Bygga massa i vinter

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Bygga massa i vinter

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 376 through 390 (of 532 total)
  • Author

rygg biceps, gick skit.

stångrodd

60×15
    70×15
    90×12
    100×7
    100×7
    60×12

latsdrag

70×15
    85×10
    100×7

rodd maskin

90×15
    135×10

enarmsrodd

90×15
    135×10
    135×8
    135×4 utan vila nästan.

bicepscurl

20×10
    23×5
    20×8

sittande hammercurl

20×10
    20×10

kabelcurl

3 set

12-5 reps

känner mig sliten och inte motiverad till träningen. ska nog vila denna veckan och köra om en vecka igen. får se

Hade tänkt att vila veckan ut, men det är så jävla tråkigt.. Det blir ben imorn, måste ju testa mitt nya bälte:D

Har precis käkat, kycklinggryta och lättglass. Det var riktigt gott. Blir lite promenad sen, igår var det 30 min på crosstrainer.

Dina pass ser bra ut, stark som fasen ! :) Skrivstångsrodd på 100kg!!?
    Grymt!

När jag känner mig omotiverad och känner att idag, denna veckan?
    känns ush inte gymma.

Då drar ja på med techno/trance/dance/linkin park aktigt till musik på hög volym.
    Kör otroligt intensiva, djupa armhävningar, olika breda, klappar mellan upp&ner ibland, så många jag orkar.
    Samtidigt ser jag på youtube på motiverande träningsklipp på Ronnie Coleman, Jay Cutler, Arnold Schwarzenegger, eventuellt läser och ser på filmer där oftast Arnold Schwarzenegger står och förklarar vad träningen betyder för han, och vad andra säger är skönt på gymmet, visar och så vidare.

Kollar även på påseringar, och då jag är ganska aktiv, flåsig, kör jag (försöker) göra samma påser i spegeln (stor väggspegel) bakom datorn, & då kollar jag på påser som ser lite mer ”flashiga” ut, för det är kul tycker jag. (bara för saken skull)

samtidigt disskuterar jag om gym träning med en polare som bor i en helt annan stad men han tränar som jag och har tränat 1 år längre, och jag har tränat med han 100tals gånger för drygt 7månader sen.

Då brukar jag få en jävla lust att gymma igen!
    Sen när jag är på gymmet ser jag till att ta överdrivna andningar, ”ryter” till ordentligt när ja kör tungt och peppar mig själv, skriker till liksom ”KOM IGEN, DET ÄR BARA FRIGOLIT, YEAH 2009! Nothing but a bodybuilder!” eller liknande! :)

Best wishes Abe!

StoreAbraham wrote:
    Dina pass ser bra ut, stark som fasen ! :) Skrivstångsrodd på 100kg!!?
    Grymt!

När jag känner mig omotiverad och känner att idag, denna veckan?
    känns ush inte gymma.

Då drar ja på med techno/trance/dance/linkin park aktigt till musik på hög volym.
    Kör otroligt intensiva, djupa armhävningar, olika breda, klappar mellan upp&ner ibland, så många jag orkar.
    Samtidigt ser jag på youtube på motiverande träningsklipp på Ronnie Coleman, Jay Cutler, Arnold Schwarzenegger, eventuellt läser och ser på filmer där oftast Arnold Schwarzenegger står och förklarar vad träningen betyder för han, och vad andra säger är skönt på gymmet, visar och så vidare.

Kollar även på påseringar, och då jag är ganska aktiv, flåsig, kör jag (försöker) göra samma påser i spegeln (stor väggspegel) bakom datorn, & då kollar jag på påser som ser lite mer ”flashiga” ut, för det är kul tycker jag. (bara för saken skull)

samtidigt disskuterar jag om gym träning med en polare som bor i en helt annan stad men han tränar som jag och har tränat 1 år längre, och jag har tränat med han 100tals gånger för drygt 7månader sen.

Då brukar jag få en jävla lust att gymma igen!
    Sen när jag är på gymmet ser jag till att ta överdrivna andningar, ”ryter” till ordentligt när ja kör tungt och peppar mig själv, skriker till liksom ”KOM IGEN, DET ÄR BARA FRIGOLIT, YEAH 2009! Nothing but a bodybuilder!” eller liknande! :)

Best wishes Abe!

Hehe.. Jafan, du har rätt. Har kollat massa olika BB filmer och grejer. Go musik på hög volym osv. Nu har jag vilat i 2 dagar och är redan skittaggad. Ska bli ett sjuhelvetes benpass imorn. Blir teknik i knäböjen, men i resten av övningar blir det fanimej tungt :D

1 mil promenad nu ikv. trött. ska sova .

sådär nu har jag kört ben

Knäböj

50×15
    60×15
    70×15
    80×12
    90×10 jävla lätt, klarade dagens mål. nästa vecka blir det 100×10 som mål.

vandrande utfall med hantlar

20 kg i varje näve x 2 vändor- fyfan va röven tog stryk, trodde jag skulle dö, men det gjorde jag inte? helt sjukt….

stela mark

60×10
    100×8
    100×15

benpress

190×20 lätt utan stopp.

