chidde’s journal

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 53 total)
  • Author
    B-jay wrote:
    Imponerande med marklyften med tanke på din vikt.;)

du borde trycka upp den kommentaren på t-shirtar och sälja på stan :-D

B-jay wrote:
    Imponerande med marklyften med tanke på din vikt.;)

Jag gillar Akademin.
    Bra folk, och hyfasde priser, jag har iofs bra företagsrabatt där så jag betalar bara 200 spänn i månaden.
    Vet inte vad det kostar på Natilus.

Kör på! :up:

what?! 200 kr i månaden é ju som hittat!
    jag betalar 240 kr/månad på nautilus, men det var längesen
    ska man bli medlem nu kostar det nog 280 kr/månad

Alm wrote:
    du borde trycka upp den kommentaren på t-shirtar och sälja på stan :-D

ja eller hur, det får bli min nya affärsidé så jag slipper vara arbetslös :D

bröst, rygg
    den 25 november 2005

bänkpress
    4×87,5 kg
    6×80 kg
    8×70 kg
    10×50 kg
    8×50 kg

chins
    10
    8
    4

kommentar
    gick sådär idag också, hade väl inte direkt motivation till och träna
    ett jobb är väl det jag saknar mest nu, ska söka lite mer intensivt nästa vecka och hoppas på att det löser sig snart
    sen kan det mycket väl bero på att jag börjar tröttna på det här schemat också, lär vara dags att övergå till ett traditionellt schema och byta lite övningar. har hoppat en del hit och dit, så ett traditionellt schema hade passat utmärkt!!

körde t ex 2 av 4 övningar idag, vetefan vad jag sysslar med :|

bröst, biceps
    den 28 november 2005

bänkpress
    8×80 kg
    5×80 kg
    8×70 kg

lutande hantelpress
    7×27,5 kg
    6×22,5 kg

cablecross
    10×40 lbs
    8×50 lbs
    8×40 lbs

stående skivstångcurl
    1×40 kg
    8×30 kg
    8×25 kg

sittande hantelcurl
    8×12,5 kg
    6×12,5 kg

stående hantelcurl
    6×10 kg

kommentar
    från och med idag kör jag ett traditionellt schema, det blir alltså träning två dagar, vila en dag, träna två dagar osv. tanken är att jag ska kunna koncentrera mig på specifika muskelgrupper med bättre variation

har märkt att jag tappat lite i t ex lutande hantelpress, men jag räknar att öka repsantalet lite inomkort eftersom det var ett BRA tag sen jag körde övningen :)

bicepsen löpte på som vanligt i samma anda, mycket strikt utförande.. även singeln på 40 kg. siktar på att öka rätt så mycket i styrka här eftersom biceps inte är min starka sida, armar överhuvudtaget är inte min starka sida.. därför kommer jag lägga en del fokus på triceps också

ben
    den 29 november 2005

knäböj (djupa)
    8×80 kg
    8×80 kg
    6×80 kg
    10×50 kg

benspark (nautilus)
    10×100 lbs
    8×100 lbs
    6×80 lbs

lårcurl (nautilus)
    8×80 lbs
    8×80 lbs
    6×80 lbs

sittande vadpress
    8×30 kg
    8×30 kg
    6×30 kg

kommentar
    äntligen ett härligt benpass, på mitt förra schema fanns där ingen energi kvar
    nu känns benen möra och skakiga, så det ska vara
    bygger fortfarande mitt schema kring basövningar, tar ut mig så mycket jag kan i knäböjen, sen vad jag kör efter det é lite skitsamma

gjorde även ett löjligt försök till HIIT-träning på cykel efter passet, och det säger väl säg själv att det inte gick så bra :|
    jag var riktigt sugen, men det var inte benen

Några mål i benträningen ?

bröst, biceps
    den 5 december 2005

bänkpress
    6×85 kg
    6×80 kg
    8×70 kg

sne hantelpress
    6×27,5 kg
    8×20 kg
    8×20 kg

cable cross
    spontant för att ta ut det sista

skivstångcurl
    1×40 kg
    10×30 kg
    5×30 kg
    10×20 kg

hantelcurl
    8×12,5 kg

koncentrationscurl
    8×7,5 kg

kommentar
    gick pissdåligt idag, tränade två gånger förra veckan och ätit 2 ggr/dag
    hoppas jag hittar tillbaka snart, surt att det ska gå så snabbt att tappa och så sakta för att gå uppåt. vägde 1,5 kg mindre idag dessutom :(
    helgen har som sagt varit dåligt med mat och fysiskt, har fått helgjobb som budbilschaufför. där förekommer tunga lyft och sen vet jag inte riktigt när man får ta rast och äta, det ska jag ta reda på till nästa gång. samtidigt som jag ska komma på vad man kan ta med sig i bilen :|
    sen var jag ju och tittade på decembercupen också, lång helg som sagt… snacka om att jag var trött när jag kom hem

hoppas att veckan som kommer blir en bättre träningsvecka :up:

Alm wrote:
    Några mål i benträningen ?

ja, målet é ett par timmerstockar :D

haha ;-)

ben
    den 6 december 2005

knäböj
    8×80 kg
    8×80 kg
    8×80 kg

benpress
    8×100 kg
    8×100 kg

benspark
    8×110 lbs
    8×110 lbs
    7×100 lbs

lårcurl
    10×80 lbs
    8×90 lbs
    8×90 lbs

sittande vadpress
    8×30 kg
    8×30 kg
    8×30 kg

kommentar
    riktigt gott benpass idag, gick haltande ut från gymmet.. bra grejer :D
    testade även rodden idag, körde ca 80% av kapaciteten och det blev 271 m på 1:00. tänkte förbättra mig sakta men successivt här, 300 m låter som ett realistiskt mål.. sen får vi se :)

hoppas bara att jag kan träna hela veckan och äta bra så jag hittar tillbaka

rygg
    den 8 december 2005

marklyft
    8×130 kg
    6×130 kg
    10×100 kg

chins
    12
    6
    3

skivstångrodd
    8×40 kg
    8×40 kg
    6×40 kg

sittande rodd
    10×40 kg

sit-ups
    15
    12
    10

mag-maskin (nautilus)
    8×50 lbs

kommentar
    det blev ett gott pass idag, marklyften kändes ovanligt lätta och greppet höll faktiskt oväntat bra det här passet (rb100?). efter marklyften var jag riktigt sleten, chinsen blev sådär.. har blivit riktigt kass på det nu. roddövningar var också sådär, så en sak é säker… jag måste jobba på konditionen så jag kan hålla mig någorlunda fräsch genom passet. nu kör jag iofs rätt intensivt med kort vila emellan seten, men det ska ändå inte behöva vara såhär

provade roddmaskinen idag, 268 m :(

försökte även maxa i bänkpressen, 90 kg kändes ruskigt lätt
    så det blev pang på 100 kg direkt, bommade även idag.. var inte ens nära
    jag hoppas det kommer snart, bara jag spräcker 3-siffrigt så kommer alla högre vikter komma som ett brev på posten.. i can feel it :D

chidde wrote:
    rygg
    den 8 december 2005

marklyft
    8×130 kg
    6×130 kg
    10×100 kg

chins
    12
    6
    3

skivstångrodd
    8×40 kg
    8×40 kg
    6×40 kg

sittande rodd
    10×40 kg

sit-ups
    15
    12
    10

mag-maskin (nautilus)
    8×50 lbs

kommentar
    det blev ett gott pass idag, marklyften kändes ovanligt lätta och greppet höll faktiskt oväntat bra det här passet (rb100?). efter marklyften var jag riktigt sleten, chinsen blev sådär.. har blivit riktigt kass på det nu. roddövningar var också sådär, så en sak é säker… jag måste jobba på konditionen så jag kan hålla mig någorlunda fräsch genom passet. nu kör jag iofs rätt intensivt med kort vila emellan seten, men det ska ändå inte behöva vara såhär

provade roddmaskinen idag, 268 m :(

försökte även maxa i bänkpressen, 90 kg kändes ruskigt lätt
    så det blev pang på 100 kg direkt, bommade även idag.. var inte ens nära
    jag hoppas det kommer snart, bara jag spräcker 3-siffrigt så kommer alla högre vikter komma som ett brev på posten.. i can feel it :D

Hej Chidde!
    Imponerande resultat i förhållande till din vikt. Ser riktigt bra ut på bilden, riktigt atletisk kropp. Man behöver inte vara stor för att ha en snygg kropp, du är ett bra bevis. Keep it up!
    Hur ser kosten ut ?
    MVH Seth Ronland

SethRonland wrote:
    Hej Chidde!
    Imponerande resultat i förhållande till din vikt. Ser riktigt bra ut på bilden, riktigt atletisk kropp. Man behöver inte vara stor för att ha en snygg kropp, du är ett bra bevis. Keep it up!
    Hur ser kosten ut ?
    MVH Seth Ronland

hallåja seth!
    tackar ödmjukast för kommentarerna!

