Camilla mot Lucia 2006

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Camilla mot Lucia 2006

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 106 through 120 (of 135 total)
  • Author
    athleticmia wrote:
    du har rätt inställning vad gäller styrketräning låter det som!

:) Jo, förhoppningsvis…..jag har alltid varit en ”allt eller inget” människa så här är det samma sak!

Var i väg för ett mesigt benpass. Fick skäll när jag kom hem för att jag kört knäböj :p Ursäkten ”men jag körde ju lätt” bet liksom inte….

Fria knäböj:
    50 kg * 12
    70 kg * 8
    70 kg * 5 + 50 kg *5
    50 kg * 10

Utfall i smith:
    50 kg *10/ben * 3 set

Benpress:
    Släden + 100 * 10 * 2 set
    Släden + 80 kg * 12

Benspark:
    45 kg * 8
    40 kg * 10, 8

Tja, rätt OK. Kändes inget i ryggen medan jag körde men innan passet var det desto värre :( Jaja, nog gnällt om det.
    I morse blev det 45 min på cykeln också.

Just det, dagens mat också:

2850 kcal, 80 g fett, 285 g kolhydrater och 254 g protein.

Dagens matsedel:
    05.15: Lite BCAA
    Cykel
    06.15: Gröt och ägg
    09.30: Minikeso och banan
    12.00: Potatisgratäng och kyckling
    16.00: Kyckling och frukt (fy på mig, hade glömt att ta med mer kvalitativa kolhydrater till jobbet 👿 )
    19.00: Gröt och tonfisk
    Gymträning
    21.00: Efter träning-drink med proteinpulver och dextros
    22.00: Makrill och några tuggor grovt bröd

Största målet som vanligt kl. 12.00. Hela schemat sprack av väldigt vältaliga advokater i rätten och ett försenat tåg men jag verkar ju överlevt ändå.

du e fan med stark tjejen :bb3:

Haha! Jag känner igen det där med att jämföra sig med killarna. :whistle: Jag känner mig pytteliten och klen när det bara är killar på gymmet.Och de flesta tjejer tränar så mesigt så deras närvaro kvittar. Jag är så trött på att höra att jag är stark för att vara tjej. 👿 Jag vill vara stark oavsett kön! :bb3:

sådär, nu har ryggen fått sig en genomgång.
    Diagnos: spänningar och låsningar i bröstrygg och nacke + riktigt spända, stela och lednsna muskler…precis som jag förväntat mig.
    Nu blir det värme/kyla behandling 30 min/dag så fort jag skaffat värmedyna, stretching minst 3 ggr/dag, främst bröst/framsida axlar (ingen överraskning :) ) rohmboids (vad fasen heter de på svenska : ) och trapz. Och så såklart den vanliga styrketräningen som jag kan fortsätta med precis som innan :up: Sedan får jag väl se över skrivbordet på jobbet så jag sitter lite bättre.

J*klar vad ont det gjorde när hon började lösa upp musklerna ;) Och knakandet i rygg och nacke ska vi inte tala om *aj, aj*. Som tur var styrketränade hon också så det var lätt att prata om träningen, vilka övningar jag får göra osv.

Har i alla fall cyklat 40 min idag och igår, ingen styrka förrän på lördag, kanske inte förrän på söndag pga. tisdsbrist.

Hoppas att behandligen hjälper nu och att du snart är fit for fight igen :)
    Ha en härlig dag!

// Ina

Nu ar jag igang igen….och de svenska bokstaverna fungerar inte pa tangentbordet 👿

I alla fall, torsdag till sondag blev det bara 2 cykelpass, hade inte tid med mer. Sa igar korde jag forsta styrkepasset efter behandlingen och det gick bra. Sjalvklart ar ryggen inte bra an med tanke pa hur illa det var men det ar i alla fall battre. Det var rygg pa schemat igar och passet gick fint men jag holl mig till ganska laga vikter.

4 set marklyft, max 70 kg * 10
    4 set breda latsdrag, max 65 kg * 8
    3 set smala latsdrag, max 55 kg * 9
    2 set hantelshruggs, 25 kg * 10
    1 set hantelrodd men det gjorde ont
    och sa lite bellyback maskin pa naprapatens order.

Segt med mina uppdateringar har….jag har helt enkelt inte tid 👿

Jag har i alla fall tranat pa som vanligt och det ar val inte sa mycket att saga, allt rullar pa och kanns bra. Lite segt att agna en halvtimme om dagen at stretching men det ar val inte sa mycket att gora at det. Kanske kan jag bli en aning smidigare och fa lite batter hallning….men det ar vansinningt trakigt att stretcha!!

