Dagboken 2007

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 239 total)
  • Author

Söndag 21 januari 2007[/b]

Idag är det total VILA [/b]med endast super korta och långsamma hundpromenader. Det är nån som är sur och inte är det jag :D

[img=http://img440.imageshack.us/img440/4735/nattinatti6on.jpg]MATEN[/b]
    Både igår och idag har jag ätit lite friare men ej över 3000kcal.

Jag är fortfarande i valet och kvalet om det blir tävling till våren.

ska bli kul att följa dig tjejen…….lycka till…….mvh kajsa

LiMi wrote:
    Hej Linn [/b]:)
    De börjar väl kör med de nya reglerna fr o m Påsk? -55kg eller +55kg[/b]
    Jag hamnar precis på mitten tyvärr. Antingen får jag dieta lite extra (och bli storken i klassen) eller bygga mer muskler (och se ut som en liten vante brevid de stora brudarna). So what to do?

Sorry, jag skrev fel 😮 menade förstås 55kg.
    Själv tänkte jag mig ner till 57-58 nåt. Men jag ska tävla först på SM.
    Bäst vore såklart att gå i -55, för oss båda tror jag. De tunga tjejerna är ju RIKTIGT tunga… ta tex min goda vän Lena Hedblad på 75kg hur ska man ha nån chans liksom? :|

Kör hårt! :emo-thumb

Ckajsa wrote:
    ska bli kul att följa dig tjejen…….lycka till…….mvh kajsa

Tack Kajsa [/b]:)

jo jag blev helt begastrad av din dagbok…..fick läsa en stund och sen gå och göra lite sit ups…….
    hehe…
    Jag tränar nästan varje dag….börjar öka lite på vikterna i gymmet nu men har du några tips och råd får du gärna skriva till mig….
    lycka till nu med träningen
    mvh kajsa

Linn wrote:
    Sorry, jag skrev fel 😮 menade förstås 55kg.
    Själv tänkte jag mig ner till 57-58 nåt. Men jag ska tävla först på SM.
    Bäst vore såklart att gå i -55, för oss båda tror jag. De tunga tjejerna är ju RIKTIGT tunga… ta tex min goda vän Lena Hedblad på 75kg hur ska man ha nån chans liksom?

Kör hårt!

Du är betydligt kortare än vad jag är :emo-thumb Jag är igentligen för lång (168cm) för -55kg klassen men precis som du skriver är ju +55kg klassen inte så lockande. Jag kände mig som en mygga brevid Eva som vann +57kg på Lucia :yikes:

På den här bilden vägde jag in på 56,0kg. Visst, jag kan bli betydligt hårdare men tanken är ju att jag ska försöka kötta till mig ordentligt till nästa tävling. Rygg, axlar och bröst måste få sig en ordentlig omgång. Känns ju trist att ställa upp igen och se lika dan ut. Därför har jag beslutat mig för att det blir tävling först till hösten.

[img=http://img521.imageshack.us/img521/276/linda1qq3.jpg]Så till svaret på din fråga. Hade jag tävlat nu till våren så hade det absolut blivit -55kg. Till hösten vet jag inte om det kommer bli fysiskt möjligt. Jag tänker bli så stor och så hård som det är möjligt sedan får vi se vad vågen visar på invägningen. Ett diplomatiskt svar…

Ckajsa wrote:
    jo jag blev helt begastrad av din dagbok…..fick läsa en stund och sen gå och göra lite sit ups…….
    hehe…
    Jag tränar nästan varje dag….börjar öka lite på vikterna i gymmet nu men har du några tips och råd får du gärna skriva till mig….
    lycka till nu med träningen
    mvh kajsa

Kul att jag kan ge dig lite inspiration :) Det är nästan en omöjlighet att ge personliga råd över nätet. Försök att hitta en kunnig person i din närhet som du kan bolla dina funderingar kring kost och träning med. Att läsa runt här på forumet är också toppen. Jag lär mig nått nytt nästan varje dag :emo-thumb Lycka till!

Låter klokt att vänta med att tävla till hösten nu när du får sådan kontakt i din träning och vill bygga på dig mer massa. :pop:

tack…Jo jag tränar allt med en som e kunnig…så jag kör vidare där……..ok tack för svaret…och du lycka till nu………..

Emelie wrote:
    Låter klokt att vänta med att tävla till hösten nu när du får sådan kontakt i din träning och vill bygga på dig mer massa. :pop:

Hej Emelie[/b] :)
    Det var ett svårt beslut att fatta men nu är det taget
    och projekt BYGGA SIG STOR[/b] börjar
    imorgon med ett djuriskt axel-pass.

:devil:

Ckajsa wrote:
    tack…Jo jag tränar allt med en som e kunnig…så jag kör vidare där……..ok tack för svaret…och du lycka till nu………..

Stort LYCKA TILL till dig också[/b] :friends: Att träna är livet ;)

ja visst e det…..tack……..

NYA MÅL[/b] :yahoo:
    Det blir inget tävlande för mig till våren. Ett svårt beslut, men nu är det fattat. Denna journal kommer fr o m i morgon ta en ny vändning. Från diet och viktnedgång till ett BYGGAR-projekt. Motivationen att bygga är så stor att det känns som slöseri att gå på sträng diet när jag vet att det finns muskelgrupper som måste förbättras till nästa tävling.

MATEN[/b]
    Kommer fortsätta att äta efter kostschema (mår bäst så) men höja intaget till 2500kcal söndag-torsdag och lite friare på fredag och lördag :pop:

TRÄNINGEN[/b]
    Mitt träningsschema rullar på som vanligt.

Måndag: Axel + Mage + Spinning
    Tisdag: Rygg + Biceps
    Onsdag: Mage + Vad + Spinning
    Torsdag: Spinning + Bröst + Triceps
    Fredag: Spinning
    Lördag: Ben + Mage
    Söndag: VILA

:devil:

Godmorgon[/b] :)

Redan i sängen kände jag att det skulle bli en smärtsam upplevelse att ta sig till toaletten. Vi snackar om träningsvärk, av den elakare sorten, i benen. Ben-passet i lördags var helt grymt och det känns idag. Veckan innan tog jag endast en reps på 240kg och i lördags 3×6 med 250kg. Vet inte vart styrkan kom ifrån men sånt straffar sig :D

Har hunnit med frukost och en sväng med vovvsingen. Det är ju riktigt exotiskt ute. Minusgrader och snö är man ju inte van vid här i syd-västra delen av landet. Snart dax för frukost nr.2 och iväg till gymmet för att piska axlar och mage.

God morgon, superwoman.. :P

Jag fattar inte att du orkar. Så imponerad..
    Min vilja är nog inte på topp (det är nog bättre att ha ett riktigt mål)
    Det känns som skolan suger all must ur kroppen. Hm..

Lycka till med denna nya satsning.
    Men som sagt med din vilja så går väl allt..

Ha en supervecka på väg mot nya målet..

Angel

Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 239 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.