chidde’s journal

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 53 total)
  • Author
    Incredible1 wrote:
    Hård! :up:

mhm, tyvärr inte samma sak som stor :(
    stor vill jag vara!!

ben
    den 13 december 2005

knäböj
    8×85 kg
    8×85 kg
    6×85 kg

benpress
    10×100 kg
    10×130 kg

benspark
    10×110 lbs
    8×110 lbs
    7×110 lbs

bencurl
    10×90 lbs
    10×90 lbs
    8×90 lbs

sittande bencurl
    10×65 lbs
    10×65 lbs

sittande vadpress
    8×30 kg
    8×30 kg
    8×30 kg

kommentar
    ett helt okej benpass, allt har flytit på idag med bra mat osv
    frukost, två lagade mål, proteindrink och ett lagat mål till har det blivit idag
    ska bara få till lite sömn inatt så ska det gå prima resten av veckan

kom på att jag glömde stretcha benen nu i skrivande stund, men det é väl inte hela världen
    sen é jag i full gång med gymbytet, det står mellan friskis och 24/7
    måste bara komma ifrån nautilus nåt år eller två, klarar inte av att se samma ansikten dag ut och dag in, samt det där eviga stirrandet och snackandet som folk é så bra på där, det é bara o inse att alla inte går på gym för att träna helt enkelt

hoppas på att jag kommer trivas bättre på mitt nya gym iallafall, oavsett om det blir friskis eller 24/7

Vägrar du TA eller :-D?
    Ingen stirrar där iafall.

allt möjligt
    den 16 december 2005

idag var första dagen på mitt nya gym, friskis & svettis
    jag fick en väldans trevlig instruktör, anja heter hon :)
    vi pratade lite och gick igenom min träningsfilosofi där hon lyssnade på vad jag hade och säga, sen hade hon också egna åsikter att tillföra diskussionen och hon verkar ha förstått att träning é ett stort område, svårt att säga vem som har rätt och fel. till skillnad från andra instruktörer som säger: så här é det, det é så du ska göra och kör stenhårt efter sina upplägg som dem har lärt sig på sin 4-veckors intensivutbildning

gymmet då?
    jo, det känns skönt att komma till ett nytt ställe med helt andra maskiner, vikter osv.. men framförallt nya ansikten! samtidigt é det skönt att slippa se vissa puckon på nautilus, men puckon finns överallt så det kommer jag inte ifrån

vikterna kändes ovanligt tunga idag, jag vet inte om det var för att jag gick upp tidigt på morgonen eller vad det var, var i stort sett tvungen att sänka allt med ca 10 kg. kan väl bero på att jag é lite ovan vid grejerna
    bänkpressen kändes ovanligt tungt, testade lite på 70 kg och det kändes som 80 kg. marklyften densamma, gjorde en lätt 8a på 130 kg sist.. idag gjorde jag 4a på 120 kg sen ville tydligen inte greppet mer… crazy
    jag vill minnas att jag gjorde en lätt 6a på 140 kg på ett styrkelyftargym (IH) för några månader sen, med hjälp av en bra räfflad stång och magnesium :)

men men, det känns som sagt lite tungt nu.. jag hoppas att jag hittar tillbaka till mina vikter på det nya gymmet snart och att jag vänjer mig. på måndag kör jag på for real, och då får vi se hur mkt jag verkligen ligger efter med. 100 kg i bänkpress till nyår kan vi fetglömma

chidde wrote:
    allt möjligt
    den 16 december 2005

idag var första dagen på mitt nya gym, friskis & svettis
    jag fick en väldans trevlig instruktör, anja heter hon :)
    vi pratade lite och gick igenom min träningsfilosofi där hon lyssnade på vad jag hade och säga, sen hade hon också egna åsikter att tillföra diskussionen och hon verkar ha förstått att träning é ett stort område, svårt att säga vem som har rätt och fel. till skillnad från andra instruktörer som säger: så här é det, det é så du ska göra och kör stenhårt efter sina upplägg som dem har lärt sig på sin 4-veckors intensivutbildning

