Bränna fett i Gävle! Nu sablar!

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Bränna fett i Gävle! Nu sablar!

• This topic is empty.
Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author

Såhär ser det ut nu:

Måndag spinning
    Tisdag spinning
    Onsdag vila
    Torsdag tänkte börja med bodypump faktiskt
    Fredag vila
    Lördag core och spinning
    Söndag vila.

Hur ser det ut tycker ni? Kanske bör skriva att jag alla vardagar promenerar 1 timme till jobbet, och en timme hem. Så även vilodagarna rör jag mig utom söndagen.

Matmässigt ser det ut såhär:

Morgon: jag börjar morgonen med att promenera till jobbet och det tar drygt en timme, efter det tag jag en shake med whey80 och havregryn.

Förmiddag: fikarasten på jobbet så tar jag kesella och funlight, yummi! =)

Lunch: Ofta medtagen matlåda med tex fullkornspasta och köttfärsås.

Eftermiddag: kesella igen innan jag åker in mot stan för träning eller traskar hemöver.

sen om jag tränar eller kör spinning blir det en whey80 direkt efter det också.

Middag: Det står på matsedeln =)

Det jag har tänkt göra är att stoppa in 3st styrketärningspass, men vet inte om jag ska göra det än.

Isf kanske jag ska stoppa in dom på tex måndag tisdag och lördag?
    Vet dock inte när jag ska köra ben, då ben samma dag som spinning inet är nån höjdare.

Reflektioner över detta?

Kanske ska säga att jag är ute efter att tappa vikt, det är prio ett, att börja köra styrka kanske man ska vänta med till man gått ner och närmat sig sitt mål?

Ändringar som står på schemat är också mer grönsaker i matlådorna! broccoli och såna ”härikovertsbönor” here i come =)

Jag har faktiskt inte tänkt väga mig på länge, utan jag har tagit farm sambons måttband och fått fram dessa deprimerande siffror:

Bröst 113cm

Mage 122cm

Överlår 67cm

Dom ska ner, rejält.

Vore skoj med lite feedback och tankar i tråden här, skulle kännas lite skönt =)

Mvh
    Sukram

Kan nämna att jag vägt som mest 132kg men är nu nere kring strax över 100.

Mitt första mål är att väga 90kg.

GRATTIS till en enastående viktminskning!
    När hade du tänkt uppnå ditt första mål att väga 90?
    Du väljer ju själv hur ditt träningsschema ser ut, men jag tycker det ser mkt ut med 3 spinningpass i veckan.. Varför inte köra vanlig styrketräning två dagar och spinning 2 dagar (inkl då du har skrivit in bodypump). Med mer muskler ökar du fettförbränningen. Min egna åsikt är även at det ser snyggare ut med en vältränad kropp än bara en kropp om är smal.

Det verkar också som att du äter ganska lite. Efter träning kan du t.ex. äta en banan + proteindrink. Hur mycket kesella äter du till mellanmål? och vet du ungefär hur mkt du äter till lunch och middag?

Jag ska med ner i vikt endel så nu kör vi så klarar vi detta :emo-thumb

Charlotte_ wrote:
    GRATTIS till en enastående viktminskning!
    När hade du tänkt uppnå ditt första mål att väga 90?
    Du väljer ju själv hur ditt träningsschema ser ut, men jag tycker det ser mkt ut med 3 spinningpass i veckan.. Varför inte köra vanlig styrketräning två dagar och spinning 2 dagar (inkl då du har skrivit in bodypump). Med mer muskler ökar du fettförbränningen. Min egna åsikt är även at det ser snyggare ut med en vältränad kropp än bara en kropp om är smal.

Det verkar också som att du äter ganska lite. Efter träning kan du t.ex. äta en banan + proteindrink. Hur mycket kesella äter du till mellanmål? och vet du ungefär hur mkt du äter till lunch och middag?

Jag ska med ner i vikt endel så nu kör vi så klarar vi detta :emo-thumb

Tackar, jag är själv rätt stolt över nedgången faktiskt =) Men jag har ett gäng kilo kvar innan jag är ”nöjd”

Jag tänker nog baka in 3dagar styrketräning, men jag vill verkligen inte talla på min spinning, det är så förbannat roligt! STyrketräningen går ju att kombinera med spinning (förrutom benpasset bör man ju inte köra samma dag)

Jag äter 250gr på förmiddagsfikat och 250gram när jag slutar jobbet, jag gör av med en ”lidl-burk” varje dag.

