Cyrlys träningsdagbok

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Cyrlys träningsdagbok

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 136 through 150 (of 391 total)
  • Author

Det är något alldeles speciellt med att springa i skogen;) häääääärligt!!!
    Kom nyss in från ett härligt löppass. Blev lite mixad träning, har hört så många skräckhistorier om skador vid överträning. Så jag tog det lite extra lungt idag.

Passet
    Själva träningspasset bestod av 45 min, löpning + sty + powerwalk :yahoo: Uppvärmning: ca 10 min cy,medeltempo,till skogen

Löpning: 25 min,Puls: mellan 167-175
    Styrka: 5-6 min:* Situp på uppåtlutande bänk 3×15
    * Axelpress, med stock 3×15(vet ej vikt)
    * Tåhäv, ståendes på en kant, 3×15
    Powerwalk: 15 min

Avslutade med stretch, cyklade sedan hem i lugnt tempo ca 13 min.

Hur kändes det?
    Kändes väldigt bra! Inte lika tung i kroppen som tidigare pass, förmodligen pga det bättre underlaget och att jag endast sprang 25 min. Det var skönt att mixa med sty och powerwalk. Benen känns pigga och frächa

Väl hemma klunkade jag i mig ett stort glas vatten med is i mmmmm, och en banan protte-drink, smarrigt. Nu hopp in i duschen och sen fixa något gott att äta. Får se om det kanske blir en liten promenad med syrran ikväll:)

Tjingeling!

Denicé wrote:
    Ha,ha ja du har helt rätt, float like a butterfly, sting like a bi!
    Va kul så du löptränar också!

Jag känner mig jättemotiverad, känns superkul att ha detta som mål:D
    Idag har jag ett lätt 30-min jogg pass framför mig, där jag ska riktigt känna in tekninken. Det är ju inte bara att snöra på sig skorna, gäller ju att ha rätt teknik också så man inte slösar extra energi

Själv är jag igång igen sen ca 2 veckor tillbaka för jag vill komma ”igen” efter en liten bulkis. Se hur långt man har kommit efter att ha träna hårdare än någonsin. Dessutom finns det jeans i min garderob som jag har saknat… de skriker mitt namn hör jag. Tightsen ska BRÄNNAS!! 👿 :D

Bra teknik är det viktigaste!
    Minns hur tungt och segt det var när jag själv började springa. Man använde väder och allt möjligt som ursäkt för att slippa men så snart man hade gjort sina små pass kände man sig så mycket bättre, nästan lite avgörande för hur bra nästa dag kom att bli minns jag. För visst känner man sig så duktig och bra hela nästa dag också? :)

Lovleysmile:

Absolut,visst känner man sig så mycket bättre när man har genomfört ett bra löppass:) Haha,hoppas du snart kommer i dina jeans!!!
    Löptränar du nu också eller är det styrka du kör mest? Inte så många som löptränar här på forumet, inte någon jag hittat iaf:

Idag blir det vila från allt igen, min 2:a syster(har 2 systrar) kommer från stockholm och hälsar på=) vi 3 ska nog ta en shoppingrunda, luncha sen hem och mysa. Jobbar inatt, 21.00-02.30:|

Blev ingen kvällspromenad igår, hade ätardag istället ha,ha. Tog kort på de ja stoppade i mig, men tycks inte hitta min USB kabel så jag kan inte överföra bilderna,MORRRR!!!!

Trevlig helg! kram!

Denicé wrote:
    Lovleysmile:

Absolut,visst känner man sig så mycket bättre när man har genomfört ett bra löppass Haha,hoppas du snart kommer i dina jeans!!!
    Löptränar du nu också eller är det styrka du kör mest? Inte så många som löptränar här på forumet, inte någon jag hittat iaf

Idag blir det vila från allt igen, min 2:a syster(har 2 systrar) kommer från stockholm och hälsar på vi 3 ska nog ta en shoppingrunda, luncha sen hem och mysa. Jobbar inatt, 21.00-02.30:|

Blev ingen kvällspromenad igår, hade ätardag istället ha,ha. Tog kort på de ja stoppade i mig, men tycks inte hitta min USB kabel så jag kan inte överföra bilderna,MORRRR!!!!

Trevlig helg! kram!

Ja du dilemmat är att det finns flera nivåer av att komma in i jeans. :) I mitt fall kommer jag in i byxorna men äter jag kan jag inte ha knapparna stängda. Dessutom vill jag helst kunna stänga de utan att hoppa upp och ner och rulla på golvet. Tror många känner igen sig. :D
    Jogging har alltid varit en del av min träning men jag har fokuserat på styrketräning mest det senaste halvåret. Nu är det ganska jämnt uppdelat tycker jag. Jag måste ha min cardio på morgonen känner jag.

ps. Och just det ja angående jeans, jag vill också slippa gå runt med stela robotben. :) ds.