gymmet då?
    jo, det känns skönt att komma till ett nytt ställe med helt andra maskiner, vikter osv.. men framförallt nya ansikten! samtidigt é det skönt att slippa se vissa puckon på nautilus, men puckon finns överallt så det kommer jag inte ifrån

vikterna kändes ovanligt tunga idag, jag vet inte om det var för att jag gick upp tidigt på morgonen eller vad det var, var i stort sett tvungen att sänka allt med ca 10 kg. kan väl bero på att jag é lite ovan vid grejerna
    bänkpressen kändes ovanligt tungt, testade lite på 70 kg och det kändes som 80 kg. marklyften densamma, gjorde en lätt 8a på 130 kg sist.. idag gjorde jag 4a på 120 kg sen ville tydligen inte greppet mer… crazy
    jag vill minnas att jag gjorde en lätt 6a på 140 kg på ett styrkelyftargym (IH) för några månader sen, med hjälp av en bra räfflad stång och magnesium :)

men men, det känns som sagt lite tungt nu.. jag hoppas att jag hittar tillbaka till mina vikter på det nya gymmet snart och att jag vänjer mig. på måndag kör jag på for real, och då får vi se hur mkt jag verkligen ligger efter med. 100 kg i bänkpress till nyår kan vi fetglömma

Stången på nautilusgymmet där jag tränar väger 15kg. Kan vara så att den väger standardvikten på ditt nya gym, dvs 20kg. :

Xavier wrote:
    St

bröst, biceps
    den 19 december 2005

bänkpress
    6×80 kg
    4×80 kg
    12×60 kg

hantelpress
    6×22,5 kg
    8×20 kg

flyes
    10×10 kg

skivstångcurl
    10×20 kg
    8×20 kg
    6×20 kg

koncentrationscurl
    6×10 kg
    8×7,5 kg

kommentar
    ruskigt låga vikter passet igenom, skäms verkligen… och jag vet inte riktigt vad som händer. har haft dåligt med motivation, é på dåligt humör rätt så ofta.. nåväl, jag hoppas det vänder snart. kan tillägga att jag har fått jobb som budbilchaufför, det é väl inget jag vill syssla med men det é en tillfällig lösning på min situation, man blir ju ännu tröttare av att sitta hemma.. samtidigt é det många andra som går arbetslösa så jag ska väl egentligen vara glad

anyway, arbetet é tungt… hittills har jag fått leverera ikea-varor, problemet é att man é själv och lastar på, sen hjälper kunden till när man lastar av
    lasta på é väl det jobbiga, vi pratar om dubbelsängar, bokhyllor, byrån, BÄDDSOFFOR.. första dagen på jobbet stod jag där som ett frågetecken och tänkte: ehm? ska jag lasta på det där själv?
    skaderisken é enorm, jag hoppas på att jag hittar en annan sysselsättning asap

nu körde jag iofs det här passet efter en hård dag på jobbet, bättre än så blir det nog inte :(

ben
    den 20 december

knäböj
    8×80 kg
    6×80 kg

benspark

sittande bencurl

vadpress

kondition
    1:00 rodd, 289m :)

kommentar
    har inte skrivit några vikter, för jag minns inte dem
    på det nya gymmet (friskis&svettis) kör dem technogym och det é svårt för mig att jämföra mina gamla resultat med det här, maskinerna känns helt annorlunda dessutom, endast 1-2 maskiner känns bättre än nautilus men det é bara att vänja sig

jag é bara glad över att jag äntligen har bytat gym, det kan vara bra för kroppen att byta maskiner också. lite variation helt enkelt :)
    måste bara köra in dem så jag kan se min kurva, har svårt för att hitta rätt vikt dessutom, men jag räknar med att ge det en månad, sen ska jag nog veta var mina gränser går :)

huvudsaken é ju faktiskt att man blir mör i kroppen efter ett pass, och inte hur mkt av viktmagasinet man tar

senaste nytt
    de senaste passen har inte gått så jäkla bra, allting känns så tungt
    bänkpressarna jag gör suger dase, förra passet gjorde jag en 6a efter en tung dag på jobbat (jämfört med en lätt 8a vanligtvis) idag gjorde jag en 4a *screwy* känns så jävla ruttet

marklyften har jag tappat markant, kunde reppa ganska lätt på 130 kg innan
    idag körde jag 100 kg, sänkt med hela 30 kg!!