Det där med hur mycket jag äter till lunch och middag är ju lite svårare, men jag har försökt dragit ner på portioner mot för mitt tidigare liv och väljer alltid fullkorn när det gäller ris och pasta.

Jag håller med dig, nu kör vi =):up:

Idag Måndag 15/1

Promenad till jobbet som vanligt ca 1 timme, sen en whey80 med lite grovt havregryn i.

Fikarasten var det kvarg 250g

lunch ris och 2 skivor helstekt kotlett.

eftermiddag 250g kvarg, sen promenad på ca 1 timme till stan, och där sen 1 timme spinningpass. Efter det whey80 och havgregryn.

Där är jag nu! nu blir det mat! jag är vrålhungrig!

Kändes riktigt bra på spinningen idag, så skönt att köra till man blir fullständigt urpumpad.

Nu blir det mat och modo på sportradion =)

Det ltåer ju bra, jag har själv också kört spinning idag så jag vet vad du menar med att vara ”urpumpad”

Så din tanke är att du ska träna 5 dagar/vecka eller har jag förstått fel? Haha det låter som du är lite kräsen ang när du är ”nöjd” :p

kör nu hårt

Charlotte_ wrote:
    Det ltåer ju bra, jag har själv också kört spinning idag så jag vet vad du menar med att vara ”urpumpad”

Så din tanke är att du ska träna 5 dagar/vecka eller har jag förstått fel? Haha det låter som du är lite kräsen ang när du är ”nöjd” :p

kör nu hårt

Nja, som det ser ut nu är det måndag, tisdag torsdag och lördag, sen ska jag även peta in styrketräning på 3 av dessa hade jag tänkt.

5ggr i veckan är ju lite mycket kanske, lite social ska jag vara hemma också =)

Du hade nån fundering kring kvarg-intaget i förra inlägget?

Mjo men det låter ju bra med 250 g/mellanmål, det är iaf inte för lite… :)

Charlotte_ wrote:
    Mjo men det låter ju bra med 250 g/mellanmål, det är iaf inte för lite… :)

Jag brukar peta i grova havregryn även i kvargen faktiskt, mättar prima!

Idag Tisdag 16/1

Idag blev nästan identisk med gårdagen.

Promenad till jobbet ca 1 timme
    wheyshake

fika kvarg

lunch helstekt kotlett och ris

eftermiddag kvarg

sen promenad in till stan på 50 minuter, och ett 45 min spinningpass.
    whey80shake

och nu är jag hemma, är på väg in i köket och ser vad som finns =)

Onsdag 17/1

Morgon Idag var det vilodag, dvs promenad till jobbet och sen whey80 och havregryn till frukost.

Fika Kvarg och havgregryn i.

Lunch Rårakor som sambon hade jgort, goda men lite tråkiga att äta utan lingonsylt som jag glömde =(

Eftermiddagsfika kvarg och havregryn

Jag fick sjukts av chefen hem då jag har fått skavsår på lilltån =( fattar inte, har hur många mil som helst i dessa skor, så får jag helt plötsligt skvarsår.
    Nåja ska tejpa ikväll så går det fint att gå till jobbet imorron igen.

Middag fullkornspasta och 4 skivor nykelhålsfalukorv =) halva tallriken med herikoverts (vet inte hur det stavas riktigt) och broccoli.

Som sagt blev kvällen extermt lugn, jag och tjejen la oss till maten och tittade på nya Beckfilmen som heter Gamen

Nästa träning blir faktiskt inte förrän lördagsmorgon då det blir Core + spinning.

Jag hade tänkt gå på spinning imorgon torsdag då dom har ett temapass med ”filmmusik” som jag tyckte lät skoj, men samtidigt bjöd gymmet på bio, så jag tar med polaren och ser rocky balboa på bio istället =)

Simma lugnt!

Torsdag 18/1

Idag blev det inte så många knop, jag tjuvåkte med sambon till jobbet, glömde matlådan så jag fick beställa mat på jobbet =( oxpytt som säkerligen var jordens kaloribomb, jag åt halva sen var det tvärnit i magen.

Efter jobbet gick jag till stan vilket tar ca 50 minuter, såg på bio med en god vän.. åt popcorn och hade fkatiskt med mig funlight blandat till bion (snålt kanske=))

Alltså inget speciellt idag.

Mitt whey 80 börjat ta slut, jag har hallon nu, undra vilken smak man ska slå till på sen?

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.