Imorrn är det vila från styrkan och på söndag och måndag mixpass (cirkelträning ;)) för överkroppen. På måndag em ska jag närmligen på stötvågsbehandling på Athletica och kommer inte kunna köra nån styrka på minst 4 dagar.
    Ben och vader kommer jag nog kunna träna dock.

Ha en skön kväll allihop!

Lördag och VILA![/b]

Första hela vilodagen på två veckor tror jag. Blev dock en morgonpromenad med vovven på 70minuter imorse.

Eftersom det inte är nån tävlingsdiet ÄN tog jag både fredag och lördag som fria dagar den här veckan.

Lägsta vikt hitills: 73,5kg [/b]

Ca 9kg kvar till hyfsad form och 18kg kvar till tävlingform :nod

En morgonpromenad, frukost och därefter ett halvkroppspass.

Körde rodd, latsdrag, chins o ryggresningar samt bröstpress, flyesmaskin och sidolyft i maskin + crunches och bålstabiliserande övningar.
    Tog 45 minuter. Skulle kört kardio men känner mig moosig mig… vaknade med dum hals 👿 Tar det därför lugnt med kardion i några dagar..

Vägning först på onsdag och min förhoppning är att jag går ner lite mer nästa vecka!!

Promenad på en dryg timme. Ingen styrka blev det idag.

Var på Akupunktur idag av den duktige Aziz ;) på Athletica. För första gången. Lite läskigt… Trodde dock jag skulle få stötvågsbehandling och tvingas till uppehåll från träningen i en vecka, men så blev det alltså inte. Vet inte riktigt vad han har planerat för mig, mer än en ”date” varje vecka framöver..
    Är lite öm i axlarna men smärtan är tillfälligt borta. Grym känsla!
    Men samtidigt, något jag lärt mig- en gång är ingen gång. Oavsett metod- det känns ALLTID bra precis efteråt. Sedan kommer det tillbaks…
    Grejen är att följa upp behandlingen och gå upprepade gånger, för att det ska finnas en chans till förbättring. Nu är det bara att följa direktiven och hoppas.

Imorrn ska jag köra AXLAR och jag hoppas hoppas de känns OK och jag slipper använda linimentet som bränner som ett stykjärn mot huden….

40 min kardio ikväll.
    Intag K/P/F: 170/220/40

Tisdag: axlar/triccar 45min + promenader på totalt 70 minuter.
    Onsdag:
    Vikten var densamma. Kommer inte gå ner den här veckan.
    Prom 60min. Ben 45min + kardio 30min.

Hur går det här då? :) [/b]Jag hoppas du kör på stenhårt som vanligt :bb:
    Medans du är påväg ner i vikt klättrar jag stadigt uppåt 😮 Hu va ska det här sluta… :D

Kör på nu med träning och diet så vi får se nått riktigt snyggt på SM![/b]

Ska du till Västerås och titta i april?

/Linda

Linn wrote:
    1h promenad och vägning: 74kg :emo-thumb (-3kg sedan starten)
    Hoppas det fortsätter neråt nu!!

Tänkte bjuda på lite bilder snart, men det värsta är att jag tränar själv den här veckan oxå… men om någon vecka, that´s a promise! :nod

Shit man har du varit uppe på 77kg! Damn girl, ska bli kul att se dig, var ett tag sedan. Jag toppade som fläsknerg på 117kg, har dragit ner mig till 106kg nu och fortsätter ett bra tag frmöver. Blir det en viktklass högre nästa tävling?

LiMi wrote:
    Hur går det här då? [/b]Jag hoppas du kör på stenhårt som vanligt :bb:
    Medans du är påväg ner i vikt klättrar jag stadigt uppåt. Hu va ska det här sluta…

Kör på nu med träning och diet så vi får se nått riktigt snyggt på SM![/b]

Ska du till Västerås och titta i april?

/Linda

Hej!
    Lite förkyld just nu så det blir vila den här veckan 👿 men sen kör jag på!

Klart jag ska t Västerås! :emo-thumb

KRAMPUS wrote:
    Shit man har du varit uppe på 77kg! Damn girl, ska bli kul att se dig, var ett tag sedan. Jag toppade som fläsknerg på 117kg, har dragit ner mig till 106kg nu och fortsätter ett bra tag frmöver. Blir det en viktklass högre nästa tävling?

Jag har faktiskt varit uppe på över 80kg 😮 men vid dietstart hade jag gått ner några kilon.
    Det är ju +/-55kg nu så vi får se, satsar på att gå under om det går! Annars får jag se till att bli knallhård och försöka ge dem stora tjejerna en match ;)

Ser fram emot att träffa dig killen! Är hemma o sjuk den här veckan, men nästa, du är välkommen det vet du.

Varit lite dålig på att uppdatera men är dunderförkyld, så den här veckan blir det bara vila. Inga promenader eller träning.
    Sitter framför datorn och häckar och även försöka göra lite vettigt här hemma.

Dieten fortskrider dock, med den ändringen att jag inte ligger lika lågt på kolhydrater som planerat. Det viktigaste nu är att bli frisk och immunförsvaret behöver kolhydrater.

Later :emo-thumb

Viewing 15 posts - 151 through 165 (of 173 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.