Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Björnen har vaknat- diet igen!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
12 januari, 2007 at 15:09 #908581Anonym anvandareMember
Ska ta lite mått ikväll, för att hålla koll på att dieten går framåt.
Det enda jag vet i dagsläget är bicepsmåtten 39cm (hade 42 när formen var som sämst för 6kg sedan.)Kommer sedan uppdatera måtten ungefär var tredje vecka…
Känns som jag är på G!!!
Later! :emo-thumb
12 januari, 2007 at 15:45 #908582Anonym anvandareMemberKör på Linn, verkar gå bra!! Får vi se lite bilder snart?
12 januari, 2007 at 15:47 #908583Anonym anvandareMemberJohannes-S wrote:Kör på Linn, verkar gå bra!! Får vi se lite bilder snart?Bilder kommer!! Men vi hinner ju aldrig fota.. eller rättare sagt killen har bättre saker för sig Lovar att bjuda på träningsbilder om inte annat snart
12 januari, 2007 at 15:49 #908584Anonym anvandareMemberLinn wrote:Bilder kommer!! Lovar att bjuda på träningsbilder om inte annat snartSounds perfa!! Rock on!!
12 januari, 2007 at 17:01 #908585Anonym anvandareMemberTänkte skriva ner de tillskott jag använder för tillfället.
Eftersom jag använder så många olika vet jag inte riktigt VILKET som fungerar och inte fungerar, men man vågar ju inte sluta med nåt
Före promenad: flytande aminosyror
På morgonen tillsammans med frukosten: (30-60min före träning)
Mivitotal flex, c-vit, e-vit, duferon (järn), magnesium, flytande amonisyror, omega-3, spirulina, glucosamine/msn, glutamine, kalk.Efter träningen: Vitargo + protein, c-vit.
Före läggdags: ZMA, tribulus, flytande aminosyror, glutamine, omega-3.
Det var i stort sett allt :emo-thumb
13 januari, 2007 at 17:03 #908586Anonym anvandareMemberPromenad 50 minuter.
Tog även lite mått imorse, som jag ev kommer lägga ut ikväll…Dagens pass då;
Triccar 45min + kardio 30min[/b]
Pushdowns med rep 50kg: 8, 10, 12, 11
Smalbänk 45kg: 10, 9, 8, 8
Liggande pressar m hantel 11,5kg: 12 för lätt! tog då 13,5kg: 12, 10, 10 (klarade ca 8 själv, forced på de sista.)
Drag över huvudet m rep i cc 36kg: 8,8,7
Dips kroppsvikt: 12, 9, 9 (här var orken typ slut..)
Pushdowns 3 dropset: startvikt 50kg plockade bort 2 plattor (9kg)/set…Avslutade med genomblödning för bakaxlarna: 4 set omvänd pecdec :emo-thumb
Gick bra, var ruggigt taggad!! kände mig relativt stark. Kan bero på all glass jag smällde mig timmarna före :p
Äter fritt idag!
13 januari, 2007 at 23:26 #908587Anonym anvandareMemberKikar in lite här ibland!! Hoppas att allt går bra, kul med lite inspiration!!
14 januari, 2007 at 08:11 #908588Anonym anvandareMemberBjörnen har vaknat and she aint stoping until the fat lady signs :emo-thumb
14 januari, 2007 at 13:26 #908589Anonym anvandareMemberoch tillbaks till dieten! :nod
70 minuter promenad imorse. Blir ett konditionspass senare, lite mage + stretch.
TRÄNINGEN NU:
Må. morgon: promenad, ben. kväll: cardio
Ti. morgon: promenad, bröst + cardio. kväll: cardio + mage.
On. morgon: rygg kväll: promenad
To. morgon: promenad, axlar + cardio kväll: hamstring, vader.
Fr. morgon: promenad, biceps + cardio.
Lö: triceps + promenad el cardio.
Sö: Promenad, VILA, cardio/mage + mkt stretch.:emo-thumb
14 januari, 2007 at 13:28 #908590Anonym anvandareMemberEmmalinnea: Tack :emo-thumb
Jimmy Jönsson: true
14 januari, 2007 at 14:23 #908591Anonym anvandareMemberPjuuh det där var inget dåligt träningsschema inte. Kikar in här lite då och då och finner inspiration, tack och kört hårt nu
14 januari, 2007 at 19:48 #908592Anonym anvandareMemberTjena:)
Diet? Tävling i vår?
14 januari, 2007 at 20:39 #908593Anonym anvandareMemberLinn wrote:och tillbaks till dieten! :nod70 minuter promenad imorse. Blir ett konditionspass senare, lite mage + stretch.
TRÄNINGEN NU:
Må. morgon: promenad, ben. kväll: cardio
Ti. morgon: promenad, bröst + cardio. kväll: cardio + mage.
On. morgon: rygg kväll: promenad
To. morgon: promenad, axlar + cardio kväll: hamstring, vader.
Fr. morgon: promenad, biceps + cardio.
Lö: triceps + promenad el cardio.
Sö: Promenad, VILA, cardio/mage + mkt stretch.:emo-thumb
Det var en väldans massa promenader och cardio redan nu Det där hade jag aldrig orkat *hatten av för dig*
Hoppas din motivation håller hela vägen fram till tävling den här gången :up:
15 januari, 2007 at 08:34 #908594Anonym anvandareMemberCharlotte:
Tack, jag kör alltid hårtSilvia:
Nej tävling först på SM, men om jag plockar några kilon nu kommer den riktiga tävlingsdieten till sommarn inte blir lika tufft. Ska som sagt ner 20kg (om det räcker)…TeTe:
Jag kör inte så mycket cardio som det ser ut, passen är endast på en halvtimme. Och sedan håller jag kolhydratsintag ganska högt nu i början. Planen är att inte gå ut så hårt från början, då jag ska orka hela vägen.
Kör detta program sex veckor och ser vad som händer :emo-thumb15 januari, 2007 at 15:56 #908595Anonym anvandareMember70 minuters promenad imorse.
Efter det ett snabbt axelpass, då jag försov mig lite..Militärpressar 3*10
Sidolyft hantlar 4*10
Baksida uppåtdrag i cc: 2*10
Baksida framåtlyft i cc: 3*8
Sidolyft i maskin varvat med axelpressmaskin 2 set vardera.
+ 3 set mage.Kändes helt ok, körde lite lättare men höll bra tempo. Flåstempo
Även varit hos en Naprapat (Peter) på Flex Gym, Tyresö idag.
Han släppte flertalet låsningar i axlar, rygg och nacke och konstaterade att jag behöver stärka mina stabilisatorer. Så hädanefter blir det pressar på boll, samt lite andra övningar i samma syfte, dvs stärka lederna och avlasta axlarna.Kondition ikväll samt rehab och- stabilitets övningar :emo-thumb
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.