kosten har varit usel, men på sistone har den förbättrats avsevärt
    det blir ungefär 5 ggr om dagen nuförtiden, varav 3 st är lagade
    borde öka maten mer eftersom jag fortfarande inte går upp, men det här får räcka tills vidare. ifall jag hittar ett jobb/sysselsättning lär jag få en bättre rutin, och då kanske 6 ggr blir lättare att hålla

axlar, triceps, trapz
    den 9 december 2005

sittande axelpress
    8×27,7 kg (lätt!)
    7×27,7 kg

sittande sidolyft (nautilusmaskin)
    8×200 lbs
    4×200 lbs
    10×100 lbs

pushdowns i trisse (world class)
    10×5 plattor
    8×6 plattor
    10×5 plattor

pushdowns med rep i cablecross (nautilus)
    10×60 lbs
    8×60 lbs
    10×40 lbs

kondition
    1:00 (281m)
    2 längder grodsim :(

kommentar
    dagens pass gick helt okej, pressarna kändes ovanligt lätta. första gången jag gör så många i andra setet! gick runt och funderade på en go tricepsövning, glömde bort smal bänkpress.. ska försöka komma ihåg det till nästa gång. vad gäller konditionen idag så var den lite sådär, 281m i rodden é pb med 10 m (höhö!) har märkt att den é riktigt bra för flåset och mjölksyran!

sen gjorde jag ett patetiskt försök till att simma, riktigt usel på att simma
    2 längder, sen var jag finished! det var ju inte som back in the old days när man kunde simma 60 längder. simma gjorde jag egentligen för att stretcha ut musklerna lite, hade fruktansvärt mycket träningsvärk lite här och var efter veckans hårda pass så det var det :)

bröst, biceps
    den 12 december 2005

bänkpress
    1×90 kg
    7×80 kg
    5×80 kg
    9×70 kg

sittande bänkpress (nautilus)
    8×200 lbs

lutande hantelpress
    6×27,5 kg :(

skivstångcurl
    10×30 kg
    4×30 kg
    10×20 kg

hantel i scottcurlen
    6×7,5 kg
    6×7,5 kg

kommentar
    tyvärr ett skitpass igen, motivationen låg i botten idag
    helgen har varit lite konstig, läggdags när det var morgon, riktigt kasst med mat osv. men det har varit lite bättre idag, fast fortfarande på dåligt humör
    bättre blev det inte när jag kom ner till gymmet och det var proppfyllt med folk. lek med tanken att du kommer ner och är ur balans redan, sen har du massor med människor omkring dig som snackar mer skit än vad dem tränar, du får vänta på din tur osv… pallar man då liksom?

nej, nu ska jag inte skylla ifrån mig mer… it’s aaaall about me
    jag måste få tummen ur och byta gym nu, det här håller inte
    har varit på nautilus i 4 år snart, på sistone har det kommit en massa puckon som inte förstår var skogränsen går och bara é allmänt jobbiga osv (bara det lilla kan irritera mig, kan ni tänka er?)

känner mig som en tonårsbrud som har min första menstruation just nu, men jag é faktiskt inte sån vanligtvis.. jag blir bara så trött!!
    så.. nu har jag skrivit av mig lite, nya tag imorgon!

yeah baby *visslar nåt om Träningsakademin*.
    Jag kommer sannolikt köra på träningsakademin i höst chidde, så sikta på det, bernie förnyar där nu också. Dom har köpt in massa nytt också, och jag trivs bra där så.

TA BABY *vi får ta att det kostar lite mer*

chidde wrote:
    då var det dags att starta en journal här bland alla proffsen, tävlingsinriktade osv
    själv tränar jag för att må bra typ, i dagsläget finns det inga planer på att tävla i nåt, eftersom det krävs vissa potentialer som jag inte har

träningen har pågått i snart 4 år, under resans gång har jag lagt på mig ca 8 kg muskler och ökat en hel del i styrka. jag hoppas på att lägga på mig ett par kg muskler till, en kroppsvikt på ca 70 kg har jag alltid haft som mål

INFO
    längd: 161 cm
    vikt: 53-54 kg
    ålder: 21 år (3:e april 1984)
    etnicitet: asiat
    gym: nautilus
    träning: ca 4 år

PB
    bänkpress: 1×95 kg (90 kg med stopp)
    knäböj: 1×120 kg (djup)
    marklyft: 1×162,5 kg
    chins: 20 st
    dips: +40 st (djupa)

en bild på formen i somras, ser likadan ut i dagsläget

Hård! :up:

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 53 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.