Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Cagners journal 2006
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
16 maj, 2006 at 21:44 #954838Anonym anvandareMembersommarsol1983 wrote:hehe va roligt de sista få ett flyplan i huvet,,,
haha ja vist var det…ibland kan man allt komma på roliga saker…även om det inte är ofta
15 augusti, 2006 at 21:58 #954839Anonym anvandareMemberTisdag 15 augusti
Nu var det alldeles för länge sedan jag var här inne och kikade runt. Det har hänt en hel del på vissa fronter här. BRA BRA!!!Nu har jag äntligen, efter bara 5 månaders väntan, fått en tid hos ortopeden[/b]. I september är det av…gött. Jag hoppas kunna börja träna tills november igen. Det hade vart sååå skönt.
Det händer saker hela tiden. Jag ska börja skolan den 21 augusti på högskolan i Borås. Långa jag ska bli lärarinna…hehe. Har kommit in på lärarutbildningen: mattematik med didaktiskt inriktning 180p. Ska bli kul …tror jag. Hoppas jag tar tag i plugget nu och inte slappar som jag annars är så bra på.
Diesel har åkt tillbaka till sin ägare nu så det blev ganska tomt här hemma. Istället för att hänga läpp äkte jag och min sambo peter till råmossens katthem och såg ut en kissekatt som nu har bott hos oss i en månad. Han heter Gustaf och är världens sätaste och snällaste. Men tyvärr kan vi inte ha kvar honom för vår andra huskatt cilla tycker inte om honom :'(
Om någon vill ha honom så skriv till mig. Jag vill att han ska komma till ett bra hem.Desutom ska vi antagligen skaffa en ny utställningskatt. Jag hoppas att hon e på g nu. Bara 4 veckor kvar isåfall. Ture hade nämnligen en honkatt hemma på besök så förhoppningsvis pluppar det ut några sötnosar i trollhättan snart,.
Jaja nu ska jag äta…har jobbat kväll nu så nu e jag hungrig :ike:
Ha det bra
Pussis
16 augusti, 2006 at 13:13 #954840Anonym anvandareMemberHej frida
Min sambo hade en huskatt när vi träffades. sedan skaffade vi oss en ragdoll som nu är i avel. Gustaf är en huskatt som är helt underbar men nu ska vi ha en hona efter vår ragdoll så det blir lite mycket med 4 katter i en lägenhet + att en av dem (den gamla huskatten) är arg på Gustaf…inte kul alls
Diesel passade vi åt en militär som var i afghanistan och jobbade. Vi hade honom i 6 månader. Han var sååå go. Blandning mellan rottis och schäfer på 1 år. Ska hälsa på honom så snart jag åker upp till karlsborg där han bor.
Jag och min sambo ville ha en sphynx men tyvärr kostar de för mycket. En uppfödare vi pratade med tar 18000 kr.
16 augusti, 2006 at 13:23 #954841Anonym anvandareMemberRyggproblem är aldrig kul. Been there, done that. Har du fått nån diagnos?
Hoppas du blir bättre snart iaf Fina katter.
Mvh
16 augusti, 2006 at 19:45 #954842Anonym anvandareMemberååå va söta de är. Jo vi vill ha en till avel iså fall men det är för dyrt för oss. Nu ska jag måla en vägg här hemma i köket…vi hörs.
17 augusti, 2006 at 22:29 #954843Anonym anvandareMemberMad Alfons wrote:Ryggproblem är aldrig kul. Been there, done that. Har du fått nån diagnos?Hoppas du blir bättre snart iaf Fina katter.
Mvh
Hej!
Ne jag har inte fått det än. Ryggen är väl ok som den är just nu. Gör bara ont när jag sitter still för mycket eller om jag tränar för mycket. Det är axeln jag har mest bekymmer i. Givk omkull med en häst för två och ett halvt år sedan och landade på axeln. MIna fingrar domnar och jag har ont i den när jag ansträner mig eller är uppe och går mycket. Dte kan jag leva med men nu har det börjat göra ont nät jag sover och det klarar jag inte av så nu är det dags att ta tag i det. Ska in till ortopeden nästa månad…ska bli skönt. Skulle tro att det är något som ligger i kläm. Hoppas bara det kan fixa det åt mig.MVh Johanna
17 augusti, 2006 at 22:35 #954844Anonym anvandareMemberhej igen frida!
Sorry …jag han inte skriva klart igår. Höll på att måla om köket och färgen torkade jättefort. Jag tycker de är såå söta kissarna. Jag hälsade på en på min sista utställning och de är så jäkla mjuka och lena. Vill ha en …men det funkar inte med så många katter tyvärr. Får tänka på hur katterna vill leva och de vill ju inte ha för många kompisar på en liten lägenhet. Ska ju skaffa en ragdoll trill …sedan får det räcka. Ska se om jag kan ta en kull kattungar per år bara för att det är kul. Men inte behålla någon utan sälja vidare. Fast då måste man hitta en fin hane också och komma överräns med ägaren till den….kan bli lite knepigt men jag hopaps det ska gå bra.
Torsdag 17 augusti
Uhh är trött nu och måste sova. Har jobbat kväll nu och ska jobba hela dagen i morgon också. Jag som såg fram emot att vara ledig i helgen innan skolan börjar på måndag men nu ska jag jobba …som tur är så blir det bara mellan 0700-1000 på morgonen både kördag och söndag så jag har massa tid över till annat bra bra. Nepp nu jag ut på balkongen och ta lite luft innan jag går och nanar. Har en jobbig dag i morgon, Ska jobba och desutom bada ”min tant” och städa åt henne. Uhh hoppas det går bra och att hon e på bra humörKram
25 augusti, 2006 at 19:16 #954845Anonym anvandareMemberTjosissen!!!!
Så nu var man äkta student[/b] med massor att göra. Nu efter en vecka känns det görkul..hoppas bara det håller i sig nu. Det är ändå 4,5 år kvar.Åkte till sportlife idag och aktiverade mitt kort till oktober. då jäklar ska det sättas fart KUL
19 september, 2006 at 08:44 #954846Anonym anvandareMemberHar vart hos en massör som har konstaterat att jag har en muskulär scolios [/b](eller hur det nu stavas hihi) i nedre delen av ryggen. Och att jag har en massa knutor[/b] i axexpartiet….huh
Sedan, två dagar senare var jag hos en ortoped[/b], som sade att det inte var något fel på mig och att han inget kunde göra och att jag får leva med smärtan. Jag var inne hos honom i två minuter och han konstaterade att jag var stark….jävla idiot. bara för att man e stark i händer och armar behöver man väl inte vara smärtfri….:evil:
Ska till en annna ortoped på sahlgrenska förhoppningsvis.
Kramen
25 oktober, 2006 at 22:10 #954847Anonym anvandareMemberfasiken. hade ju vart inne och sagt till att jag ville ha mitt kort aktiverat till oktober…så blev det såklart inte…de glömde av att aktivera det. Jag hade så mycket i skolan att jag sade att det var lugnt sså nu ska jag börja istället. Har tenta i övermorgon och sedan är det full fart som gäller. ska bli skönt att äntligen börja nu efter 6 måpnaders vila
kramen
25 oktober, 2006 at 22:10 #954848Anonym anvandareMemberfasiken. hade ju vart inne och sagt till att jag ville ha mitt kort aktiverat till oktober…så blev det såklart inte…de glömde av att aktivera det. Jag hade så mycket i skolan att jag sade att det var lugnt sså nu ska jag börja istället. Har tenta i övermorgon och sedan är det full fart som gäller. ska bli skönt att äntligen börja nu efter 6 måpnaders vila
kramen
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.