Jaa, vad säger man.. vikterna är ju bara skit, men kontakten var däremot på topp. knappt trött i quadriceps men röven smärtar. Utfallen var underbara, stela marklyften var goa. Nästa vecka ska jag prova att inte äta 1.5 timme innan utan 3 timmar innan, och bara köra i mig 50g kolhydrater innan, borde funka mot illamåendet? har ni tips mot illamående, dela med er:D Dieten tär på kroppen, kört hårt det sista. blir fyllningskväll idag iaf, hamburgare och choklad och imorgon promenad, 1 mil. Bröst på söndag ska bli riktigt kul.. Att träna med hanzen ger mig mera ork på något sätt, taggad. over and out

edit; ska kolla på green street hooligans 2 nu.. hoppas den är något

ser ut som ett fint, gott fredagspass! :)
    tyckte om de stela marken där!
    Jag har aldrig kört stela mark, men ska göra det nästa gång minsann! för första gången!
    Ha en fortsatt trevlig helg :D

StoreAbraham wrote:
    ser ut som ett fint, gott fredagspass! :)
    tyckte om de stela marken där!
    Jag har aldrig kört stela mark, men ska göra det nästa gång minsann! för första gången!
    Ha en fortsatt trevlig helg :D

tacktack, blir vila imorn och bröst på söndag. Det är gött de. stela mark är grymt för baksida lår. blir tyngre nästa vecka dock.

Bra pass Anders, grymt att du klarade ditt mål utan bekymmer! Att slänga på ytterligare 10kg nästa vecka ska väl knapapst vara några bekymmer då? :)

Utfall är ju så sjukt jobbigt så förstår om den tog bra.

Jag hoppas jag klarar det. 90×10 var ungefär lika jobbigt som 80×10 förra veckan och det finns nog 4-5 reps till att plocka, men jag blir lätt viktkåt och tekniken är inte 100 %.

Glömde vaderna också, kolhydratsbrist:D

donkeymaskin

5 set 7-20 reps

stående vadpress

3 set runt 12-15 reps

Jag kan aldrig bestämma mig, men nu kanske jag har lyckats.

bröst körs söndagar
    ben körs fredagar
    rygg, biceps mån-tis
    axlar, triceps- ons-tors

inte bestämd dag på de andra passen, men då får jag chans att känna efter hur kroppen vill.

dagens mat.. Blev ätarkväll.

frukost: 2dl havregryn, 2dl mjölk, 2 ägg, 1 dl proteinpulver, omega-3, antioxidanter, vitaminer
    mellanmål: kaseindrink
    Lunch: kycklinggryta (200g kyckling) quinoa
    middag: 3 ägg, räkor, olivolja- omelett 3 riskakor med skinka.
    efter träning: 1 proteindrink, varm choklad
    middag2: 3 mackor med kalkon, 3 dl lättyoghurt
    kvällsmat: 2 dubbla hamburgare, 100g digestivechoklad
    nattmat: 250g keso, 2 kiwi, 1 clementin, 2 dl mjölk

Det var det. Lite överskott blev det nog till slut.

mat igår

frukost: 2dl havregryn, 2dl mjölk, 2 ägg, 1 dl proteinpulver, omega-3, antioxidanter, vitaminer
    mellanmål: kaseindrink
    lunch: 300g stekt strömming och grönsaker
    middag: 2 burkar tonfisk, 2dl grekisk yoghurt och dill i det.
    kvällsmat: kycklinggryta och 75g nudlar, sallad, pepsi max. kanske 350-400g kyckling blev jävla mätt iaf.
    somnade vid 10.
    35 min cardio också

idag är det bröst och vader.

Piskade brösten idag, fan va gött.

Bänk

50×25
    60×20
    70×10
    90×6
    110×3
    120×2 med hjälp, men PB

sned hantelpress

30×10
    37×8
    42×4 -inte så bra teknik
    45×4- mycket bättre

Dips

5
    4

Snedbänk i smith

60×17
    80×10

negativ snebänk i smith

110×5–>80×5

Kommentar: Gött med pb i bänken, känns som jag är på rätt spår igen. Den negativa bänken var helt sjuk, jag ville gråta, men kan ju inte skämma ut mig helt. 5 sekunder neråt och snabbt upp med hjälp, brösten skakade av glädje och jag har aldrig upplevt någon liknande pump.

edit: vaderna är inte att förglömma

stående vadpress

5 set avslutade med dubbeldrop.

sittande vadpress

4 set.

Ser bra ut!, jävla starka boobies :P (diggar dina 25&20reps)
    blir sjukt sugen på dra nu och gymma men det är nog inte smart när man har ont i sin halsmandel :(
    Grattis till PB! :D

StoreAbraham wrote:
    Ser bra ut!, jävla starka boobies :P (diggar dina 25&20reps)
    blir sjukt sugen på dra nu och gymma men det är nog inte smart när man har ont i sin halsmandel :(
    Grattis till PB! :D

tack så mycket.. har du haft problem med det innan? Du får väl operera skiten om det inte blir bättre annars, men då måste man ju vila länge..Dina pass kanske kräver lite vila:D Så det är nog inte negativt att få några dagar ibland även om man kryper på väggarna.

Viewing 15 posts - 376 through 390 (of 532 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.