Bygga massa i vinter

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Bygga massa i vinter

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 331 through 345 (of 532 total)
  • Author

Körde armar idag. trots jättelite kolhydrater fick jag skitbra pump:D

Värmde upp med lite reppushdown och kick-backs.

Smalbänk

50×15
    70×12
    80×10
    90×7
    90×6
    100×3 pb
    Jag kör mycket längre tid i den negatvia fasen av övningarna nuförtiden, det känns som att skaderisken på axlar framförallt minskar markant då.

Frenchpress

47,5x 7,6,4,6

4an berodde på att jag precis innan supersetade med hantelextension bakom huvudet
    10×10.

Dips

82×12
    103×5
    82×8

var riktigt trött här.

Pushdown

75×8
    30×12
    30×12 1a setet var i cc och det andra i viktmagasin.

Bicepscurl

13×12
    17×12
    20×10
    23×8
    25×6
    20×7

Ez-curl

42,5×12
    47,5×9
    52,5×6 pb tror jag och handleden kändes ok.

scottcurl maskin

90×13
    115×7
    115×6 Detta var nog den värsta pump jag upplevt.

Var bra pass idag och hantelcurlarna var striktare än förra veckan och smalbänkarna var absolut inget studs på så jag är nöjd.

Shit vilka vikter du använder i smalbänken. Bra curlat också, är det strikta reps med så är det ännu mer imponerande. :up:

Idag pangade jag ben, det kändes bra.

Värmde upp: 3 set benspark superset med 3 set sittande lårcurl.

Hacklift

100×12
    125×8
    150×6 pb
    150×6

Stela mark

70×10
    110×10
    130×7
    130×6
    70×10 här gjorde jag inte full rom utan hade stången bara i dragläget hela tiden, skakade fint.

Benspark

80×12
    100×7 pb o fullmag.

benpress

280×12
    300×7
    260×12

liggande lårcurl

60×15 gubben som satt bredvid la handen på och tryckte ner när jag körde så det blev lite extra:D
    70×8
    70×7 fullmag

Kände mig sedan klar, nu är det 400g alaska pollock, 2 ägg, 10g olivolja och 150g ärtor på menyn, sjukt mycket curry ochg glömde salt så det smakar skit ändå:D😀

Idag körde jag cardio (promenad) 70 min i snöstorm, det gick bra och var riktigt skönt när det var över. Har kört en lågdag idag, 2800 kcal vilket jag har tänkt att göra alla vilodagar.

Idag gick jag och la mig i sängen efter frukost, som jag brukar göra på lördagar då jag vill sova 13-14 timmar, men ändå ha lite koll på mattiderna, jag vaknade av att jag drömde konstigt och jag gick igenom allt jag skulle äta och träna närmaste dagarna och räknade kalorier i sömnen, helt störd. vaknade när katten bet mig i armen och jag kände mig illamående och fruktansvärt yr i huvudet. Mätte blodsockret och det låg på 1.9..Jag gick utan medvetande in i köket svepte mjölken i mjölkpaketet och hittade en gammal bulle i frysen jag tuggade i mig..När jag sedan vaknade ur mitt tillstånd så var jag tvungen att kolla på blodsockermätaren om jag varit låg eller inte och det hade jag..

Detta beteende är precis det jag fick innan jag hamnade i koma förra gången. då hade jag 1.7 i blodsocker och det innebär att jag var 0.2 mmol/l att hamna i en liknande koma. Jag var själv hemma förutom min 10 åriga syster och jag bor i ett eget hus så det kunde ha gått riktigt illa om inte katten hade väckt mig. Den största risken vid sånt här är döden, då hjärnan stänger av då det inte finns någon energi till den. Detta har hänt en annan person med diabetes där jag bor och efter en fylla hamnade hon i koma och låg i respirator i 15 år innan hon dog.

Körde bröst och vader, gick helt okej.

Bänkpress

50×20
    60×15
    80×10
    90×6
    100×5
    110×3
    115×2

Sned hantelpress

33×8
    39×7
    42×6 pb
    45×4 pb

Dips

KVx6
    KVx6 fail på sista

Decline bänk i smith

90×8
    90×7
    90×7 denna kändes skitbra idag

cabble crossovers

3 set

Donkey raises i maskin

4 set med bra kontakt

sittande vadpress

4 set

Det var knappt ingen pump idag, men det gick hyfsat. Hade hoppats på en 3a på 115, men det blev 2 ist. Incline hantelpress funkade ganska bra, vet inte om det var pb, får kolla bakåt i journalen.

Usch, låter hemskt att vara så nära komatillstånd. Det får en ju att vakan till och inse hur skör man är på dessa låga blodsockernivåer.
    Jaså du har även hamnat i koma? Det tror jag att jag har gjort en gång, vaknade efetr en blöt kväll hemma hos en kompis, eller ja. Jag vaknade ju inte, gick inte att väcka mig så de ringde min morsa som är sjuksköterska så hon åkte hem till mig, hämtade en glukagonspruta och sen till kompisen och körde den i låret på mig. Vaknade som om ingenting hänt typ 10 minuter senare….

