Cyrlys träningsdagbok

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Cyrlys träningsdagbok

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 256 through 270 (of 391 total)
  • Author
    Denicé wrote:
    Ja kyckling ska vi ju inte ens snacka om:cry:
    Kan inte äta det längre, åtminstone inte om jag tillagat den själv, bläääää!

Kul att du kikade in, va ju ett tag sen nu:ph34r:
    Bye!

Har ju flyttat, så inte haft internet hemma. Därav dålig aktivitet på internet överlag =P dvs. känn dig inte alltför dissad…

jag kan äta kyckling om den är grillad, annars får jag typ skölja ner den med fun light eller cola :D

hoppas du får tillbakla matlusten snart!

Kör hårt baby!
    Jag ska kolla upp allt och pma över det vid ett tillfälle!
    Kommer bli så KUL och jag RÄKNAR m att du kikar till värmland under sm helgen!
    Då ska vi rocka!
    Sköt om dig!
    Ciao!

superberggren wrote:
    Kör hårt baby!
    Jag ska kolla upp allt och pma över det vid ett tillfälle!
    Kommer bli så KUL och jag RÄKNAR m att du kikar till värmland under sm helgen!
    Då ska vi rocka!
    Sköt om dig!
    Ciao!

Tack snälla du;) Jag uppskattar det VERKLIGEN!!!
    Skille va SUPERKUUUUL att komma å titta på SM:yahoo: :dance:
    Trevlig helg gums!

Denicé wrote:
    Tack snälla du;) Jag uppskattar det VERKLIGEN!!!
    Skille va SUPERKUUUUL att komma å titta på SM:yahoo: :dance:
    Trevlig helg gums!

ska!
    Då ska vi hitta på massa skoj!
    Ha en trevlig söndag, nu blir de lunch time!
    Ciao;)
    Träna hårt!

Hello!
    Snyggt väder;) asså va är det här egentligen,?Jo, men visst , det är ju den svenska sommarn:p

To the gym in about 30 minutes, on my BIKE, wearing the BIGGEST RAINCOAT EVER!!!!:ph34r:

See ya soon. macaroon:nod

Hej hopp!!
    Hemma igen, har hunnit äta och duscha å sitter nu å plinkar lite framför datorn. Ska få lite jobb gjort också, men först dagens gympass!!

Denna vecka är det TUNG styrketräning som gäller:yahoo: längtat så!! Inte för att dom andra veckorna vart semester, nä´, nä, de har också vart jobbigt.

Som alltid när man inleder en ny träningsperiod så måsta man känna av vilka vikter som man behöver. Så dett pass blev det i vissa övningar fler rep än 5, som det egentligen ska vara.

Nåja här kommer dagens pass:
    Dagens träning
    Tung vecka, 2×5 rep:

Triset
    -Knäböj i benböjmaskin: 90kg ( påminner om hacklift fast utan ”spåren” maskinen åker i)
    -Raka mark 45,50 kg
    -Stående vadpress ,45,52.5 kg

Superset
    -Chins i gravitron: 40,40 kg hjälpvikt
    -Stångrodd: 40,40

-bänkpress 30,35kg

Triset:
    -Bic.curl 35,35 kg
    -Pushdown 35 kg
    -Hantellyft åt sidan: 10,10 kg

-Millitärpress:30,30 kg

Triset:
    -Ligg. benlyft 2×15
    -Sneda chrunch 2×15
    -Raka chrunch

Avslutade med 20 min cardio:
    -5 min crosstraioner+ 5 min cy+ 5 min pw med 10 % lutning+ 5 min pw plant.

Cyklade till coh från träningen= 30 min

ÅÅÅÅåååå nu ser jag att jag glömde bellyback!!!:frust: Grrrrrr!!
    Ja,ja…..:) Aaaaaanyway8)

Skitkul att köra tungt!! Ha de!

Ps. jag kan ju tillägga att jag smygtränar på chins och dipps, inget jag redovisar än, kan inte göra en hel chins än,buhuuu, kan bara göra 2 hela dipps själv. Men snart blir det bättre, gumms and gubbs!!!Ds

Bra tränat Denicé, kul att du är igång med den tunga veckan.
    som du säger, känna sig för i början, såg ut att vara lite för lätta vikter för x5 om jag jämför med dina x10 i vissa övningar.
    men jag vet att du har koll, övervakar bara :)

smart att börja träna negativa chins, ligg i där så klartat du snart ett gäng.

Denicé wrote:
    Hej hopp!!
    Hemma igen, har hunnit äta och duscha å sitter nu å plinkar lite framför datorn. Ska få lite jobb gjort också, men först dagens gympass!!

Denna vecka är det TUNG styrketräning som gäller:yahoo: längtat så!! Inte för att dom andra veckorna vart semester, nä´, nä, de har också vart jobbigt.

Som alltid när man inleder en ny träningsperiod så måsta man känna av vilka vikter som man behöver. Så dett pass blev det i vissa övningar fler rep än 5, som det egentligen ska vara.

Nåja här kommer dagens pass:
    Dagens träning
    Tung vecka, 2×5 rep:

Triset
    -Knäböj i benböjmaskin: 90kg ( påminner om hacklift fast utan ”spåren” maskinen åker i)
    -Raka mark 45,50 kg
    -Stående vadpress ,45,52.5 kg

Superset
    -Chins i gravitron: 40,40 kg hjälpvikt
    -Stångrodd: 40,40

-bänkpress 30,35kg

Triset:
    -Bic.curl 35,35 kg
    -Pushdown 35 kg
    -Hantellyft åt sidan: 10,10 kg

-Millitärpress:30,30 kg

Triset:
    -Ligg. benlyft 2×15
    -Sneda chrunch 2×15
    -Raka chrunch

Avslutade med 20 min cardio:
    -5 min crosstraioner+ 5 min cy+ 5 min pw med 10 % lutning+ 5 min pw plant.

