chidde’s journal

• This topic is empty.
Viewing 8 posts - 46 through 53 (of 53 total)
  • Author

bröst, rygg
    den 17 januari 2006

bänkpress (restpause)
    5×80 kg
    6×70 kg
    4×70 kg

marklyft
    8×130 kg (!!!)
    6×130 kg
    10×100 kg

chins (restpause)
    10
    6
    4

breda latsdrag bakom nacken
    8×30 kg
    8×35 kg

smala latsdrag
    8×30 kg
    8×30 kg

kommentar:
    ett kanonpass idag, behövdes verkligen för att få tillbaka motivationen
    bänkpressarna suger fortfarande, men jag tror det bara é en tidsfråga innan jag hittar tillbaka. marklyften kändes lätta, hade lätt dragit ett rep till om jag hade låtit stången glida ända ut till fingertopparna… har äntligen lyckats göra 8an igen, det trodde jag aldrig en dag som denna! (kunde inte sova och somnade 4 inatt :()
    sen testade jag några varianter av latsdrag, smalt grepp kändes ovanligt bra så jag ska nog byta ut den mot chinsen ett tag

riktigt härligt att det börjar gå åt rätt håll igen!!

axlar, armar
    den 19 januari 2006

sittande hantelpress
    7×27,5 kg (8an ruskigt nära!! restpause)

militärpress (restpause)
    8×35 kg
    4×35 kg

skivstångcurl (restpause)
    1×30 kg
    1×35 kg
    1×40 kg
    1×42,5 kg
    9×30 kg
    4×30 kg
    3×30 kg

dips med viktbälte (restpause)
    12×20 kg
    8×20 kg
    10x

kommentar
    ett schysst pass igen! pressarna känns bra, har i stort sett hittat tillbaka i alla övningar förutom bänkpressen. det blev nog för stor press när jag siktade på 100 kg innan nyår och nu blev det pannkaka av det istället.. tänk att dem futtiga återstående 2,5 kg är så fruktansvärt tunga! nåväl, när jag träffar 8an på 80 kg igen kan vi börja diskutera om tresiffrigt, just nu känns det fortfarande långt borta. maten funkar helt okej, bra mat.. bra tider

har i stort sett knäckt dygnet inatt, kunde inte sova
    men dagens pass gick bra, undrar hur det hade gått om jag hade fått sova
    nu väntar iallafall lite vila från träningen, ska iväg ett par dagar
    och jag åker såklart inte iväg utan min gripper, ha ha ha.. så lite träning blir det

bröst, rygg
    den 21 januari 2006

bänkpress (restpause)
    4×80 kg ( :( )
    8×70 kg
    4×70 kg
    10×50 kg

marklyft (restpause)
    4×60 kg
    1×100 kg
    8×130 kg
    4×130 kg
    10×100 kg

chins (restpause)
    10
    6
    4

kommentar
    ett medelbra pass, sov inte så bra inatt och var ute rätt sent (people gotta live right?) men det blev bra ändå tyckte jag! lite besviken på bänkpressarna, men jag hade inget val.. kör hellre på det säkra före det osäkra. tränar själv nu så jag vet inte riktigt var bristgränsen går, har bett ett par stycken passa mig men ingen av dem gör rätt. dem vill alltid hjälpa till för mycket även om jag har markerat att det räcker med lite hjälp på det sista reppet! men ändå vill dem pilla på min stång med deras äckliga fingrar på dem första repsen vilket stressar mig för att få upp vikten. nu vill jag inte vara otacksam så, dem ska fortfarande ha tack för att dem vill passa… men ändå, irriterande

axlar, ben
    den 23 januari 2006

sittande hantelpress
    7×27,5 kg

sittande militärpress (restpause)
    8×35 kg
    4×35 kg (ruskigt nära 5an)

knäböj
    10×80 kg (!!!)
    8×80 kg
    6×80 kg

benspark
    10×30 kg

sittande bencurl
    10×30 kg

kommentar
    ett härligt pass, knäböjen kändes ovanligt lätt.. synd att jag inte klarade fler på sista setet, hade varit bra med en 8a där också men jag är nöjd ändå
    3×10 är väl något att ha som mål framöver, feta stockar ska jag ha :)

