Dagboken 2007

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 211 through 225 (of 239 total)
  • Author
    Lina wrote:
    Usch, lät läskigt det där!
    Ta och vila upp dig ordentligt nu och kom tillbaka hel! :emo-thumb

Kram Lina

Dax att börja träna lite lugnt i gymmet :emo-thumb …skadan börjar läka och risken är att muskeln blir ännu stelare än den var innan Har fortfarande ont så det blir att köra försiktigt med känsla :| Hel blir jag nog aldrig…

Kram Linda

MaF wrote:
    Vad fick du för skada då? (jag antar att Hasse har kikat på den…)

Sköt om dig å ta det vajert nu ! annars !…

Hasse har känt och klämt idag :) OK [/b]att köra ett lugnt pass imorgon så jag inte stelnar till fullständigt ;)

Må gott båda två :friends:

Hello[/b] :)

Har nu vilat från styrketräningen sedan i lördags, då jag tyvärr lyckades skada mig. Vilat hela FYRA dagar… Ska köra igång lite lugnt imorgon med BRÖST + AXEL.

Så här har veckan sett ut:

Måndag 12 februari [/b]
    SPINNING 50min + nedvarvning & stretch

Tisdag 13 februari [/b]
    TOTAL VILA

Onsdag 14 februari [/b] ;)
    SPINNING 50min + nedvarvning & stretch
    Massage för en mycket stel rygg som blev mjuk som gelé under Hasses magiska fingrar.

Imorgon är det dax för SPINNING 06:30. Därefter frukost och ett mjukis-pass i gymmet ;)

:bb:

Torsdag 15 februari 2007[/b]

Så va träningsdagen avklarad. Underbart roligt, skönt och peppande att börja träna igen efter fyra dagars vila. Det blev bara ett lätt mjukis-pass i gymmet för axlar och bröst. Bröstmuskeln va rätt öm till att börja med men det gick över efter hand. Nu är man sååå sugen att köra igång för fullt men jag tror det är smartast om jag mjukstartar lite med vikterna :
    Årets första jogging-pass ute har oxå avverkats idag. Jag bara susade fram i mina nya skor. Äntligen är det några plus-grader och då trivs jag sååå mycket bättre än när det är minust och svinkallt. Jag längtar till våren!

TRÄNINGEN[/b]

06:30 SPINNING [/b]45min + stretch

09:00 BRÖST + AXEL [/b]-Lätt pass ca 30min
    Pec-Dec för bröst 15kg 3×15
    Pec-Dec för baksida axel 15kg 3×15
    Sidolyft med hantlar 6kg 3×8
    Höga drag i Cable 25kg 3×8
    Baksida axel i Cable 10kg 3×8
    Flyes i Cable 5kg 3×12

16:30 Joggingtur [/b]40min :yahoo:
    5 varv runt Ramnasjön ca 6,5km

:emo-thumb

Godmorgon [/b] :)

Fredag och vägning. Ju längre tiden går efter tävlingen har tankarna börjat släppa sitt fokus på vikten. Har varit mycket svårare än jag kunnat tänka mig att komma tillbaka till vardagen utan diet och viktmål. Denna vecka har vikten stått stilla och det är nog första gången sedan i våras…

VIKTEN [/b]

Förra veckan
    Datum: 2007-02-09
    Morgonens vikt: 67,2kg
    Ökning: +1,4kg sedan förra veckan

Idag
    Datum: 2007-02-16
    Morgonens vikt: 67,2kg
    Oförändrad vikt! sedan förra veckan

:pop:

Fredag 16 februari 2007[/b]

Har varit på gymmet och tränat armar. Bröstmuskeln va riktigt öm, framför allt när jag körde biceps. Får nog stå ut med den smärtan ett tag framöver :( Annars gick passet toppen… :emo-thumb

Ikväll är det SPINNING [/b]kl.17 :yahoo:

BICEPS[/b]
    Dubbel i Cable
    Stången
    Hantelcurl

TRICEPS[/b]
    French press
    Push Down

Lördag 17 februari 2007[/b]

Så va det dax att börja köra på igen efter
    en lugn vecka med mycket vila.

