Dagboken 2007

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 196 through 210 (of 239 total)
  • Author

Har varit lite dålig på att uppdatera de senaste dagarna. Hög motivation och stenhård träning börjar sätta sina spår och jag har för första gången på länge börjat känna mig lite sliten. Det som känns sjukt bra är att jag börjar se resultat av allt slit i gymmet och resultaten gör det roligt att kämpa vidare. :emo-thumb

Så till uppdatering av TRÄNINGEN[/b]

Onsdag 7 februari 2007 [/b]
    Ett kort och rätt kast BEN-pass. Känslan i benen igår och idag säger dock att passet nog inte va så tokigt trots allt.

BEN[/b]
    Knäböj i Smithen 3×6
    Utfall i Smithen 3×8
    Benspark 3×6
    Liggande Bencurl 3×6

På kvällen SPINNING[/b]

:bb:

Torsdag 8 februari 2007[/b]

RYGG[/b]

Chins (efter uppvärmning) 4set

Latsdrag
    50kg 3×6

Hantelrodd
    31kg 3×6 (höger axel protesterar vilt :( )

Sittande rodd V-grepp
    50kg 2×8
    2 x Dropset

Avslutade med ett dropset med Latsdrag. Ryggen helt slut…

MAGE[/b] 5set

:bb:

Fredag 9 februari 2007[/b]

VILA från gymmet. Min ömma kropp måste får lite tid att läka. Men ikväll ökar vi blodgenomströmningen med lite SPINNING[/b].

LiMi wrote:
    Idag
    Datum: 2007-02-09
    Morgonens vikt: 67,2kg
    Ökning: -1,4kg sedan förra veckan (högst troligt BARA muskelmassa :nod )

Ska givetvis vara +[/b] 1,4kg… Trist att det ska vara SÅÅÅ mycket lättare att gå upp i vikt än att gå ner samma kilo-antal

Joggingskor [/b]:emo-thumb

Tog en härlig promenad ner till stan för att inhandla ett par
    nya joggingskor. Har ingen lust att sätta fler PB[/b] på vågen.
    Skrev tidigare i journalen att jag skulle försöka ligga runt 62kg
    i vikt och nu väger jag över 67kg. Eftersom jag vill bygga muskler
    tänker jag gå den gyllene medelvägen och försöka hålla mig kring
    65kg. Jag vill kunna äta så mycket mat som möjligt och snörar
    därför på mig löpskorna för långsamma turer i skog och på gator.

[img=http://img288.imageshack.us/img288/4374/lngpass4ww.jpg]

Va kul att följa dig…tävlingsplaner igen antar jag..(står säkert men inte läst allt nu..)
    Denna vikt ja…jag gick upp 6,6kg bara ”pang” efter min avslutade diet. Jobbigt när man vet hur man har sett ut…och att magrutorna helt plötsligt bara är ett minne blott. Nu har jag hittat min balans igen å går neråt igen lite sakta….:)

Jättekul journal…

Fia wrote:
    Va kul att följa dig…tävlingsplaner igen antar jag..(står säkert men inte läst allt nu..)
    Denna vikt ja…jag gick upp 6,6kg bara ”pang” efter min avslutade diet. Jobbigt när man vet hur man har sett ut…och att magrutorna helt plötsligt bara är ett minne blott. Nu har jag hittat min balans igen å går neråt igen lite sakta….:)

Jättekul journal…

Tack Fia[/b] :) Tävlingsplaner i december :emo-thumb Nu ska jag bygga så jag kan visa upp lite mer muskler nästa gång. Dieten går jag på efter sommaren men ska försöka att hålla vikten någorlunda fram till dess. Trist att se ut som en valross i sommar… men, men vad gör man inte för sporten :D

Lördag 10 februari 2007[/b]

Skadad 😥 :frust:

BRÖST[/b]

Uppvärmning:
    Bröst i Pec-Dec 2×15
    Baksida Axel i Pec-Dec 2×15
    Bänkpress med stången 2×15

Bänkpress
    40kg 1×8
    50kg 1×5 aj, aj, aj :( Här blixtrar det bara till i vänster bröstmuskel och stången bara försvinner på vänster sida. Som tur var stod det en tjej bakom som hunde hjälpa mig upp med stången.
    AJ![/b] Nu gör det ont bara jag andas 😥

F*n va trist… Dax att ta lite seriös vila… Jag börjar gå sönder…

Motvinden är hårdast för de som kör fort… Dax att sänka farten något…

Godmorgon [/b]:(

Som det känns nu (har fruktansvärt ont) kommer jag inte kunna träna överkropp på hela veckan. Om smärtan avtar kanske jag kan köra ett ben-pass i slutet på veckan. För att inte deppa ihop helt tänker jag ta två Alvedon och åka till gymmet för att inviga mina nya joggingskor på löpbandet. Jag hoppas det inte blir alltför smärtsamt… 😥

krya på dig Limi!! aldrig kul med skador…men vad jag har förstått har du kört hårt länge nu..( tänker tillbaka till när du började din första provdiet) ibland när man tittar bakåt ett år så ser man oftast hur mycket man egentligen har pressat sin kropp… o då blir man kanske inte förvånad när den går sönder.