Dock har jag haft 1,9 mmol/l många gånger men funkar ändå hyfsat och minns allt jag gör, har även haft 1,7 mmol/l som lägsta värde en gång och då var jag inte snygg kan jag lova. Fast fortfarande medveten nog att käka lite druvsocker.

Angående ditt senaste pass så ser bänkpressarna riktigt bra ut, du har verkligen ökat ordentligt där. Ska du fortsätta med låga reps på såpass höga vikter? Det ger iaf mig en riktigt träningsboost så jag älskar det. :) Kanske är lite viktkåt!

Jag är viktkåt som fan. Ska inte köra bänk på ett tag nu, blir mer hantelpressar, dips och lite snebänk. Då blir det automatiskt högre reps, men under diet tycker jag det är svårt att hitta det riktiga trycket att göra 10 reps, utan då blir det 6 och neråt och det är det jag trivs bäst med och känner att jag ökar bra.

Funderar på att börja köra Max-ot igen. Det går fort att träna, inte för att jag har ont om tid. Jag tror dock på korta pass och jag gillar att köra tungt. Kanske ska ge det 6 veckor och sen byta igen. Det var pga svacka som jag bytte och den kom jag ur snabbt när jag bytte schema, så om jag skulle pröva igen så kanske det skulle funka…

anders172 wrote:
    Funderar på att börja köra Max-ot igen. Det går fort att träna, inte för att jag har ont om tid. Jag tror dock på korta pass och jag gillar att köra tungt. Kanske ska ge det 6 veckor och sen byta igen. Det var pga svacka som jag bytte och den kom jag ur snabbt när jag bytte schema, så om jag skulle pröva igen så kanske det skulle funka…

Även Max-OT har sina brister, pröva göra ett eget schema efter lågreps princip istället, bygger fan så mycket mer! :up:

edit: Få set och lågreps :) Dvs. korta och intensiva pass.

N0rd1N wrote:
    Även Max-OT har sina brister, pröva göra ett eget schema efter lågreps princip istället, bygger fan så mycket mer! :up:

edit: Få set och lågreps :) Dvs. korta och intensiva pass.

Tror du har rätt där. Jag tänkte också så att jag gör som jag gjorde förra gången jag höll på med Max-Ot. Lite fler set på ryggen och benen. Sen tycker jag att en del av övningarna är lite dåliga, jag skulle aldrig köra kick-backs om jag hade 6 set att lägga på tricepsträning.

anders172 wrote:
    Tror du har rätt där. Jag tänkte också så att jag gör som jag gjorde förra gången jag höll på med Max-Ot. Lite fler set på ryggen och benen. Sen tycker jag att en del av övningarna är lite dåliga, jag skulle aldrig köra kick-backs om jag hade 6 set att lägga på tricepsträning.

En del av övningarna är riktigt dåliga.. Kick-backsen är ett bra exempel.

Lycka till! :up:

Tackar, börjar nog om en vecka.

Dagens ryggpass var bra, fick inte till andra setet i mark men..

Marklyft

60×12
    60×10
    110×6
    130×3
    150×1
    170×4 Pb med 10 kg
    170×1 Fan va trött jag var här, 1a reppen va bra, men jag ville inte tappa formen.

Hantelrodd

58×6 pb
    58×6 pb

Latsdrag

100×8 jag vill säga pb för det var jävligt strikt
    105×6
    105×6

Rodd, enarm i maskin

160×6 (170×5) pb
    135×7
    135×8

1 första setet råkade jag lägga på 160 på höger och 170 på vänster, tyckte det va jävligt tungt men jag fick en 5a på vänstern iaf.
    Körde max-ot idag trots att jag inte tänkt börja förräns på söndag, men jag var sugen och det gick riktigt bra, ryggen känns helt sönderstrimlad:D Var ju pb i alla övningar så, det borde kännas. Blev arg efter att jag failade andra setet i mark så jag körde in mp3n och gjorde det i högt tempo och slet. Fan va nice, vila imorn och 70 min promenad, ser fram emot axelpasset på onsdag.

Hittade en gammal lapp där jag skrivit upp mål fram tills sommaren.

Benpress: 350×8
    Mark: 160×8 Done!
    Bänk: 120×4
    Dips: 15
    Chins: 3
    Hantelpress: 45×6 done!
    bicepscurl: 60×6 done!

Chinsen och dipsen kan bli lite jävliga, men med förhoppningsvis lägre bf% så ska det nog går att lyfta upp sin kropp några gånger.

Grymt bra markat! Fina PB både i marken och i hantelrodden speciellt. :up:

Hur länge hade du tänkt köra max-ot nu då? Så länge du utvecklas eller har du en uppsatt tidsplan?

Viewing 15 posts - 331 through 345 (of 532 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.