efter knäböjen tog energin slut så det blev inte så många set bensparkar och bencurlar, körde lite vader efteråt också. benen känns möra idag (lite sen med journalen) så det är ett bra tecken iallafall

biceps, triceps
    den 25 januari 2006

bänkpress
    1×80 kg
    1×85 kg
    1×90 kg

skivstångcurl
    1×40 kg
    4×35 kg
    6×30 kg
    3×30 kg
    10×20 kg

dips
    10×15 kg
    10×15 kg
    10×15 kg
    10x

kommentar
    ett okej pass, började med att maxa i bänkpress.. gick väl sådär, 90 kg kändes ändå ganska tungt. trodde aldrig att jag skulle klara 90 kg men det gick ändå så ur den synvinkeln var det positivt. nu är jag iallafall så pass säker på vikten att jag inte behöver nån som står bakom, ett steg åt rätt riktning

armarna känns klena som vanligt, men men.. det é bara att köra på
    matar en massa skivstångcurl och dips nu så det ska väl bli bättre

bröst, rygg
    den 31 januari

bänkpress
    6×80 kg (lite hjälp på sista)
    7×70 kg
    4×70 kg
    10×50 kg

marklyft
    8×130 kg
    4×130 kg

chins
    8×15 kg + 5
    5
    3

kommentar
    i helgen har jag varit i lund, ätit dåligt och sovit dåligt
    kändes väl tungt att komma tillbaka till gymmet, men det gick bättre än förväntat. i bänkpressen hade jag nog klarat en extra repetition i varje set, men som jag sa tidigare.. när jag börjar sega så ingriper folk för tidigt, bara för att vikten inte åker upp lika explosivt betyder ju inte det att jag inte klarar 1-2 reps till. ber bara om pass på första setet, sen brukar jag köra själv.. men vågar ändå inte köra till failure, det finns ju en risk

marklyften gick lysande, även om greppet släppte en aning tidigt i andra setet. har gjort 8a på 130 kg ett par pass nu så det känns gött..! var inne på budo fitness i lund och skulle köpa gripper, dem var tydligen slut!! om puckona har tagit över försäljningen av grippers och förbjudit alla andra att sälja tycker man att dem ska ha skiten hemma. han som stod i kassan fattade knappt vad gripper var för nåt, fick visa med mina händer innan han förstod vad jag ville titta på

chinsen gick ovanligt bra, hade först 15 kg på mig och gjorde en 8a, sen plockade jag av den och gick på 5 reps till med kroppsvikten. körde restpause på övningen så det blev inte så värst många efter första setet

en bild på dagens rygg

ser bra ut som vanligt mannen, ser dessutom ut som om du lyckats trycka in lite fler detaljer i ryggen. Fint :happy:

sjuk
    den 20e februari 2006

nästäppa, ont i halsen, lite huvudvärk… allmänt trötthet har hållt mig från träningen, jag som aldrig är sjuk annars… och jag vet precis hur jag blev det, var för tunt klädd förra veckan

i träningsväg har det inte hänt så mycket, har gått ner lite i vikt sen jag började jobba i december. i samband med min första tävling i styrkelyft (1a serieomgången på malmö atletklubb) vägde jag 51,7 kg
    ett mål är satt i år, 60 kg ska jag väga… vi får se hur det går. nu vill jag bara bli frisk så jag kan träna och äta igen

tävlingen blev en succé även om jag hade kunnat göra bättre i knäböj och bänkpress, hittade aldrig min vikt i knäböj.. alla 3 lyften var lätta! 85 kg i bänkpress gick väldigt lätt, sen tvekade jag på 90 kg och bommade, gjorde ett sista försök på 90 kg och fick upp vikten, men stoppet blev aldrig godkänt
    innan tävlingen räknade jag med 120-90-150=360 och det blev 115-85-170=370 så jag är nöjd ändå, trots allt första tävlingen (med endast bälte)

en bild på mitt fjärde lyft i marklyft (sydsvenskt rekordlyft)
    nästa tävling tänkte jag ha 125-95-180 som mål

Viewing 8 posts - 46 through 53 (of 53 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.