Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Camilla mot Lucia 2006
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
19 januari, 2006 at 10:10 #954271Anonym anvandareMemberCamillaJ wrote:Jag är på väg att bli tokig, min rygg tar död på mig!!!
Kan inte stå, kan inte sitta, kan inte röra armar eller bara vara still heller för den delen…..Det värker HELA tiden i muskelfästet. Min sambo kände på det och det var en rejäl knöl där Blir väl till att lägga pengarna på naprapatbehandling istället för att spara till tävlingsdräkter.Men det mest konstiga är att jag inte känner något alls i ryggen på gymmet. Jo, så fort jag sitter och vilar gör det såklart ont men under själva settet är det hur bra som helst Helt vansinnigt! Det enda jag inte kunde göra idag var dips. Till råga på allt blev det nytt PB i hantelpress, en 22,5:a i varje hand och 8 reps :up:
Jaja, nog klagat, till träningen:
Cykel 40 min på morgonen
Bröst/armar
Hantelpress
Senbänk
Flyes
PulloversTricepspress kabel, enarms och tvåarms
Bicepscurl med Z-stång
Bicepscurl med hantlar, scottcurlsInte världens bästa pass precis men det kan väl ha sina förklaringar….
Maten har inte gått så bra idag eftersom värken i ryggen fått mig att tappa aptiten. Fick i alla fall i mig ordentligt efter passet och kommer upp i kanske 2500 kcal idag.
kan inte jobbet betala för naprapaten då ????Kom igen nu tjejen det kommer gå över och då kommer du bå bättre :emo-thumb
19 januari, 2006 at 10:17 #954272Anonym anvandareMemberUsch vad trist med ryggen Hoppas verkligen att det löser sig!
Ta hand om dig tjejen!Kram!
19 januari, 2006 at 10:48 #954273Anonym anvandareMemberkrya p
19 januari, 2006 at 20:42 #954274Anonym anvandareMemberTack för stöttningen tjejer!!
Tyvärr har jag inga roliga nyheter idag, lika illa som igår. Men jag har bokat tid hos naprapaten i alla fall men fick ingen förrän nästa torsdag eftersom jag bara kan gå på kvällstid. OK, jag skulle kanske kunna ta ledigt men vi har så mycket att göra att jag helst inte lassar över mer på kollegorna än nödvändigt.Idag blev det bara 40 min på cykeln på kvällen, jag är så himla trött.
Och så lite mer gnällande, jag var på apoteket för att fråga efter smärtstillande gel. Hon rekomenderade Zon och sa att den skulle lindra smrtan fort. Fnys, en timma senare är det nästan värre. Då bet Tigerbalsam mycket bättre!
Jaja, kanske ger helgen lite lindring då jag inte måste jobba framför datorn.
Vanessa: jag tror inte jobbet betalar naprapatbehandling, jag jobbar statligt och de vänder ju på varenda krona Men jag ska defenitivt kolla på det!
19 januari, 2006 at 21:42 #954275Anonym anvandareMemberLåter som en lätt muskelbristning:nerd:
Har du svårt att andas?
Vila:(20 januari, 2006 at 06:37 #954276Anonym anvandareMemberFEVER wrote:Låter som en lätt muskelbristning:nerd:
Har du svårt att andas?
Vila:(Nope, inga problem att andas. Tack för omtanken
Jag har hyffsasd koll på vad det är, det kommer tillbaka med jämna mellanrum. Vad som hänt är att jag vid en något vild hästfärd drog ett par kotor snett (eller nått…) och när de ibland kommer i ett spänt läge så tar muskelfästena runt dem smällen och stelnar eller ”knyter sig”. Ungefär så fick jag det förklarat för mig vid första tillfället jag fick det fixat för 8 år sedan. Tydligen får jag röra på mig så mycket jag kan och det enligt naprapaten gör inte träning det värre så länge jag inte gör något som gör ont. På gymmet häromdagen så testade jag lite bara för att se hur ryggövningar kändes och lätta hantelroddar med 20 kg var inga problem.
En korrigering och massage kommer nog att rätta till detta denna gången också men det lär krävas ett par besök innna spänningarna i musklerna släpper helt. Muskler är ju lite tröga, de fattar ju inte med en gång att orsaken till spänningarna är bortaNär jag ändå är hos naprapat och massör är det ju lika bra att ta en genomgång av resten pckså och se om de kan hjälpa mig med mina problem att axlarna är ojämna vilket resulterar i sneda poseringar och ojämn muskelutveckling. Två flugor i en smäll så att säga.