Veckan som följer kommer se ut så här:

Mån: Rygg + Baksida Axel
    Tis: Bröst + Mage
    Ons: Baksida Lår + Vad
    Tors: Axel + Baksida Axel
    Fre: Armar + Mage
    Lör: Framsida Lår + Vad
    Sön: VILA

Dagens pass[/b] :bb:

Framsida Lår + Vad[/b]

Varvade följande 3 övningar 3set + ett uppvärmningsvarv:
    Benpress 3×10
    Knäböj i Smith 3×8
    Sissy Squats 3×10

Avslutade med Benspark 4 tunga set + ett sista lätt set till max.

ja inte är det lätt att ställa om hela sin inställning till vikt, form, kalorier osv över en natt….har skrivit lite om det i min blogg [www.mariandersson.wordpress.com] igår…

men det kommer…keep on fighting!

Godmorgon[/b] :)
    Har nu suttit och kollat på Ironman Pro hela morgonen :) Vilka killar :worship: Toney Freeman som vann va helt klart min favorit. Synd att Martin inte kom bland de 10 bästa. Tyckte han skulle ha platsat bra där :nod

Söndag 18 februari 2007[/b]
    Nu skulle man ju bara vilja åka till gymmet och riva av ett riktigt dunder pass men har planerat vila idag så det blir inget med det. Räknar med stela och ömma ben idag efter gårdagens pass. Kanske ger mig ut på en lätt joggingrunda om benen tillåter…

athleticmia wrote:
    ja inte är det lätt att ställa om hela sin inställning till vikt, form, kalorier osv över en natt….har skrivit lite om det i min blogg [www.mariandersson.wordpress.com] igår…

men det kommer…keep on fighting!

Hej Mia[/b] :) Tack för att du delar med dig av dina tankar :up: Själv försöker jag intala mig att man blir starkare med lite fett på magen :D Har dock inte råd att gå upp mer i vikt för då måste jag köpa ny garderob. Kläderna börjar sitta lite väl tight…

LiMi wrote:
    Fredag och vägning. Ju längre tiden går efter tävlingen har tankarna börjat släppa sitt fokus på vikten. Har varit mycket svårare än jag kunnat tänka mig att komma tillbaka till vardagen utan diet och viktmål. Denna vecka har vikten stått stilla och det är nog första gången sedan i våras…

Vet precis vad du menar… jag fortsätter noja och tänka på det även om jag vet att jag inte ska/måste… hur man än vänder och vrider på det är kosten (trots att den nu består av mer god mat och större portioner) och vikten fortfarande central. Jag väger mig inte för att jag mår kass av det – dock nyper jag i underhudsfettet med jämna mellanrum och det är inte ett skit bättre… :|

Aroha wrote:
    Vet precis vad du menar… jag fortsätter noja och tänka på det även om jag vet att jag inte ska/måste… hur man än vänder och vrider på det är kosten (trots att den nu består av mer god mat och större portioner) och vikten fortfarande central. Jag väger mig inte för att jag mår kass av det – dock nyper jag i underhudsfettet med jämna mellanrum och det är inte ett skit bättre… :|

Så tröttsamt… :frust:

Jag har ju hålligt på med uthållighetsidrotter tidigare och då behövde man aldrig bry sig om vikten för det löste sig självt :emo-thumb

Sjuk träningsvärk…[/b] ;)

Det blir ingen joggingrunda men däremot en härlig skogspromenad. Träningsvärken i framsida lår och vader är djurisk :D Det gäller att ta tre djupa andetag när man ska sätta sig på toa Det blev visst ett riktigt lyckat pass igår… :up:

Limi och Aroha: är man inte fixerad så blir man….japp..det krävs en del för att hålla tankarna o känslorna i schack, för att inte noja sig för mycket över vikt o form. speciellt när man vet att man måste gå ner igen inför nästa tävling…förr eller senare ska det bort lixom… :)

men fan! visst ska det gå att hitta balans och tackla tankarna!!!! :devil:

athleticmia wrote:
    Limi och Aroha: är man inte fixerad så blir man….japp..det krävs en del för att hålla tankarna o känslorna i schack, för att inte noja sig för mycket över vikt o form. speciellt när man vet att man måste gå ner igen inför nästa tävling…förr eller senare ska det bort lixom…

men fan! visst ska det gå att hitta balans och tackla tankarna!!!! :devil:

ALLT GÅR![/b] :) Det enda som begränsar är det mentala ;) Att orka! Man sätter upp massvis med hinder i sitt eget huvud som man tror tillhör verkligheten :| Det gäller att jobba på sin inställning till sig själv och sitt liv… ALLT GÅR…

Viewing 15 posts - 211 through 225 (of 239 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.