Lovleysmile
    Ha,ha humor har du!! ;)

Men ärligt så tror jag många känner igen sig:o
    Man får kämpa på helt enkelt. Jag känner dock att det viktigaste för mig är att jag gör något jag tycker är kul:yahoo: Känns så härligt att ha ett sug sfter sin träning!!!

Imorrn blir det spåret på morgonen=)

Kram på dig!!!

Hej alla glada! Loggar in efter att nyss ha tittat på en riktigt läskig film som jag kan rekomendera: 1408, heter den, skiiiiiitläskiiiig!!

Här till lite mer seriösa grejor!
    Min träning för dagen blev löpning med killen i spåret,skönt som bara den, vi höll bra tempo. Jag tränar efter pulsklockan.

Passet
    -27 minuters löpning
    -Puls mellan 170-175 (Mest 175) Max 182
    Avslutade med stretch och när vi kom hem körde vi styrka.
    -Styrka, Armhävningar (på tå) 3×20
    Situp på boll 3×15
    Tåhävningar 3×20

Hur kändes det
    Kände mig inte alls tung!!! Inte överhuvudtaget:kicking: Att springa med killen motiverar alltid mig lite extra,försöker hålla lite högre tempo då:o Jag trodde vi sprang en sträcka på 1 mil, men det tog oss ju bara 27 min så jag vet inte vart vi sprang fel??? Får ta ett extra varv nästa gång! Det inte tempo jag är ute efter, utan tiden är viktigast för mig. Att orka springa länge. Kändes bra, var trött när jag kom hem, druckit dåligt med vatten under dagen , det känns i huvudet nu:frust:

Imorrn blir det GYYYYYMMMMMEEEEET! Har inte vart där på ett tag nu. Kommer att köra helkroppsprogram, spännande!!

Ha det gött alla, kram!

Denicé wrote:
    Lovleysmile
    Ha,ha humor har du!! ;)

Men ärligt så tror jag många känner igen sig
    Man får kämpa på helt enkelt. Jag känner dock att det viktigaste för mig är att jag gör något jag tycker är kul. Känns så härligt att ha ett sug sfter sin träning!!!

Imorrn blir det spåret på morgonen=)

Kram på dig!!!

Man måste kunna skratta åt livets små hm… … … mirakel right :)
    Jag håller med dig om det viktigaste, annars finns det ju ingen meningen och det kommer bara bli fel. Det har man fått lära sig gång på gång men träning är bara bäst när man kommer in i det och börjar se resultaten som bättre kondition, snyggare ben och armar[/b], mer ork i vardagen osv…
    HÄRLIGT PASS HÖRRU! :up:

Tillbaka på gymmet!!!:bb:
    Härligt att vara tillbaka, så skönt att känna på vikterna igen. Jag kör som jag nämt tidigare, helkroppsprogram.

Till min stora lycka så fanns det i nya nr av BODY ett koncept som jag föll för. Tränar enligt HST metoden som innebär att jag tränar helkropp 2-3 ggr i veckan, beroende på hur jag känner mig.

Här är upplägget:

-cykel på 6-8 veckor
    -Alla muskler tränas 2-3 ggr per vecka
    -15-reppare i 2 veckor
    -10-reppare i 2 veckor
    -5-reppare i 2 veckor
    -9-12 dagars vila efter avslutad cykel ( Tror inte jag kommer vila så länge;) )
    -Träningen består av basövningar

Ändingar jag har gjort är att jag har lagt till Bellyback, kör Bic. och Tric. i cablen istället. Plus att jag kör superset)

Här är dagens träning, LÄTT vecka

-Knäböj i smith: 1×15,30 kg,1×15 20 kg (räknar ej med stången, vet ej vad den väger??)Kommer köra med fri stång nästa gång, rörelsemönstret blir mer naturligt då.
    Superset med
    -Raka marklyft :1×15 30 kg, 1×15 15 kg

-Lutande bänkpress i smith: 2×15 20 kg
    Superset med
    -Chins i gravitron: 1×15 30 kg, 1×15 35 kg

-Stångrodd: 2×15 16,5 kg
    Superset med
    -Axelpress: 2×15 11,5 kg

-Hantelyft åt sidan: 2×15 6kg

-Bic.curl: 2×15 20 kg i cable
    Superset med
    -Tricepspress: 2×15 20 kg i cable

-Sittande vadpress: 2×15 30 kg ( man sittet med raka ben och sträcker foten)