jag äter ändå på hyfsat och som vanligt, förstår bara inte vad som händer
    jag vill gärna skylla på att jag har kommit till ett nytt gym med nya människor, nya maskiner och andra vikter.. men det beror fan inte på det
    jag har gjort bra resultat (om inte PB) på andra gym

sen har det iofs hänt lite privata saker här och var utanför gymmet också, befinner mig alltid i ett ’sådär’ humör och har allmänt låg motivation
    men det ska väl inte påverka? nåväl.. jag hoppas jag hittar tillbaka och kan bli bättre, en sån här svacka har jag nog aldrig varit i

nu har jag iallafall skrivit av mig lite :)
    jag låter journalen vara så länge, när jag fortsätter plinta ner mina pass vet ni att den gamle chidde är tillbaka.. med the eye of a tiger :bb2:

ta en vilovecka …motivationen l

riktigt bra … du har visst potential … fortsätt så här ,,, du skulle passa i fitness,, riktigt bra fysik lägga på lite mer muskler,, sen så :)

axlar, ben
    den 9 januari 2006

sittande axelpress
    6×27,5 kg
    5×25 kg

sittande militärpress
    8×30 kg

knäböj
    8×80 kg
    8×80 kg
    4×80 kg

benspark

sittande bencurl

vadpress

sit-ups på bänk
    12
    12
    6

kommentar
    maskinerna känns fortfarande nya och jag kommer aldrig ihåg vikterna jag kör på. har bara satt pinnen där jag tror den sitter bra och pumpat, ska ta tag i det nästa gång.. annars får jag skriva ner det på plats så jag har nåt att jämföra

kämpar fortfarande för att få tillbaka styrkan, axelpressarna känns tunga som ni ser.. jag gjorde ju en lätt 8a på 27,5 kg innan, vill gärna skylla på obekväma gummihantlar men jag skyller faktiskt på mig själv. en vacker dag spikar jag 8an igen ska ni se :)

knäböjen börjar kännas bra igen, blev lite mör på sista setet men 3×8 80 kg känns väldigt nära. har man gjort det förut kan man göra det igen
    men overall ett bra pass, det var en lätt dag på jobbet idag med några småpaket som skulle levereras, så det kan bero det

sen har jag ett schema som jag tänkte testa, där jag prioriterar armarna
    allt behöver utvecklas, men jag tycker att armarna släpar jämfört med det andra. vilket också visas på vikterna jag kör när jag tränar armar

dag1: bröst, rygg
    dag2: axlar, ben, (mage?)
    dag3: biceps, triceps

har återgått till dc-principen tillsammans med mitt eget hittepå, jag ökade ju som mest under den perioden så jag tyckte det var värt att testa det igen
    alltså… tunga basövningar, kort vila, stretching
    ett löpande schema där jag har en dag vila mellan tillfällena, vilket innebär styrketräning 3-4 ggr/vecka

ha det fint allesammans, gott nytt år på er!

Sam jr: ja, det ligger nåt i det du säger.. jag var väl lite trött. men nu har jag ordnat med sakerna utanför träningen och det börjar arta sig. så förhoppningsvis kommer motivationen stegvis tillbaka :)

voggan: jag var inne på fitness ett tag, men den senaste tiden har jag blivit jäkligt kass på chins/dips och min kondition kan jämföras med en 50-årig gubbe, + att jag saknar ~10 kg muskler för att inte se rolig ut på scenen. jag var ju på decembercupen och tittade, visst blev man sugen… fast nånstans ringde en klocka och så vaknade man till verkligheten igen. ingen på scen väger 5x kg, inte ens i fitness :)

inte så många som är så korta som du på scen heller, handlar ju om din fysik, inte din vikt. Kan du visa upp en grym fysik på 57-60 kg så spelar det absolut ingen som helst roll….

dc är ju rätt slitande, tror det kan vara lite halvdåligt att köra det upplägget allt för länge, kanske läge att köra 6-4-6 veckor eller nåt, dvs 6 dc-4-vanliga-6-dc eller nåt..