20 januari, 2006 at 06:44 #954277Anonym anvandareMemberH
20 januari, 2006 at 06:53 #954278Anonym anvandareMemberHoppas du känner dig bättre i ryggen snart! Lätta hantelroddar med 20 kg:s hantel.. det hade räknats som TUNGA hantelroddar för min del! 😮 :bb3:
20 januari, 2006 at 07:12 #954279Anonym anvandareMemberTråkigt när man får skador:( Hoppas det löser sig snart…
21 januari, 2006 at 20:30 #954280Anonym anvandareMemberSnabbrapport eftersom jag inte bör sitta vid datorn med mitt rygont.
Igår var jag ock körde ett lätt, uppmjukande pass för rygg/baksida axlar. Mest krut lades på latsen eftersom jag inte har ont i dem.
Latsdrag:
50 kg * 10
60 kg * 8
70 kg * 2 + 60 kg * 6
60 kg * 8Korta marklyft:
70 kg * 10
90 kg * 8 * 3 set
70 kg * 8Stångrodd:
50 kg * 10 * 3 setSmala latsdrag:
60 kg * 8 * 2 setBaksida axlar, X-drag i kabel
10 kg * 10 * 3 setBaksida axlar, rep i kabel
50 kg * 8
40 kg * 8 * 2 setCykel 40 min på morgonen
Ryggpasset var OK men så mycket roddövningar gick inte att göra.
Idag blev det vila för jag var så stel när jag vaknade. Sov nog för länge tror jag så ryggen hann stelna till.
22 januari, 2006 at 21:49 #954281Anonym anvandareMemberInte kan jag hålla mig borta från att fylla i journalen trots ”datorförbud”…..
Idag blev det axlar/biceps/mage
Axlar:
Militärpress i smith
(uppv: 40 kg * 10)
50 kg * 7
50 kg * 5 + 40 kg * 7
40 kg * 11 + flyes: 6 kg * ?
40 kg * 11 + flyes: 8 kg * 9Flyes:
10 kg * 8
8 kg * 12
8 kg * 9
8 kg * 8Rodd till hakan:
20 kg * 13
20 kg * 14
20 kg * 12Kabelflyes bakom ryggen:
10 kg * 8/arm
10 kg * 13/armFlyes och rodd gjorde lite ont i ryggen så det blev ganska lätt där.
Biceps:
Z-stång:
17,5 kg * 10
30 kg * 3 + 27,5 kg * 3
27,5 kg * 6 + 17,5 * 6
17,5 kg * 16Sittande, lutande bic.curl, hantlar:
10 kg * 8/arm
10 kg * 8/arm
8 kg * 9/armKonc. curls med hantel:
10 kg * 15/arm
10 kg * 15/arm
10 kg * 11/armMage:
Höftlyft:
12, 11, 11
”Fällkniv”:
19,16
Crunches:
20, 20, 16Kändes OK trots att jag kände av ryggen lite. Känns skönt att stretcha efter passet och sedan få lite massage.
23 januari, 2006 at 07:34 #954282Anonym anvandareMemberHoppas det ordnar sig med ryggen tjejen ….
kram Tess
23 januari, 2006 at 16:39 #954283Anonym anvandareMemberdu
23 januari, 2006 at 19:27 #954284Anonym anvandareMemberHej tjejer!
Tess: jo, det ordnar sig nog med ryggen. Har ju som sagt ahft det såhär förut och det brukar fixa sig med lite naprapatbehandling och massage.
athleticmia: tack…:o Jag tycker själv inte att jag är starka alls men kanske beror det på att jag sedan jag började träna styrketräning bara kört med min sambo som inte precis lyfter lite….Hans filosofi är att det ska vara så tungt att man i princip dör av varje arbetsset. Och sedan finns det i princip inga mer tjejer på mitt gym vilket ju gör att hur jag än vänder och vrider på det är jag alltid minst (eller i alla fall nästan ) och jag lyfter lättast. Så på nått sätt har jag kanske inte insett att jag faktiskt ”får” vara svagare än alla andra…Men vad tusan, ska man ändå vara där och lyfta kan man lika väl lyfta så tungt det bara går. Det är liksom det som är tjusningen med det hela ju!
Men jag lovar, jag har perioder där jag inte drar i fullt lika mycket som jag gjort veckorna innan ryggontet.23 januari, 2006 at 21:16 #954285Anonym anvandareMemberdu har r
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.