Camilla mot Lucia 2006

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Camilla mot Lucia 2006

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 135 total)
  • Author
    CamillaJ wrote:
    Här kommer gårdagens pass:
    Rygg/trapz/mage

Latsdrag
    35 kg * 12
    45 kg * 12
    55 kg * 8
    65 kg * 4 + 55 kg * 5 + 45 kg * 5

Marklyft, korta
    20 kg * 20
    60 kg * 12
    80 kg * 8
    100 kg * 7
    100 kg * 6 + 80 kg * 6 + 60 kg * ?

Lats i kabel (pulldowns?)Den som nästen ser ut som tricepsövning i alla fall:o
    4 plattor * 10 * 2
    4 plattor * 6 + 3 plattor * 6

Hantelshruggs
    27,5 kg * 12 * 2 set

Crunches i kabel
    15 kg * 15 * 3 set (OK, jag borde inte köra med vikt men det är liksom inget roligt annars…)

Höftlyft
    3 set

Urdåligt resultat på marklyften 👿 Vet inte varför jag är så trött i korsryggen för tillfället. Jaja, nu är det bara att ta nya tag och ge sig till gymmet för ett pass innan nyårsfesten!

Du är då stark i latsdragen ska man då säga ! Kan väl inte vara många damer som leker upp 65 kg i den övningen

stefanh wrote:
    Du är då stark i latsdragen ska man då säga ! Kan väl inte vara många damer som leker upp 65 kg i den övningen

Tackar! Men nog tror jag att det är många tjejer som tränar på de vikterna. Jag tycker mest att jag är klen i de flesta övningar. Kan ju i och för sig bero på att jag är enda tjejen på mitt gym och tränar ihop med en kille som väger nästan dubbelt så mycket som mig :) Men det är lätt att gå upp på höga vikter när man har en bra coach som inte ger sig utan vet att det finns lite styrka till någonstans och inte ger sig förrän man har pressat ut allt man kan samtidigt som man får straffreps om man fuskar med formen….

Men är tyvärr är styrkan i latsen inte i relation till storleken på dem, mina lats är i det närmaste obefintliga :(

Kul att du ska tävla, då syns vi på scenen nästa år :bb2: :D

Hej alla och Gott Nytt År!!
    Första måndagen på det nya året och jag är på väg att kasta ut vågen. Vägde mig i morse för första gången sedan jag ökade kreatindosen + att lördagens och söndagens mat nog inte var den bästa. Vågen visade närmare 65 kg ;) Jaja….kanske kan det komma lite styrka ihop med det vattnet också, vi får väl se.

Jag tror jag har missat att lägga in hur min vardagskost ser ut så här kommer en typisk dag:
    06.00: Havregrynsgröt på mjölk, bär, äggvitor och lite olja.
    09:00: Gröt igen och lite proteindrink
    10:30: Proteindrink
    12:00: Lunch, varierar, men oftast kycklinggryta med ris eller fisk och potatis
    15:00: Keso eller kesella och lite frukt
    16:30: Proteindrink och grovt bröd
    18:30: Middag nr. 1. Som lunchen eller gröt och ägg beroende på om det finns färdig matlåda hemma eller inte.
    Träning
    20:00: Proteindrink och några snabba kolhydrater, beroende på vad som finns hemma.
    21:00: Middag 2, som lunchen men med ganska lite ris/potatis
    22:30: Tonfisk, proteindrink eller lite kyckling.

Det blir väldigt många mål och jag antar att min tandläkare skulle gnälla på mig…men jag har så svårt för att äta mycket på en gång så jag måste sprida ut maten för att få i mig allt. Känns som jag inte gör annat än äter men jag har inte så mycket val.
    Planen är att byta ut drinken 10:30 och 16:30 mot riktig mat alla dagar som jag sitter på kontoret. De dagar jag sitter i rättssalen måste jag hålla mig till drink, i alla fall kl. 10:30 eftersom jag inte hinner äta i pausen.