Har kapat kolhydraterna lite senaste dagarna for jag har varit extremt vattning. Kanns lite battre nu i alla fall. Jag har nu bara 8 veckor kvar till forsta delen av deffen borjar och jag langtar redan, ska bli VALDIGT skont att bli av med lite extra isolering :p
    Dags att borja leta coach infor hostens tavlingar ocksa :

Hej!!
    Du är stark du!! :emo-thumb Denna journal ska följas!!!
    Ha de bra!!

CamillaJ wrote:
    Segt med mina uppdateringar har….jag har helt enkelt inte tid 👿

Jag har i alla fall tranat pa som vanligt och det ar val inte sa mycket att saga, allt rullar pa och kanns bra. Lite segt att agna en halvtimme om dagen at stretching men det ar val inte sa mycket att gora at det. Kanske kan jag bli en aning smidigare och fa lite batter hallning….men det ar vansinningt trakigt att stretcha!!

Har kapat kolhydraterna lite senaste dagarna for jag har varit extremt vattning. Kanns lite battre nu i alla fall. Jag har nu bara 8 veckor kvar till forsta delen av deffen borjar och jag langtar redan, ska bli VALDIGT skont att bli av med lite extra isolering :p
    Dags att borja leta coach infor hostens tavlingar ocksa :

bra att du tränar på :emo-thumb

😮 sa har det gatt alldeles for manga dagar igen….Ryggen ar battre och traningen rullar pa. Far bli sma updateringar har i journalen nar jag hinner och hoppas pa att jag kan fa igang en mer frekvent uppdatering igen om ett tag.Har mycket att gora just nu. Alldeles for mycket busar ute och springer :D
    Tror nog att senaste manadernas tunga traning borjar synas nu for nar jag var pa kurs var det flera som sa att de sag skillnad sedan forra gangen vi sags! :up:

Har fatt knaboj och utfallforbud ett tag nu for att ryggen ska fa chans att vla sig. Trist men jag antar att det inte ar nagon katastrof eftersom benen inte slapar efter speciellt.

Jaja, nu ar det dags for ett axelpass :bb:

Sådär, nu har jag fixat mina tangentbordsinställningar i alla fall. Kanske går det nu att läsa vad jag skriver :p
    Axelpasset igår gick kanon!
    7 reps med 22,5orna i hantelpress :up:
    och efter ytterligare 3 set pressar:
    flyes (ut- och framsida)
    rodd till hakan
    baksida med rep

Och så vaknade jag alldeles utslagen imorse!!:( Ont i halsen, hosta och snuva!! Fasen också, jag som precis hade tänkt bli lite flitigare med mina uppdateringar här igen. Jaja, jag får väl ägna mig åt min stretching i några dagar så ska jag nog bli frisk snart får vi väl hoppas. Skyller allt på det SPA jag var på i tisdags. Det kan liksom inte vara hälsosamt att ha miniugrader i luften och 40 grader i vattnet….

Varit inne här men inte lämnat så många spår….;)
    Hoppas att strechingen o behandlingen hjälper för ryggen.

Men vad trist att du blivit sjuk:fever: Krya på dig!

Krya på dig tösen : :friends:

Kör tungt tjejen :up: Många killar tycker att det inte går att träna ihop med en tjej, jag säger att det går visst. När jag och Marie träna ihop funka det jättebra och hon var också vädligt stark vilket var kul + men vikten har ingen betydelse, det är kännslan och striktheten som avgör . Keep up the good work lady :emo-thumb

CamillaJ wrote:
    Nu ar jag igang igen….och de svenska bokstaverna fungerar inte pa tangentbordet 👿

I alla fall, torsdag till sondag blev det bara 2 cykelpass, hade inte tid med mer. Sa igar korde jag forsta styrkepasset efter behandlingen och det gick bra. Sjalvklart ar ryggen inte bra an med tanke pa hur illa det var men det ar i alla fall battre. Det var rygg pa schemat igar och passet gick fint men jag holl mig till ganska laga vikter.

4 set marklyft, max 70 kg * 10
    4 set breda latsdrag, max 65 kg * 8
    3 set smala latsdrag, max 55 kg * 9
    2 set hantelshruggs, 25 kg * 10
    1 set hantelrodd men det gjorde ont
    och sa lite bellyback maskin pa naprapatens order.

Viewing 15 posts - 106 through 120 (of 135 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.