Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Camilla mot Lucia 2006
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
12 februari, 2006 at 17:19 #954301Anonym anvandareMember
Hej på er!
Jag ska försöka krya på mig så gott det går, vill ju komma igång med träningen snart igen. Tror jag är lite bättre idag faktiskt. Hostar fortfarande men är inte lika svullen i halsen i alla fall.Jimmy: Jo, visst är det tur att det går att träna med en tjej! Annars hade jag aldrig fått en träningskompis eftersom jag nästan är ensam tjej på gymmet. Enda grejen som ju är jobbig när man tränar med någon som är starkare är att det är svårt att passa i vissa övningar. Jag blir lätt nervös när jag passar i bänkpressen och det ligger 200 kg på stången…..tar styrkan slut…tja, då är ju inte jag mycket till hjälp….
Men jag ska köra på hårt så fort jag blir frisk. Tungt skall det vara annars kan det kvitta!!17 februari, 2006 at 18:25 #954302Anonym anvandareMemberFRISK!
Eller, tja, relativt frisk i alla fall. Mina stämband är långt ifrån friska men de brukar ta en månad eller två på sig att återhämta sig efter en förkylning med hosta. Jag tjuvstartade redan i onsdags med ett lätt rygg/armpass. Kändes riktigt bra, styrkan var det inget fel på även om jag inte drog på för fullt hela tiden.Ska snart iväg för ett bröst/axelpass och den obligatoriska halvtimmens stretching. Är redan less på att lägga så mycket tid på stretching VARJE DAG….men,men…
18 februari, 2006 at 17:17 #954303Anonym anvandareMemberGårdagens bröst/axelpass gick fint. Så även dagens benpass även om det blev väldigt lätt. Just benen är så påfrestande att träna så jag tar det försiktigt till jag är helt frisk. Och så får jag ju inte köra knäböj heller pga. min rygg och då är liksom inte benträningen lika kul!
Idag var jag och fylde i blankett för min licens!! Lite läskigt ju, det blev så verkligt på något sätt. Tur att Lelle och Olle på MM Sports har koll på läget och gav lite tips redan nu, känns som det kommer behövas när man aldrig tävlat förr!
Jaja, nu är det lördagkväll och jag har redan börjat ”ätarkvällen”
19 februari, 2006 at 20:01 #954304Anonym anvandareMemberFörsta lite tyngre passet sedan jag blivit någolunda frisk. Tog det ändå lite lugnare än vanligt och öste inte på fulla vikter.
Rygg/biceps
Korta mark
50 kg * 12
70 kg * 10
90 kg * 8
90 kg * 8
70 kg * 8Latsdrag, breda
55 kg * 12
65 kg * 4 + 50 kg * 7
55 kg * 10Latsdrag, smala
45 kg * 10
45 kg * 8T-bar rodd
20 kg * 12
30 kg * 10
30 kg * 8
20 kg * 10Shruggs, hantlar
32,5 kg *8
27,5 kg * 10Z-stångcurl
stång +15 kg * 10 * 2 set
stång + 10 kg * 12Scottbräda med rak stång
15 kg * 10 * 2 set
15 kg * 8Hantelcurl sittande på bänk
12,5 kg * 8/arm * 2 set
8 kg * 10/armKändes skönt att få ta i ordentligt igen.
Har kommit igång att äta lite mer nu, hade ingen aprit när jag var förkyld. Ska se till att komma över 2500 kcal om dagen nu igen. Måste ju försöka växa lite till innan deffen börjar. Även om jag kommer se ut som en säl på volleybollen den 25 mars…. 😮
19 februari, 2006 at 20:19 #954305Anonym anvandareMemberHej hej, har skummat igenom din journal, kommer hålla ett öga på dig nu:) Måste ha lite koll på vem jag möter i december8)
Så blir det bf också eller bara bb? Får man fråga hur lång du är?20 februari, 2006 at 20:31 #954306Anonym anvandareMemberHej Silvia!
Klart man ska hålla ett öga på sina konkurrenter!
Jag är runt 160 cm så det blir korta klassen i BF för mig. Kommer antagligen köra både BB och BF men jag är inte säker än. Får se hur det går, BF blir det i alla fall, blir jag hård nog utan att jag ser allt för liten ut så kör jag nog BB också, i alla fall på Decembercupen. Om jag sedan klara både BB och BF på Lucia får vi väl se då.Själv då? Vilken klass blir det för dig?
20 februari, 2006 at 21:09 #954307Anonym anvandareMemberMåndag 20 feb
Vilodag
Kost
ca 2400 kcal fördelat på följande: 60 g fett, 240 g kolhydrater, 200 g protein.Övrigt
Börjar få öroninflammation men det ska nog inte påverka träningen allt för mycket. Fördelen är att jag slipper höra allt babbel på gymmet…20 februari, 2006 at 22:18 #954308Anonym anvandareMemberCamillaJ wrote:Hej Silvia!Klart man ska hålla ett öga på sina konkurrenter!