biceps, triceps
    den 10 januari 2006

skivstångcurl
    8×30 kg
    4×30 kg
    8×20 kg (eller var det 25 kg? aja, spela kula)

hantelcurl
    6×12,5 kg
    8×10 kg
    8×10 kg

rep i trisse
    3 set

dips
    20x
    20x
    10x

pushdowns
    8×30 kg

pushdowns (rep)
    8×12,5 kg
    6×10 kg
    10×7,5 kg

frenchpress
    5×20 kg
    10×30 kg

mage (!)
    12 sit-ups

kommentar
    ännu ett schysst pass, kände mig pigg idag så jag sket i vilodagen
    bra med mat och sömn + ledig från jobbet gjorde sitt

känns bra i armarna nu, lite starkare dessutom. inte så konstigt eftersom jag alltid brukar köra armarna sist annars. nu hoppas jag på att det ska hända lite när jag har lagt det på en egen dag. körde lite mage idag också för ovanlighetens skull… träffade rassk från forumet så det blev lite lallande hit och dit innan jag drog hem, höhö!

Alm: jag kör ju inte helt efter dc, så jag tror det é lugnan… men jag lär byta efter några veckor igen

bröst, rygg
    den 13 januari 2006

bänkpress
    5×80
    8×70
    10×50

marklyft
    1×100 kg
    1×130 kg
    1×150 kg
    6×130 kg
    10×100 kg

chins
    8×15 kg
    7xkv
    5xkv

kommentar:
    ett medelmåttigt pass, längtar fortfarande tillbaka till 8an på 80 kg i bänken. pendlar väldigt mycket fram och tillbaka, vissa dagar é jag nära och andra dagar é jag väldigt långt borta. marklyften börjar kännas okej igen, lyftet på 150 kg kändes väl hyfsat lätt. men fortfarande, greppet é inte det bästa.. även om jag har klämt lite på rb100an, klarade 0 reps när jag fick den.. nu gör jag 7 med vänstran och 17 med högran fast jag tycker ändå inte att greppet har förbättrats när jag markar. jag får köra ett pass på IH nån dag så jag kan testa med magnesium och en bra räfflad stång igen, sist studsade ju 6×140 kg lätt som en plätt :)

lite surt att arne har slutat sälja rbgrippers, hade velat ha en tyngre och kört 2-3 reps på. innan hade han möjlighet att komma inom helsingborg, ska jag ha en nu får jag åka till lund och det pallar jag inte. PLUS att jag måste hosta upp 40 kr till på något jag redan tycker é för dyrt :)

inte för att 40 kr é nån avgörande summa, men principsaken stör mig

axlar, ben, mage
    den 14 januari 2006

sittande axelpress
    7×27,5 kg (yeah baby!)

militärpress (sittande)
    8×30 kg
    6×30 kg

benpress
    6×100 kg
    6×150 kg

knäböj
    10×60 kg

benspark
    8×30 kg
    8×30 kg

bencurl
    8×30 kg
    8×30 kg

vadpress
    3 set

magmaskin (pulse)
    8×30 kg
    10×35 kg
    8×30 kg

sit-ups på bänk
    ett par stycken 😮

kommentar:
    snart kommer 8an tillbaks på hantelpressarna, kändes som det iallafall :)
    kände inte för knäböj idag så det blev benpress, gymmet har en rätt stabil sådan… den lutar jäkligt mycket så jag visste inte riktigt vilka vikter som var lämpliga. gymmet é inte så värst stort (jämfört med nautilus) men ändå har dem lyckats klämma in ett gäng alternativ för vader, testade en pulse-maskin idag och den kändes riktigt bra! körde också magen i samma märke, kan tillägga att magmusklerna inte tillhör de starkaste för tillfället.. men det kommer, jag lägger mycket fokus på buken i varje crunch och det känns bättre än att lasta på viktmagasinet och rycka i maskinen (som många andra gör)

så kort och gott, de senaste passen har det börjat gå bra igen
    i procentenheter vill jag väl tippa på att jag har uppnått 85-90% av min kapacitet sen jag bytte gym, snart plintar jag ner ökningar.. promise!

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 53 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.