Cyklade till coh från träningen= 30 min

ÅÅÅÅåååå nu ser jag att jag glömde bellyback!!! Grrrrrr!!
    Ja,ja…..:) Aaaaaanyway8)

Skitkul att köra tungt!! Ha de!

Ps. jag kan ju tillägga att jag smygtränar på chins och dipps, inget jag redovisar än, kan inte göra en hel chins än,buhuuu, kan bara göra 2 hela dipps själv. Men snart blir det bättre, gumms and gubbs!!!Ds

Ligg i och träna hårt så kommer chins och dips med raket fart!
    Lycka till!
    Ciao;)

wesaft wrote:
    Bra tränat Denicé, kul att du är igång med den tunga veckan.
    som du säger, känna sig för i början, såg ut att vara lite för lätta vikter för x5 om jag jämför med dina x10 i vissa övningar.
    men jag vet att du har koll, övervakar bara :)

smart att börja träna negativa chins, ligg i där så klartat du snart ett gäng.

Tack för att du övervakar lite,heheheh!
    I know, kunde brassat på mera vikter!!! Som sagt blev det fler rep i vissa övningar

Next time it will be HEAVIER!!! I hope, hehehheheh!

Negativa chins, ja, i all ära…men det är fruktansvärt jobbigt för självförtroendet att jag inte ENS KAN GÖRA EN HEL!!:(

Ja,ja inte gnälla, det kommer ju, VISST:p

Kram!

Superbergen
    I know darlling, JAG SKA SLITAAAAAA!!!:bb2:
    så kommer dom;) hoppas jag!

Kram på dig!

Ett GÖTT löparpass har jag nu i benen. Gick superbra! Härligt väder, allt flöt på duktigt8)

Sprang på kortare tid än förra gången:P

dagens pass
    -Löpning 5 km,kuperad terräng.
    -Tid:31 min ( 1,40 min snabbare!!!!!)
    -Puls, mellan 170-175 mest 173

Hur kändes det
    Som sagt så flöt det på bra,tryckte på i backarna:buttrock: kändes gryyymt bra!!!!! Hade mer att ge även denna gång!! Snart blir det MIIIILEEEN!!!;)

Gym imorrn!!!!

Hej svejs!

Denicé wrote:
    Ett GÖTT löparpass har jag nu i benen. Gick superbra! Härligt väder, allt flöt på duktigt

Sprang på kortare tid än förra gången

dagens pass
    -Löpning 5 km,kuperad terräng.
    -Tid:31 min ( 1,40 min snabbare!!!!!)
    -Puls, mellan 170-175 mest 173

Hur kändes det
    Som sagt så flöt det på bra,tryckte på i backarna:buttrock: kändes gryyymt bra!!!!! Hade mer att ge även denna gång!! Snart blir det MIIIILEEEN!!!;)

Gym imorrn!!!!

Hej svejs!

Bra jobbat baby!
    Löpningen tar sig baby!
    Jobba på!:up:

Superbergen

Jaaaa, det tar sig;) Så glad!!! Nästa vecka ska jag springa milen, lugnt tempo, bara känna av hur det känns i kroppen:)

See ya soon, iväg till jobbet igen, sen träna:P

Kram!

Snyggt att sätta pers med 1.40 på 5km, bra jobbat.

Låter som en stor ökning att gå på milen från att ha tränat hela tidne på 5km. Du känner det säkert själv iof att du klarar det relativt lätt, den formen du beskriver verkar ha mer att ge :)
    Men det kanske är smartare att ta 7,5km eller 8km en gång innan du tar hela milen?

Träna hårt och smart ikväll.

Kram

WWWEEEEEEEEIIIIIIIIIII!!!!
    Idag sprang jag själv,5 km, pressade mig ännu hårdare nu när jag inte sprang med min väninna(hon springer så fort hon kan, men jag känner att jag har mer att ge. Skönt ändå att springa med henne så man kan ta lite mer lugnt emmellanåt). Jag sprang på bra!!! Pb som känns helt uuuuuunderbart!!!

Dagens pass
    -Löpning, 5 km kuperad terräng
    -Tid 28,20 min:yahoo:
    -Puls: Mellan 172-175

Hur kändes det
    Som sagt pressade jag mig hårdare nu när jag sprang själv, det gjorde att jag såklart blev mer trött:) Jag startade i lite högre tempo än vanligt tjänade nog in lite där.

WESAFT:
    Jag förstår ditt resonemang:) men jag har sprungit milen förut, så jag vet att jag har det i mig. Jag kommer ta det lugnt och bara känna av hur det känns, blir så sugen att bara känna på den lite:nod . Sedan kommer jag såklart köra 7,5 km, och köra det ett tag. Därefter milen. Måste få in milen i benen också för SNART GÅR LIDINGÖLOPPET AV STAPELN!!!

Som sagt, känner mig lyrisk idag!! Hur kul som helst med lite nya resultat i form av FÖRBÄTTRING!!!

Kram på er, imorrn blir det gym!

Bokat calipermätning på Onsdag nästa vecka, bara för att stilla min nyfikenhet!

Adios amigos!!

Viewing 15 posts - 256 through 270 (of 391 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.