Camilla mot Lucia 2006

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Camilla mot Lucia 2006

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 135 total)
  • Author

Nu vill jag ocks

Ett litet pinsamt exempel på formen taget strax innan jul. Inte en markering på ryggen 😮

Denna tråden har jag väntat på…..:emo-thumb

lycka till tjejen,…..bara att sikta framåt och kämpa på…:bb3:

Kram Tess

Wow. Du är skitstark i benpress! Får man fråga vad det är för benpressmaskin och vilken lutning du kör med, samt hur djupt?

Din rygg såg skitbra ut också. Snyggt och visst fan ser man markeringar.

sarbaz wrote:
    Wow. Du är skitstark i benpress! Får man fråga vad det är för benpressmaskin och vilken lutning du kör med, samt hur djupt?

Din rygg såg skitbra ut också. Snyggt och visst fan ser man markeringar.

Tack!

Jag har faktiskt ingen aning om vad det är för benpressmaskin vi har, lovar att jag ska kolla när jag är på gymmet idag. Det är en hyffsat gammal grej i alla fall tror jag. Lutningen ?? kanske 45 grader eller nått ??
    Och det blir riktigt djupa pressar, om jag fuskar så blir det straffreps :D

Hej Camilla,

Vi har inte språkats vid innan tror jag men det får det bli ändring på :D Det ska bli roligt att följa din tråd och din utveckling under det kommande året. Kämpa på nu så att jag har någon till att heja på vid Luciapokalen.

Hur ser ditt träningsprogram ut?

Jag tycker ryggen ser riktigt bra ut. Lycka till :emo-thumb

LiMi wrote:
    Hej Camilla,

Vi har inte språkats vid innan tror jag men det får det bli ändring på :D Det ska bli roligt att följa din tråd och din utveckling under det kommande året. Kämpa på nu så att jag har någon till att heja på vid Luciapokalen.

Hur ser ditt träningsprogram ut?

Jag tycker ryggen ser riktigt bra ut. Lycka till :emo-thumb

Hej!!

Mitt program varierar en del beroende på hur mycket jag jobbar, med andra ord hur trött jag är när det är dags för dagens pass. Normalt är uppdelningen i alla fall ungefär (ordningen varierar):
    Rygg (ev. biceps)
    Axlar (ev. biceps)
    Ben
    Bröst/triceps

Mage och vader tränas de dagar det finns tid och ork, vader en gång i veckan, mage två gånger för det mesta. Bicepsen hör hemma på rygg eller axeldagen beroende på hur ryggpasset ser ut. Om jag kör marklyft så flyttar bicepsen till axeldagen, inte en chans att orka även biceps efter några ordentliga set marklyft. Jag kör alltid tungt och håller mig mellan 6-10 reps för det mesta. Det är klart, någon gång är man ju nyfiken och testar hur mycket man orkar om man gör en tvåa eller så ;) Jag kör mycket basövningar och inte så mycket maskiner, dels för att vi inte har så många maskiner på gymmet och dels för att jag trivs bäst med hantlar och stänger.

Kul med journal!! Du verkar stark!! Ska bli kul att följa din väg mot tävling! :up:

kul att du ska t

Med risk f

Tack för uppmuntran allihop!!

Linda G wrote:
    Hur många övningar kör du per pass på ett ungefär?

Oftast blir det 3-4 övningar per muskelgrupp men det varierar. Kör jag en riktigt tung basövning som första övning så blir det ofta lite färre övriga övningar det passet.

27 december

Bröst och triceps

Bänkpress
    3 set, max 45 kg * 8 👿

DB press snebänk
    20 kg * 8
    20 kg * 7
    17,5kg * 10

Flyes
    1 set

Pullover
    1 set

Cable
    2 set, max 20 kg * 7

Dips på bänk
    kv + 15 kg * 14, 13
    kv + 5 kg * 16

Cable pushdowns
    45 kg * 8, 8
    45 kg * 7 + 30 kg * 8

One arm pushdowns
    10 kg * ?

Något förvirrat pass när träningspartnern/coachen fick ett ryck och skulle supersetta, göra dropsets och greja. Men tog bra gjorde det i alla fall trots att vikterna inte var så höga. Lite variation har ju aldrig skadat.

Kul att du startat upp en ny journal tjejen :up:
    Tycker dock att det är tråkigt att du dumpade mig såhär inför tävlingsdebuten 👿 Men men… Jag får väl klara mig med de andra tjejerna :happy:

Kör hårt tjejen!!

Kram!

Halloj!
    Kul att du ska tävla , ge järnet! :emo-thumb

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 135 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.