Jag är runt 160 cm så det blir korta klassen i BF för mig. Kommer antagligen köra både BB och BF men jag är inte säker än. Får se hur det går, BF blir det i alla fall, blir jag hård nog utan att jag ser allt för liten ut så kör jag nog BB också, i alla fall på Decembercupen. Om jag sedan klara både BB och BF på Lucia får vi väl se då.Själv då? Vilken klass blir det för dig?
-57? Vad kul isåfall. Då är vi uppe i fem damer! :emo-thumb
20 februari, 2006 at 22:52 #954309Anonym anvandareMemberÖroninflammation? Inte bra!
Det blir BF på FF för min del och jag är 170cm!
21 februari, 2006 at 18:54 #954310Anonym anvandareMemberMirre: Jag tror snarare på -52 för min del, känns som jag kommer vara VÄLDIGT liten när väl all extra isolering är borta. Men vi får väl se, ingen viktfixering här inte, jag kör på för att komma i bra form oavsett vad vågen säger. Och kommer jag ner i -52…tja då slipper jag väl möta dig? Vilket nog vore bra för min del….
Silvia: Ok, inte samma klass för oss då!
21 februari, 2006 at 21:26 #954311Anonym anvandareMemberJaha, så till dagens pass:
Styrka: Axlar/mage
Militärpress i smith (bakom nacken)
5 set, max 50 kg * 9Flyes
3 set, max 9 kg * 10Rodd till hakan med stång, brett grepp
3 set, max 30 kg * 8Baksida, X-drag i kabel
4 set, max 2 plattor * 8Baksida med rep i kabel (? nästan som rodd ?)
3 set, max 50 kg * 66 set mage
Stretch: 35 min. Oj, överträffade nästan mig själv där. Brukar aldrig ens komma upp i de ”obligatoriska” 30 minuterna.
Kost: ca 2400 kcal, 60 g fett, 200 g protein, 240 g kolhydrater. Hmmm, jag tycker jag smällt i mig massa mat idag och så blev det inte mer än så??
Övrigt: Börjar bli sugen på att deffa. Hur man nu kan var sugen på ensidig mat, för lite sömn, evigheter på cykel, trappmaskin och trottoarer :what: Samtidigt förstår jag inte hur tidsschemat ska gå ihop under en deff. Redan nu är det knepigt då jag inte kommer från jobbet förrän 18.30 och alltså från gymmet vid 21 och då har jag inte kört en minut cardio. Sedan ska man ju sova för att orka upp vid 06 igen. Men orkar de som jobbar OCH har barn ska väl jag orka också!
23 februari, 2006 at 07:16 #954312Anonym anvandareMemberOnsdag 22 feb
Ben och vader
Benpress, 5 set max 165 * 8Utfall med hantlar
3 set, max 12,5orna * 9/benKnäböj (med fötterna lååångt fram)
2 set, stång * 12Benspark
3 set, max 70 * 4 + 60 * 4superset med
Lårcurl
3 set, max 65 * 6Sittande vadpress
3 set, max 55 * 10Kost som igår men räknade inte så vet inte exakt
Stretch 15 min. Ooops…
Övrigt Tråkigt benpass utan ”riktiga” knäböj men ryggen ska ju vila från det. Katastrofdag för övrigt, lunchen försenad, inte sugen på att gå till gymmet och det hjälpte inte vad jag gjorde. Drack RedBull, kollade i byggartidning, vilade lite men nej, det där riktiga suget infann sig inte förrän efter ett par set och då gick det riktitgt bra! Hälsn är inte riktigt på topp än, den begynnanade öroninflammationen finns där och behandlingen för den (nässpray) gör mig bara mera snorig! Jaja, ska väl överleva det också.
1 mars, 2006 at 19:45 #954313Anonym anvandareMemberDet går inte så bra med min journal….Jag tränar på men hinner inte uppdatera. Har fullt upp med att planera vår flytt som sker om 20 dagar.
Tänkte att jag därför ”officiellt” lägger ner journalen nu för att förmodligen köra igång med en ny några veckor efter att vi flyttat färdigt. Då är det nämligen dags att påbörja en minideff.Bye bye!
29 oktober, 2006 at 12:13 #954314Anonym anvandareMember:pop:
Inte många veckor kvar nu stumpan!Klampar in och skriver några rader, tycker du har vart grym som har orkat, jobbet så långt bort och sådär, lite extra jobb och mindre tid blir det ju allt.
Men nu blir det ju skönt när jobbet kommer närmare.Om du behöver någon hjälp det sista så säg till, jag hjälper gärna till om det är någonting jag kan göra.
Vet att det betyder mycket.
Dra dig inte ifrån att säga till isåfall.Vi hörs av gumman, kämpa på! :bb:
Snart ska du dra på dig skorna ”på riktigt”
29 oktober, 2006 at 15:27 #954315Anonym anvandareMemberLycka till nu :emo-thumb
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.