-Bellyback 2×15 utan vikter
    superset med
    -Chrunch 2×15 på bänk

Avslutade med 15 min Cardio på crosstrainern=)

Kändes super bra! Anledningen till att jag kör superset är för att jag vill trötta ut mig så mkt jag kan på dom ”futtiga” 2 seten jag kör. Imorrn blir det springa av igen. längtar verkligen till att komma ut i spåret!! Härlig är det att ha detta sug efter löpningen=)

Kul var också att jag träffade på en tjej som är medlem här på forumet, Susan, hon bor också i V-ås. jag tog mod till mig och gick fram för att heja, vi har pratat lite här på forumet. Supertrevlig=) Hoppas vi kan köra något pass tillsammans eller kanske kan jag släpa med henne till spåret ,he,he!

Kram på dig Susan, hoppas det gick bra med benpasset!!

Lite bilder från dagens matintag

Frukost på dietpannkaka med bananprotein och persikobitar, kaffe, multivitamin och 1 omega-3kapsel.MUMS!!!!!

Lunch med dinkelpasta, lax och broccoli! Smarrigt!

Denicé wrote:
    Kul var också att jag träffade på en tjej som är medlem här på forumet, Susan, hon bor också i V-ås. jag tog mod till mig och gick fram för att heja, vi har pratat lite här på forumet. Supertrevlig=) Hoppas vi kan köra något pass tillsammans eller kanske kan jag släpa med henne till spåret ,he,he!

Kram på dig Susan, hoppas det gick bra med benpasset!!

Tjena tjejen!!! Va kul det var att du kom fram och sa Hej igår. Äntligen fick jag se vem du är. Superkul!! :D
    Min semester börjar nästa vecka och då tänkte jag ta upp min löpning igen som har varit vilande i några månader. Så om jag får springa några gånger och känna hur det känns så kan vi väl ta en runda nån gång.
    Jag hade inte tänkt gymma nåt direkt på min semester, i alla fall inte dem 2 första veckorna, men om jag skulle göra det kanske man skulle köra ett helkropps pass, så då kanske man kan få haka på dig. 😮
    Vilka dagar kör du på gymmet? Jag kan ju dra iväg ett pm till dig då det börjar
    krypa i kroppen och höra om vi kan köra ett pass tillsammans.

Benpasset igår var OK inte super nöjd men jag börjar få träningsvärk i dom ialla fall… det är skönt då vet man att man gjorde nåt rätt där uppe ialla fall. ;)

Ha det så bra och lycka till med löpningen idag!

Kram
    Susanne

Heeeej!!!
    Kan vara skönt med lite ”time off” från gymet, speciellt när man har semester:D Men skriv gärna när det börjar krypa i kroppen, så kör vi ett helkropspass. Kändes bra igår, och har faktiskt träningsverk idag. Men det är nog för att jag inte gymmat på ett tag:o

Va kul att du vill hänga med å springa!!!!:kicking: Du kan vara lugn, jag har ju inte löptränat seriöst mer än i 1v typ, he,he. Jobbar med att få upp flåset nu:dance:

Ha det bra så länge,kram på dig!

INNELÅST!!!

Fasiken också!! Skulle precis ut å springa, hade satt på mig skorna, mp3 var igång, pusklockan på plats och humöret på topp! Så letar jag efter nycklarna……dom är borta så kom jag på att jag glömt dom i våran bil som min kille nu har på jobbet!!!:frust: Pucko,Pucko PUUUUCKOOOO!!! Så då är man sin egen fånge till kl 17.00 då min kille slutar jobbet, hahahahhaha, kan inte låta bli att skratta!!

Nä, så nu har jag storstädat hela lägenheten istället, vilket kunde behövas:| Någon nytta ska man ju göra.

Så får jag springa ikväll istället efter jobbet kl 20.00, på asfalt får det bli, vågar mig inte ut i skogen själv på kvällen:ph34r:

Så här står mina stackars joggingdojjor å väntar på att jag ska hoppa i dom..

Usch va slitna dom ser ut när jag ser dom så här!!!!

Denicé wrote:
    Lite bilder från dagens matintag

Frukost på dietpannkaka med bananprotein och persikobitar, kaffe, multivitamin och 1 omega-3kapsel.MUMS!!!!!

Lunch med dinkelpasta, lax och broccoli! Smarrigt!

Ser riktigt smarrigt ut

:P det kan jag lova att det var

HÄRLIGA MAT-BILDER!!!

ajaj, inte kul att bli innelåst, hoppas du får ett kanon pass när det väl bär av ikväll då!

Viewing 15 posts - 136 through 150 (of 391 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.