men jag vet, det är inte lätt att begränsa sin iver…jag är likadan!
    ta hand om kroppen nu, för du vill ju hålla i längden.

inte lätt med det här med vikten. många många har problem att hitta en balans off-season när man gått på hård diet och inte vill nåt annat än att äta efteråt. tyvärr går man upp väldigt lätt i vikt, vilket många nog inte tror…och lätt kommer man in i ohälsosamma vanor som är jobbiga att bryta efter en månad offseason. jag menar, vem vill börja diet igen då, när man bara vill bygga och itne har tävling på länge?
    det bästa är nog om man inte låter det spåra ur så himla mycket direkt efter tävling, att man är förberedd mentalt för att inte ”balla ur” för mycket utan tar viktuppgången långsamt. att ha en strategi för det redan innan det är dax för offseason är bäst tycker jag.
    efte mina första tre tävlingsdieter gjorde jag samma sak..gick upp 10-15 kg på kort tid. den här gången, ”fjärde gången gillt” hade jag dock en plan och nu, efter 3 månader, känner jag mig ”trygg” i mina offseason-vanor och tror mig kunna hålla den här vikten, som är lite lagom. man får nog låta det ta tid och jobba med sina nojor, sug efte att frossa osv ett tag innan kroppen är i balans. men man lär sig med tiden… som tur är! :)

athleticmia wrote:
    krya på dig Limi!! aldrig kul med skador…men vad jag har förstått har du kört hårt länge nu..( tänker tillbaka till när du började din första provdiet) ibland när man tittar bakåt ett år så ser man oftast hur mycket man egentligen har pressat sin kropp… o då blir man kanske inte förvånad när den går sönder.

men jag vet, det är inte lätt att begränsa sin iver…jag är likadan!
    ta hand om kroppen nu, för du vill ju hålla i längden.

inte lätt med det här med vikten. många många har problem att hitta en balans off-season när man gått på hård diet och inte vill nåt annat än att äta efteråt. tyvärr går man upp väldigt lätt i vikt, vilket många nog inte tror…och lätt kommer man in i ohälsosamma vanor som är jobbiga att bryta efter en månad offseason. jag menar, vem vill börja diet igen då, när man bara vill bygga och itne har tävling på länge?
    det bästa är nog om man inte låter det spåra ur så himla mycket direkt efter tävling, att man är förberedd mentalt för att inte ”balla ur” för mycket utan tar viktuppgången långsamt. att ha en strategi för det redan innan det är dax för offseason är bäst tycker jag.
    efte mina första tre tävlingsdieter gjorde jag samma sak..gick upp 10-15 kg på kort tid. den här gången, ”fjärde gången gillt” hade jag dock en plan och nu, efter 3 månader, känner jag mig ”trygg” i mina offseason-vanor och tror mig kunna hålla den här vikten, som är lite lagom. man får nog låta det ta tid och jobba med sina nojor, sug efte att frossa osv ett tag innan kroppen är i balans. men man lär sig med tiden… som tur är!

Tack Mia[/b] :friends:
    Kroppen har gett mig varningssignaler under två veckors tid nu. Jag har försökt att lyssna men har ändå kört på för hårt. Detta var nog kroppens sista utväg för att få stopp på mig :D och nu kan jag inte göra någonting… 😥

Vad gäller vikten så hoppas jag att joggingskorna ska hjälpa mig. Jag äter väldigt sällan skräpmat men jag är ett riktigt matvrak och lassar in stora portioner av bra nyttig mat. Man kan tyvärr bli tjock av den oxå :D

Va jobbigt med skada.
    Men du har nog rätt att kroppen försöker kommunicera med oss och lyssnar vi inte på vanlig hövlig samtalston så måste den så småningom skrika.

Vet du vad som är fel eller ska du besöka en läkare?

Krya på dig.

Olivia wrote:
    Va jobbigt med skada.
    Men du har nog rätt att kroppen försöker kommunicera med oss och lyssnar vi inte på vanlig hövlig samtalston så måste den så småningom skrika.

Vet du vad som är fel eller ska du besöka en läkare?

Krya på dig.

Jag ska börja med att VILA[/b]… Jag tror att mina stela axlar kanske har något med det hela att göra. Jag måste lägga tid på att stretcha ut dem när skadan är läkt.

Söndag 11 februari 2007[/b]

30min[/b] på löpbandet i mina NYA joggingskor. Super sköna ;)

:up:

Usch, lät läskigt det där!
    Ta och vila upp dig ordentligt nu och kom tillbaka hel! :emo-thumb

Kram Lina

Vad fick du för skada då? (jag antar att Hasse har kikat på den…)

Sköt om dig å ta det vajert nu ! annars !…

Flåt Olivia, såg att du hade frågat det innan 😮 …

Viewing 15 posts - 196 through 210 (of 239 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.