Så till passet på nyårsafton:

Ben och vader

Knäböj i smith
    50 kg * 10
    70 kg * 8
    80 kg * 5 + 70 kg * 5
    70 kg * 7
    50 kg * 10

Utfall i smith
    60 kg * 8/ben
    50 kg * 10/ben
    50 kg * 8/ben

Benpress
    145 kg * 8 * 2
    145 kg * 6 + 125 kg * 6 👿 Så hemskt för självförtroendet att köra benpress som tredje övning och orka 50 kg mindre än man gör när man kör den som första övning!

Vadpress i benpressen
    125 kg * 10 * 3

Benspark
    60 kg * 7
    45 kg * 8
    45 kg * 6 + 30 kg * ?

Och nu tittade jag på vad vi har för benpress, det är en Gymleco (eller hur det nu stavas?)
    Rätt OK pass, jag var i princip ensam på gymmet, ingen annan verkade vilja träna på nyårsafton så jag valde knäböj i smithen för att inte råka ut för en olycka :) Annars trivs jag bäst med fri stång i den övningen.

H

Tess wrote:
    ganska skönt med gymmet för sig själv väl 8)

Ja, visst är det skönt att vara ensam när man tränar. Ibland känns det i och för sig tryggt att veta att det finns någon mer i närheten, som för några veckor sedan när jag fastnade med bänkpresstången över bröstkorgen 😮
    Men jag är faktiskt ensam rätt ofta på gymmet, eller så är det en eller två killar där och då behöver man knappast trängas. Skulle aldrig klara av att byta till ett gym där man får vänta på maskinerna eller hantlarna!

Rättssal.. Låter intressant! Vad exakt jobbar du som?

Linn wrote:
    Rättssal.. Låter intressant! Vad exakt jobbar du som?

Jag jobbar jurist, närmare bestämt tingsnotarie på en domstol. Jag är lite av ”domarassistent” och har än så länge bara hand om enklare ärenden själv. Men till våren så får jag börja döma i egna brottmål, det ska bli ganska spännande!

You go girl!!! kul att du ska k

CamillaJ wrote:
    Jag jobbar jurist, närmare bestämt tingsnotarie på en domstol. Jag är lite av ”domarassistent” och har än så länge bara hand om enklare ärenden själv. Men till våren så får jag börja döma i egna brottmål, det ska bli ganska spännande!

Ah du är en sån man ser på TV! :D Coolt! :emo-thumb

Lite som ett drömjobb när man var liten :)

Vanessa Frykman wrote:
    You go girl!!! kul att du ska köra byggning , shit va coolt

Jo, jag har insett att jag mer är en byggartjej än en fitnesstjej men jag ska köra bodyfitness också när jag ändå är i farten. Man vet ju aldrig om jag kan bli hård nog för att överhuvudtaget visa mig på byggarscenen. Sen tycker jag liksom att det känns lika bra att försöka köra båda när man är i form. Det är dock inte säkert att jag kör båda samma helg utan byggning på DC och BF på Lucia, vi får väl se. Men eftersom du också satsar på hösttävling så lär vi ju ses!

Jaha, då ska vi se vad för nyttigt som blivit gjort idag:

20 min cykel innan frukost, arg som ett bi för att jag var tvungen att titta på TV istället för min vanliga serie. Datorn borde få stryk!

Bröst och triceps
    Hantelpress
    20 kg * 9 * 2 set
    20 kg * 7 + 12 kg * 6

Pullovers
    20 kg * 8
    20 kg * 7 * 2 set

Dips mot bänk
    kv + 10 kg * 13, 12
    kv * 15

Bröstpressmaskin
    3 set

Bröst i kabel
    20 kg * 8
    15 kg * 7 * 2 set

Tricepspress, rak stång, kabel
    2 set

Tricepspress, enarms, kabel
    2 set

Triceps med rep
    2 set

Minns inte riktigt vad jag hade för vikter på slutet. Jag har fortfarande inte kommit igång med att ta med mig min bok till gymmet utan skriver ner när jag kommer hem istället.

Kul att du ska tävla i byggning!! Byggningen är roligast att se tycker jag, även om BF också är kul att kika på! :) Jag kommer att vara där å kika, så jag får passa på att heja på när du står där på scenen! ;)

Kämpa på tjejen!..

kul att du tänker på byggning med :emo-thumb

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 135 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.